Здравей колега, няма да ти отговарям в лично съобщение с цел ако други имат такъв проблем да могат да прочетат как да опитат да го решат сами.
Аз също като теб, първоначално обвиних сондата. Оказа се че проблема не беше в нея (Бензиновата сонда няма нищо общо с тази на дизеловата 190-ка, какви помии произвеждат Лукойл ... срамота!) . Обяснено беше много добре в един чужд форум, защо когато резервоара ти е пълен стрелката отчита почти правилно, а щом падне под 1/2 - пощръклява и не отчита правилно.
Когато резервоара е пълен, съпротивлението от сондата е по-малко (2 ома +/-1), следователно има повече ток, който управлява стрелката. Повечето ток съответно успява да пробие лошия контакт/износването на пистата на
тример потенциометъра от снимката тук (елемента със зелено на него и три крачета):
http://www.oldum.net...er/FILE0004.JPG и
http://www.oldum.net...er/FILE0005.JPGКогато обаче нивото на бензина спадне и мине под 1/2 (резервата за колите след 90-та година я дават на 76 ома +/-1), тока съответно намалява заради увеличаващото се съпротивление и тогава лошият контакт на
тримера влошава нещата и стрелката застава на 1/3 и рядко помръдва.
Това, което направих аз, беше да потърся такъв
тример, на гърба му е записана стойност от 150 ома, но никъде във Варна не намерих
тример потенциометър с такива параметри! За това се отказах. Реших да почистя стария. Преди да го разместя измерих съпротивлението между различните крачета (без да го разпоявам, може и други елементи да са влезли в сметките). Общото му съпротивление излезе около 130 ома, едната страна 40-41 ома, а другата около 90 ома. След това с етилов спирт в спринцовка с игла дозирах върху контактната площадка и раздвижих
тримера няколко пъти, като добавях спирт и движех от единия край до другия. След това използвах и флакон с компресиран въздух с който издухах от контакторите остатъците. Позиционирах на старото положение и монтирах.
В сайта, където прочетох за това решение, вместо спирт и комресиран въздух бяха писали, че са използвали контактен спрей Стабилант 22.
Ако след време стрелката започне да играе пак и да не отчита правилно, може би ще сваля
тримера и ще го заменя с две фиксирани съпротивления като крайно решение.
И тъй като бях разглобил таблото, реших да си боядисам и стрелките и сега станаха така ( използвах перманентен оранджев маркер на Шнайдер ):
http://www.oldum.net...er/FILE0009.JPGМежду другото си оправих и зумера, който по някаква причина не работеше от години ... проблема се оказа в контактния ключ на запалването, модула S8/2.
Поздрави и успех на всички в начинанието!
-Николай
Този пост е редактиран от hijacker: 10 октомври 2012 - 22:20