относно масло за скорости
Започната от fearofthedar, 05 ное 2012 - 13:13:04
12 мнения по тази тема
#1
Публикувано 05 ноември 2012 - 13:13
Предлагат ми масло за автоматика Repsoll Matik III ,може ли да сипя такова ?
скоростите са 772.3
пише че поддържа всичките стандарти по спецификации!
скоростите са 772.3
пише че поддържа всичките стандарти по спецификации!
#2
Публикувано 05 ноември 2012 - 20:54
Слагай, вече няколко години го ползвам.
.......обаче Римско III
.......обаче Римско III
Този пост е редактиран от Вай Басо: 05 ноември 2012 - 20:57
Вари го,печи го,бенца си е Бенц!
Мръсните усти на завистниците са като кофи за боклук - вонящи и винаги отворени!
#3
Публикувано 06 ноември 2012 - 10:47
Да с Римско III е !
Благодаря !
Благодаря !
#4
Публикувано 06 ноември 2012 - 13:21
Колеги, а защо се доверявате на магазинери и гиздави лелки по магазините?
Като ще е Репсойл /добро масло е/ защо за автомата от торбата с пу&ките вадите единствения бахор Matik III тип DEXTRON IIIG ???
Да, съвместимо е с масла III H, II D и II E , но това масло няма мерцедес спецификация вижте документа на Репсойл http://www.repsoloil...s/MATIC_III.pdf
Елементарно е :
- за автоматите на мерцедес кутии 722.3/4 масло по МБ236.6 или МБ236.7
1.кеф ви минерал МАТИК АТФ по МБ236.7 http://www.repsoloil...s/MATIC_ATF.pdf тип DEXTRON 2D
2. кеф ви синтетика МАТИК СИНТЕТИКО по МБ236.6 http://www.repsoloil...C_SINTETICO.pdf тип DEXTRON 2E
- за автоматите на мерцедес кутии 722.5/6 масло по МБ236.14
или оригинално или фукс 4134
останалото са заместители ама като мое да е по предписание защо да не е ....
Като ще е Репсойл /добро масло е/ защо за автомата от торбата с пу&ките вадите единствения бахор Matik III тип DEXTRON IIIG ???
Да, съвместимо е с масла III H, II D и II E , но това масло няма мерцедес спецификация вижте документа на Репсойл http://www.repsoloil...s/MATIC_III.pdf
Елементарно е :
- за автоматите на мерцедес кутии 722.3/4 масло по МБ236.6 или МБ236.7
1.кеф ви минерал МАТИК АТФ по МБ236.7 http://www.repsoloil...s/MATIC_ATF.pdf тип DEXTRON 2D
2. кеф ви синтетика МАТИК СИНТЕТИКО по МБ236.6 http://www.repsoloil...C_SINTETICO.pdf тип DEXTRON 2E
- за автоматите на мерцедес кутии 722.5/6 масло по МБ236.14
или оригинално или фукс 4134
останалото са заместители ама като мое да е по предписание защо да не е ....
Този пост е редактиран от polaris: 06 ноември 2012 - 13:25
#5
Публикувано 06 ноември 2012 - 18:50
Все още мога да го сменя за друго не съм почнал да го сменям че канала е зает , а техническите спецификации какво точно означават виждам температура и вискозитет примерно :при 100 градуса /sintetiko = 7,1/ matik3 = 7,5/
моля по запознатите да обяснят ако може по високите стойности или по ниските са по добри така просто да знам с информативна цел!
Благодаря!
моля по запознатите да обяснят ако може по високите стойности или по ниските са по добри така просто да знам с информативна цел!
Благодаря!
#6
Публикувано 06 ноември 2012 - 22:25
По запознатите са инженерите в мерцедес и в хим. лабораториите... Имат съображения, които аз поне и около 99,999% от тружениците няма да разберем.
съвсем вкратце маслото което си взел е IIIG превъзхожда по всички показатели предходните декстрони 2Д и 2Е и по вискозния индекс 210 и по температура на течливост -54гр и по все. Така е и с моторните масла 229.51 така е и с уллтра модерния карбоксилов антифриз...
само че модерно масло забраняват за някои двигатели...а модерен антифриз не препоръчват за някои...хибридни антифризи работели ок и с алумин и с чугун и с медни сплави /дуовинтилите/
така и с декстрона - в кутията има разни материали преценили са с тази спецификация 236.6 тази кутия бачка оптимално ...не ми е ясно с по-модерен декстрон кво ще стане...бай Васил щом кара години ок...може наситина да не е проблем...
просто посочвам спецификациите писани у Вис документите
Затова са писали спецификациите не сме професори по химия четем и по тях караме...
моя съвет е чисто теоретичен можеш ли да го смениш смени го с 236.6 за тази кутия пак Репсол...само че аз не съм отварял кутии нито имам лични наблюдения с какво масло как се държи
ако някой с опит гарантира, че няма проблем IIIG и сравнил с 2Д по 236.6 в дългосрочен план ок карайте с него
съвсем вкратце маслото което си взел е IIIG превъзхожда по всички показатели предходните декстрони 2Д и 2Е и по вискозния индекс 210 и по температура на течливост -54гр и по все. Така е и с моторните масла 229.51 така е и с уллтра модерния карбоксилов антифриз...
само че модерно масло забраняват за някои двигатели...а модерен антифриз не препоръчват за някои...хибридни антифризи работели ок и с алумин и с чугун и с медни сплави /дуовинтилите/
така и с декстрона - в кутията има разни материали преценили са с тази спецификация 236.6 тази кутия бачка оптимално ...не ми е ясно с по-модерен декстрон кво ще стане...бай Васил щом кара години ок...може наситина да не е проблем...
просто посочвам спецификациите писани у Вис документите
Затова са писали спецификациите не сме професори по химия четем и по тях караме...
моя съвет е чисто теоретичен можеш ли да го смениш смени го с 236.6 за тази кутия пак Репсол...само че аз не съм отварял кутии нито имам лични наблюдения с какво масло как се държи
ако някой с опит гарантира, че няма проблем IIIG и сравнил с 2Д по 236.6 в дългосрочен план ок карайте с него
Този пост е редактиран от polaris: 06 ноември 2012 - 22:29
#7
Публикувано 07 ноември 2012 - 11:16
Абсолютно съгласен. Има спецификации. Не ми е работа да надцаквам инженерите за моя сметка, затова карам с това, посочено в спецификациите.
#8
Публикувано 07 ноември 2012 - 11:22
90 г. такова масло като от днешните спецификации ли е влято преди да излезе от завода?
Вари го,печи го,бенца си е Бенц!
Мръсните усти на завистниците са като кофи за боклук - вонящи и винаги отворени!
#9
Публикувано 07 ноември 2012 - 13:01
точно това е...тогава кутиите са зареждани с АТФ минерален декстрон ...след 25г екплоатация днес за тези кутии предписват еди какво си...а именно 236.6.
много са факторите с които се съобразяват...например в ръчните кутии преди 1997г също не се препоръчва модерен АТФ Само 236.2 или пак 236.6 понеже се оказва, че със съвременните АТФи с модерните модификатори на триене синхронозаторите зацепват по-бързо и скоростите причукват при бързо включване...
А за автоматите не ми се мисли с колко противоречиви изисквания се съобразяват...да не е електропроводимо...па да не ебава фрикционите...противопенни добваки...модификатори на триене кви точно за ква кутия...устойчиво на окисление, температурно стабилно - висок вискозен индекс ...и като комплекс това е ок развиват се нещата, но някой компонент мое да ебава по-стар автомат ... не е задължително, но
едно е автомат 2011г друго е 1980г
ето за ръчните скотрости цитата е от този форум ...ако мислим да набием АТФ последен писък на 190ката бъркаме...
много са факторите с които се съобразяват...например в ръчните кутии преди 1997г също не се препоръчва модерен АТФ Само 236.2 или пак 236.6 понеже се оказва, че със съвременните АТФи с модерните модификатори на триене синхронозаторите зацепват по-бързо и скоростите причукват при бързо включване...
А за автоматите не ми се мисли с колко противоречиви изисквания се съобразяват...да не е електропроводимо...па да не ебава фрикционите...противопенни добваки...модификатори на триене кви точно за ква кутия...устойчиво на окисление, температурно стабилно - висок вискозен индекс ...и като комплекс това е ок развиват се нещата, но някой компонент мое да ебава по-стар автомат ... не е задължително, но
едно е автомат 2011г друго е 1980г
ето за ръчните скотрости цитата е от този форум ...ако мислим да набием АТФ последен писък на 190ката бъркаме...
Basically, M-B 236.2 is an old-style auto transmission fluid without the friction modifiers found in Dexron II/III. I tried Castrol Dexron III in my 190E five-speed, but in the winter, with a cold 'box, I got some 'snagging' when changing up 1-2 and 2-3. I had a discussion with Castrol technical dept. over this and they said its not so much the viscosity of the oil that is important, but the friction modifiers. Basically, D-III is a bit too 'slippery' for the syncro's on the MB manual 'box and so they take longer to lock up than was the designer's intention. They advised using either Castrol TQ Type A Suffix A or Elf. Since I changed to the Elf fluid the cold change
quality is better. No damage will be done to the 'box by using D-III since the D-III specification takes in the Type A Suffix A fluid and it is an
alternative specified by Mercedes-Benz - but the 'box won't function quite as the designerintended. The D-III probably has better anti-wear properties than 236.2, but then again your're catching the synchro dogs every now and then so maybe it evens out?
Този пост е редактиран от polaris: 07 ноември 2012 - 13:11
#10
Публикувано 07 ноември 2012 - 23:38
А.за автоматите не ми се мисли с колко противоречиви изисквания се съобразяват..да не е електропроводимо...
Вече това е много важно, не трябва да те учудва.
Вари го,печи го,бенца си е Бенц!
Мръсните усти на завистниците са като кофи за боклук - вонящи и винаги отворени!
#11
Публикувано 07 ноември 2012 - 23:52
E... то маслото на ръчните скорости на старото ми ЦЛК не се произвеждаше вече и сложих нормално
Не съм чул сегашният й собственик да се оплаква
При автоматите съм много бос... нямам никаква идея. Там вече практиката си говори. Сигурен съм, че при неподходящо масло в кутията, много бързо ще се размяука. И 722.6 конкретно вярвам, че няма да пръсне карантиите веднага при неподходящо масло, ще си даде индикации, че не е правилно, и ако се смени навреме, няма да е боли.
Не съм чул сегашният й собственик да се оплаква
При автоматите съм много бос... нямам никаква идея. Там вече практиката си говори. Сигурен съм, че при неподходящо масло в кутията, много бързо ще се размяука. И 722.6 конкретно вярвам, че няма да пръсне карантиите веднага при неподходящо масло, ще си даде индикации, че не е правилно, и ако се смени навреме, няма да е боли.
#12
Публикувано 22 декември 2012 - 11:56
Колеги аз за 90 г 200ТЕ ръчни скорости какво трябва да взема по спецификация.Да видим като ида да го сменям дали ще ми кажат такова
#13
Публикувано 22 декември 2012 - 11:58
Опасявам се, че това което са планира, не се произвежда вече.
Разтърси се из мненията на polaris и ще прецениш. Доверявай му се смело!
Разтърси се из мненията на polaris и ще прецениш. Доверявай му се смело!
2 потребител(и) четат тази тема
0 потребители, 2 гости, 0 анонимни