Jump to content

  •  

Photo
- - - - -

Модификации по лостовата система на скоростите


  • Please log in to reply
15 replies to this topic

#1 Lambo_Rambo

Lambo_Rambo

    Майстор

  • Потребители на форума
  • 1,647 Posts:
  • Пол:Мъж
  • Град:Варна/София
  • Автомобил:
    W201 190 '88 3.2 daily
    W201 190 '88 5.0 project car

Posted 27 July 2012 - 13:32

От скука да взема да пусна една тема за металните втулки които се правят за селекторите и пръчките, и още някои други работи които могат да се пипнат по лостовата система, защото доста хора карат 124ки и 190тки (и не само за тези модели). В общи линии не е кой знае какво, но е лесно за изпълнение и зависи колко ви е под ръка стругаря за 2 часа можете да го изпълните, да седнете да карате и да направите разликата преди и след. Зачекнахме темата за тях в темата за колата на Dicksun и понеже имам доста снимки по темата реших да направя отделна тема.

Другото което го има на снимките и са го правили хората е скъсяването на горния лост на който се завинтва топката, и удължаване на долните лостчета, търси се ефекта на така наречения short shifter, не съм го пробвал лично но хората по форумите казват че имало много приятен ефект.

Та няма какво да обяснявам, качвам всички снимки по въпроса, там се вижда какво и как се прави.


Edit: Добавям и 2 схеми на лоста - за обратни скорости на 2.3/2.5-16 и нормални 5 скоростни кутии.

Attached Files


Edited by Lambo_Rambo, 27 July 2012 - 13:50 .

  • 0
Follow your own star...

#2 Subsonic

Subsonic

    Член на МБКБ

  • Членове на клуба
  • 4,598 Posts:
  • Пол:Мъж
  • Град:София
  • Автомобил:
    ex W124 230E, 91
    ex W124 260E, 89
    ex S211 E320, 03
    C219 CLS500, 06

Posted 27 July 2012 - 13:42

Супер добра тема.

Само да добавя нещо - който е решил да го прави, да си изкара поне разпечатана картинката с детйлите на селектора от EPC-то.

Мен въпросната разпечатка ме спаси на два пъти при сглобяването.
  • 0

#3 Dicksun

Dicksun

    Напреднал

  • Потребители на форума
  • 320 Posts:
  • Пол:Мъж
  • Град:Русе
  • Интереси:Drifting
  • Автомобил:
    everyday car 124 230E '87 136hp
    drift car 190E '90 3.2 220hp 315NM
    ex 190 2.0 105hp
Garage View Garage

Posted 27 July 2012 - 13:44

Много идейно :) ходих преди 2-3 дена в Даскалов и ми обявиха 25 кинта за 2-те тампончета на лоста, което си е живо кощунство...на стругаря ще ти излезе хем по-евтино, хем по-функционално... И това с удължаването на лостовете ще се изпробва някой слънчев ден и ще има коментар по темата.

Субсоник, аз на 2 пъти го ядох с тея щеки...не мога да ги наредя, че вадих 190-то от гаража, вкарах 124-ката и ги наснимах, запомних ги и като вкарах пак 190-то се оказа, че не са на същия принцип. На 124-то са 1-2, 2-3, 3-1, а при 190-то бяха другак си...
  • 0

signatureqps.jpg
 


#4 Lambo_Rambo

Lambo_Rambo

    Майстор

  • Потребители на форума
  • 1,647 Posts:
  • Пол:Мъж
  • Град:Варна/София
  • Автомобил:
    W201 190 '88 3.2 daily
    W201 190 '88 5.0 project car

Posted 27 July 2012 - 13:46

Ето и един от тези, които аз съм правил

Attached Files


  • 0
Follow your own star...

#5 Marto BS

Marto BS

    Напреднал

  • Потребители на форума
  • 649 Posts:
  • Пол:Мъж
  • Град:Варна
  • Автомобил:
    Opel Omega 2.5 V6 Aut.
    ex. 1996 W210 E 300D Avantgarde
    ex. 1993 MB 200 CE

Posted 27 July 2012 - 19:13

а реално какъв е ефекта при каране - по-директна и приятна смяна, или?
  • 0

#6 dilqnski

dilqnski

    Майстор

  • Потребители на форума
  • 1,634 Posts:
  • Пол:Мъж
  • Град:Димитровград
  • Интереси:Двигатели

Posted 28 July 2012 - 00:07

По малка разходка на лоста из купето,не е ли достатъчно. :)
  • 0
Никога не оставям магарето си в калта.

#7 Вай Басо

Вай Басо

    Бамбашка!

  • Потребители на форума
  • 5,604 Posts:
  • Пол:Мъж
  • Град:София
  • Автомобил:
    W124 220E/E220 тотално рециклиран 2011г

    http://forums.mbclub.bg/topic/31677-/
Garage View Garage

Posted 28 July 2012 - 00:12

Не като на москвич! ...............първа у пепелника, втора между краката на пасажера в средата на задната седалка. :D
  • 0


Вари го,печи го,бенца си е Бенц!

 

Мръсните усти на завистниците са като кофи за боклук - вонящи и винаги отворени!
 


#8 kdl

kdl

    clockwork orange

  • Замразено членство
  • 8,412 Posts:
  • Пол:Мъж
  • Град:София
  • Автомобил:
    Turbo Quattro

User's Awards

3
16
3
2
Garage View Garage

Posted 28 July 2012 - 00:29

Жестока тема! Директно важна! Евала :)
Ламбо, къде ти е стругаря?
  • 0

Audi_A4_avatar.gif


#9 dilqnski

dilqnski

    Майстор

  • Потребители на форума
  • 1,634 Posts:
  • Пол:Мъж
  • Град:Димитровград
  • Интереси:Двигатели

Posted 28 July 2012 - 00:29

Не като на москвич! ...............първа у пепелника, втора между краката на пасажера в средата на задната седалка. :D

Бях го забравил тази филм :rofl
  • 0
Никога не оставям магарето си в калта.

#10 Lambo_Rambo

Lambo_Rambo

    Майстор

  • Потребители на форума
  • 1,647 Posts:
  • Пол:Мъж
  • Град:Варна/София
  • Автомобил:
    W201 190 '88 3.2 daily
    W201 190 '88 5.0 project car

Posted 28 July 2012 - 02:29

Ами и двамата са ми във Варна, за тия втулки ползвах един дето не е много специализиран, но работи евтино и за дребни неща става, и е буквално на 5 минути пеша от нас, другия пак е сравнително близо, той ми прави адаптора за скоростите и е може би най-добрия стругар в окръга, много го ползват и го търсят от къде ли не, постоянно е зает, даже се дразня от време на време като ходя за неща за по час два работа ми казва че ще стане след няколко дни, защото имал други спешни работи да прави.. Имаше известни неточности или пропуски по фланеца, но там работата не е точно тривиална и е разбираемо, пък и човека каквото е объркал или пропуснал си го коригира, живот и здраве идната седмица вече ще запечатаме двигателя със фланеца, скоростите и стартера и да продължава проекта.

В общи линии мисля че всеки който нарича себе си стругар би трябвало да може да свърши работата, на мен по 10-15лв са ми вземали за втулките на селектора.

Забравих да кажа горния селектор е за обратни скорости, от 124/129 (уж от 124 са свалени, ама пък номерата са за 129, а може пък и да се ползват еднакви части просто, кой знае), тия дни ще кача снимки на правен селектор за обикновена 5 скоростна кутия на 190, а по нататък ако не ме мързи в гаража трябва да имам 1-2 лоста за 4 скорости може да направя и един такъв за пълнота на темата, и без това той е в пъти по опростен от другите.

И пак да не забравя не знам дали стана ясно от първия пост, но на пръчките които свързват селектора със кутията, и на лостчетата на самата кутия, също има гумени втулки/тампони, и тях ги правят метални феновете, не знам вече дали не става малко прекалено де, ама понякога хората като си навият нещо чак издребняват в детайлите, аз не съм си играл чак толкова. На снимките със златистите втулчици на синьо-зеления фон са точно тези, които се слагат на скоростната кутия и на пръчките.
  • 0
Follow your own star...

#11 G-Mon

G-Mon

    Прохождащ

  • Нови потребители
  • 7 Posts:
  • Пол:Мъж
  • Град:Бургас
  • Автомобил:
    Mercedes-Benz w124 230e 1988

Posted 01 October 2012 - 19:51

Lambo_Rambo ти си голяма работа брат аз имам проблем с тези тампончета скоро може да имам път към Варна ако искаш да се срещнем нещо ала бала да ги оправим че аз съм пълен Глъм
  • 0
Кола без кардан и жена без цици, не благодаря.

#12 Lambo_Rambo

Lambo_Rambo

    Майстор

  • Потребители на форума
  • 1,647 Posts:
  • Пол:Мъж
  • Град:Варна/София
  • Автомобил:
    W201 190 '88 3.2 daily
    W201 190 '88 5.0 project car

Posted 01 October 2012 - 20:18

Ами с удоволствие, но вече съм в София, където съм студент, и се прибирам във Варна много рядко през учебния период. Хвани се сам да го направиш, не е сложно, не изисква никакви нестандартни инструменти или умения, и накрая удволетворението ще е по-голямо :) Дори и да се забатачиш, снимките и схемите от тази тема би трябвало да са напълно достатъчни, че да се оправиш :) Успех
  • 0
Follow your own star...

#13 G-Mon

G-Mon

    Прохождащ

  • Нови потребители
  • 7 Posts:
  • Пол:Мъж
  • Град:Бургас
  • Автомобил:
    Mercedes-Benz w124 230e 1988

Posted 01 October 2012 - 20:46

То това е доста деликатна работа аз едвали ще се справя сам защото до сега не съм се сблъсквал с такива работи и ще ми е доста трудно
  • 0
Кола без кардан и жена без цици, не благодаря.

#14 staniola

staniola

    Майстор

  • Потребители на форума
  • 1,736 Posts:
  • Пол:Мъж
  • Град:София
  • Автомобил:
    W201 190D '93 продаден :(
    W140 400SE '92 продаден :(
    S210 E280 4matic '00
Garage View Garage

Posted 02 October 2012 - 08:05

Браво за темата. Ако остане време да я подкарам и моята ще кача снимки.
Като се направи "шорт шифтъра" с рязането на лостовете не стават ли много тегави за включване скоростите ?
  • 0
Mercedes 400 SE (W140) 286 hp - Specs & Performance


Когато първата кола е здрав Бенц, марката остава до живот!


#15 Lambo_Rambo

Lambo_Rambo

    Майстор

  • Потребители на форума
  • 1,647 Posts:
  • Пол:Мъж
  • Град:Варна/София
  • Автомобил:
    W201 190 '88 3.2 daily
    W201 190 '88 5.0 project car

Posted 02 October 2012 - 10:07

Ами за шорт-шифтъра не знам, не съм пробвал, но пишат че бил приятен ефекта, иначе има логика да е по-трудно, все пак по-късия ход трябва да е за сметка на нещо. Макар че аз като съм раздвижвал лостчетата на скоростите, веднъж като излязат от скорост после се движат буквално по инерция, така че ме съмнява да е кой знае колко тегаво.. А за втулките според мен направо си е задължителна модификация, първия човек, който видях да ги е правил, беше от американския 190 форум, каза че бил на състезание на писта и вместо 5та вкарал 3та, точно защото гумените тампончета били мармалад, при което едвам не избил сума народ :D
  • 0
Follow your own star...




1 user(s) are reading this topic

0 members, 1 guests, 0 anonymous users