Комутатор PMS
Започната от zaaax, 29 авг 2012 - 09:46:39
14 мнения по тази тема
#1
Публикувано 29 август 2012 - 09:46
Здравейте колеги !
Искам да попитам някои може ли да ми каже какъв е номера на оригиналният комутатор ,защото имам съмнение че е сменян някъде в Италия.Автомобила е С 180 1994 г. WDB2020A081994 , 111 920 , механична скоростна кутия.
Пробвах в Балкан стар във Варна , но ми отговориха ,че дори и на място да отида пак няма да ми го кажат.....???? Невероятна политика имат. Да не би да си мислят че на 20 годишна кола ще сложа комутатор за 4000 лв.....???? ....но както и да е , да са живи и здрави !
Предварително Благодаря!
Поздрави!
Искам да попитам някои може ли да ми каже какъв е номера на оригиналният комутатор ,защото имам съмнение че е сменян някъде в Италия.Автомобила е С 180 1994 г. WDB2020A081994 , 111 920 , механична скоростна кутия.
Пробвах в Балкан стар във Варна , но ми отговориха ,че дори и на място да отида пак няма да ми го кажат.....???? Невероятна политика имат. Да не би да си мислят че на 20 годишна кола ще сложа комутатор за 4000 лв.....???? ....но както и да е , да са живи и здрави !
Предварително Благодаря!
Поздрави!
#2
Публикувано 29 август 2012 - 10:33
Ако си беше написал правилно и VIN-a...
Единствената информация, която мога да намеря относно номера на Мотроника е в снимката по-долу. По-точен номер не знам дали има изобщо из базите, които имат и дилърите. Може това да са имали предвид. Те няма как да видят баркод или ID номер на устройството, само парт номера.
Motronic MSG Unit.jpg 114,86K 71 Брой сваляния
Единствената информация, която мога да намеря относно номера на Мотроника е в снимката по-долу. По-точен номер не знам дали има изобщо из базите, които имат и дилърите. Може това да са имали предвид. Те няма как да видят баркод или ID номер на устройството, само парт номера.
Motronic MSG Unit.jpg 114,86K 71 Брой сваляния
#3
Публикувано 29 август 2012 - 10:37
Много се извинявам WDB2020181A081994Ако си беше написал правилно и VIN-a...
Единствената информация, която мога да намеря относно номера на Мотроника е в снимката по-долу. По-точен номер не знам дали има изобщо из базите, които имат и дилърите. Може това да са имали предвид. Те няма как да видят баркод или ID номер на устройството, само парт номера.
Motronic MSG Unit.jpg 114,86K 71 Брой сваляния
#4
Публикувано 29 август 2012 - 10:41
Същите номера излизат...
#5
Публикувано 29 август 2012 - 14:55
В момента комутатора на колата е с номера 015 545 72 32 Сименс 5WK9 112 - по тия партидни номера нещо не мога да се ориентирам.Същите номера излизат...
#6
Публикувано 29 август 2012 - 15:49
Мисля, че твоят е правилният.
A 014 545 98 32 CONTROL UNIT
Replaced_By: A 015 545 73 32 [040], [622], [525]
-
A 015 545 51 32 CONTROL UNIT
Replaced_By: A 015 545 73 32 [040], [622], [525]
-
A 015 545 72 32 CONTROL UNIT
Replaced_By: A 015 545 73 32 [525]
-
A 015 545 73 32 MSG CONTROL UNIT
ENGINE CONTROL MODULE [041], [057], [525], [622]
001
A 018 545 02 32 MSG CONTROL UNIT
Replaced_By: A 018 545 03 32 -
A 018 545 03 32 MSG CONTROL UNIT
ENGINE CONTROL MODULE [058], [065], [697], [525]
001
A 018 545 41 32 MSG CONTROL UNIT
ENGINE CONTROL MODULE
Replaced_By: A 018 545 42 32 [525]
001
A 018 545 42 32 MSG CONTROL UNIT
ENGINE CONTROL MODULE [006], [066], [525], [861], [429]
001
A 019 545 88 32 CONTROL UNIT
ENGINE CONTROL MODULE [019], [861], [525], [006], [429]
001 L
Много е важно да си вземеш от стария комутатор кодиращия резистор - номер 143 на схемата. Той е специфичен за модела.
Твоят е номер 024 545 06 28
A 014 545 98 32 CONTROL UNIT
Replaced_By: A 015 545 73 32 [040], [622], [525]
-
A 015 545 51 32 CONTROL UNIT
Replaced_By: A 015 545 73 32 [040], [622], [525]
-
A 015 545 72 32 CONTROL UNIT
Replaced_By: A 015 545 73 32 [525]
-
A 015 545 73 32 MSG CONTROL UNIT
ENGINE CONTROL MODULE [041], [057], [525], [622]
001
A 018 545 02 32 MSG CONTROL UNIT
Replaced_By: A 018 545 03 32 -
A 018 545 03 32 MSG CONTROL UNIT
ENGINE CONTROL MODULE [058], [065], [697], [525]
001
A 018 545 41 32 MSG CONTROL UNIT
ENGINE CONTROL MODULE
Replaced_By: A 018 545 42 32 [525]
001
A 018 545 42 32 MSG CONTROL UNIT
ENGINE CONTROL MODULE [006], [066], [525], [861], [429]
001
A 019 545 88 32 CONTROL UNIT
ENGINE CONTROL MODULE [019], [861], [525], [006], [429]
001 L
Много е важно да си вземеш от стария комутатор кодиращия резистор - номер 143 на схемата. Той е специфичен за модела.
Твоят е номер 024 545 06 28
#7
Публикувано 29 август 2012 - 16:08
Мда, като спомена парт номер, започващ с 015 се загледах пак...
А015.545.72.32, с който си ти е заменен по някое време със А015.545.73.32.
На едната картинка съм ти извадил до кога се слага този комутатор: До модели с идентификация А136773 или F091295. Твоят номер във VIN-a e А081994, следователно (по моята логика), си с правилния комутатор.
Следващия парт номер на комутатор се монтира след А136773 или F091295. Какви са разликите м/у двата нямам никаква идея. Дали ще тръгне с по-новия, също си нямам представа.
А другите надписи 5WK9 112 не знам какво означават. Намерих в интернет 2 снимки. Този с парт номера А015.545.72.32 е точно с 5WK9 112, докато А018.545.42.32 е с 5WK9 125.
Прикачих ти и снимките, по които се ориентирах.
Взимам си думите назад от предния пост, спокойно са можели да погледнат това в Мерцедес Варна.
И май тези кодове не са толкова уникални (вторите 5WK9...), също си вадя извода, че нямат никакво значение. Важни са тези цифри, които започват с 015 или 018, които реално са парт номера на комутатора.
Т.е. твоят си е правилния за твоята кола.
Моля, ако бъркам, колегите да ме поправят!
WDB2020181A081994_WIS.pdf 29,81K 22 Брой сваляния
0185454232.JPG 21,59K 63 Брой сваляния 0155457232.JPG 28,55K 66 Брой сваляния Motronic MSG Unit_both vers.jpg 128,18K 48 Брой сваляния
А015.545.72.32, с който си ти е заменен по някое време със А015.545.73.32.
На едната картинка съм ти извадил до кога се слага този комутатор: До модели с идентификация А136773 или F091295. Твоят номер във VIN-a e А081994, следователно (по моята логика), си с правилния комутатор.
Следващия парт номер на комутатор се монтира след А136773 или F091295. Какви са разликите м/у двата нямам никаква идея. Дали ще тръгне с по-новия, също си нямам представа.
А другите надписи 5WK9 112 не знам какво означават. Намерих в интернет 2 снимки. Този с парт номера А015.545.72.32 е точно с 5WK9 112, докато А018.545.42.32 е с 5WK9 125.
Прикачих ти и снимките, по които се ориентирах.
Взимам си думите назад от предния пост, спокойно са можели да погледнат това в Мерцедес Варна.
И май тези кодове не са толкова уникални (вторите 5WK9...), също си вадя извода, че нямат никакво значение. Важни са тези цифри, които започват с 015 или 018, които реално са парт номера на комутатора.
Т.е. твоят си е правилния за твоята кола.
Моля, ако бъркам, колегите да ме поправят!
WDB2020181A081994_WIS.pdf 29,81K 22 Брой сваляния
0185454232.JPG 21,59K 63 Брой сваляния 0155457232.JPG 28,55K 66 Брой сваляния Motronic MSG Unit_both vers.jpg 128,18K 48 Брой сваляния
#8
Публикувано 30 август 2012 - 15:38
Колега,
Провери ли си номера на кодиращият резистор?
На снимката е това малкото кръглото, което прилича на тапа с номерче.
Провери ли си номера на кодиращият резистор?
На снимката е това малкото кръглото, което прилича на тапа с номерче.
#9
Публикувано 31 август 2012 - 12:01
Да колега, номера на кодиращият резистор е същия. Явно че това е моят комутатор.
Искам да благодаря на всички колеги които се отзоваха! Добре че е този форум ,че иначе ако всички бяха като Балкан стар щях да сменя марката !!!
Ще търся същият комутатор за проба , да разбера да ли проблема е от него !
Искам да благодаря на всички колеги които се отзоваха! Добре че е този форум ,че иначе ако всички бяха като Балкан стар щях да сменя марката !!!
Ще търся същият комутатор за проба , да разбера да ли проблема е от него !
#10
Публикувано 31 август 2012 - 18:57
Ще споделиш ли какъв ти е основния проблем с мерца?
Едно желание,една мечта - Mercedes Benz
#11
Публикувано 01 септември 2012 - 12:57
Здравейте!
Когато купих колата преди 6 години и маше едно леко заглъхване когато беше студена. Тогава се консултирах с един много свестен господин от Балкан стар - няма да споменавм от кой град е зада не го злепоставя в случай че работи още там. Стигнахме до извода че проблема е в комутатора , т.е. сместа е бедна и това е от комутатора.Тогава комутатора струваше 1500 лв.-втора употреба... Смених кодиращият резистор от 110 ома на 220 ома и терморезистора в температурният датчик от 2,2 ком на 2,7 ком и колата заспа ,нямаше абсолютно никакви заглъхвания....и така няколко месеца докато една сутрин започна да поддържа около 950 - 1000 оборота. Карах я няколко дена така но оборотите не падаха, след което върнах отново старият температурен датчик, но без да сменям кодиращият резистор, той си остана 220 ома. След връщането на старият датчик оборотите отново заспаха на 750. Преди две години когато бензина мина двата лв. и монтирах газов инжекцион. Преди един -два месеца отново започна да заглъхва сутрин като е на бензин..а на газ просто няма проблем.Пак монтирах "отремонтираният" датчик , но този път не се оправи!!! След като направих проба с един потенциометър на мястото на температурният датчик , се оказа че горивната смес е бедна.Това ме навежда на мисълта че е от комутатора. Просто "симптомите" ми приличат на проблем в електрониката.
Забравих да ти кажа ,че първият път я водих на диагностика във Варна и се оказа ,че колата била в "отлична" форма.
Сега в момента свещите са и нови , дюзите са почистени , датчиците са проверени и при откачане на кабел моментално се записва грешка , инсталацията е сменена с нови кабели ,налягането в рейката е в норма ,на газ анализатор всичко си е в норма, това което не съм правил е да се измери дебита на дюзите.
Разхода в момента на газ е 12-13 градско и 9-10 извънградско при скорост от около 100-120 км/ч.
Ще потърся здрав комутатор да пробвам - за да съм сигурен дали е от него. Не че така не мога да си я карам , но ми се струва ,че точно в момента когато най много ще ми трябва точно тогава ще се скапе ......Сега се сещам и за катализатора ...той не е сменян от както е станала кола , но пък колата си върви доста прилично ...дали може да оказва влияние когато е студена ???
Общо взето е това колега ! Ако се сетиш за нещо друго пиши !!!
Когато купих колата преди 6 години и маше едно леко заглъхване когато беше студена. Тогава се консултирах с един много свестен господин от Балкан стар - няма да споменавм от кой град е зада не го злепоставя в случай че работи още там. Стигнахме до извода че проблема е в комутатора , т.е. сместа е бедна и това е от комутатора.Тогава комутатора струваше 1500 лв.-втора употреба... Смених кодиращият резистор от 110 ома на 220 ома и терморезистора в температурният датчик от 2,2 ком на 2,7 ком и колата заспа ,нямаше абсолютно никакви заглъхвания....и така няколко месеца докато една сутрин започна да поддържа около 950 - 1000 оборота. Карах я няколко дена така но оборотите не падаха, след което върнах отново старият температурен датчик, но без да сменям кодиращият резистор, той си остана 220 ома. След връщането на старият датчик оборотите отново заспаха на 750. Преди две години когато бензина мина двата лв. и монтирах газов инжекцион. Преди един -два месеца отново започна да заглъхва сутрин като е на бензин..а на газ просто няма проблем.Пак монтирах "отремонтираният" датчик , но този път не се оправи!!! След като направих проба с един потенциометър на мястото на температурният датчик , се оказа че горивната смес е бедна.Това ме навежда на мисълта че е от комутатора. Просто "симптомите" ми приличат на проблем в електрониката.
Забравих да ти кажа ,че първият път я водих на диагностика във Варна и се оказа ,че колата била в "отлична" форма.
Сега в момента свещите са и нови , дюзите са почистени , датчиците са проверени и при откачане на кабел моментално се записва грешка , инсталацията е сменена с нови кабели ,налягането в рейката е в норма ,на газ анализатор всичко си е в норма, това което не съм правил е да се измери дебита на дюзите.
Разхода в момента на газ е 12-13 градско и 9-10 извънградско при скорост от около 100-120 км/ч.
Ще потърся здрав комутатор да пробвам - за да съм сигурен дали е от него. Не че така не мога да си я карам , но ми се струва ,че точно в момента когато най много ще ми трябва точно тогава ще се скапе ......Сега се сещам и за катализатора ...той не е сменян от както е станала кола , но пък колата си върви доста прилично ...дали може да оказва влияние когато е студена ???
Общо взето е това колега ! Ако се сетиш за нещо друго пиши !!!
#12
Публикувано 02 септември 2012 - 13:52
Ламда сондата ти оказва ли влияние при работата на газ?
Друго не се сещам!
Друго не се сещам!
Едно желание,една мечта - Mercedes Benz
#13
Публикувано 02 септември 2012 - 16:38
Да оказва влияние и си работи перфектно !!!Ламда сондата ти оказва ли влияние при работата на газ?
Друго не се сещам!
#14
Публикувано 11 октомври 2017 - 06:41
Мисля, че твоят е правилният.
A 014 545 98 32 CONTROL UNIT
Replaced_By: A 015 545 73 32 [040], [622], [525]
-
A 015 545 51 32 CONTROL UNIT
Replaced_By: A 015 545 73 32 [040], [622], [525]
-
A 015 545 72 32 CONTROL UNIT
Replaced_By: A 015 545 73 32 [525]
-
A 015 545 73 32 MSG CONTROL UNIT
ENGINE CONTROL MODULE [041], [057], [525], [622]
001
A 018 545 02 32 MSG CONTROL UNIT
Replaced_By: A 018 545 03 32 -
A 018 545 03 32 MSG CONTROL UNIT
ENGINE CONTROL MODULE [058], [065], [697], [525]
001
A 018 545 41 32 MSG CONTROL UNIT
ENGINE CONTROL MODULE
Replaced_By: A 018 545 42 32 [525]
001
A 018 545 42 32 MSG CONTROL UNIT
ENGINE CONTROL MODULE [006], [066], [525], [861], [429]
001
A 019 545 88 32 CONTROL UNIT
ENGINE CONTROL MODULE [019], [861], [525], [006], [429]
001 L
Много е важно да си вземеш от стария комутатор кодиращия резистор - номер 143 на схемата. Той е специфичен за модела.
Твоят е номер 024 545 06 28
Имате ли възможност колега, да ми предоставите същата информация и за моя Мерц за комутатор? Ще бъда много благодарен.
VIN - WDB2020201A216617 , 111.941 , 1994г. , 2000куб. , 136к.с. , бензин разбира се.
#15
Публикувано 11 октомври 2017 - 06:42
Мда, като спомена парт номер, започващ с 015 се загледах пак...
А015.545.72.32, с който си ти е заменен по някое време със А015.545.73.32.
На едната картинка съм ти извадил до кога се слага този комутатор: До модели с идентификация А136773 или F091295. Твоят номер във VIN-a e А081994, следователно (по моята логика), си с правилния комутатор.
Следващия парт номер на комутатор се монтира след А136773 или F091295. Какви са разликите м/у двата нямам никаква идея. Дали ще тръгне с по-новия, също си нямам представа.
А другите надписи 5WK9 112 не знам какво означават. Намерих в интернет 2 снимки. Този с парт номера А015.545.72.32 е точно с 5WK9 112, докато А018.545.42.32 е с 5WK9 125.
Прикачих ти и снимките, по които се ориентирах.
Взимам си думите назад от предния пост, спокойно са можели да погледнат това в Мерцедес Варна.
И май тези кодове не са толкова уникални (вторите 5WK9...), също си вадя извода, че нямат никакво значение. Важни са тези цифри, които започват с 015 или 018, които реално са парт номера на комутатора.
Т.е. твоят си е правилния за твоята кола.
Моля, ако бъркам, колегите да ме поправят!
WDB2020181A081994_WIS.pdf
0185454232.JPG 0155457232.JPG Motronic MSG Unit_both vers.jpg
Имате ли възможност колега, да ми предоставите същата информация и за моя Мерц за комутатор? Ще бъда много благодарен.
VIN - WDB2020201A216617 , 111.941 , 1994г. , 2000куб. , 136к.с. , бензин разбира се.
1 потребител(и) четат тази тема
0 потребители, 1 гости, 0 анонимни