Реших да събера в една полезна тема сервизните и диагностични менюта на които са ми известни. С радост приемам допълнителна информация по темата, особено за полетата на диагностиката на климатика, които нямат описание тук. Снимките са правени на CLK350 W209 facelift, но като цяло менютата с малки отклонения са същите и при други модели.
При CLK W209 има 3 сервизни/диагностични менюта:
1. на километража ( Instrument cluster)
2. на command-a (който разполага с такъв)
3. на климатроника (с дисплей)
Менюто на километража показва напрежението на акумулатора (на генератора - когато колата е запалена) , VIN, софтуерни версии , опция за изключване на ESP при тестване на динамометър или при тестване на спирачките при ГТП, а при някои модели и нивото на маслото на двигателя.
В менюто се влиза със следните стъпки:
---Контактният ключ се завърта на позиция 1. На екрана на километража се показва км/ч или температурата.
![Прикачен файл](https://forums.mbclub.bg/public/style_extra/mime_types/gif.gif)
---RESET бутона от ляво на километража се натиска 3 пъти. Чува се бип и на екрана се показва напрежението на акумулатора.
![Прикачен файл](https://forums.mbclub.bg/public/style_extra/mime_types/gif.gif)
В менюто се навигира със стрелките нагоре и надолу от волана.
VIN
![Прикачен файл](https://forums.mbclub.bg/public/style_extra/mime_types/gif.gif)
Изключване на ESP за dyno тест.
![Прикачен файл](https://forums.mbclub.bg/public/style_extra/mime_types/gif.gif)
Хардуерни и софтуерни версии.
![Прикачен файл](https://forums.mbclub.bg/public/style_extra/mime_types/gif.gif)
---Контактният ключ се завърта на позиция 2 (или до запалване на двигателя). При някои модели и при позиция 1 на ключа може да се навигира през менюто.
![Прикачен файл](https://forums.mbclub.bg/public/style_extra/mime_types/gif.gif)
Напрежение от генератора.
![Прикачен файл](https://forums.mbclub.bg/public/style_extra/mime_types/gif.gif)
VIN
![Прикачен файл](https://forums.mbclub.bg/public/style_extra/mime_types/gif.gif)
Изключване на ESP за dyno тест.
![Прикачен файл](https://forums.mbclub.bg/public/style_extra/mime_types/gif.gif)
Хардуерни и софтуерни версии. (Разликата от същото меню при изключен двигател е, че тук се показва и информация за двигателя)
![Прикачен файл](https://forums.mbclub.bg/public/style_extra/mime_types/gif.gif)
THERMOTRONIC диагностично меню
В диагностичното меню на климатроника се влиза с натискане на бутона A/C REST и задържане за 5 секунди.
![Прикачен файл](https://forums.mbclub.bg/public/style_extra/mime_types/gif.gif)
След влизане в диагностичен режим последователно отляво на дисплея се показва номер на позицията от менюто, а от дясно стойността за дадената позиция.
Червения бутон отляво на бутона за регулиране на вентилатора (повишаване на температурата в лява зона) се ползва за скролиране нагоре.
![Прикачен файл](https://forums.mbclub.bg/public/style_extra/mime_types/gif.gif)
Синия бутон отляво на бутона за регулиране на вентилатора (понижаване на температурата в лява зона) се ползва за скролиране надолу.
![Прикачен файл](https://forums.mbclub.bg/public/style_extra/mime_types/gif.gif)
За навигация в менюто на модели преди фейслифта се ползват AUTO бутона отляво за скролиране нагоре през менюто и AUTO бутона отдясно за скролиране надолу през менюто.
Следва списък с описание на някои от стойностите в менюто (Без превод и със стойностите от CLK350):
![Прикачен файл](https://forums.mbclub.bg/public/style_extra/mime_types/gif.gif)
01 The in-car temperature sensor.
![Прикачен файл](https://forums.mbclub.bg/public/style_extra/mime_types/quicktime.gif)
![Прикачен файл](https://forums.mbclub.bg/public/style_extra/mime_types/quicktime.gif)
02 The bumper temperature sensor.
![Прикачен файл](https://forums.mbclub.bg/public/style_extra/mime_types/quicktime.gif)
![Прикачен файл](https://forums.mbclub.bg/public/style_extra/mime_types/quicktime.gif)
03 The temperature of the left side heater core.
![Прикачен файл](https://forums.mbclub.bg/public/style_extra/mime_types/quicktime.gif)
![Прикачен файл](https://forums.mbclub.bg/public/style_extra/mime_types/quicktime.gif)
04 The temperature of the right side heater core.
05 The temperature at the evaporator sensor.
![Прикачен файл](https://forums.mbclub.bg/public/style_extra/mime_types/quicktime.gif)
![Прикачен файл](https://forums.mbclub.bg/public/style_extra/mime_types/quicktime.gif)
06 The engine coolant temperature.
07 The barometric pressure of the Freon.
![Прикачен файл](https://forums.mbclub.bg/public/style_extra/mime_types/quicktime.gif)
![Прикачен файл](https://forums.mbclub.bg/public/style_extra/mime_types/quicktime.gif)
08 The Freon temperature.
![Прикачен файл](https://forums.mbclub.bg/public/style_extra/mime_types/quicktime.gif)
![Прикачен файл](https://forums.mbclub.bg/public/style_extra/mime_types/quicktime.gif)
09 Blank.
10 The voltage at the heater blower control (normal is 08-6.0, which is .8 to 6 volts).
11 Emissions sensor voltage (to detect atmospheric gases and recirculate interior air). W209 only
12 Sun sensor voltage (to shift airflow in car). W209 only
20 The current at the auxiliary fan (the electric fan on radiator, in milliamps or mA).
21 Engine speed (x 100 RPM).
22 Vehicle speed (km/h or mph depending on installation).
23 The percentage of battery voltage at terminal 58d (a percentage of total voltage, 99.0 = 99%).
24 Battery voltage (e.g. 12.8 = 12.8V).
40 The climate control software version. - V8
41 The climate control hardware version. - V5
Стойностите при мен са :
00 - 25C
01 - 28C
02 - 34C
03 - 17C
04 - 16C
05 - 12C
06 - 91C
07 - 15
08 - 0C
09 - 0
10 - 20
11 - 0
12 - 0
13 - 0
14 - 0
15 - 0
16 - 610
17 - 730
18 - 24C
20 - 21
21 - 69
22 - 0
23 - 19
24 - 141
25 - 0
26 - 0
38 - 100
39 - 100
40 - 10
41 - 10
42 - 90
43 - 0
44 - 25
45 - 0
48 - 0
49 - 5
50 - 25
51 - 514
52 - 509
58 - 27
59 - 1
60 - 2
61 - 1
70 - 0
71 - 0
72 - 0
73 - 0
74 - 0
75 - 0
76 - 0
77 - 1
80 - 0
81 - 0
82 - 0
83 - 0
84 - 0
85 - 0
86 - 0
87 - 0
96 - 2
97 - 19
98 - 19
99 - 26C
С изключване на колата или натискане на REST бутона се излиза от диагностичното меню на климатроника.
Някои забележки:
Проблеми с температурните сензори може да причини зацикляне на диагностиката на климатроника.
Сензорът на изпарителя #5 трябва да показва близки стойности до тези на сензора на температурата в купето когато климатика не работи и много по-ниска сойност когато климатика работи.
Източници:
youtube.com/watch?v=eHt5n3KY30M&feature=related
http://www.benzworld...tml#post4287378
Този пост е редактиран от cyberpig1: 31 юли 2012 - 22:36