Проблем с автоматика - а може би нещо друго?!
Започната от allagabal, 07 ное 2012 - 13:04:16
9 мнения по тази тема
#1
Публикувано 07 ноември 2012 - 13:04
Здравейте колеги,
моля за помощ, ако някой се е сблъсквал с подобен проблем да даде идея. Колата е 210 Е200 97ма бензин, автоматик, с газова. Проблемите ми започнаха откакто застудя времето - при студен старт колата гаснеше и не държеше обороти, след като загрее си работеше перфектно. Тъй като преди 2-3 години имах същия проблем и тогава се оказа, че е от дебитомера и след подмяната му колата се оправи, реших че и този път е от него. Взех един чисто нов китайски дебитомер и го монтирах. Нещата се останаха същите - колата пак си гаснеше студена. Тогава реших да ида на Стар диагностика. Момчето което ми направи диагностиката ми каза, че този китайски дебитомер не е хубав - дава различни стойности от нормата. След това взех един Бош втора употреба и пак отидох при него - след като го закачи на компютъра каза, че и този дебитомер направо е за хвърляне и междувременно от компютъра изтри адаптациите на колата и пусна заводските настройки. Аз тръгнах да връщам дебитомера в моргата и веднага ми направи впечатление, че скоростите започнаха да блъскат/ колата се лашка/ когато от паркинг се превключи на директна или задна, освен това скоростите се сменяха само на 3000 оборота, нито по-рано нито по-късно без значение колко газ си подал - явно колата влезе в авариен режим. След като се върнах обратно в сервиза отново закачихме колата на диагнозата и се оказа, че дроселовата клапа не подава информация към компютъра, независимо колко газ даваш на диагнозата пише, че педала на газта е на 102 процента и това си е. Пробвахме две други клапи втора употреба уж работещи, ама същата работа - изглежда не е от дросела, пробвахме и със смяна на ЕКУ-то на скоростите, но пак нямаше подобрение, кабелите от дросела до компютъра са прозвънени - наред са. Това е до момента, а идеите се изчерпиха, някой ако е имал подобен проблем или има някаква идея моля да даде съвет. От Пловдив съм, ако някой може да ме насочи към добър майстор на Мерцедес нека пише.
моля за помощ, ако някой се е сблъсквал с подобен проблем да даде идея. Колата е 210 Е200 97ма бензин, автоматик, с газова. Проблемите ми започнаха откакто застудя времето - при студен старт колата гаснеше и не държеше обороти, след като загрее си работеше перфектно. Тъй като преди 2-3 години имах същия проблем и тогава се оказа, че е от дебитомера и след подмяната му колата се оправи, реших че и този път е от него. Взех един чисто нов китайски дебитомер и го монтирах. Нещата се останаха същите - колата пак си гаснеше студена. Тогава реших да ида на Стар диагностика. Момчето което ми направи диагностиката ми каза, че този китайски дебитомер не е хубав - дава различни стойности от нормата. След това взех един Бош втора употреба и пак отидох при него - след като го закачи на компютъра каза, че и този дебитомер направо е за хвърляне и междувременно от компютъра изтри адаптациите на колата и пусна заводските настройки. Аз тръгнах да връщам дебитомера в моргата и веднага ми направи впечатление, че скоростите започнаха да блъскат/ колата се лашка/ когато от паркинг се превключи на директна или задна, освен това скоростите се сменяха само на 3000 оборота, нито по-рано нито по-късно без значение колко газ си подал - явно колата влезе в авариен режим. След като се върнах обратно в сервиза отново закачихме колата на диагнозата и се оказа, че дроселовата клапа не подава информация към компютъра, независимо колко газ даваш на диагнозата пише, че педала на газта е на 102 процента и това си е. Пробвахме две други клапи втора употреба уж работещи, ама същата работа - изглежда не е от дросела, пробвахме и със смяна на ЕКУ-то на скоростите, но пак нямаше подобрение, кабелите от дросела до компютъра са прозвънени - наред са. Това е до момента, а идеите се изчерпиха, някой ако е имал подобен проблем или има някаква идея моля да даде съвет. От Пловдив съм, ако някой може да ме насочи към добър майстор на Мерцедес нека пише.
#2
Публикувано 07 ноември 2012 - 15:20
Интересно това на 3000 хиляди оборота е прекалено късно сменял ли си и масла филтри,провери нивото на маслото а това блъскане поне и аз имам такъв проблем гуменото каре на кардана огледайте я хубаво и тогава чак на майстор
#3
Публикувано 07 ноември 2012 - 23:29
Що не премерите как зарежда алтернатора или пък не потърсите реле за пренапрежение. Температурният/те датчиците дали показват верно...
Щом показва 102 % нещо с тока не е наред.
Пробвали сте с една,втора...дросели,,, всичките ли даваха 102%?
Инсталацията викаш до компа е добре? Тази година не би трябвало да има напуквания по кабелите? Или?
Компа ли ще да е....... Дали дъждовете са го удавили......рядко ама се случва.
Щом показва 102 % нещо с тока не е наред.
Пробвали сте с една,втора...дросели,,, всичките ли даваха 102%?
Инсталацията викаш до компа е добре? Тази година не би трябвало да има напуквания по кабелите? Или?
Компа ли ще да е....... Дали дъждовете са го удавили......рядко ама се случва.
Вари го,печи го,бенца си е Бенц!
Мръсните усти на завистниците са като кофи за боклук - вонящи и винаги отворени!
#4
Публикувано 07 ноември 2012 - 23:31
Автоматика не е...
Кажи какви грешки даваше?
Кажи какви грешки даваше?
Вари го,печи го,бенца си е Бенц!
Мръсните усти на завистниците са като кофи за боклук - вонящи и винаги отворени!
#5
Публикувано 08 ноември 2012 - 20:13
Не си спомням какви грешки беше записал компютъра, но като ходя пак в сервиза в понеделник ще ги запиша. Изолацията на кабелите е в отлично състояние. Съпротивлението на температурните датчици е в норма. И при трите дросела, които изпробвахме компютъра даваше едно и също - 102 процента. Иначе моторчето на дросела си работи - при даване на контакт завърта, но оттам насетне никаква активност от него. Не завърта и при преминаване от паркинг на директна, а доколкото знам тогава то трябва леко да отвори дросела, за да компенсира, пада на оборотите на двигателя, при включването на кутията на скорост. Има ли някакъв начин с мултицет, или по друг начин, да се провери дали дросела е изправен?
#6
Публикувано 08 ноември 2012 - 21:32
аз залагам на кофти връзка някъде... я прекъснат кабел , я нещо дребно дава на късо , огледай много ама многоооооооооо внимателно , тия незабележими детайли играят голяма роля в управлението на компютъра и работата на мотора.
Искам да те попитам студена и топла имали проблеми с празния ход и преминаването на газ гладко ли е ....
Искам да те попитам студена и топла имали проблеми с празния ход и преминаването на газ гладко ли е ....
W140 The best or nothing !
Тръгвай и карай така все едно шофираш Мерцедес и то S-Klasse . Тежко , бавно , полека и с финес , хората като видят муцуната и сами се сещат че трябва да ти дадът път и предимство.
#7
Публикувано 08 ноември 2012 - 22:37
Ако не е някоя жица..........
С коя газ си колега, жилото и до къде стига, до дросела или до сервото?
С коя газ си колега, жилото и до къде стига, до дросела или до сервото?
Този пост е редактиран от Вай Басо: 08 ноември 2012 - 22:41
Вари го,печи го,бенца си е Бенц!
Мръсните усти на завистниците са като кофи за боклук - вонящи и винаги отворени!
#8
Публикувано 09 ноември 2012 - 10:08
Празния ход ми е голям проблем. Сутрин като я запаля студена, след запалването поддържа около 700 оборота, работи около 5-6 секунди, оборотите падат и колата гасне. В началотго не може и да се изфорсира, защото щом барна леко педала на газта колата веднага гасне. Така трябва да я паля около 5-6 пъти, за да позагрее леко, след което вече позволява леко изфорсирване. Разгрявам я по този начин около 5 минути и така успявам да я позагрея докъм 40 градуса и едва тогава успявам да тръгна, без да подгряла голата щом включа на директна изгасва. След като влезе в работна температура, след като спра някъде и дам на паркинг, колата поддържа около 1100 оборота на празен ход, а на директна около 700. Преминаването на газ си е гладко, с газовата досега не съм имал проблеми. Относно газта - тя е с жило, което стига до дросела. Иначе сега като си припомних първоначалния ми проблем с колата/този, че сутрин студена не държеше добри обороти на празен ход/ възникна през най-големите летни горещини. Един следобед когато температурата беше 40+ градуса, запалих колата и като я подкарах започна да прекъсва и глъхне, след като покарах малко се стабилизира, но на следващата сутрин вече проблемите при студен старт бяха налице. Тогава не обърнах особено внимание, тъй като времето беше топло сутрин и след около 1 минута колата си стабилизираше оборотите и можех спокойно да потегля. Викам си сигурно дебитомера пак си отиде ще взема един по-нататък, ама ей на!
Този пост е редактиран от allagabal: 09 ноември 2012 - 10:10
#9
Публикувано 10 ноември 2012 - 12:10
Виж да си сложиш и една кирилица, ако ти се пише тук, че от телефона не мога де те "посъветвам" повече
#10
Публикувано 10 ноември 2012 - 20:06
Проблема е разрешен - оказа се много дребен, но и труден за хващане. Днес сложих работния кат и запретнах ръкави. Свалих дросела и махнах пластмасовия му капак. Прозвъних с мултицет връзките между шестте пина в буксата на дросела и двете клеми на електромоторчето, както и другите 4 жички водещи към потенциометрите - всички те бяха наред. След това така както е без капак монтирах обратно дросела. Дадох на контакт - същата работа - моторчето на дросела завъртя леко, но след като запалих колата - никаква активност от него. Тогава реших, така както си е монтиран дросела, да прозвъня връзките от клемите на електромоторчето му и клемите на потенциометъра, до буксата, която влиза в компютъра. Тогава се оказа, че един от четирите клеми на потенциометъра не прави връзка с компютъра. Изглежда, че целият проблем е бил в това, че един от шестте пина в буксата на дросела, не прави връзка с обувката в буксата, която влиза в дросела. И така след като леко закривих пиновете и поставих буксата нещата си дойдоха на мястото. Сега скоростите не ритат и се превключват нормално. Благодаря на всички колеги за изказаните мнения и идея!
0 потребител(и) четат тази тема
0 потребители, 0 гости, 0 анонимни