Първа кола
Started by dan4o1222, 18 Aug 2012 - 18:28:33
53 replies to this topic
#31
Posted 22 August 2012 - 10:11
Ами и той още мисли,в началото мислехме за ауди а3 90 коня TDI,но после приятели са му казали,че аудитата им се пребивавали предниците и още мислим
#32
Posted 22 August 2012 - 10:23
Нищо им няма на Аудитата. Зависи от шофера. Нисък им е картера на някои, но не и на дизеловото.
Можеш да се загледаш по Голф 4 (дори и 4x4), малко по-здрава е от А3ката. А3 е по-приятна.
W202 и CLK W208 са безумно здрави коли, но това не значи, че не можеш да им потрошиш предниците.
Почнеш ли да мислиш какво ще се счупи на една кола... то спри да гледаш дизели, взимай първата, която ти видят очите и карай. Така или иначе 2-3г. в наше време се кара една кола. Можеш да си вземеш една Хонда Сивик. Колата е директна за управление и здрава.
На нафтата като ти изпляка една турбина, и гледай какво бъркане за пари става. Бензина, ако си работи добре, почти няма какво да му се прецака.
Можеш да се загледаш по Голф 4 (дори и 4x4), малко по-здрава е от А3ката. А3 е по-приятна.
W202 и CLK W208 са безумно здрави коли, но това не значи, че не можеш да им потрошиш предниците.
Почнеш ли да мислиш какво ще се счупи на една кола... то спри да гледаш дизели, взимай първата, която ти видят очите и карай. Така или иначе 2-3г. в наше време се кара една кола. Можеш да си вземеш една Хонда Сивик. Колата е директна за управление и здрава.
На нафтата като ти изпляка една турбина, и гледай какво бъркане за пари става. Бензина, ако си работи добре, почти няма какво да му се прецака.
#33
Posted 22 August 2012 - 11:29
Колега, ако колата ще е на твое име, като за млад и неопитен водач не вярвам гражданската ти да е под 200-240лв каквато и кола да си вземеш. Аз имам 202 компресор, с три години стаж съм и ГО-то ми е около 300лв ( на четири вноски ), а каското към 370лв. Това ориентировъчно, за по-точно трябва да видя полиците. За първа кола мисля, че някоя запазена 124 или 202 са повече от идеални, ако си се спрял на Мерцедес. А за данъците, аз доколкото знам всяка община сама си ги определя и може да има известна разлика на налога на един и същ мотор в две различни общини. Както останалите колеги и аз съм за газифициран бензинов мотор, колкото и икономични да са дизелите, поне за сега нямат алтернативно гориво, което пълноценно да замести скъпия дизел.
Желая ти успех и да не забравиш да се похвалиш накрая.
Желая ти успех и да не забравиш да се похвалиш накрая.
Edited by Yumerov, 22 August 2012 - 11:31 .
Луд умора нема, само се поти
Лошото е, че чукундурите се размножават. От чукундур пак става чукундур. Цвекло не може да стане
Първият белег на интелигентността е мързелът. Мързелът е клапан, който те предпазва да не правиш нещо неподготвен.
Лошото е, че чукундурите се размножават. От чукундур пак става чукундур. Цвекло не може да стане
Първият белег на интелигентността е мързелът. Мързелът е клапан, който те предпазва да не правиш нещо неподготвен.
#34
Posted 22 August 2012 - 12:36
Не е баш така дизела има алтернатива и това е олиото,но друго е колко е пълноценно и възможно използването му
#35
Posted 22 August 2012 - 14:53
Извинявай бате, как е възможно никой тук да не се е сетил толкова време.
Успех в избора
Успех в избора
#36
Posted 22 August 2012 - 16:08
Не е баш така дизела има алтернатива и това е олиото,но друго е колко е пълноценно и възможно използването му
Бутай на Мерца олийце и като загрее ме викни да чукна 2 яйца отпред на двигателя си ги "изпръжа"
Градушка бие - слънце пече , аз съм си братче курназ момче
#37
Posted 24 August 2012 - 07:32
Очевидно си се насочил към МБ дизел и очакваш тук да потвърдят твоя избор. Все пак не става ясно ти ли ще караш и поддържаш тази кола или съвместно с баща ти? Има разлика, особено ако баща ти е врял и кипял (нещо ми подсказва, че изборът е негов). Ако последното е вярно, не е необходимо директно да задаваш въпрос, ами изчети няколко страници по-назад рубриките за проблеми и ремонти на интересуващите те модели. Но, ако баща ти не участва в подръжката или и за него това е първа кола, тогава послушай съветите в началото - натрупай опит в кормуването с кола, за която калниците, например, са по 25лв, а не 200+. В този смисъл Опелите имат големи предимства, дори пред японските автомобили.
Ако един обикновен автомобил има 3000 чарка, то МБ от същия клас има 5000... За да се поддържа и кара един МБ в БГ се иска някаква минимална грамотност и опит, да усещаш навреме евентуалните проблеми и най-важното: ако влизаш в сервиз (при нужда) трябва да знаеш точно какво искаш, иначесе превръщаш в "рибка", която цакат и прецакват. Позната ми е еуфорията преди купуването на автомобил (сегашния ми е четвърти, включително два нови), но тя приключва с първото влизане в сервиз! Затова послушай патилите и помни: няма нищо по-скъпо от евтин мерцедес!
Ако един обикновен автомобил има 3000 чарка, то МБ от същия клас има 5000... За да се поддържа и кара един МБ в БГ се иска някаква минимална грамотност и опит, да усещаш навреме евентуалните проблеми и най-важното: ако влизаш в сервиз (при нужда) трябва да знаеш точно какво искаш, иначесе превръщаш в "рибка", която цакат и прецакват. Позната ми е еуфорията преди купуването на автомобил (сегашния ми е четвърти, включително два нови), но тя приключва с първото влизане в сервиз! Затова послушай патилите и помни: няма нищо по-скъпо от евтин мерцедес!
#38
Posted 24 August 2012 - 09:26
Затова послушай патилите и помни: няма нищо по-скъпо от евтин мерцедес!
Абе и това си е градска легенда. Да, която и да е кола, ако има проблеми, то за отстраняването им се искат пари. Въпроса е обаче, че при този клас Мерцедеси и произведени през тези години, повечето неща даже са по-евтини от същите части на много други марки, минаващи за такива с евтина поддръжка. Е, има и неща при МБ доста по-скъпи, ако се наложи ремонта им, но и здрави същевременно. Коментара го правя от това, какво съм дал по другите коли които съм имал и имам, сравнявайки например с моята Цедка (124 е още по-тънкана като цяло) .................. на която почти нищо не се е налагало да правя, но поне цените на това и онова съм гледал.
Или в заключение, ако няма нещо по двигателя-глави, разни други такива неща, дали ще е 190 (W201), Цедка W 202 или W 124, гарантирано колата ще ти излезе по-евтино да е притежаващ от доста други, както казах "народни коли". Първо защото са по-здрави и второ повечето от частите им не са по-скъпи. Особено частите за 201 и повечето неща при 124.
От Витоша по-високо нема, от Искаро по-дълбоко нема и от Мерцедес по-убаво нема...............древна шопска мъдрост!
#39
Posted 24 August 2012 - 12:23
Важно е да се избягват моделите , които имат части стуващи колкото половината кола.
Става въпрос за:
- бензиновите 124 и 202 с комутатор, който или ще изгори или ще ти го откраднат= ходене по мъките и доста пари.
- Дизеловите 202 и 210 съответно Е220 95к.с. и Ц220 95 к.с. там проблемите с ГНП Лукас се решават с предаване на автомобила в моргата. (колата струва 3-4 хил лв, нова помпа също струва толкова)
Като толкова искаш дизел вземи си за първа кола С250 дизел 113к.с. железен мотор с прилична динамика, не харчи много, не е капризен на гориво, рядко се поврежда.
Става въпрос за:
- бензиновите 124 и 202 с комутатор, който или ще изгори или ще ти го откраднат= ходене по мъките и доста пари.
- Дизеловите 202 и 210 съответно Е220 95к.с. и Ц220 95 к.с. там проблемите с ГНП Лукас се решават с предаване на автомобила в моргата. (колата струва 3-4 хил лв, нова помпа също струва толкова)
Като толкова искаш дизел вземи си за първа кола С250 дизел 113к.с. железен мотор с прилична динамика, не харчи много, не е капризен на гориво, рядко се поврежда.
#40
Posted 24 August 2012 - 12:39
Мерцедес C250 TD Добър вариант ли е ?
#41
Posted 24 August 2012 - 13:50
Колата е добра, но за ТЕБ специално не е добър вариант.
Искаш здрава, малко харчеща, с нисък данък и застраховка кола, а се напъваш за коне.. няма да стане така.
КОНЕТЕ СТРУВАТ ПАРИ!!!!
Във всяко едно отношение, не само при закупуването. Зависимостта е пропорционална, колкото повече конски сили искаш, толкова повече ще си бъркаш в джоба.
Турбо дизела е супер, обаче под 10/100 нафта в града няма да го свалиш, данъка му е по-голям, отделно имаш още един възел за разваляне и евентуален скъп ремонт, а именно турбината. Обслужването, най-малко маслото за турбо мотор ще ти е по-скъпо. Отделно от това шансът мотора да е издухан е по-голям, никой не си взима мощна кола за да я кара леко нали се сещаш.
Отделно от това, млад шофьор си, защо се хвърляш на многото коне, като още нямаш никакви реакции зад волана.
Искаш здрава, малко харчеща, с нисък данък и застраховка кола, а се напъваш за коне.. няма да стане така.
КОНЕТЕ СТРУВАТ ПАРИ!!!!
Във всяко едно отношение, не само при закупуването. Зависимостта е пропорционална, колкото повече конски сили искаш, толкова повече ще си бъркаш в джоба.
Турбо дизела е супер, обаче под 10/100 нафта в града няма да го свалиш, данъка му е по-голям, отделно имаш още един възел за разваляне и евентуален скъп ремонт, а именно турбината. Обслужването, най-малко маслото за турбо мотор ще ти е по-скъпо. Отделно от това шансът мотора да е издухан е по-голям, никой не си взима мощна кола за да я кара леко нали се сещаш.
Отделно от това, млад шофьор си, защо се хвърляш на многото коне, като още нямаш никакви реакции зад волана.
Edited by Алфонсо, 24 August 2012 - 13:53 .
#42
Posted 24 August 2012 - 14:46
Алфонсо, само за последното ти изречение не съм съгласен. Всичко друго е абсолютно правилно.
Много коне + млад шофьор =! катастрофи .
<Аз като обявих, че първата ми кола ще е автомат+задно+160 коня познатите ми само дето не ми разпечатаха некролозите приживе..... >
Човек като мисли катастрофи не стават. Иначе и с някой 50-коньов курник можеш да заметеш някоя автобусна спирка.
Много коне + млад шофьор =! катастрофи .
<Аз като обявих, че първата ми кола ще е автомат+задно+160 коня познатите ми само дето не ми разпечатаха некролозите приживе..... >
Човек като мисли катастрофи не стават. Иначе и с някой 50-коньов курник можеш да заметеш някоя автобусна спирка.
#43
Posted 24 August 2012 - 14:53
Алфонсо, само за последното ти изречение не съм съгласен. Всичко друго е абсолютно правилно.
Много коне + млад шофьор =! катастрофи .
<Аз като обявих, че първата ми кола ще е автомат+задно+160 коня познатите ми само дето не ми разпечатаха некролозите приживе..... >
Човек като мисли катастрофи не стават. Иначе и с някой 50-коньов курник можеш да заметеш някоя автобусна спирка.
Така е ама на колко години си ти, на колко е колегата?!??!?
Има един период в който човек не мисли много много
#44
Posted 24 August 2012 - 14:59
Алфонсо, въпрос е и на разбиране, какво значи малък разход, икономична и т.н. Аз ако имам дизелова кола, дето да харчи 10-ина градско, песни ще пея. Та то дизела е по-евтин от бензина в момента. Моята Цедка 13-14 /100 бензин градско си ги прави отма, тъй като я карам обикновено на отиване и връщане от работа, т.е. колкото и сега да оправиха улиците, все пак си е Софийско градско в пиковите часове сутрин и следобяда през центъра. Също така, супер бързо загрява и не е причината, че се гаси студена. А пък зимата...................ела гледай. По книжка ми го дават 12.7/100 градско, ама това е смятано средно, а не максимума. Та като сложим некачественото гориво (а ако и те удрят в литража), като сложим задръстванията и това, че все пак е кола на години, а ако и има нещо дребно по нея за оправяне - 1 или 2 литра отгоре си е нормално над тези 12.7/100 по книжка. За сметка на това обаче, извън града с пълен багажник и под 7 съм падал, като скоростта е варирала 90-120 км./ч. По книжка го дават 7.2/100 извън града. Те това не го разбирам - градското със 100 % по-високо от извън града, но си е в нормите съгласно написаното от производителя.
Та идеята е, че за едни 10/100 в града е супер. Сметките за газово са ако се кара повечко. С моята кола правя 10 000 на година, като се ходи на работа, както и по провинцията и на море. На ден минавам около 15-20 км. понеделник-петък. Ако се смята да се взима газ, едва ли сметнато за 1, 2 или 3 г. с ГИ си заслужава инвестицията, поне ако се кара като мен. Щото имаме и друга кола, на която също към 5-6 к. на година се върти, т.е. общото е 15-16 к на година с двете коли.
Бая изписах, но човека да си направи сметката-колко ще кара, къде ще кара и дали спестеното от разход няма да отиде за оправяне на турбини, автоматици и т.н.
Та идеята е, че за едни 10/100 в града е супер. Сметките за газово са ако се кара повечко. С моята кола правя 10 000 на година, като се ходи на работа, както и по провинцията и на море. На ден минавам около 15-20 км. понеделник-петък. Ако се смята да се взима газ, едва ли сметнато за 1, 2 или 3 г. с ГИ си заслужава инвестицията, поне ако се кара като мен. Щото имаме и друга кола, на която също към 5-6 к. на година се върти, т.е. общото е 15-16 к на година с двете коли.
Бая изписах, но човека да си направи сметката-колко ще кара, къде ще кара и дали спестеното от разход няма да отиде за оправяне на турбини, автоматици и т.н.
Edited by Dydo, 24 August 2012 - 15:00 .
От Витоша по-високо нема, от Искаро по-дълбоко нема и от Мерцедес по-убаво нема...............древна шопска мъдрост!
#45
Posted 24 August 2012 - 15:44
Абе то като ви слуша човек трябва да върви пеша.
Edited by dilqnski, 24 August 2012 - 17:59 .
Никога не оставям магарето си в калта.
2 user(s) are reading this topic
0 members, 2 guests, 0 anonymous users