Масло на диференциал
Започната от 200E-16V, 21 юни 2012 - 07:56:54
53 мнения по тази тема
#16
Публикувано 30 август 2012 - 21:59
75W140 съм 99% сигурен, че ще ти свърши работа. Всъщност на пазара се продават само 2та стандарта 85W90 ii 75W140. Все пак 140ката се слага на адски натоварени задни диференциали. (шперовете на БМВ + Моторшпортите)
Аз си го купих от Тех-Ко, Кастрол.
Аз си го купих от Тех-Ко, Кастрол.
#17
Публикувано 30 август 2012 - 22:25
Момчета,според вашите спецификации какво ще кажете за диф с ASD,да се кара с НЕГРОЛ.Неможах да намеря инфо.
Никога не оставям магарето си в калта.
#18
Публикувано 30 август 2012 - 23:13
Негрола не е ли тракторно/влаковото масло? Едно супер гъсто. Имам едно полу-празно бурканче такова, не помня от къде го намерих. Ползвам го да смазвам механизми на ел.стъклата с него.
Поне 5 пъти по-гъсто е от маслото за шпер.
Поне 5 пъти по-гъсто е от маслото за шпер.
#19
Публикувано 30 август 2012 - 23:24
1603262i.jpg 28,58K
36 Брой свалянияПочти като греста,ма малко по-рядко.Руснаците имат намеса.
Този пост е редактиран от dilqnski: 30 август 2012 - 23:33
Никога не оставям магарето си в калта.
#20
Публикувано 30 август 2012 - 23:34
Аз не бих карал това масло и на кутия на Москвич 8мак.
Директно промивка с бензин, корасилин и после хубаво масло, ако колата се кара като хората.
Ако е някаква за простотии... колкото изкара Поне аз това бих направил. Не мога да си представя как са го наляли това масло в пробката на дифа. То под 20 градуса не се стича.
Директно промивка с бензин, корасилин и после хубаво масло, ако колата се кара като хората.
Ако е някаква за простотии... колкото изкара Поне аз това бих направил. Не мога да си представя как са го наляли това масло в пробката на дифа. То под 20 градуса не се стича.
#21
Публикувано 30 август 2012 - 23:56
Да речем и аз на времето мислех като теб,но след като започнах да долавям мноого лек шум от дифа,просто се изнервих и го нахаках с негрол.Познай?За около четири години и близо около 120 000 км,не се наблюдават дефекти.Иначе ако го сложиш в кутията на осмака е възможно да не можеш да превключваш,най вече зимата ,ма туй не съм го пробвал.Те кутиите са на малко по друг принцип,да речем.
Никога не оставям магарето си в калта.
#22
Публикувано 31 август 2012 - 00:07
A същото като на снимката Баси... лудница
Къде го намери това...?
Човек, напълно съм съгласен, че някои машини си носят на издевателство. Е30 и Е36иците... какви неща съм виждал да понесат тези коли! Форда ми, баща ми му меси масла каквито види на двигателя. Едва ли има повече от 4-5 литра бензин в резервоара, от 12 години се пали денем и нощем, топло, студено, няма значение, на газ и бензиновата помпа работи. Противно на всякакви форумни митове.
А съм 100% сигурен, че 124ките са още по-корави железа!
На моята, капна ли нещо различно от спецификацията, най-малкото ще се чуе, ако е със следващото поколение двигатели... сигурно ще измяука и до там.
Къде го намери това...?
Човек, напълно съм съгласен, че някои машини си носят на издевателство. Е30 и Е36иците... какви неща съм виждал да понесат тези коли! Форда ми, баща ми му меси масла каквито види на двигателя. Едва ли има повече от 4-5 литра бензин в резервоара, от 12 години се пали денем и нощем, топло, студено, няма значение, на газ и бензиновата помпа работи. Противно на всякакви форумни митове.
А съм 100% сигурен, че 124ките са още по-корави железа!
На моята, капна ли нещо различно от спецификацията, най-малкото ще се чуе, ако е със следващото поколение двигатели... сигурно ще измяука и до там.
#23
Публикувано 31 август 2012 - 00:25
Извън темата да споделя с теб,тъй като си любител на баварията,на времето имах 324 без турбо.Карах го 300 километра без грам масло до пълно затягане със скорост около 160 км/ч.Не беше нарачно,просто от много знаене си мислех,че се е скапал датчика за маслото ,пък 102 мотора се скапваше и с мало ,как да го похваля дъртия бенц.Масово колегите с 102 мотор карат с почервенели биелни лагери.
Този пост е редактиран от dilqnski: 31 август 2012 - 00:26
Никога не оставям магарето си в калта.
#24
Публикувано 03 септември 2012 - 20:49
Да интересно е от Щутгарт какво ше кажат за този диф...Аз имам 124-ка ,220ТЕ бензин 150к.с.мотор-111960 комби с ASD.От Балкан стар-София ми препоръчаха само и единствено масло 85W-90 и една добавка в ампула от 30 мл. която се сипва заедно с маслото при смяна.Смяната се прави след 80 000 км пробег.Това беше преди 5 години.Миналата седмица ходих за да си купя масло пак за смяна на диференциала.Оказа се ,че такова масло и добавка няма и не се предлага. В програмата има възможност за заменяемос с масло 75W-80 в едно с добавката вътре.Служителката се учуди да не би програмистите да грешат нещо и не посмя да ми даде от него.Пусна запитване и след като получи отговор от Шутгард каза ,че ще ме потърси за да ми каже какво масло трябва да сложа. Сега чакам .
Иначе Нигрол защо не...братушките имат масла и те...все пак самолети, камиони прават...та коли ли... но си е тежко...шума ше обере...хлабини ше запълни и преразход ше дава...нагоре 5% отма...
впрочем ето данни
http://agrinol.com.u...onnie/index.php Нигрол има различни типове ... имат и трансмисионни масла за много големи товари с огромно контактно напрежение и температури към 140 градуса...дори са показали изпитания при какви товари се самозаваряват предавките... но тва за камиони като му набичат 10 кубика камъняци на камаза нали...в кола такива товари няма...и съвремените тенденции са тънки енергоспестяващи синтетики...като го гледам тоя Нигрол и сравня с немска синтетика 235.7 лошо ми става...едното като грес другото като вода...
за шум /виещ диф аз не знам да се лекува/ но добър вариант е доброкачествено масло и добавка поне да се опита...
Този пост е редактиран от polaris: 03 септември 2012 - 20:56
#25
Публикувано 03 септември 2012 - 22:44
Е тя добавката какво си мислите,че прави,внася витамини ли.
Никога не оставям магарето си в калта.
#26
Публикувано 03 септември 2012 - 23:04
Така де...вълшебства не прави добавката, но са на база молибденов дисулфид
Молибденова добавка за масла на скоростни кутии. Подсилена с EP “Extreme Pressure” компоненти. Прибавен към трансмисионното масло този продукт се прилага при затруднено превключване или шум.
Да не споменавам, фирма конкретно, но почти всички реномирани имат подобни...бих опитал с такава нещо вместо една лопата руска кал от 1950та година в дифа, но е добре да се знае...щом така шумовете цери линк съм дал мое да се поръча ...
Но зимата ще е все едно сме натиснали ръчната на два зъба...
Молибденова добавка за масла на скоростни кутии. Подсилена с EP “Extreme Pressure” компоненти. Прибавен към трансмисионното масло този продукт се прилага при затруднено превключване или шум.
Да не споменавам, фирма конкретно, но почти всички реномирани имат подобни...бих опитал с такава нещо вместо една лопата руска кал от 1950та година в дифа, но е добре да се знае...щом така шумовете цери линк съм дал мое да се поръча ...
Но зимата ще е все едно сме натиснали ръчната на два зъба...
Този пост е редактиран от polaris: 03 септември 2012 - 23:05
#27
Публикувано 03 септември 2012 - 23:32
Колеги,туй с ръчната са митове.Туй с разхода също.Ако някой си мисли,че може да попречи на мощноста на двигателя дори и със супер гъсто масло,малко се бърка.Според вашите разсъждения,като се изключи зимата от скорост,гумите едва ли не трябва да се пързалят.Закупил съм си всичко необходимо за ремонта на дифа,но тъй като си работи още перфектно,не мисля да го ремонтирам.Гореописана ми случка,беше да схванете,че такива трансмиси,издържат на доста по-безхаберно отношение.Ако някой си мисли,че диф произведен 90г. или диф произведен 2000г. се различават много,ми sorry.
Никога не оставям магарето си в калта.
#28
Публикувано 04 септември 2012 - 09:42
Oк ако целта е да се тестват агрегатите на разрушаване и безхаберно отношение ясно 300км кара без масло мотора и затяга ...Много тежки масла за оправяне на шум пак става...
Но митове за повишаване разхода на гориво с такава кал в главното предаване не са...
Няма да спре мотора, но се товари излишно...КПДто на предавката отива на кино...всичко това се оправя с гориво...мотора лапа повече...убеден съм зимата на лек наклон диф набуан негрол ще спре колата по инерция...точно като ръчна на един или два зъба...лада намаана с R90 в скоростите на студено тръгва като с автомат напред...половин метър...
за сравнение в ръчни скорости на мерцедес маслата са с вискозитет 6-7сантстокса при 100 градуса демек по рядко от вода...НО може...хора слагат и тежки ЕП масла в ръчни скорости...дори и по GL5 ебати...агресивни са към синхронизаторите...но работи си...
Всичко си работи дори без масло пак...с катран на осите са работели екстра каруците преди 300години...коня не мож се спре ясно е...но днес спецификации е дал производитела като се е съобразил с ред неща...
http://mladtehnik.com/?p=2989
ето интересно четиво...
Докато при моторните масла вискозитетът е един от критериите за възникване на течно триене, при трансмисионните масла вискозитетът е преди всичко критерий за механични загуби в трансмисията на транспортното средство. Например при температура на околната среда (-10°С) вискозитетът на маслото ТАп – 15В, с което работи главното предаване на товарния автомобил ЗИЛ-130, е 30 Pa.s. Това води донамаляване на механичния к.п.д. на главното предаване с 50%, което от своя страна, увеличава разхода на гориво близо два пъти.
Намаляването на вискозитета на трансмисионното масло увеличава механичния к.п.д. на предавките и намалява разхода на гориво, но когато се премине към другата крайност, т.е. много малък вискозитет, има опасност да се увеличи износването на зъбите на зъбните колела и да се появи протичане на масло през уплътненията. Препоръчва се минималните стойности на вискозитета на маслото по време на работа да бъде в рамките на 10-20 mm2/s, при които се запазват противоизносващите и противозадиращите свойства на масла
Пише и за смяна там и за доста неща...
Но митове за повишаване разхода на гориво с такава кал в главното предаване не са...
Няма да спре мотора, но се товари излишно...КПДто на предавката отива на кино...всичко това се оправя с гориво...мотора лапа повече...убеден съм зимата на лек наклон диф набуан негрол ще спре колата по инерция...точно като ръчна на един или два зъба...лада намаана с R90 в скоростите на студено тръгва като с автомат напред...половин метър...
за сравнение в ръчни скорости на мерцедес маслата са с вискозитет 6-7сантстокса при 100 градуса демек по рядко от вода...НО може...хора слагат и тежки ЕП масла в ръчни скорости...дори и по GL5 ебати...агресивни са към синхронизаторите...но работи си...
Всичко си работи дори без масло пак...с катран на осите са работели екстра каруците преди 300години...коня не мож се спре ясно е...но днес спецификации е дал производитела като се е съобразил с ред неща...
http://mladtehnik.com/?p=2989
ето интересно четиво...
Докато при моторните масла вискозитетът е един от критериите за възникване на течно триене, при трансмисионните масла вискозитетът е преди всичко критерий за механични загуби в трансмисията на транспортното средство. Например при температура на околната среда (-10°С) вискозитетът на маслото ТАп – 15В, с което работи главното предаване на товарния автомобил ЗИЛ-130, е 30 Pa.s. Това води донамаляване на механичния к.п.д. на главното предаване с 50%, което от своя страна, увеличава разхода на гориво близо два пъти.
Намаляването на вискозитета на трансмисионното масло увеличава механичния к.п.д. на предавките и намалява разхода на гориво, но когато се премине към другата крайност, т.е. много малък вискозитет, има опасност да се увеличи износването на зъбите на зъбните колела и да се появи протичане на масло през уплътненията. Препоръчва се минималните стойности на вискозитета на маслото по време на работа да бъде в рамките на 10-20 mm2/s, при които се запазват противоизносващите и противозадиращите свойства на масла
Пише и за смяна там и за доста неща...
Този пост е редактиран от polaris: 04 септември 2012 - 09:52
#29
Публикувано 04 септември 2012 - 11:48
Конкретно, към колегата започнал темата.
ВИС-а дава две масла за отворени дифове на w124 - SAE 90 и 85W90.
За ASD - SAE 90 с добавка.
Аз от две години карам с EP90.
ВИС-а дава две масла за отворени дифове на w124 - SAE 90 и 85W90.
За ASD - SAE 90 с добавка.
Аз от две години карам с EP90.
#30
Публикувано 10 септември 2012 - 15:24
И дочаках.Мадамата от Балкан -Стар София ми се обади и ме уведоми ,че от Щутгард е получила отговор на запитването.Маслото за моя Меро /220ТЕ-124 БЕНЗИН,150к.с. с АСД/шпер/диференциал/ е заменено с нов продукт който препоръчват и предлагат от Германия ,а именно 75W-85 заедно с добавката вътре.Купих си 1л който струва 97 лв/1л и приключих случая.Дано съм бил полезен на някой.Аз имам 124-ка ,220ТЕ бензин 150к.с.мотор-111960 комби с ASD.От Балкан стар-София ми препоръчаха само и единствено масло 85W-90 и една добавка в ампула от 30 мл. която се сипва заедно с маслото при смяна.Смяната се прави след 80 000 км пробег.Това беше преди 5 години.Миналата седмица ходих за да си купя масло пак за смяна на диференциала.Оказа се ,че такова масло и добавка няма и не се предлага. В програмата има възможност за заменяемос с масло 75W-80 в едно с добавката вътре.Служителката се учуди да не би програмистите да грешат нещо и не посмя да ми даде от него.Пусна запитване и след като получи отговор от Шутгард каза ,че ще ме потърси за да ми каже какво масло трябва да сложа. Сега чакам .
1 потребител(и) четат тази тема
0 потребители, 1 гости, 0 анонимни