Датчик за автоматичния смукач (ТПС)
Started by капоне, 17 Jun 2012 - 08:53:26
6 replies to this topic
#1
Posted 17 June 2012 - 08:53
Здравейте на всички,
Отново мечока се разболя, и този път в малкия град, в който живея няма кой да ми помогне. Обиколих абсолютно всички майстори, познати непознати и т.н.....
Та значи автомобила е МБ 124 200 (1989г.) повтарям не 200е или е200 ами модел 200, карбуратор Пиербург 2е-е няма дроселови клапи като на по-новите модели и т.н.
Така наречения от мен автоматичен електронен смукач представлява клапа, която стои пполузатворена при студено палене и постепенно се отваря като загрее двигателя. Това животно се управлява от електромотор които не е потенциометър или демитометър или там както му викат различни разбирачи. Въпросното моторче го замериха майсторите с мултицета и е изправно. Отделно аз си го свалях преди това и го пробвах с най-обикновена батерийка 1.5 волта и се движи.
Така значи симптомите по-конкретно и ще бъде много много много много много благодарен ако някой се включи да удари едно рамо, Прерових повярвайте ми всички наши у чужди сайтове и на намерих това , което търся:
Махам тавата (в моя случай е кръгла) на карбуратора и завъртам да паля на студено. Махам тавата за да гледам дали тая клапа ще се затвори како би трябвало когато колата е студена. завъртам и не и не. Ако натикам парцалче там запалва и веднага вадя парцалчето. Така първото което идва на ум е ,че моторчето което управлява механизма е изгоряла. но не. И механизма не е заклеясал защото много кратно го почиствах и разглеждах. И ВД-40 му слагах и дайе с меглио го почиствах откъм безопасните места за пипане. В крайна сметка един от майсторите твърди и чесно казано на него имам най-голямо доверие ,4е сензора , който си променя съпротивелението според това колко е горещ двигателя е сдал багажа и не дава правилния сигнал до електронното управление. Тай всичко много хубаво обаче и майстора рови в програмата му за ел. схеми и аз рових из нета за някоя схема ама уви.... Дори не знаем кой е датчика за да го проверим. Идеята е да открия Поне схема, кой е датчика за да го сменя с нов ако изобщо продават още части за кола от 1989 г......... Не искам да я карам на вторичните суровини, има още хляб в баба Мерцедес.
Горещата ми молба е ако някой има идея кой е тоя датчик да помага. Или ако някой разполага с ел. схема на подобен двигател... в последен стадий на отчаяние съм. Моля помагайте. По възможност ще кача и снимки по-късно.
Предварително благодаря на отзовалите се.
Отново мечока се разболя, и този път в малкия град, в който живея няма кой да ми помогне. Обиколих абсолютно всички майстори, познати непознати и т.н.....
Та значи автомобила е МБ 124 200 (1989г.) повтарям не 200е или е200 ами модел 200, карбуратор Пиербург 2е-е няма дроселови клапи като на по-новите модели и т.н.
Така наречения от мен автоматичен електронен смукач представлява клапа, която стои пполузатворена при студено палене и постепенно се отваря като загрее двигателя. Това животно се управлява от електромотор които не е потенциометър или демитометър или там както му викат различни разбирачи. Въпросното моторче го замериха майсторите с мултицета и е изправно. Отделно аз си го свалях преди това и го пробвах с най-обикновена батерийка 1.5 волта и се движи.
Така значи симптомите по-конкретно и ще бъде много много много много много благодарен ако някой се включи да удари едно рамо, Прерових повярвайте ми всички наши у чужди сайтове и на намерих това , което търся:
Махам тавата (в моя случай е кръгла) на карбуратора и завъртам да паля на студено. Махам тавата за да гледам дали тая клапа ще се затвори како би трябвало когато колата е студена. завъртам и не и не. Ако натикам парцалче там запалва и веднага вадя парцалчето. Така първото което идва на ум е ,че моторчето което управлява механизма е изгоряла. но не. И механизма не е заклеясал защото много кратно го почиствах и разглеждах. И ВД-40 му слагах и дайе с меглио го почиствах откъм безопасните места за пипане. В крайна сметка един от майсторите твърди и чесно казано на него имам най-голямо доверие ,4е сензора , който си променя съпротивелението според това колко е горещ двигателя е сдал багажа и не дава правилния сигнал до електронното управление. Тай всичко много хубаво обаче и майстора рови в програмата му за ел. схеми и аз рових из нета за някоя схема ама уви.... Дори не знаем кой е датчика за да го проверим. Идеята е да открия Поне схема, кой е датчика за да го сменя с нов ако изобщо продават още части за кола от 1989 г......... Не искам да я карам на вторичните суровини, има още хляб в баба Мерцедес.
Горещата ми молба е ако някой има идея кой е тоя датчик да помага. Или ако някой разполага с ел. схема на подобен двигател... в последен стадий на отчаяние съм. Моля помагайте. По възможност ще кача и снимки по-късно.
Предварително благодаря на отзовалите се.
#2
Posted 17 June 2012 - 09:08
http://www.mercedes-...629.msg6378#new
Колега,я виж тука ще можеш ли да разбереш нещо.
Незнам дали твоя е този модел,ама да се пробва.
Колега,я виж тука ще можеш ли да разбереш нещо.
Незнам дали твоя е този модел,ама да се пробва.
Не хапи този,който може да те изяде.
#3
Posted 17 June 2012 - 20:08
КОлега благодаря ти много за отделеното време. Поздравявам те и за красавицата, която си караш. Трябва ми схема , от която да разбера каде по двигателя всъшност е тоя датчик и на какви стойности доло горе отговаря при замерване. Знам ,че искам прекалено шантава информация, но само това ще помогне.
#4
Posted 25 June 2012 - 12:40
Проблема все още не е отстранен. няма я пустата схема на тос двигател
#5
Posted 06 January 2014 - 13:08
Какво стана с проблема със смукача колега намерихте ли го тоя датчик че и аз карам същия Мерцедес и имам известни колебания на оборотите при студен мотор вероятно ще излезе същото и при мен та ако си открил нещо сподели
#6
Posted 06 January 2014 - 15:51
Ти си с инжекцион, Колега. При теб няма смукач. Имаш регулатор на празния ход, обогатител (електро-хидравлияния регулатор) и потенциометър. По датчика за температурата, шалтера на дросела и показанията на потенциометъра, компютъра регулира празния ход и обогатяването.
Иначе клапата за която говори колегата Капоне на Пиербург 2Е-E май се управлява от ел. мотор.
http://www.ruddies.b....de/serv2ee.htm
Attached Files
#7
Posted 07 January 2014 - 19:57
Ти си с инжекцион, Колега. При теб няма смукач. Имаш регулатор на празния ход, обогатител (електро-хидравлияния регулатор) и потенциометър. По датчика за температурата, шалтера на дросела и показанията на потенциометъра, компютъра регулира празния ход и обогатяването.
Иначе клапата за която говори колегата Капоне на Пиербург 2Е-E май се управлява от ел. мотор.
грешката е моя моят модел също е само 200 но в служебната се води Е200 аз на скоро разбрах че няма Е-клас модели с карбуратор трябва да променя модела в профила си иначе благодаря за изчерпателната информация а при мен на бензин се случват странни неща кога няма мощност кога не иска да се форсира над 3700 и после сваля оборотите след това пак започва да се форсира а в движение придърпва над 2-2500 обр. не работи равномерно като цяло а на газ е супер никви грижи
аз си мисля че има запушване но утре първо ще го замеря да видя всичко в час ли е
1 user(s) are reading this topic
0 members, 1 guests, 0 anonymous users