Смяна на мех. скоростна кутия
Започната от zeitgeist, 28 май 2012 - 22:38:04
8 мнения по тази тема
#1
Публикувано 28 май 2012 - 22:38
Здравейте,
Решил съм да си сменя скоростната кутия, тъй като имах разни кофти шумове от нея. При смяна на скоростите се чува едно дрънчене отдолу най-вече на 1-ва и 2-ра, на задна като се задвижи и натисна съединителя в двужение - отдолу нещо стърже яко. Качвахме я на подемник, да видим откъде идват гадните звуци, защото майсторите се съмняваха за маховик, ама се установи (и аз така го чух), че скоростната кутия ги издава кофти шумовете. Впоследствие се установи, че ремонта на скоростна кутия е голям филм, има малко хора, които го могат, и е скъпо. Затова реших да си намеря 2-ра ръка скоростна кутия и така - намерих и вече няколко месеца все се каня да я сменя.
Моята кутия е 717.413, а тази, която съм намерил е 717.430. Опитвах се да разбера дали ще пасне на моята кола (Е200 1995), и всичко, което успях да намеря, е, че 717.430 са я монтирали на 300D, вероятно и на други.
Въпросът ми е - дали 717.430 ще пасне на моята кола, и ако да - какво масло трябва да и сложа на тази 717.430? Разбира се, приемаме, че "новата" кутия е читава :-) Затова ще я плащам, след като се уверя, че всичко е 6.
Решил съм да си сменя скоростната кутия, тъй като имах разни кофти шумове от нея. При смяна на скоростите се чува едно дрънчене отдолу най-вече на 1-ва и 2-ра, на задна като се задвижи и натисна съединителя в двужение - отдолу нещо стърже яко. Качвахме я на подемник, да видим откъде идват гадните звуци, защото майсторите се съмняваха за маховик, ама се установи (и аз така го чух), че скоростната кутия ги издава кофти шумовете. Впоследствие се установи, че ремонта на скоростна кутия е голям филм, има малко хора, които го могат, и е скъпо. Затова реших да си намеря 2-ра ръка скоростна кутия и така - намерих и вече няколко месеца все се каня да я сменя.
Моята кутия е 717.413, а тази, която съм намерил е 717.430. Опитвах се да разбера дали ще пасне на моята кола (Е200 1995), и всичко, което успях да намеря, е, че 717.430 са я монтирали на 300D, вероятно и на други.
Въпросът ми е - дали 717.430 ще пасне на моята кола, и ако да - какво масло трябва да и сложа на тази 717.430? Разбира се, приемаме, че "новата" кутия е читава :-) Затова ще я плащам, след като се уверя, че всичко е 6.
#2
Публикувано 31 май 2012 - 08:49
Изглежда въпроса не е от лесните и няма достатъчно информация ...
#3
Публикувано 31 май 2012 - 11:02
Маслото е ясно - по лист 236.2 - АТФ тип А, суфикс А. В краен случай 236.6 но най-добре 236.2.
Сега относно кутията - не знам камбаната на дизеловите дали е същата като на бензиновите.
Тракането на 1-ва и 2-ра от кутията ли идва или от селектора и щангите.
Щангите имат едни гумички в двата края, които като се разбият, може да притраква при превключване.
Скоростите лесно ли взлизат, масло има ли? Сменено ли е?
Има един трик - откачат се щангите, в селектора отдолу се вкарва една пръчка 5.9мм през трите "пръстчета" дето се подадват под колата, и после се настройва дължината на щангите според нужното.
Ще ге гледам да намеря схема - общо взето става и със свредло 5.5мм. Изключваш от скорост, пъхаш се одолу под колата, и там където се подава селектора, вкарваш бургията в централния отвор през трите части на селектора - сътоветно за 1-2, 3-4, и 5-задна.
А стържене при натиснат съединител говори за износен лагер на съединителя.
Сега относно кутията - не знам камбаната на дизеловите дали е същата като на бензиновите.
Тракането на 1-ва и 2-ра от кутията ли идва или от селектора и щангите.
Щангите имат едни гумички в двата края, които като се разбият, може да притраква при превключване.
Скоростите лесно ли взлизат, масло има ли? Сменено ли е?
Има един трик - откачат се щангите, в селектора отдолу се вкарва една пръчка 5.9мм през трите "пръстчета" дето се подадват под колата, и после се настройва дължината на щангите според нужното.
Ще ге гледам да намеря схема - общо взето става и със свредло 5.5мм. Изключваш от скорост, пъхаш се одолу под колата, и там където се подава селектора, вкарваш бургията в централния отвор през трите части на селектора - сътоветно за 1-2, 3-4, и 5-задна.
А стържене при натиснат съединител говори за износен лагер на съединителя.
#4
Публикувано 31 май 2012 - 19:48
Subsonic, искрени благодарности за съдействието . Да призная, бая се филмирах с тия скоростни кутии ... днес след доста ровене в нета установих, че 717.430 се е слагала и на 260Е. Изглежда, че тази кутия е за малко по-мощен двигател и сега не мога да преценя дори и ако пасне на място, дали няма да ми "спъне" колата. Иначе относно маслата - на английския сайт на Castrol дават масло спецификация 236.6 и за 260Е, и за Е200 - тоест техния продукт е ATF Dextron II Multivehicle.
На задна скорост в движение от кутията се чува хъркане, стържене, не мога точно да го определя, но е доста гаден звук. Според мен не е от аксиалния лагер на съединителя - целия комплект съединител заедно с лагера го смених преди 5-6 хил. км. и нищо не се промени. Уплъненията на щангите действително не уплътняват съвсем добре, и лоста има луфт, вероятно от това понякога скоростите влизат малко трудно, включително и 5-та, а има един ефект при задната - натискам съединителя и не иска да влезе, отпускам го и след това като го натисна пак - влиза.
На задна скорост в движение от кутията се чува хъркане, стържене, не мога точно да го определя, но е доста гаден звук. Според мен не е от аксиалния лагер на съединителя - целия комплект съединител заедно с лагера го смених преди 5-6 хил. км. и нищо не се промени. Уплъненията на щангите действително не уплътняват съвсем добре, и лоста има луфт, вероятно от това понякога скоростите влизат малко трудно, включително и 5-та, а има един ефект при задната - натискам съединителя и не иска да влезе, отпускам го и след това като го натисна пак - влиза.
#5
Публикувано 31 май 2012 - 19:49
Скоростите ще лепнат без проблем. Въпроса е да си отговориме за предавателните числа.
п.с.
Мисля че всичко ще е наред, но нека и колегите да кажат.
п.с.
Мисля че всичко ще е наред, но нека и колегите да кажат.
Вари го,печи го,бенца си е Бенц!
Мръсните усти на завистниците са като кофи за боклук - вонящи и винаги отворени!
#6
Публикувано 01 юни 2012 - 12:50
Разликите в предавателните числа на кутиите са минимални.
Обикновено от Мерцедес решават върпоса с различните мотори посредством ползване на кутии с близки или еднакви числа, но различни предавателни числа на диф-а.
Обикновено от Мерцедес решават върпоса с различните мотори посредством ползване на кутии с близки или еднакви числа, но различни предавателни числа на диф-а.
#7
Публикувано 01 юни 2012 - 19:30
Разликите в предавателните числа на кутиите са минимални.
Обикновено от Мерцедес решават върпоса с различните мотори посредством ползване на кутии с близки или еднакви числа, но различни предавателни числа на диф-а.
Ако това е вярно, значи според теб няма да усетя съществена разлика с кутията 717.430. Иначе ето тук пише, че 717.430 е слагана на 260Е, на 300Е и на 300D в различни периоди на производството. За предавателните числа успявам засега да намеря ето това:
Допускайки, че кутия номер 717.433 е сходна с 717.430, предавателните числа са:
1ва- 3.856
2ра- 2.183
3та- 1.376
4та- 1.000
5та- 0.799
А за 717.413 (която ми е на колата в момента) числата са:
1ва- 3.91
2ра- 2.32
3та- 1.42
4та- 1.000
5та- 0.78
Не изглеждат много различни и не мога да преценя дали въобще ще мога да ги усетя. Защото в един момент макар и с по-малки предавателни числа да е "новата" кутия, т.е. колата да стане малко по-тромава, от друга страна ако всичко и е наред по механиката на кутията, това вероятно ще компенсира ... незнам, голям филм с тия кутии
#8
Публикувано 25 септември 2014 - 15:04
Колега искам да попитам понеже и Аз ще сменявам скоростите на моята 124ка по ред причини, дали скорости от Ц 200 136 коня 202 купе ще паснат на моята 124ка 2,0 136 коня? Въпроса ми възниква понеже Ц класата е с електронен километраж, а моята 124 ка е с жило?
#9
Публикувано 25 септември 2014 - 17:00
Дай шаситата на двата автомобила и ще ти кажем на 100%
The Best or Nothing
0 потребител(и) четат тази тема
0 потребители, 0 гости, 0 анонимни