Към съдържанието

  •  

Снимка
- - - - -

Проблем с автоматика - а може би нещо друго?!


  • Please log in to reply
9 мнения по тази тема

#1 allagabal

allagabal

    Прохождащ

  • Потребители на форума
  • 16 Мнения:
  • Автомобил:
    Mercedes E200 Avantgarde 1998г.

Публикувано 07 ноември 2012 - 13:04

Здравейте колеги,
моля за помощ, ако някой се е сблъсквал с подобен проблем да даде идея. Колата е 210 Е200 97ма бензин, автоматик, с газова. Проблемите ми започнаха откакто застудя времето - при студен старт колата гаснеше и не държеше обороти, след като загрее си работеше перфектно. Тъй като преди 2-3 години имах същия проблем и тогава се оказа, че е от дебитомера и след подмяната му колата се оправи, реших че и този път е от него. Взех един чисто нов китайски дебитомер и го монтирах. Нещата се останаха същите - колата пак си гаснеше студена. Тогава реших да ида на Стар диагностика. Момчето което ми направи диагностиката ми каза, че този китайски дебитомер не е хубав - дава различни стойности от нормата. След това взех един Бош втора употреба и пак отидох при него - след като го закачи на компютъра каза, че и този дебитомер направо е за хвърляне и междувременно от компютъра изтри адаптациите на колата и пусна заводските настройки. Аз тръгнах да връщам дебитомера в моргата и веднага ми направи впечатление, че скоростите започнаха да блъскат/ колата се лашка/ когато от паркинг се превключи на директна или задна, освен това скоростите се сменяха само на 3000 оборота, нито по-рано нито по-късно без значение колко газ си подал - явно колата влезе в авариен режим. След като се върнах обратно в сервиза отново закачихме колата на диагнозата и се оказа, че дроселовата клапа не подава информация към компютъра, независимо колко газ даваш на диагнозата пише, че педала на газта е на 102 процента и това си е. Пробвахме две други клапи втора употреба уж работещи, ама същата работа - изглежда не е от дросела, пробвахме и със смяна на ЕКУ-то на скоростите, но пак нямаше подобрение, кабелите от дросела до компютъра са прозвънени - наред са. Това е до момента, а идеите се изчерпиха, някой ако е имал подобен проблем или има някаква идея моля да даде съвет. От Пловдив съм, ако някой може да ме насочи към добър майстор на Мерцедес нека пише.
  • 0

#2 denis_amg

denis_amg

    Чирак

  • Потребители на форума
  • 136 Мнения:
  • Пол:Мъж
  • Град:Казанлък
  • Автомобил:
    mercedes c36 amg 1995

Публикувано 07 ноември 2012 - 15:20

Интересно това на 3000 хиляди оборота е прекалено късно сменял ли си и масла филтри,провери нивото на маслото а това блъскане поне и аз имам такъв проблем гуменото каре на кардана огледайте я хубаво и тогава чак на майстор
  • 0

#3 Вай Басо

Вай Басо

    Бамбашка!

  • Потребители на форума
  • 5604 Мнения:
  • Пол:Мъж
  • Град:София
  • Автомобил:
    W124 220E/E220 тотално рециклиран 2011г

    http://forums.mbclub.bg/topic/31677-/
ГАРАЖ Виж ГАРАЖА

Публикувано 07 ноември 2012 - 23:29

Що не премерите как зарежда алтернатора или пък не потърсите реле за пренапрежение. Температурният/те датчиците дали показват верно...

Щом показва 102 % нещо с тока не е наред.
Пробвали сте с една,втора...дросели,,, всичките ли даваха 102%?

Инсталацията викаш до компа е добре? Тази година не би трябвало да има напуквания по кабелите? Или?

Компа ли ще да е....... Дали дъждовете са го удавили......рядко ама се случва.
  • 0


Вари го,печи го,бенца си е Бенц!

 

Мръсните усти на завистниците са като кофи за боклук - вонящи и винаги отворени!
 


#4 Вай Басо

Вай Басо

    Бамбашка!

  • Потребители на форума
  • 5604 Мнения:
  • Пол:Мъж
  • Град:София
  • Автомобил:
    W124 220E/E220 тотално рециклиран 2011г

    http://forums.mbclub.bg/topic/31677-/
ГАРАЖ Виж ГАРАЖА

Публикувано 07 ноември 2012 - 23:31

Автоматика не е...

Кажи какви грешки даваше?
  • 0


Вари го,печи го,бенца си е Бенц!

 

Мръсните усти на завистниците са като кофи за боклук - вонящи и винаги отворени!
 


#5 allagabal

allagabal

    Прохождащ

  • Потребители на форума
  • 16 Мнения:
  • Автомобил:
    Mercedes E200 Avantgarde 1998г.

Публикувано 08 ноември 2012 - 20:13

Не си спомням какви грешки беше записал компютъра, но като ходя пак в сервиза в понеделник ще ги запиша. Изолацията на кабелите е в отлично състояние. Съпротивлението на температурните датчици е в норма. И при трите дросела, които изпробвахме компютъра даваше едно и също - 102 процента. Иначе моторчето на дросела си работи - при даване на контакт завърта, но оттам насетне никаква активност от него. Не завърта и при преминаване от паркинг на директна, а доколкото знам тогава то трябва леко да отвори дросела, за да компенсира, пада на оборотите на двигателя, при включването на кутията на скорост. Има ли някакъв начин с мултицет, или по друг начин, да се провери дали дросела е изправен?
  • 0

#6 mbthepower

mbthepower

    Майстор

  • Потребители на форума
  • 2833 Мнения:
  • Пол:Мъж
  • Град:Pleven D'ge
  • Автомобил:
    w140 s300 дизелак

Публикувано 08 ноември 2012 - 21:32

аз залагам на кофти връзка някъде... я прекъснат кабел , я нещо дребно дава на късо , огледай много ама многоооооооооо внимателно , тия незабележими детайли играят голяма роля в управлението на компютъра и работата на мотора.
Искам да те попитам студена и топла имали проблеми с празния ход и преминаването на газ гладко ли е ....
  • 1
Публикувано изображение Публикувано изображение

W140 The best or nothing !
Тръгвай и карай така все едно шофираш Мерцедес и то S-Klasse . Тежко , бавно , полека и с финес , хората като видят муцуната и сами се сещат че трябва да ти дадът път и предимство.

#7 Вай Басо

Вай Басо

    Бамбашка!

  • Потребители на форума
  • 5604 Мнения:
  • Пол:Мъж
  • Град:София
  • Автомобил:
    W124 220E/E220 тотално рециклиран 2011г

    http://forums.mbclub.bg/topic/31677-/
ГАРАЖ Виж ГАРАЖА

Публикувано 08 ноември 2012 - 22:37

Ако не е някоя жица..........

С коя газ си колега, жилото и до къде стига, до дросела или до сервото?

Този пост е редактиран от Вай Басо: 08 ноември 2012 - 22:41

  • 0


Вари го,печи го,бенца си е Бенц!

 

Мръсните усти на завистниците са като кофи за боклук - вонящи и винаги отворени!
 


#8 allagabal

allagabal

    Прохождащ

  • Потребители на форума
  • 16 Мнения:
  • Автомобил:
    Mercedes E200 Avantgarde 1998г.

Публикувано 09 ноември 2012 - 10:08

Празния ход ми е голям проблем. Сутрин като я запаля студена, след запалването поддържа около 700 оборота, работи около 5-6 секунди, оборотите падат и колата гасне. В началотго не може и да се изфорсира, защото щом барна леко педала на газта колата веднага гасне. Така трябва да я паля около 5-6 пъти, за да позагрее леко, след което вече позволява леко изфорсирване. Разгрявам я по този начин около 5 минути и така успявам да я позагрея докъм 40 градуса и едва тогава успявам да тръгна, без да подгряла голата щом включа на директна изгасва. След като влезе в работна температура, след като спра някъде и дам на паркинг, колата поддържа около 1100 оборота на празен ход, а на директна около 700. Преминаването на газ си е гладко, с газовата досега не съм имал проблеми. Относно газта - тя е с жило, което стига до дросела. Иначе сега като си припомних първоначалния ми проблем с колата/този, че сутрин студена не държеше добри обороти на празен ход/ възникна през най-големите летни горещини. Един следобед когато температурата беше 40+ градуса, запалих колата и като я подкарах започна да прекъсва и глъхне, след като покарах малко се стабилизира, но на следващата сутрин вече проблемите при студен старт бяха налице. Тогава не обърнах особено внимание, тъй като времето беше топло сутрин и след около 1 минута колата си стабилизираше оборотите и можех спокойно да потегля. Викам си сигурно дебитомера пак си отиде ще взема един по-нататък, ама ей на!

Този пост е редактиран от allagabal: 09 ноември 2012 - 10:10

  • 0

#9 kdl

kdl

    clockwork orange

  • Замразено членство
  • 8412 Мнения:
  • Пол:Мъж
  • Град:София
  • Автомобил:
    Turbo Quattro
ГАРАЖ Виж ГАРАЖА

Публикувано 10 ноември 2012 - 12:10

Виж да си сложиш и една кирилица, ако ти се пише тук, че от телефона не мога де те "посъветвам" повече ;)
  • 0

Audi_A4_avatar.gif


#10 allagabal

allagabal

    Прохождащ

  • Потребители на форума
  • 16 Мнения:
  • Автомобил:
    Mercedes E200 Avantgarde 1998г.

Публикувано 10 ноември 2012 - 20:06

Проблема е разрешен - оказа се много дребен, но и труден за хващане. Днес сложих работния кат и запретнах ръкави. Свалих дросела и махнах пластмасовия му капак. Прозвъних с мултицет връзките между шестте пина в буксата на дросела и двете клеми на електромоторчето, както и другите 4 жички водещи към потенциометрите - всички те бяха наред. След това така както е без капак монтирах обратно дросела. Дадох на контакт - същата работа - моторчето на дросела завъртя леко, но след като запалих колата - никаква активност от него. Тогава реших, така както си е монтиран дросела, да прозвъня връзките от клемите на електромоторчето му и клемите на потенциометъра, до буксата, която влиза в компютъра. Тогава се оказа, че един от четирите клеми на потенциометъра не прави връзка с компютъра. Изглежда, че целият проблем е бил в това, че един от шестте пина в буксата на дросела, не прави връзка с обувката в буксата, която влиза в дросела. И така след като леко закривих пиновете и поставих буксата нещата си дойдоха на мястото. Сега скоростите не ритат и се превключват нормално. Благодаря на всички колеги за изказаните мнения и идея!
  • 2




1 потребител(и) четат тази тема

0 потребители, 1 гости, 0 анонимни