Възникна проблем с 290тд 1997г.
Започната от grafgin, 21 сеп 2012 - 19:24:44
3 мнения по тази тема
#1
Публикувано 21 септември 2012 - 19:24
Здравейте, колеги. Имам колата от няколко седмици, не съм я карал много- около 300 км. преди 30 км смених маслото и всички филтри. Днес се качвам да карам и при ниски обороти усещам някакво прекъсване. При потегляне на реверсна предака с нормално подадена газ ми изгасна два пъти. Въртя, паля тръгвам след 5-6 км, по време на движение усещам как накъсва(веднъж на всеки 2-3 мин.), все едно спира подаването на гориво, на 5-та предавка, с около 2000 об с 95-100км. Прибирам се аз, минавам през едни легнали полицаи, "дупча" първа- накъса за по-малко от секунда и пак заработи нормално. Усетих, че нещо се случва и продължавам да карам на ниска предавка с ниски обороти. Минах наколко км, но не "каза" нищо. Спрях изчаках 10 мин, тръгвам да паля- не ще! Връщам ключа, върти необикновено дълго, подавам газ, запали, но с доста сериозно тресене в началото(предполагам, че не е стигало гориво до всички цилиндри?) след като запали на таблото ми изписа "motor EPC electron" придружен от зумер. Меко казано не ми стана приятно и полека-лека тръгнах да се прибирам, но в движение ми изгасна, като ми светнаха всички светлини по таблото, все едно съм дал на контакт. Запалих я отново с газ и се добрах до гаража без да я форсирам или изцеждам. Това е по анамнезата.
Откакто съм я взел направих следното- Напълних резервоара с нафта от петрол, минах 280 км и налях до горе от лукоил по-малко 20 л.
Моля вещите колеги да дават предположения и евентуално да ме насочат към някого за компетентна помощ в Пловдив. Благодаря ви предварително.
Откакто съм я взел направих следното- Напълних резервоара с нафта от петрол, минах 280 км и налях до горе от лукоил по-малко 20 л.
Моля вещите колеги да дават предположения и евентуално да ме насочат към някого за компетентна помощ в Пловдив. Благодаря ви предварително.
#2
Публикувано 22 септември 2012 - 08:37
Колега дал си анамнеза.Здравейте, колеги. Имам колата от няколко седмици, не съм я карал много- около 300 км. преди 30 км смених маслото и всички филтри. Днес се качвам да карам и при ниски обороти усещам някакво прекъсване. При потегляне на реверсна предака с нормално подадена газ ми изгасна два пъти. Въртя, паля тръгвам след 5-6 км, по време на движение усещам как накъсва(веднъж на всеки 2-3 мин.), все едно спира подаването на гориво, на 5-та предавка, с около 2000 об с 95-100км. Прибирам се аз, минавам през едни легнали полицаи, "дупча" първа- накъса за по-малко от секунда и пак заработи нормално. Усетих, че нещо се случва и продължавам да карам на ниска предавка с ниски обороти. Минах наколко км, но не "каза" нищо. Спрях изчаках 10 мин, тръгвам да паля- не ще! Връщам ключа, върти необикновено дълго, подавам газ, запали, но с доста сериозно тресене в началото(предполагам, че не е стигало гориво до всички цилиндри?) след като запали на таблото ми изписа "motor EPC electron" придружен от зумер. Меко казано не ми стана приятно и полека-лека тръгнах да се прибирам, но в движение ми изгасна, като ми светнаха всички светлини по таблото, все едно съм дал на контакт. Запалих я отново с газ и се добрах до гаража без да я форсирам или изцеждам. Това е по анамнезата.
Откакто съм я взел направих следното- Напълних резервоара с нафта от петрол, минах 280 км и налях до горе от лукоил по-малко 20 л.
Моля вещите колеги да дават предположения и евентуално да ме насочат към някого за компетентна помощ в Пловдив. Благодаря ви предварително.
Сега има и епикриза а тя е.
1.Проблем умна дюза огледай кабела.
2.Износена глава на помпата.
3.Проблем в електрониката на помпата.
4.Отиваш в сервиз Авел на кукленско шосе там им разбират на тези помпи и да потвърдят епикризата.
5.Вземи си пари умна дюза нова около 600лв.електроника или ремонт на високото на помпата 800-1000лв.
После да не забравиш да пишеш какво е излезло.
#4
Публикувано 24 септември 2012 - 21:19
Колега дал си анамнеза.
Сега има и епикриза а тя е.
1.Проблем умна дюза огледай кабела.
2.Износена глава на помпата.
3.Проблем в електрониката на помпата.
4.Отиваш в сервиз Авел на кукленско шосе там им разбират на тези помпи и да потвърдят епикризата.
5.Вземи си пари умна дюза нова около 600лв.електроника или ремонт на високото на помпата 800-1000лв.
После да не забравиш да пишеш какво е излезло.
Привет, колеги. за сега проблемът ми е решен, но ще разкажа пространно какво точно ми се случи днес. Отидох както препоръча GLARUS в сервиз авел на кукленско тази сутрин. преди това се консултирах с един приятел който работи в същата фирма, но не е монтьор. Тoй ми каза, че не би ми препоръчал точно този сервиз, но няма и идея къде другаде да ме насочи.отидох в сериза рано, влязох първа кола и започнаха да ми "четат" колата. в последствие се оказа, че един съученик от механото работи там. той от малък си ги "чатка" нещата и днес това си пролича, а е само на 26г! колата показа 10 грешки, от които най-съществена беша проблем в клапан, който спира горивото от гнп-то, когато се гаси двигателят. докато "ровиха" колата започна и да отказва да изгасне при връщане на ключа, като дори леко се изфорсираше. моят съученик ми каза, че е 95 % сигурен, че ако се смени въпросният клапан проблемът ще бъде решен.приемчикът обаче не му разреши да работи под предтекст, че не е сигурен и не може да поеме отговорност. плюс това нямали нужната апаратура точно за моя тип бошова помпа и други несъстоятелни неща от рода, ако си имате доверие и добри отношения почвай да му я правиш, но ако не си прав, си носиш последствията. реших да не му създавам проблеми и си тръгнах озадачен, как може в толкова силно рекламиран и реномиран сервиз да не могат да разгадаят 15-годишна кола. както и да е казаха ми, че нужния стенд и софтуер го има в сервиз някъде около хипермаркет мр.бриколаж. намерих го, но вече в авариен режим и с 8-900 об. спрях в сервиза. хората се отзовах подобаващо, въпреки, че имаха доста работа, а сервизът е малък. на диагностиката същата грешка- 1622 Електрическо изключване (ELAB). оставих колата и се прибрах загрижен, въпреки че механикът ми каза, че проблемът не е сериозен и е често срещан. след 3 часа ми се обади управителят с новината, че четириочката е готова. прибрах си я и преди малко я изпробвах. върви, набира както си беше преди на 195 върнах педала. взеха ми всичко на всичко 86лв- диагностика, част и работа. управителят на сервиза се казва велизар и е доста отзивчив човек, който при нужда пак бих потърсил
1 потребител(и) четат тази тема
0 потребители, 1 гости, 0 анонимни