![:)](http://static.mbclub.bg/forums/public/style_emoticons/default/smile.png)
![Снимка](https://static.mbclub.bg/forums/uploads/profile/photo-thumb-17895.jpg?_r=0)
Климатика трудно охлажда
Започната от pitona, 14 юли 2012 - 18:18:58
36 мнения по тази тема
#1
Публикувано 14 юли 2012 - 18:18
Здравейте! Отскоро забелязах следното нещо: сутрин ако тръгна с колата и пусна климатика той започва да си духа доста студено и си охлажда много добре. Само, че ако оставя колата някъде на слънце или пък карам по най-големите жеги, охлаждането не е толкова добро. Това ме наведе на мисълта, че в системата няма фреон. Ходих при едни момчета и ми го измериха. Всичко било нормално. Посъветваха ме да си изчистя отпред радиатора на климатика. Изчистих го с вода и въздух и падна доста гняс. Това добре, но проблема сякаш още го има. Преди няколко дни попътувах малко извънградско и забелязах следното: когато карах вечерта духаше много добре, че даже по едно време ми стана и хладно
На следващия ден като пътувах по обяд, определено ми беше топло в колата. Не мисля, че е нормално климатика да се влияе от външната температура. Къде може да е проблема? Гледах за филтъра на купето, но уви нямам такъв. Да не би при включен климатик да не се спира потока на въздух отвън? Има ли някакво значение как ще е нагласена врътката? Забравих да кажа, че съм с 2 врътки и по средата 3 компчета, т.е. климатик само...(предполагам). Дали има решение или трябва да ходя при специалисти? Благодаря предварително!
![:)](http://static.mbclub.bg/forums/public/style_emoticons/default/smile.png)
Всички видове застраховки във всички застрахователни компании. Тел.: 0889355780 или ЛС.
#2
Публикувано 14 юли 2012 - 21:22
Така са си,пускай от време на време да върти само вътре,демек най-долното от трите копчета.
Никога не оставям магарето си в калта.
#3
Публикувано 15 юли 2012 - 07:20
Климатикът се влияе от температурата на колата - най-малкото когато се загрее цялата кола, студеният въздух трябва първо да охлади въздуховодите и тогава да охлади купето. Освен това всичко в купето се е нагорещило и дори въздухът да ти е хладен, самото усещане от горещата седалка, кормило и тапицерия ти променя възприятието за топло/студено.
Приятелчетата климатикаджии от АутофростКомфорт ми бяха обяснявали, че е хубаво първо да се отворят прозорците, да се пусне вентилацията и след няколко минути да се включи охлаждането - така климатикът не работи на максимално натоварване и реално охлажда не толкова нагорещения "парников" въздух в колата. Освен това не се натоварват толкова много компресора и тръбите от голямо налягане.
Приятелчетата климатикаджии от АутофростКомфорт ми бяха обяснявали, че е хубаво първо да се отворят прозорците, да се пусне вентилацията и след няколко минути да се включи охлаждането - така климатикът не работи на максимално натоварване и реално охлажда не толкова нагорещения "парников" въздух в колата. Освен това не се натоварват толкова много компресора и тръбите от голямо налягане.
#4
Публикувано 15 юли 2012 - 07:57
Ако колата ти е с черен цвят мога да се присъединя към по-горе казаното.
Моята е такава и при мене се случва същото.
Отваряй прозорците и проветрявай преди пускане на климатика.
Успех!
Моята е такава и при мене се случва същото.
Отваряй прозорците и проветрявай преди пускане на климатика.
Успех!
#5
Публикувано 15 юли 2012 - 12:04
Ъмм, не знам. Предното ЦЛК беше черно със светъл салон и се охлаждаше супер. Сегашното е сиво с черен салон, но денем по-слабо охлажда.
Видяхме се с crush и май трябва да пообслужим климата, че ми е малко фреонеца. Иначе на дълъг път си охлажда чудно. Кофти е като ме напече слънцето в гърдите, тогава в колата е 22-23 градуса, но имам усещането, че ме пекат.
Т.е. отиди да ти проверят системата.
Видяхме се с crush и май трябва да пообслужим климата, че ми е малко фреонеца. Иначе на дълъг път си охлажда чудно. Кофти е като ме напече слънцето в гърдите, тогава в колата е 22-23 градуса, но имам усещането, че ме пекат.
Т.е. отиди да ти проверят системата.
#6
Публикувано 15 юли 2012 - 16:58
Колата ми е тъмно синя и наистина много се напича от слънцето. Вътре салона е светло сив с черно табло и винаги я оставям със сенник, че после волана пари здраво. След малко излизам да пробвам как е след като е седяла на жегата цял ден. Ще пусна първо само да обдуха на отворени прозорци и после ще пусна климатика. Но иначе определено си има разлика като натисна бутончето за циркулация в колата. Ако се направи промивка на системата дали ще се подобрят нещата?
Всички видове застраховки във всички застрахователни компании. Тел.: 0889355780 или ЛС.
#7
Публикувано 15 юли 2012 - 17:14
Леко като захладнее всичко ще си дойде на мястото,та вънка е адска жега бе хора,тия климатици да не са фризери.Не чете ли новини,тоя слезнал от кола с клима на жегата и хоп...........,оня и той тъй направил,че и той хоп.........,мислете от по-добрата гледна точка.Айде със здраве и не си разглобявайте напразно возилата.
Никога не оставям магарето си в калта.
#8
Публикувано 15 юли 2012 - 19:38
Леко като захладнее всичко ще си дойде на мястото,та вънка е адска жега бе хора,тия климатици да не са фризери.Не чете ли новини,тоя слезнал от кола с клима на жегата и хоп...........,оня и той тъй направил,че и той хоп.........,мислете от по-добрата гледна точка.Айде със здраве и не си разглобявайте напразно возилата.
Много си прав
![:)](http://static.mbclub.bg/forums/public/style_emoticons/default/smile.png)
![:)](http://static.mbclub.bg/forums/public/style_emoticons/default/smile.png)
![:)](http://static.mbclub.bg/forums/public/style_emoticons/default/smile.png)
![:)](http://static.mbclub.bg/forums/public/style_emoticons/default/smile.png)
![:)](http://static.mbclub.bg/forums/public/style_emoticons/default/smile.png)
Всички видове застраховки във всички застрахователни компании. Тел.: 0889355780 или ЛС.
#9
Публикувано 15 юли 2012 - 20:07
То не знам все пак колко ти охлажда,ма вземи сложи един термометър баш на духалките,пък после ще обсъждаме,има или нямя проблем.Мушни го в дупчиците,тъй се мери.
Никога не оставям магарето си в калта.
#10
Публикувано 15 юли 2012 - 21:24
Всичко останало, освен изтеглянето на количеството фреон и замерването му като тегло, е само отлагане на посещението в сервиза и самовнушение.
![;)](http://static.mbclub.bg/forums/public/style_emoticons/default/wink.png)
http://www.CarProfi-BG.com/
Монтаж и поддръжка на газови инжекциони; зареждане и ремонт на автоклиматици!
Най-атрактивните цени в София!
Монтаж и поддръжка на газови инжекциони; зареждане и ремонт на автоклиматици!
Най-атрактивните цени в София!
#11
Публикувано 15 юли 2012 - 22:28
Ако Мерца ти като от подписа ти,няма начин да няма филтър на климатика.На всички след 93-та е стандарт.
Едно желание,една мечта - Mercedes Benz
#12
Публикувано 16 юли 2012 - 11:03
И при мен е така както колегата казва, но когато карам градско бавно и не давам повече от 2500 оборота самия въздух от духалките не е толкова студен, обаче ако карам между 3000 и 4000 оборота става студ.Според мен на компресора му трябват обороти за да охлади добре фреона за да има ефект.За това и извън градско е добре защото колата е в обороти.Някъде бях чел, че на компресора му трябват минимум 3000 оборота за да охлажда качествено, но не съм сигурен за това.
#13
Публикувано 16 юли 2012 - 11:14
Е, за добра работа поне 2000 об.
Този пост е редактиран от dilqnski: 16 юли 2012 - 11:15
Никога не оставям магарето си в калта.
#14
Публикувано 16 юли 2012 - 18:57
Всичко останало, освен изтеглянето на количеството фреон и замерването му като тегло, е само отлагане на посещението в сервиза и самовнушение.
Не съм сигурен дали правилно разбрах, но...да не се занимавам с глупости, а да ходя на майстор?
Ако Мерца ти като от подписа ти,няма начин да няма филтър на климатика.На всички след 93-та е стандарт.
Няма филтър, защото климатика е поставян допълнително и явно са я пропуснали тази част. Все пак си сложих нещо като филтър под корите. Не знам как се води материала, само знам че го използват в индустриалните климатици. Порест е един такъв...
Днес иначе говорих с един приятел, който има 2 124-ки комбита и каза, че и двете трудно смогват с климатика на тая жега. Явно си им е лека слабост като цяло.
![:)](http://static.mbclub.bg/forums/public/style_emoticons/default/smile.png)
Всички видове застраховки във всички застрахователни компании. Тел.: 0889355780 или ЛС.
#15
Публикувано 16 юли 2012 - 20:18
тук е мястото и времето да задам въпрос за климатроника. така наречения термотроник при нас
ясно ми е, че няма как при ниски обороти на двигателя да охлажда максимално, НО не би ли трябвало ако му се зададе една температура от порядъка на 23-25 ( да правилно четете, това при външна 43 градуса е нормално мисля аз ) да я поддържа и в режим на по-ниски обороти , а не да се влияе от това с какви обороти се шофира?
при мен климатика е сервизиран преди месец с фреон, масло филтър и тн. във високи обороти може да ти паднат ушите от студ ако го сложиш на Lo, но въпроса ми не е за това колко много може да охлажда, а дали не трябва да поддържа зададената температура автоматично?
"теста" съм го направил при АУТО настройка и 23 градуса пуснати на двете зони - при спиране за 2-3 мин или забавяне в колона се усеща повишаване на температурата в купето.
по-добре ми се стори че се държи при вентилатор на максимум или една идея по-малко от максимума на вентилатора и настройка на зоните 24-25 градуса.
![:)](http://static.mbclub.bg/forums/public/style_emoticons/default/smile.png)
ясно ми е, че няма как при ниски обороти на двигателя да охлажда максимално, НО не би ли трябвало ако му се зададе една температура от порядъка на 23-25 ( да правилно четете, това при външна 43 градуса е нормално мисля аз ) да я поддържа и в режим на по-ниски обороти , а не да се влияе от това с какви обороти се шофира?
при мен климатика е сервизиран преди месец с фреон, масло филтър и тн. във високи обороти може да ти паднат ушите от студ ако го сложиш на Lo, но въпроса ми не е за това колко много може да охлажда, а дали не трябва да поддържа зададената температура автоматично?
"теста" съм го направил при АУТО настройка и 23 градуса пуснати на двете зони - при спиране за 2-3 мин или забавяне в колона се усеща повишаване на температурата в купето.
по-добре ми се стори че се държи при вентилатор на максимум или една идея по-малко от максимума на вентилатора и настройка на зоните 24-25 градуса.
1 потребител(и) четат тази тема
0 потребители, 1 гости, 0 анонимни