Към съдържанието

  •  

Снимка
- - - - -

Проблем климатроник


  • Please log in to reply
12 мнения по тази тема

#1 rafi

rafi

    Прохождащ

  • Потребители на форума
  • 43 Мнения:
  • Пол:Мъж
  • Град:Пловдив
  • Автомобил:
    E300td-99g

Публикувано 06 септември 2012 - 19:10

Здравейте колеги!
Изчетох почти всички теми във форума, но не можах да открия сходен проблем.
Та значи светна ми ЕС-то по време на движение и климатика отказа.Вентилатора продължи да духа,но топло.Като се разрових вкъщи установих,че при директно подаване на + към комресора той сработва и в купето започва да духа студено.Направи ми впечатление,че релето за климата в кутията с предпазителите тропа доста при разклащане.Възможно ли е причината да е в него?При тест на климата ми изписа доста грешки.Ще чакам вашите отговори.Благодаря предварително!
  • 0

#2 dilqnski

dilqnski

    Майстор

  • Потребители на форума
  • 1634 Мнения:
  • Пол:Мъж
  • Град:Димитровград
  • Интереси:Двигатели

Публикувано 06 септември 2012 - 19:18

Така правят като загубят захранване,та дали е от бушон,реле или нещо прекъснато е друга тема.
  • 0
Никога не оставям магарето си в калта.

#3 zeitgeist

zeitgeist

    Прохождащ

  • Потребители на форума
  • 16 Мнения:
  • Град:София
  • Автомобил:
    Е200 1995

Публикувано 06 септември 2012 - 20:03

А кои са бушоните и релето за климатика - при мен няма захранване на буксата за кабелите към вентилатора на купето и управлението му ...
  • 0

#4 rafi

rafi

    Прохождащ

  • Потребители на форума
  • 43 Мнения:
  • Пол:Мъж
  • Град:Пловдив
  • Автомобил:
    E300td-99g

Публикувано 06 септември 2012 - 20:07

Бушоните са 4 и 7ми, релето е зелено на цвят.
  • 0

#5 dilqnski

dilqnski

    Майстор

  • Потребители на форума
  • 1634 Мнения:
  • Пол:Мъж
  • Град:Димитровград
  • Интереси:Двигатели

Публикувано 06 септември 2012 - 23:23

А кои са бушоните и релето за климатика - при мен няма захранване на буксата за кабелите към вентилатора на купето и управлението му ...

Плюса ти е директен,няма бушони.
  • 0
Никога не оставям магарето си в калта.

#6 zeitgeist

zeitgeist

    Прохождащ

  • Потребители на форума
  • 16 Мнения:
  • Град:София
  • Автомобил:
    Е200 1995

Публикувано 07 септември 2012 - 07:55

Става въпрос за буксата, която е зад сервото и захранва ел. вентилатора към купето и неговото управление - на тази букса нямам захранване. На каво може да се дължи това?

Колкото до зеленото реле - при мен има едно синьо и едно зелено реле, синьото е с бушон 15А и отговаря за първата степен на ел. перката на радиатора, а синьото е с бушон 30А и отговаря за втората степен на същата перка. И при двете релета бушоните са на самото тяло на релето.
  • 0

#7 dilqnski

dilqnski

    Майстор

  • Потребители на форума
  • 1634 Мнения:
  • Пол:Мъж
  • Град:Димитровград
  • Интереси:Двигатели

Публикувано 07 септември 2012 - 08:25

Става въпрос за буксата, която е зад сервото и захранва ел. вентилатора към купето и неговото управление - на тази букса нямам захранване. На каво може да се дължи това?

Колкото до зеленото реле - при мен има едно синьо и едно зелено реле, синьото е с бушон 15А и отговаря за първата степен на ел. перката на радиатора, а синьото е с бушон 30А и отговаря за втората степен на същата перка. И при двете релета бушоните са на самото тяло на релето.

Има една тема- Как да си оправим вентиратора.........-погледни нея
  • 0
Никога не оставям магарето си в калта.

#8 rafi

rafi

    Прохождащ

  • Потребители на форума
  • 43 Мнения:
  • Пол:Мъж
  • Град:Пловдив
  • Автомобил:
    E300td-99g

Публикувано 07 септември 2012 - 08:52

Плюса ти е директен,няма бушони.


Колега установих ,че релето е нормално затворено и при подаване на + веригата прекъсва,но има още 2 крачета на релето.за какво са те?
  • 0

#9 zeitgeist

zeitgeist

    Прохождащ

  • Потребители на форума
  • 16 Мнения:
  • Град:София
  • Автомобил:
    Е200 1995

Публикувано 07 септември 2012 - 10:25

Има една тема- Как да си оправим вентиратора.........-погледни нея


Аз всъщност благодарение на тази тема си направих нов регулатор на оборотите, и там съм пуснал да питам, но проблема ми е, че новият регулатор всъщност работи, през буксата има управление на оборотите на електромотора, но няма захранване към червения кабел. В същото време, като му подадеш захранване директно с кабел от някой от бушоните, работи, сменя си обороти и така. Но защо може да няма захранване само в буксата, никаква идея нямаме ...
  • 0

#10 dilqnski

dilqnski

    Майстор

  • Потребители на форума
  • 1634 Мнения:
  • Пол:Мъж
  • Град:Димитровград
  • Интереси:Двигатели

Публикувано 07 септември 2012 - 10:32

Червения кабел е деректен
  • 0
Никога не оставям магарето си в калта.

#11 zeitgeist

zeitgeist

    Прохождащ

  • Потребители на форума
  • 16 Мнения:
  • Град:София
  • Автомобил:
    Е200 1995

Публикувано 07 септември 2012 - 11:40

Ама какво значи директен?
От ел. вентилатора и неговия регулатор идват 3 кабела (единия от които е червен за захранването), които минават през коша на купето и отиват чрез куплунг в една букса, завряна зад сервото и под стъклото. Тази букса има също 3 входа, единия от които е захранването, другия е управлението чрез т.н. регулатор на оборотите, и 3-тия е маса.

Проблема ми е, че на тази букса захранване не излиза, а има упраление на оборотите от копчетата на климатроника. Сигурно преди да стигне захранването до тази букса и да го подаде на ел. вентилатора, има някъде бушон или реле.

Между другото забелязахме, че като подаваме захранване директно от някой бушон, кабела, който използваме, се загрява доста.
  • 0

#12 dilqnski

dilqnski

    Майстор

  • Потребители на форума
  • 1634 Мнения:
  • Пол:Мъж
  • Град:Димитровград
  • Интереси:Двигатели

Публикувано 07 септември 2012 - 11:50

Резни го тоя червения и му подай направо от акумулатора към вентилатора и трябва да стане.
  • 0
Никога не оставям магарето си в калта.

#13 dilqnski

dilqnski

    Майстор

  • Потребители на форума
  • 1634 Мнения:
  • Пол:Мъж
  • Град:Димитровград
  • Интереси:Двигатели

Публикувано 07 септември 2012 - 13:41

rafi,малко ти пообъркахме темата,ма ти си за диагностика.
  • 0
Никога не оставям магарето си в калта.




2 потребител(и) четат тази тема

0 потребители, 2 гости, 0 анонимни