Jump to content

  •  

Photo
* * * * * 1 votes

Диагностични и сервизни менюта на CLK W209

CLK меню диагностика

  • Please log in to reply
3 replies to this topic

#1 cyberpig1

cyberpig1

    Член на МБКБ

  • Членове на клуба
  • 2,027 Posts:
  • Пол:Мъж
  • Град:София
  • Автомобил:
    PK3333PK
    BT1111KK
Garage View Garage

Posted 31 July 2012 - 22:25

Здравейте,
Реших да събера в една полезна тема сервизните и диагностични менюта на които са ми известни. С радост приемам допълнителна информация по темата, особено за полетата на диагностиката на климатика, които нямат описание тук. Снимките са правени на CLK350 W209 facelift, но като цяло менютата с малки отклонения са същите и при други модели.

При CLK W209 има 3 сервизни/диагностични менюта:
1. на километража ( Instrument cluster)
2. на command-a (който разполага с такъв)
3. на климатроника (с дисплей)


Менюто на километража показва напрежението на акумулатора (на генератора - когато колата е запалена) , VIN, софтуерни версии , опция за изключване на ESP при тестване на динамометър или при тестване на спирачките при ГТП, а при някои модели и нивото на маслото на двигателя.

В менюто се влиза със следните стъпки:

---Контактният ключ се завърта на позиция 1. На екрана на километража се показва км/ч или температурата.
Attached File  2012-07-31 20.12.22.jpg   137.42K   145 downloads

---RESET бутона от ляво на километража се натиска 3 пъти. Чува се бип и на екрана се показва напрежението на акумулатора.
Attached File  2012-07-31 20.12.33.jpg   135.8K   155 downloads

В менюто се навигира със стрелките нагоре и надолу от волана.
VIN
Attached File  2012-07-31 20.12.41.jpg   83.1K   133 downloads

Изключване на ESP за dyno тест.
Attached File  2012-07-31 20.12.50.jpg   136.4K   130 downloads

Хардуерни и софтуерни версии.
Attached File  2012-07-31 20.12.59.jpg   135.4K   135 downloads


---Контактният ключ се завърта на позиция 2 (или до запалване на двигателя). При някои модели и при позиция 1 на ключа може да се навигира през менюто.

Attached File  2012-07-31 20.13.20.jpg   136.52K   101 downloads

Напрежение от генератора.
Attached File  2012-07-31 20.13.53.jpg   127.26K   95 downloads

VIN
Attached File  2012-07-31 20.21.54.jpg   71.82K   69 downloads

Изключване на ESP за dyno тест.
Attached File  2012-07-31 20.22.01.jpg   124.31K   72 downloads

Хардуерни и софтуерни версии. (Разликата от същото меню при изключен двигател е, че тук се показва и информация за двигателя)
Attached File  2012-07-31 20.22.09.jpg   121.91K   82 downloads







THERMOTRONIC диагностично меню



В диагностичното меню на климатроника се влиза с натискане на бутона A/C REST и задържане за 5 секунди.
Attached File  2012-07-31 20.14.24_1.jpg   92.31K   85 downloads
След влизане в диагностичен режим последователно отляво на дисплея се показва номер на позицията от менюто, а от дясно стойността за дадената позиция.
Червения бутон отляво на бутона за регулиране на вентилатора (повишаване на температурата в лява зона) се ползва за скролиране нагоре.
Attached File  2012-07-31 20.14.24_2.jpg   93K   68 downloads
Синия бутон отляво на бутона за регулиране на вентилатора (понижаване на температурата в лява зона) се ползва за скролиране надолу.
Attached File  2012-07-31 20.14.24_3.jpg   92.38K   57 downloads


За навигация в менюто на модели преди фейслифта се ползват AUTO бутона отляво за скролиране нагоре през менюто и AUTO бутона отдясно за скролиране надолу през менюто.


Следва списък с описание на някои от стойностите в менюто (Без превод и със стойностите от CLK350):

Attached File  2012-07-31 20.14.51.jpg   112.98K   58 downloads
01 The in-car temperature sensor.
Attached File  vlcsnap-2012-07-31-21h13m25s82.png   141.26K   44 downloadsAttached File  vlcsnap-2012-07-31-21h13m34s183.png   149.83K   37 downloads
02 The bumper temperature sensor.
Attached File  vlcsnap-2012-07-31-21h13m48s48.png   151.49K   39 downloadsAttached File  vlcsnap-2012-07-31-21h13m56s154.png   142.95K   34 downloads
03 The temperature of the left side heater core.
Attached File  vlcsnap-2012-07-31-21h14m07s11.png   141.35K   33 downloadsAttached File  vlcsnap-2012-07-31-21h14m20s82.png   148.76K   27 downloads
04 The temperature of the right side heater core.

05 The temperature at the evaporator sensor.
Attached File  vlcsnap-2012-07-31-21h14m52s209.png   157.9K   26 downloadsAttached File  vlcsnap-2012-07-31-21h15m00s27.png   148.91K   23 downloads
06 The engine coolant temperature.
07 The barometric pressure of the Freon.

Attached File  vlcsnap-2012-07-31-21h16m43s40.png   107.45K   22 downloadsAttached File  vlcsnap-2012-07-31-21h17m22s140.png   104.9K   24 downloads
08 The Freon temperature.
Attached File  vlcsnap-2012-07-31-21h17m51s204.png   119.04K   25 downloadsAttached File  vlcsnap-2012-07-31-21h17m58s22.png   110.04K   23 downloads
09 Blank.
10 The voltage at the heater blower control (normal is 08-6.0, which is .8 to 6 volts).

11 Emissions sensor voltage (to detect atmospheric gases and recirculate interior air). W209 only
12 Sun sensor voltage (to shift airflow in car). W209 only

20 The current at the auxiliary fan (the electric fan on radiator, in milliamps or mA).
21 Engine speed (x 100 RPM).
22 Vehicle speed (km/h or mph depending on installation).
23 The percentage of battery voltage at terminal 58d (a percentage of total voltage, 99.0 = 99%).
24 Battery voltage (e.g. 12.8 = 12.8V).

40 The climate control software version. - V8
41 The climate control hardware version. - V5



Стойностите при мен са :

00 - 25C
01 - 28C
02 - 34C
03 - 17C
04 - 16C
05 - 12C
06 - 91C
07 - 15
08 - 0C
09 - 0
10 - 20
11 - 0
12 - 0
13 - 0
14 - 0
15 - 0
16 - 610
17 - 730
18 - 24C
20 - 21
21 - 69
22 - 0
23 - 19
24 - 141
25 - 0
26 - 0
38 - 100
39 - 100
40 - 10
41 - 10
42 - 90
43 - 0
44 - 25
45 - 0
48 - 0
49 - 5
50 - 25
51 - 514
52 - 509
58 - 27
59 - 1
60 - 2
61 - 1
70 - 0
71 - 0
72 - 0
73 - 0
74 - 0
75 - 0
76 - 0
77 - 1
80 - 0
81 - 0
82 - 0
83 - 0
84 - 0
85 - 0
86 - 0
87 - 0
96 - 2
97 - 19
98 - 19
99 - 26C


С изключване на колата или натискане на REST бутона се излиза от диагностичното меню на климатроника.

Някои забележки:
Проблеми с температурните сензори може да причини зацикляне на диагностиката на климатроника.

Сензорът на изпарителя #5 трябва да показва близки стойности до тези на сензора на температурата в купето когато климатика не работи и много по-ниска сойност когато климатика работи.


Източници:

youtube.com/watch?v=eHt5n3KY30M&feature=related

http://www.benzworld...tml#post4287378

Edited by cyberpig1, 31 July 2012 - 22:36 .

  • 5

#2 архитекта

архитекта

    Чирак

  • Потребители на форума
  • 155 Posts:
  • Пол:Мъж
  • Град:София
  • Интереси:АЙКИДО
  • Автомобил:
    CLK 320 (W209) 2002 г.

Posted 29 January 2013 - 14:24

Здравейте колеги,
след тридневна битка успях сам да си рестартирам сервизния интервал!
С комбинация от различни източници и доста неуспешни опити накрая нещата се получиха.
Изказвам благодарности на всички, които ми оказаха методическа помощ.
Как става при моята кола съм описал в прикачения файл.
Поздрави!
  • 0

#3 архитекта

архитекта

    Чирак

  • Потребители на форума
  • 155 Posts:
  • Пол:Мъж
  • Град:София
  • Интереси:АЙКИДО
  • Автомобил:
    CLK 320 (W209) 2002 г.

Posted 29 January 2013 - 14:33

Ето го и файла.

Attached Files


  • 4

#4 Илия Горанов

Илия Горанов

    Член на УС на МБКБ

  • Управителен съвет
  • 7,499 Posts:
  • Пол:Мъж
  • Град:София
  • Автомобил:
    CLK200 Kompressor
    163hp, 2001, dark blue

User's Awards

2
13
3
3
Garage View Garage

Posted 30 January 2013 - 23:21

А описаният тук начин не върши ли работа?
http://bulgaria.merc...vals/186/de/001

Ще добавя и твоята информация в статията по-горе!
  • 0

Ако си задаваш въпроса "струва ли си да ремонтирам стария Мерцедес", по-добре го продай и си купи чисто ново Пежо, Мерцедес не е твоята марка!
Бабини деветиниclk.babailiica.comнаргиле






Also tagged with one or more of these keywords: CLK меню, диагностика

1 user(s) are reading this topic

0 members, 1 guests, 0 anonymous users