W211 - странен проблем в задното окачване...
Започната от genadi, 09 авг 2012 - 11:11:37
13 мнения по тази тема
#1
Публикувано 09 август 2012 - 11:11
Една повреда появила се преди два месеце ме кара да обикалям софийските автосервизи и за мое съжаление, до сега всичките усилия не водят до решение на проблема. Проблема се състои в леко почукване, идващо от задното окачване и по-конкретно от дясната страна на автомобила. „Звука” който се долавя не може да се провокира от дупки и неравности по пътя а по-скоро се появява при поклащане на купето и е чуваем само на ниска скорост до 50-60 км.(или поне само до тогава аз го чувам). Друга особенност (признавам, че поне за мен е много странна) е, че почукването се появява след 15-20 минутно шофиране след потеглянето с колата, т.е. „нещото” вероятно трябва да се раздвижи или загрее...
Това последното, накара хората от един сервиз (последния от трите, които обиколих вече) да обвинят задните амортесьори за виновници на звука. Понеже това ми се видя логично, похарчих 650 лв. в „Ивайджет”за нови амортесьори но след смяната им ефекта беше зиро... Изминах над 2500 км. с този проблем и противно на очакванията ми, чукането не се променя, т.е. не се увеличава. Вярвам на хората от сервизите, които посетих, защото вече от 20 год. в професионален и личен план се занимавам активно с автомобили и съм имал възможност да прецизирам местата, на които да разчитам за ремонт, както и компетентноста на работещите там. Също знам, че едва ли някой от четящите този пост може да диагностицира проблема ми с „четене”. По-скоро молбата ми е ако някой може да препоръча място в София, където да посетя за диагностика на проблема?
Съжалявам за дългия пост и предварително благодаря на отзовалите се. Ако има някакво значение, колата е Е220cdi, 2008 год. на 64 хил. км.
Това последното, накара хората от един сервиз (последния от трите, които обиколих вече) да обвинят задните амортесьори за виновници на звука. Понеже това ми се видя логично, похарчих 650 лв. в „Ивайджет”за нови амортесьори но след смяната им ефекта беше зиро... Изминах над 2500 км. с този проблем и противно на очакванията ми, чукането не се променя, т.е. не се увеличава. Вярвам на хората от сервизите, които посетих, защото вече от 20 год. в професионален и личен план се занимавам активно с автомобили и съм имал възможност да прецизирам местата, на които да разчитам за ремонт, както и компетентноста на работещите там. Също знам, че едва ли някой от четящите този пост може да диагностицира проблема ми с „четене”. По-скоро молбата ми е ако някой може да препоръча място в София, където да посетя за диагностика на проблема?
Съжалявам за дългия пост и предварително благодаря на отзовалите се. Ако има някакво значение, колата е Е220cdi, 2008 год. на 64 хил. км.
#3
Публикувано 09 август 2012 - 19:53
Друга особенност (признавам, че поне за мен е много странна) е, че почукването се появява след 15-20 минутно шофиране след потеглянето с колата,т.е. „нещото” вероятно трябва да се раздвижи или загрее...
Тези в червеното насочват към гърнетата. Проверени ли са?
Вари го,печи го,бенца си е Бенц!
Мръсните усти на завистниците са като кофи за боклук - вонящи и винаги отворени!
#4
Публикувано 10 август 2012 - 09:10
При задницата също чукаше и си мислех,че подскащат нещата по багажника,но се оказа шарнирна фтулка на долния носач.Това разбирасе се отнася за W202-ka,но не пречи да проверят и твойте.
#5
Публикувано 10 август 2012 - 09:58
Благодаря на колегите, които се отзоваха на питането ми и ще се опитам да отговоря обобщено на всички.
В един от посетените сервизи се усъмниха предварително, че става въпрос за пружина и направиха обстоен преглед за замърсяване, счупване и т.н. но уви... И най-вероятно е така, защото, както споменах за да започне да се чува почукването, на окачването му е необходимо време след потегляне. Едва ли при мръсно пружинно легло или счупване на пружина ще е необходимо "загряване".
Относно биалетите, на ясно бях, че са коварни за диагностициране... Затова ги свалихме и правихме проба без тях. И без тях пак чука. Здрави са!
Гърнетата! И те бяха цел на обстоен преглед. Нямаше как да не е така, след като в оплакванията ми съществуваха думите "необходимо време", "загрее" и др. Прегледът беше на ниво окачване, ластици, скоби, кривини, и т.н. Пробвахме ги на подемник и след това на канал, т.е. позицията на колата, когато се чува звука. Остава обаче една въпросителна относно гърнетата? Визуално те нямат проблем със сигурност, но... Дали е възможно вътре в някое гърне да има нещо търкалящо се и как да бъда сигурен в подобно нещо след като на се чува при интензивното им клатене? Казвам "някое гърне", защото колота е с фабричен sportpaket, т.е. двустранно изведена аспухна с-ма и има гърне и отзад в дясно, т.е. където се чува почукването?
Сами разбирате, че с този проблем не бих могъл (а и не трябва) да се явявам в Балкан стар и още по-малко пък да кацна на рамото на някой "прехвален" майстор с престъпно мислене. Наистина, тези последните понякога помагат но като цяло общуването с подобни хора ми носи (поне на мен) само негативни емоции...
В един от посетените сервизи се усъмниха предварително, че става въпрос за пружина и направиха обстоен преглед за замърсяване, счупване и т.н. но уви... И най-вероятно е така, защото, както споменах за да започне да се чува почукването, на окачването му е необходимо време след потегляне. Едва ли при мръсно пружинно легло или счупване на пружина ще е необходимо "загряване".
Относно биалетите, на ясно бях, че са коварни за диагностициране... Затова ги свалихме и правихме проба без тях. И без тях пак чука. Здрави са!
Гърнетата! И те бяха цел на обстоен преглед. Нямаше как да не е така, след като в оплакванията ми съществуваха думите "необходимо време", "загрее" и др. Прегледът беше на ниво окачване, ластици, скоби, кривини, и т.н. Пробвахме ги на подемник и след това на канал, т.е. позицията на колата, когато се чува звука. Остава обаче една въпросителна относно гърнетата? Визуално те нямат проблем със сигурност, но... Дали е възможно вътре в някое гърне да има нещо търкалящо се и как да бъда сигурен в подобно нещо след като на се чува при интензивното им клатене? Казвам "някое гърне", защото колота е с фабричен sportpaket, т.е. двустранно изведена аспухна с-ма и има гърне и отзад в дясно, т.е. където се чува почукването?
Сами разбирате, че с този проблем не бих могъл (а и не трябва) да се явявам в Балкан стар и още по-малко пък да кацна на рамото на някой "прехвален" майстор с престъпно мислене. Наистина, тези последните понякога помагат но като цяло общуването с подобни хора ми носи (поне на мен) само негативни емоции...
#6
Публикувано 10 август 2012 - 21:02
интензивното им клатене
При безизходицата която те е сполетяла, качественото им раздрусване е наложително.
Толкова неща сте направили....сваляй дясното докъдето може и .....друс, друс.
Може някой да ти е 'скроил капа' и със зла умисъл да ти е затъкнал камъчето в обувката.
Вари го,печи го,бенца си е Бенц!
Мръсните усти на завистниците са като кофи за боклук - вонящи и винаги отворени!
#7
Публикувано 15 август 2012 - 11:23
Вчера бях при поредния титулован майстор, за който доста бях чувал, защото работел само Мерцедес( името му е Ирин и сервиза му е м/у Гара Искър и Бусманци). Резултата от диагностиката на окачването е отново зиро. Малкия ефект от ходенето ми там беше, че и той потвърди, че чукане/потропване в дясно на колата има и поне не е от гърнетата и аспусите. Казвам това, защото имаше посетени от мен места, където не бяха убедени, че изобщо нещо се чува по колата. Новото обаче е че този последния майстор не изключва звука да се чува от предницата?!?!?
Естествено започна обстоен преглед на предното окачване на колата, както на позиция подемник, така и на канала. За резултатите от последните действия споменах вече по-горе в поста си... Сега се двоумя, дали да поизчакам да се получи някакво естествено развитие на проблема или да се пробвам и при Петко? Този последния, доста пъти ми е помагал но и често това е оставяло у мен възкисел привкус... Цялото ми двоумене идва и от това, че незная вече къде да отида на сервиз а и хич не ми се иска пак да "извадя здравия зъб"...
Естествено започна обстоен преглед на предното окачване на колата, както на позиция подемник, така и на канала. За резултатите от последните действия споменах вече по-горе в поста си... Сега се двоумя, дали да поизчакам да се получи някакво естествено развитие на проблема или да се пробвам и при Петко? Този последния, доста пъти ми е помагал но и често това е оставяло у мен възкисел привкус... Цялото ми двоумене идва и от това, че незная вече къде да отида на сервиз а и хич не ми се иска пак да "извадя здравия зъб"...
#8
Публикувано 15 август 2012 - 12:38
Като приключиш с обиколките, звънни, ще ти оправя колата.
Не знам точно от къде е но с убеденост знам че ще го открия!
Проблема идва от 'времето' и желанието за задълбочено търсене!
п.с
След като не откриват проблем по окачването и механиката, защо мислиш че никой не проверява останалите опорни места по геометрията и сглобката на купето? Не ги знаят ли!?! Съмнявам се!
Разбира се че е времето!
Ами една недобре поставена или разместена основа на броня, може да потропва. Не е казано че веднага след тръгването трябва да се обади.........
Не знам точно от къде е но с убеденост знам че ще го открия!
Проблема идва от 'времето' и желанието за задълбочено търсене!
п.с
След като не откриват проблем по окачването и механиката, защо мислиш че никой не проверява останалите опорни места по геометрията и сглобката на купето? Не ги знаят ли!?! Съмнявам се!
Разбира се че е времето!
Ами една недобре поставена или разместена основа на броня, може да потропва. Не е казано че веднага след тръгването трябва да се обади.........
Вари го,печи го,бенца си е Бенц!
Мръсните усти на завистниците са като кофи за боклук - вонящи и винаги отворени!
#9
Публикувано 25 март 2013 - 16:20
Една повреда появила се преди два месеце ме кара да обикалям софийските автосервизи и за мое съжаление, до сега всичките усилия не водят до решение на проблема. Проблема се състои в леко почукване, идващо от задното окачване и по-конкретно от дясната страна на автомобила. „Звука” който се долавя не може да се провокира от дупки и неравности по пътя а по-скоро се появява при поклащане на купето и е чуваем само на ниска скорост до 50-60 км.(или поне само до тогава аз го чувам). Друга особенност (признавам, че поне за мен е много странна) е, че почукването се появява след 15-20 минутно шофиране след потеглянето с колата, т.е. „нещото” вероятно трябва да се раздвижи или загрее...
Това последното, накара хората от един сервиз (последния от трите, които обиколих вече) да обвинят задните амортесьори за виновници на звука. Понеже това ми се видя логично, похарчих 650 лв. в „Ивайджет”за нови амортесьори но след смяната им ефекта беше зиро... Изминах над 2500 км. с този проблем и противно на очакванията ми, чукането не се променя, т.е. не се увеличава. Вярвам на хората от сервизите, които посетих, защото вече от 20 год. в професионален и личен план се занимавам активно с автомобили и съм имал възможност да прецизирам местата, на които да разчитам за ремонт, както и компетентноста на работещите там. Също знам, че едва ли някой от четящите този пост може да диагностицира проблема ми с „четене”. По-скоро молбата ми е ако някой може да препоръча място в София, където да посетя за диагностика на проблема?
Съжалявам за дългия пост и предварително благодаря на отзовалите се. Ако има някакво значение, колата е Е220cdi, 2008 год. на 64 хил. км.
Здравей те, аз съм с Е320 2004 година ........и имам същия проблем, така и не ми намериха проблема и си карам така което при моята педантност не е нормално...искам да попитам дали намерихте проблема и какво точно трябва да се смени на тая красавица за да не дразни с страните си звуци...
#10
Публикувано 25 март 2013 - 16:36
Проблема при Генади беше в предна горна дясна опора на амортисьора - по спомен. За всеки случай огледай и щангичката на кантарчето, което е в близост.
Този пост е редактиран от Вай Басо: 25 март 2013 - 20:44
Вари го,печи го,бенца си е Бенц!
Мръсните усти на завистниците са като кофи за боклук - вонящи и винаги отворени!
#11
Публикувано 25 март 2013 - 19:00
Провери и шарнирните втулки на задните носачи, както и тампоните на амортисьорите отдолу.
Ако сам ще си е правиш и не знаеш как питай.
Надявам се колата ти да не е airmatic?
#12
Публикувано 25 март 2013 - 21:26
Аз имах същият проблем, първо похлопваше отдясно при поклащане а с времеио започна и отляво. Оказаха се тампончетата на реактивната щанга отпред към носачите. Смених ги и нещата се оправиха. В Балкан стар са по двайсетина лева бройката аз си купих FEBI за 15 лв. двата имаше и по евтинти. Важно е във вътрешноят отввор да има вулканизизран плат иначе сапочвали да скърцат след време.
#14
Публикувано 20 април 2013 - 23:56
много вероятни са шарнирчетата на долните носачи. Като загреят, се затягат (ако е влязло вода, през сцепения маншон) и започват да пукат при движение.
Ръчната спирачка разглобихте ли я? Ако не-сваляйте диска и оглеждайте.
0 потребител(и) четат тази тема
0 потребители, 0 гости, 0 анонимни