Mercedes 200E- ниска компресия, счупен банан
Започната от OBI_1, 09 юли 2012 - 20:10:11
61 мнения по тази тема
#1
Публикувано 09 юли 2012 - 20:10
Здравейте, за жалост повода да се регистрирам и направя тази тема е технически проблем. Но беше крайно време да влеза в този форум, понеже има нещо в тези автомобили с трите лъча, излъчващо класа и сила, което ме влече.
Та имам мерцедес 124-ка баща ми я остави строшена, след като си взе друга и ще трябва да я оправя.
Колата 90г. с АГУ ловато, слаган в италия-97/8 :Д 2000 кубика, 8 клапана механична инжекция.
Та пробмлемът беше, че след гърмежи колата започна да работи с много вибрации на празен ход и липса на сила особено в ниските. Заведох я при един майстор (връзка беше) измери ми компресията и на 1 и 4-ти беше 11, а на 2-ри и 3-ти- беше 2. Понеже газта се бъзикаше, ми каза че са нагоряли клапаните от бедна смес на газ. Аз карах още малко в това състояние и наскоро реших да го почвам ( да сваля главата и да я нося да ми я правят, а после да я сложа). Махнах капака на главата и какво да видя- Много голямо парче от банана на оптегача отчупено, а самото парче счупено на 2.
Въпроите са ми: възможно ли е да е прескочила зъб веригата и заради това да няма компресия на 2-ри и 3-ти само, как да разбера, че е прескочила зъб? Ако е прескочила, защо е станало и може ли да се зацепи правилно и ДВГ да се оправи със нов банан без да свалям главата? това ме интересува най-вече, дали може да е прескочила зъб и да няма компресия само на 2-ри - 3-ти и дали може да се размина тънко?
Взависимост какво се получи, може и да го махнеме тоя двигател и да сложиме м104 3.0 със 5-степенен автомат, но ще трябва и кардан дифф, полуоски. Тия неща са от едно купе, с нова боя, но с много липси, което планирах да събирам някъде в бъдещето, но може и донор да стане. Неговия дифф треа да е отворен, защото има ASR, но липсва абс-а му и така или иначе няма как да го добавя, затова ако се стигне до гореспоменатата трансплантация и 220 коня, бих търсил АСД или ЛСД.
Много написах, надявам се да прочетете и някой да поразсъждава над моите проблеми. Заради неразбирателство с родителското тяло, да разпродавам колата на части или да я махам цялата не е опция.
Поздрави!
Та имам мерцедес 124-ка баща ми я остави строшена, след като си взе друга и ще трябва да я оправя.
Колата 90г. с АГУ ловато, слаган в италия-97/8 :Д 2000 кубика, 8 клапана механична инжекция.
Та пробмлемът беше, че след гърмежи колата започна да работи с много вибрации на празен ход и липса на сила особено в ниските. Заведох я при един майстор (връзка беше) измери ми компресията и на 1 и 4-ти беше 11, а на 2-ри и 3-ти- беше 2. Понеже газта се бъзикаше, ми каза че са нагоряли клапаните от бедна смес на газ. Аз карах още малко в това състояние и наскоро реших да го почвам ( да сваля главата и да я нося да ми я правят, а после да я сложа). Махнах капака на главата и какво да видя- Много голямо парче от банана на оптегача отчупено, а самото парче счупено на 2.
Въпроите са ми: възможно ли е да е прескочила зъб веригата и заради това да няма компресия на 2-ри и 3-ти само, как да разбера, че е прескочила зъб? Ако е прескочила, защо е станало и може ли да се зацепи правилно и ДВГ да се оправи със нов банан без да свалям главата? това ме интересува най-вече, дали може да е прескочила зъб и да няма компресия само на 2-ри - 3-ти и дали може да се размина тънко?
Взависимост какво се получи, може и да го махнеме тоя двигател и да сложиме м104 3.0 със 5-степенен автомат, но ще трябва и кардан дифф, полуоски. Тия неща са от едно купе, с нова боя, но с много липси, което планирах да събирам някъде в бъдещето, но може и донор да стане. Неговия дифф треа да е отворен, защото има ASR, но липсва абс-а му и така или иначе няма как да го добавя, затова ако се стигне до гореспоменатата трансплантация и 220 коня, бих търсил АСД или ЛСД.
Много написах, надявам се да прочетете и някой да поразсъждава над моите проблеми. Заради неразбирателство с родителското тяло, да разпродавам колата на части или да я махам цялата не е опция.
Поздрави!
#2
Публикувано 10 юли 2012 - 22:52
Здравей, колега - ако е прескочила зъб веригата ще имаш по-ниска компресия на всички цилиндри, а не само на 2 то тях. Но 2 атм. са много малко.
Провери отново компресията и ако пак излезе такава - сваляй главата.
Правилното зацепване на веригата не е проблем - но щом е счупила банан, трябва да смениш първо него. И най-добре, и веригата и обтегача (хидравличния елемент).
Иначе се поставя коляновия вал на ГМТ, а на разпределителния има отметка която тряба да дойде почти хоризонтално, наравно с горната част на главата.
Провери отново компресията и ако пак излезе такава - сваляй главата.
Правилното зацепване на веригата не е проблем - но щом е счупила банан, трябва да смениш първо него. И най-добре, и веригата и обтегача (хидравличния елемент).
Иначе се поставя коляновия вал на ГМТ, а на разпределителния има отметка която тряба да дойде почти хоризонтално, наравно с горната част на главата.
#3
Публикувано 11 юли 2012 - 13:02
Днес го заведох за консултация. Оказа се че илюзиите са ми грешни от всякъде :Д Ще трябва да се разглабя всичко. От банана е отчупена пластмасовата част и сега се търка в алуминия. Човека предполага, че издухала гарнитурата м/у 2-ри и 3-ти цилиндър и затова нема ветър. Каза ми в най-добрия случай 700-800лв (500лв е труда). Мисля да го задърпам до село, където имам поне канал и с много четене, консултации с вас и малко помощ да си го направя сам. Ще занеса главата да ми сменят гумички, ако треа клапани и да ми я шлайфат. Техничарче съм, имам малък опит поне с мотоциклети, искам да знам и да разбирам повече и да придобия малко опит защото в бъдеще имам амбиции да праа купето-300ce с мега или друга електроника и т.н., освен тва нямам и най-вече не ми се дават толко пари за тоя мерцедес и тоя двигател. Ще ме насърчите ли да влизам във филма или пък точно обратното, мисля, че ще се справя?
#4
Публикувано 11 юли 2012 - 13:37
Този бая си е изхвърлил с цената,зарязвам кравите и идвам да работя в Софето.
Никога не оставям магарето си в калта.
#5
Публикувано 11 юли 2012 - 13:40
Защо не си вземеш направо "нов" двигател ?
Ще ти излезе по евтино и по лесно ще се справиш
Ще ти излезе по евтино и по лесно ще се справиш
Градушка бие - слънце пече , аз съм си братче курназ момче
#6
Публикувано 11 юли 2012 - 20:13
Защото, за да знам, че е читав трябва да е на колата/със стартер за да го запаля и чуя и да му замеря компресия. Защото като го ремонтирам ще знам, че нещо няма да изтропа скоро, все пак повечето такива двигатели са на милион километри . Пластмасовата част, която се е счупила на моя банан според майстора адски се е изтънила и е дошло времето.
Е*ал съм му ма***та почвам го отпред пред блока . Ако треа да гледам отдолу и свалям картер, качвам едните гуми на бордюра, от другата страна вдигам с крика (якия крик крокодил от кауфланд, който беше 100лв, после 50лв и след половин година ги намалиха на 25 и си взех ), обезопасявам с гуми и си действам. Имам намаление за части в Ауто+ и още един магазин, мисля че 30%. В тази тема ще поствам снимков материал, когато ми трябва консултация, пък и да отчитам дейност . Моля за първоначални съвети и насоки, няма за къде да бързам, но не е зле да го напраа, че чакат летните гуми с джанти и си изтича ГО-то
Е*ал съм му ма***та почвам го отпред пред блока . Ако треа да гледам отдолу и свалям картер, качвам едните гуми на бордюра, от другата страна вдигам с крика (якия крик крокодил от кауфланд, който беше 100лв, после 50лв и след половин година ги намалиха на 25 и си взех ), обезопасявам с гуми и си действам. Имам намаление за части в Ауто+ и още един магазин, мисля че 30%. В тази тема ще поствам снимков материал, когато ми трябва консултация, пък и да отчитам дейност . Моля за първоначални съвети и насоки, няма за къде да бързам, но не е зле да го напраа, че чакат летните гуми с джанти и си изтича ГО-то
#7
Публикувано 12 юли 2012 - 09:58
Според мен е по-добре на канал.
За да откачиш веригата трябва да извадиш обтегача(хидравличния елемент).
Развиваш единия болт на алтернатора и го накланяш настрани.
На блока ще видиш капачката на обтегача - развиваш я. Под нея, мисля че беше с шестограм 17мм, развиваш обтегача внимателно - има силна пружина.
После преди да го монтираш отново след ремонта - избутваш буталцето докрай, докато излезе през обтегача, и го слагаш в начално положение. Пружината и налягането на маслото ще го натегнат колкото трябва. Ако не го нулираш обаче ще пренатегнеш веригата, и може да счупи разпределителен вал.
За да откачиш веригата трябва да извадиш обтегача(хидравличния елемент).
Развиваш единия болт на алтернатора и го накланяш настрани.
На блока ще видиш капачката на обтегача - развиваш я. Под нея, мисля че беше с шестограм 17мм, развиваш обтегача внимателно - има силна пружина.
После преди да го монтираш отново след ремонта - избутваш буталцето докрай, докато излезе през обтегача, и го слагаш в начално положение. Пружината и налягането на маслото ще го натегнат колкото трябва. Ако не го нулираш обаче ще пренатегнеш веригата, и може да счупи разпределителен вал.
#8
Публикувано 12 юли 2012 - 17:39
Колега, няма смисъл да хвърляш грешни пари по този двигател. Има във форума двигатели, които се продават. Направо го сменяй за един ден и си свиркай.
Луд умора нема, само се поти
Лошото е, че чукундурите се размножават. От чукундур пак става чукундур. Цвекло не може да стане
Първият белег на интелигентността е мързелът. Мързелът е клапан, който те предпазва да не правиш нещо неподготвен.
Лошото е, че чукундурите се размножават. От чукундур пак става чукундур. Цвекло не може да стане
Първият белег на интелигентността е мързелът. Мързелът е клапан, който те предпазва да не правиш нещо неподготвен.
#9
Публикувано 12 юли 2012 - 19:25
Ей лоша работа
АКо намериш някой друг читав (по-ефтин) майстор прави!
Иначе виж за нов мотор
УСПЕХ :
АКо намериш някой друг читав (по-ефтин) майстор прави!
Иначе виж за нов мотор
УСПЕХ :
#10
Публикувано 13 юли 2012 - 10:49
Хора позамислих се и не е кой знае ква философия да разглобя и сглобя двигателя, като ще дам на някой да ми подготви главата. Разбира се ако вътре видя щети, които не ми харесат и ще глътнат много пари ще го разкарвам поне двигателя. Между другото само главата ли трябва задължително с динометричен ключ да стягам или и другите неща.
И един друг любознателен въпрос, който засега не е приоритетен, но ще се радвам някой да ми отговори: Имате ли представа дали електронната инжекция от S-класа със двигателя 3.2 който е с тава на въздушния филтър и прилича досущ на 3-ката, от 124-ката, която е механична инжекция, може да се прехвърли? Интересува ме най вече за да стане лесно слагане на газов инжекцион, ако такава инжекция изпадне евтино тук или в ибей, но предполагам, че няма да работи коректно с по-високо оборотния 3-литров двигател.
И един друг любознателен въпрос, който засега не е приоритетен, но ще се радвам някой да ми отговори: Имате ли представа дали електронната инжекция от S-класа със двигателя 3.2 който е с тава на въздушния филтър и прилича досущ на 3-ката, от 124-ката, която е механична инжекция, може да се прехвърли? Интересува ме най вече за да стане лесно слагане на газов инжекцион, ако такава инжекция изпадне евтино тук или в ибей, но предполагам, че няма да работи коректно с по-високо оборотния 3-литров двигател.
#11
Публикувано 13 юли 2012 - 12:57
Здравей,скоро минах през подобна интервенция-сваляне на глава заради гарнитура.Майстори обявиха 300лв само труд.Захванах се сам с помощ от приятели и дистанционно от форумни дружки.Цена за всичко-глава шлайфане,гарнитура на капак на глава,ремък,масло,антифриз,лагери на динамо,пароструйки,припасване на клапани,гумички на клапаните-260лв.Мислих за ,,нов'' двигател но парите ми не стигаха.
Картера не можеш да го свалиш без да вдигнеш двигателя-като погледнеш на канал ще разбереш.
Захващай се смело.
Картера не можеш да го свалиш без да вдигнеш двигателя-като погледнеш на канал ще разбереш.
Захващай се смело.
#12
Публикувано 13 юли 2012 - 13:30
Че защо пък ще сваля картер
Никога не оставям магарето си в калта.
#13
Публикувано 13 юли 2012 - 13:48
Щото го беше споменал по горе и аз не разбрах-само споделям.
#14
Публикувано 13 юли 2012 - 15:25
тоя майстора ми каза, че е е нужно заради смяната на банана, но и на мен не ми се вярва. Ще трябва ли според вас?
#15
Публикувано 13 юли 2012 - 19:19
Добре бе,на какво по точно викате банан?Ако ще се сваля предния капак,трябва да се отпусне картера защото маслената помпа е вградена в предния капак,пък за нея е хванат смукатела.Да речем,че става дума за обтегача,тогава се сваля предния капак. Друго,къде ти е компресията на втори и трети цилиндър.Предположенията не са за скъп майстор.След като няма компресия,се правят някои елементарни замервания,за да даде точен одговор.Най напред се вкарва въздух в цилиндрите за да се види състоянието на клапаните,после пак се обсъжда.Ако е издухала гарнитура,ще има проблем и във водната риза и т.н.
Никога не оставям магарето си в калта.
1 потребител(и) четат тази тема
0 потребители, 1 гости, 0 анонимни