Лампичките на таблото не светят на контакт...
Започната от headbush, 14 юни 2012 - 19:42:04
21 мнения по тази тема
#1
Публикувано 14 юни 2012 - 19:42
Здравейтеее...
Онзи ден се качих да карам една друга 124 на един приятел за да сравня с мойта и гледам - давам на контакт и всички лампи по таблото светят и тогава се сетих, че и на мойта преди време светеха, но кога изгаснаха ... не помня. Всъщност свети ми само АБС-а... Някой може ли да ми помогне как да диагностицирам този проблем.
Благодаря ви!
П.П. Разбира се когато примерно нямам течност за чистачки ми светва съответната лампа - но не и когато съм на контакт ?!?
Онзи ден се качих да карам една друга 124 на един приятел за да сравня с мойта и гледам - давам на контакт и всички лампи по таблото светят и тогава се сетих, че и на мойта преди време светеха, но кога изгаснаха ... не помня. Всъщност свети ми само АБС-а... Някой може ли да ми помогне как да диагностицирам този проблем.
Благодаря ви!
П.П. Разбира се когато примерно нямам течност за чистачки ми светва съответната лампа - но не и когато съм на контакт ?!?
#2
Публикувано 14 юни 2012 - 20:20
Контакта на таблото с електрониката извади го и виж каква е ситуацията отзад.
Друг начин , поне аз не се сещам.
Отзад са запоявания , системи , ако намериш друго табло пробвай с него
Друг начин , поне аз не се сещам.
Отзад са запоявания , системи , ако намериш друго табло пробвай с него
W140 The best or nothing !
Тръгвай и карай така все едно шофираш Мерцедес и то S-Klasse . Тежко , бавно , полека и с финес , хората като видят муцуната и сами се сещат че трябва да ти дадът път и предимство.
#3
Публикувано 14 юни 2012 - 20:27
Имал ли си проблеми около контактния ключ?
Вари го,печи го,бенца си е Бенц!
Мръсните усти на завистниците са като кофи за боклук - вонящи и винаги отворени!
#4
Публикувано 14 юни 2012 - 20:39
Проблем около контактния ключ май не съм имал... но съм имал проблеми с релето за пренапрежение; с километража ( съответно таблото беше сваляно и слагано отново и тогава бяха объркани крушките за течност за чистачки и крушката за изгоряла лампа, сега като ми свърши течността за чистачки ми светва крушката за изгоряла лампа и обратно ...
относно контактния ключ в началото малко трудно даваше се завърташе, но с времето се оправи... сега е нормален...
проблемът с релето за пренапрежение беше, че беше от друга кола и даваше постоянно зацепване на моторчето за празен ход... сега е от кола като моята...
на няколко пъти ми е падал акумилатора и съм палил с кабели и т.н. ако това има значение... някой ми беше казал с тази кола не трябва да се дава ток защото като запали другия и връща обратно и някаква платка можела да изгори... съжалявам ако съм дал твърде много излишна информация, но това е което се сещам...
а има ли бушон който да има общо с индикациите на таблото...???
относно контактния ключ в началото малко трудно даваше се завърташе, но с времето се оправи... сега е нормален...
проблемът с релето за пренапрежение беше, че беше от друга кола и даваше постоянно зацепване на моторчето за празен ход... сега е от кола като моята...
на няколко пъти ми е падал акумилатора и съм палил с кабели и т.н. ако това има значение... някой ми беше казал с тази кола не трябва да се дава ток защото като запали другия и връща обратно и някаква платка можела да изгори... съжалявам ако съм дал твърде много излишна информация, но това е което се сещам...
а има ли бушон който да има общо с индикациите на таблото...???
#5
Публикувано 15 юни 2012 - 14:47
Това е много озадачаващо след като на контакт ти свети само ABS. Сигорен ли си че попринцип ти светват лампите когато трябва. Например при ниско ниво на маслото да ти светне лампата или течността на охладителната система когато намалее да ти индикира в този момент, защото не виждам логика да ти работят лампите пък да не светват когато дадеш на контакт освен ако нямаш проблем с контактния ключ. Ако наистина лампите си ти работят по предназначение търси проблема в ключа.
П.С. Аз сега съм на тема табло и видях че някои лампи не ми светят и когато го извадих какво да видя то ги няма крушките. И да споделя още една идея сега съм решил да сменя осветлението на цялото табло със няколко сини маломощни светодиода или с един мощен светодиод например 1W или 3W, за съжаление в магазина нямаше син мощен а само бял. Очаквайте снимки ако ефекта е положителен.
П.С. Аз сега съм на тема табло и видях че някои лампи не ми светят и когато го извадих какво да видя то ги няма крушките. И да споделя още една идея сега съм решил да сменя осветлението на цялото табло със няколко сини маломощни светодиода или с един мощен светодиод например 1W или 3W, за съжаление в магазина нямаше син мощен а само бял. Очаквайте снимки ако ефекта е положителен.
Този пост е редактиран от dzuvko: 15 юни 2012 - 14:48
#6
Публикувано 15 юни 2012 - 21:07
Светват ми лампички за течност за чистачки и за изгоряла крушка. Макар че тази втората ми светва когато включа фаровете за мъгла а пък те и двата си работят... това е другия странен проблем... не знам как е възможно.... до скоро нямаше индикация... както и да е.... ако може да се направи някакъв опит да се разбере къде е проблема.... ако се насоча към ключа какво трябва да гледам ??
#7
Публикувано 15 юни 2012 - 21:10
Осветлението на таблото иначе е супер ако е синьо, ама трябва и всички други лампички да се подменят... аз смених преди време пробно на парното ама са толкова маломошни че не се виждат изобщо че светят... странна работа... взех ги от козлодуй - на ъгъла да моста... магазина за моточасти, ти от къде мислиш да ги вземеш?
#8
Публикувано 18 юни 2012 - 15:30
Колега конкретно по ключа не мога да те насоча защото не съм го разглабял, но логиката следва да се провери той след като попринцип си работят по предназначение лампичките. Това с токовете е малко "рунтаво", защото ако преди теб някой се е правил на жичкаджия ( както например аз сега се правя по моята кола ) е много важно да се знае кое какво е пипано за да се оправят подобни проблеми.
Относно осветлението много е важно какво търсиш и какво купуваш, предполагам след като си купувал от магазин за моточасти си купил някакъв вид малки крушки с нажежаема жичка и синьо бомбе което наистина ще свети доста слабо. Ето например на мен просто ми липсваше крушката за течността на чистачките и в същия куплунг приспособих едно светодиодче ( светодиода излъчва светлина на базата на рекомбинацията на електрони в обласста на PN прехода ) бяло с 5мм глава и резистор 800 ома и сега свети доста силно. Основната разлика е в количеството светлина отделена при двата метода на излъчване ( нажежаема жичка и рекомбинация на електрони ) която се измерва в лумени [ lm ] или луксове [ lux ].
Както бях казал искам синьо табло, но след като разгледах по внимателно това което се предлага на пазара видях, че синия мощен светодиод на 3W е с 16 lm на 120 deg, до като белите са от 90 до 120 lm и е по добре да сложа бял.
Това което имах под ръка е LED SMD WARM WHITE 1W за да работи правилно на 12V му беше необходим резистор 150 ома на половин или един ват,
DSCI0018.JPG 77,83K 53 Брой сваляния
но понеже точно тези вид SMD LED си пасва перфектно на мястото на крушката го сложих без резистор и знаех че ще изгори и въпреки това го сложих за да видя как ще свети за няколко секунди от любопитство.
Както се вижда от снимката си пасва первектно на мястото с тази разлика, че трябва да бъде на 3W за да не изгаря и човек да не се чуди много много къде да бъде "аджаба" тъпия резистор.
Това е снимка на оригиналната крушка:
DSCI0019.JPG 83,43K 65 Брой сваляния
Това е снимка как се монтира крушката и как светодиода
DSCI0020.jpeg 128,6K 44 Брой сваляния
Както вече казах единият светодиод с който разполагах изгоря за няколя и друга секунда но ефекта беше повече от задоволителен, утре ми предстои да си купя няколко броя светодиода и да ги монтирам "вовеки". И все пак за да не правим реклама ще ти дам името на продукта който съм си харесал и ти като го напишеш в търсачката ще ти излезе онлайн магазина. По-нататък ще кача снимки как свети таблото.
LED SMD WARM WHITE 3W
Ако имаш въпроси питай!
Относно осветлението много е важно какво търсиш и какво купуваш, предполагам след като си купувал от магазин за моточасти си купил някакъв вид малки крушки с нажежаема жичка и синьо бомбе което наистина ще свети доста слабо. Ето например на мен просто ми липсваше крушката за течността на чистачките и в същия куплунг приспособих едно светодиодче ( светодиода излъчва светлина на базата на рекомбинацията на електрони в обласста на PN прехода ) бяло с 5мм глава и резистор 800 ома и сега свети доста силно. Основната разлика е в количеството светлина отделена при двата метода на излъчване ( нажежаема жичка и рекомбинация на електрони ) която се измерва в лумени [ lm ] или луксове [ lux ].
Както бях казал искам синьо табло, но след като разгледах по внимателно това което се предлага на пазара видях, че синия мощен светодиод на 3W е с 16 lm на 120 deg, до като белите са от 90 до 120 lm и е по добре да сложа бял.
Това което имах под ръка е LED SMD WARM WHITE 1W за да работи правилно на 12V му беше необходим резистор 150 ома на половин или един ват,
DSCI0018.JPG 77,83K 53 Брой сваляния
но понеже точно тези вид SMD LED си пасва перфектно на мястото на крушката го сложих без резистор и знаех че ще изгори и въпреки това го сложих за да видя как ще свети за няколко секунди от любопитство.
Както се вижда от снимката си пасва первектно на мястото с тази разлика, че трябва да бъде на 3W за да не изгаря и човек да не се чуди много много къде да бъде "аджаба" тъпия резистор.
Това е снимка на оригиналната крушка:
DSCI0019.JPG 83,43K 65 Брой сваляния
Това е снимка как се монтира крушката и как светодиода
DSCI0020.jpeg 128,6K 44 Брой сваляния
Както вече казах единият светодиод с който разполагах изгоря за няколя и друга секунда но ефекта беше повече от задоволителен, утре ми предстои да си купя няколко броя светодиода и да ги монтирам "вовеки". И все пак за да не правим реклама ще ти дам името на продукта който съм си харесал и ти като го напишеш в търсачката ще ти излезе онлайн магазина. По-нататък ще кача снимки как свети таблото.
LED SMD WARM WHITE 3W
Ако имаш въпроси питай!
Този пост е редактиран от dzuvko: 18 юни 2012 - 15:36
#9
Публикувано 19 юни 2012 - 17:37
Колега при мен имаше същия проблем,лампите не ми светваха при контакт , а когато си трябваше си свтеха.Проблема се оказа нагорял потенциометър за силата на светене на крушките.След смяната му всичко е О.К.
#10
Публикувано 22 юни 2012 - 02:57
Верно...? а къде се намира този потенциометър...
#11
Публикувано 22 юни 2012 - 07:11
Ако осветлението на конзолата си работи, не е потенциометъра!
Вари го,печи го,бенца си е Бенц!
Мръсните усти на завистниците са като кофи за боклук - вонящи и винаги отворени!
#13
Публикувано 22 юни 2012 - 15:31
Точно.
Те са си проблемни по-принцип, често се чудим що ни няма осветлението, гледаме бушони....а то се оказва че трябва само да го врътнем и раздвижим.
Колегата да каже, като включи фаровете, дали има осветление по копчетата и дали му свети таблото?
Те са си проблемни по-принцип, често се чудим що ни няма осветлението, гледаме бушони....а то се оказва че трябва само да го врътнем и раздвижим.
Колегата да каже, като включи фаровете, дали има осветление по копчетата и дали му свети таблото?
Вари го,печи го,бенца си е Бенц!
Мръсните усти на завистниците са като кофи за боклук - вонящи и винаги отворени!
#14
Публикувано 22 юни 2012 - 19:28
таблото ми свети и копчетата на климатика и на чистчки и на някои копчета светят но не на всичкчи , може би са изгорели крушките...
#15
Публикувано 23 юни 2012 - 17:35
Колега headbush така от клавиатурата няма да се справим.Както казва един съсед: "Дъщеря ми на 5-6 годинки даде по точна диагноза от жена ми.-Не ми работи сешоара...-Какво му е питам а тя - Не знам не работи,А дъщеря ми:- Уха тате ама студено ." Та без точно описание на проблема не става.провери първо имаш ли крушки и ако, да дали не са изгоряли.По възможност снимай таблото и метни снимката тук.Повтарям, моя проблем беше че на контакт едната редица от крушки не светеше, но показва ако има проблем си светваха.Казаха ми да проверя за прекъсната писта или потенциометъра.Нямах прекъсната писта и след смяна на потенциометъра всичко се оправи. А интересното беше че още като не го бях сменил и като го въртях си намаляваше нормално светлината на крушките,но лявата редица от крушки не светеше.
1 потребител(и) четат тази тема
0 потребители, 1 гости, 0 анонимни