Полезна техническа информация
Започната от kdl, 27 май 2012 - 22:37:21
20 мнения по тази тема
#1
Публикувано 27 май 2012 - 22:37
Колеги, пускам тази тема, понеже ми се случи няколко пъти да търся информация във EPC и WIS, като намереното беше далеч от реалността. Предлагам да пускаме неща, които смятаме са необичайни за моделите и да се придържаме към техническата насоченост.
Колкото повече снимки и обяснения, толкова по-добре!
Колкото повече снимки и обяснения, толкова по-добре!
#2
Публикувано 27 май 2012 - 23:09
Малка резервна гума / Vredestein Space Master 15"/16".
Размер на болтове
Причината да знам за тази гума е г-н Praetorian.
Ако имате моето нещастие да сте с огромни спирачни апарати и инж. Гюнтер от Зинделфингенската фабрика да ви е разпоредил само компресорче и флаконче за оправяне на спукани гуми, то... прецакани сте.!
Живеем в България (за добро или лошо). Тук нископрофилните гуми най-често се срязват "инцидентно" по борда, а не по протектора. Следователно флакончето работа не върши. Спасението е резервна гума.
Като имате компресора в багажника на W203 или W209, вероятно възпитано ви е оставено малко място от завода, в което не може да влезе нормална гума. Единственият вариант е Space Master гума, която реално е сгъваема.
В зависимост какви са ви спирачките, може да сте късметлии и да се събере 15ка. Тя е петолъчна черна алуминиева джанта.
При мен не влиза дори на задните апарати, затова намерихме 16ка.
Особеното е, че тези джанти са доста плитки.
Сега ВАЖНОТО:
В официалната Мерцедес база излиза парт номер на едно комплектче болтове, които са за резервна гума, без да пише конкретно че не стават за тази.
Размерът на тези болтове е 20мм.
Това важи за железните джанти, не и за алуминиевите резервни. НЕ СИ купувайте такива.
Болтовете, които ви трябват за 2 те джантички на снимките са стандартните за вашите джанти: 40мм.
Псувах доста, със сигурност 16ката не може да се монтира при CLK500 или друг модел с 4бутални апарати.
Има един единствен вариант. Ако имате кофти късмет да спукате предна гума: Вдигате задната, сваляте задната, слагате сгъваемата патеричка, после заменяте спуканата предна със здравата задна и карате така до първата гумаджийница.
vredspmaster.jpg 29,77K 158 Брой сваляния Screen Shot 2012-05-22 at 6.25.04 PM.png 407,21K 174 Брой сваляния
За да не съм голословен, ето и парт номера на НЕПРАВИЛНИТЕ болтове според EPC.
A2035800010.
Ето и как изглеждат:
A2035800010.jpg 29,5K 118 Брой сваляния Capture.JPG 57,91K 82 Брой сваляния
Размер на болтове
Причината да знам за тази гума е г-н Praetorian.
Ако имате моето нещастие да сте с огромни спирачни апарати и инж. Гюнтер от Зинделфингенската фабрика да ви е разпоредил само компресорче и флаконче за оправяне на спукани гуми, то... прецакани сте.!
Живеем в България (за добро или лошо). Тук нископрофилните гуми най-често се срязват "инцидентно" по борда, а не по протектора. Следователно флакончето работа не върши. Спасението е резервна гума.
Като имате компресора в багажника на W203 или W209, вероятно възпитано ви е оставено малко място от завода, в което не може да влезе нормална гума. Единственият вариант е Space Master гума, която реално е сгъваема.
В зависимост какви са ви спирачките, може да сте късметлии и да се събере 15ка. Тя е петолъчна черна алуминиева джанта.
При мен не влиза дори на задните апарати, затова намерихме 16ка.
Особеното е, че тези джанти са доста плитки.
Сега ВАЖНОТО:
В официалната Мерцедес база излиза парт номер на едно комплектче болтове, които са за резервна гума, без да пише конкретно че не стават за тази.
Размерът на тези болтове е 20мм.
Това важи за железните джанти, не и за алуминиевите резервни. НЕ СИ купувайте такива.
Болтовете, които ви трябват за 2 те джантички на снимките са стандартните за вашите джанти: 40мм.
Псувах доста, със сигурност 16ката не може да се монтира при CLK500 или друг модел с 4бутални апарати.
Има един единствен вариант. Ако имате кофти късмет да спукате предна гума: Вдигате задната, сваляте задната, слагате сгъваемата патеричка, после заменяте спуканата предна със здравата задна и карате така до първата гумаджийница.
vredspmaster.jpg 29,77K 158 Брой сваляния Screen Shot 2012-05-22 at 6.25.04 PM.png 407,21K 174 Брой сваляния
За да не съм голословен, ето и парт номера на НЕПРАВИЛНИТЕ болтове според EPC.
A2035800010.
Ето и как изглеждат:
A2035800010.jpg 29,5K 118 Брой сваляния Capture.JPG 57,91K 82 Брой сваляния
#3
Публикувано 19 юни 2012 - 13:12
Попадна ми линк към web-archives, където можете да видите как е изглеждал сайта на Мерцедес, когато вашата кола е била нов модел.
Ето го за моето... Можете горе да настроите годината а долу вляво си цъката модела.
http://web.archive.o.../clk/photo1.htm
Ето го за моето... Можете горе да настроите годината а долу вляво си цъката модела.
http://web.archive.o.../clk/photo1.htm
#4
Публикувано 30 юни 2012 - 11:23
Web-базирано EPC.
Понякога работи, понякога не...
http://www.auto-part.../m.mycat?cat=mb
Благодаря на колегата: Donta
Понякога работи, понякога не...
http://www.auto-part.../m.mycat?cat=mb
Благодаря на колегата: Donta
#5
Публикувано 02 юли 2012 - 10:56
Вчера научих 2 интересни неща:
1. Ако "рибката" (т.нар. ключ тип "рибка") не вдига стъклата при задържане на заключването, сменете му батериите, въпреки че си отключва и заключва нормално.
С благодарности към cyberpig1
Edit: 04/Юли: Проверено: Смених моите батерии и почна да вдига стъклата без проблем и то от доста голямо разстояние.
2. Оказа се, че има възможност ключалката да не приема ключа си. Т.е. изобщо да не щраква. На входа на ключалката за палене има 2 пластмасови "завеси", които предпазват инфрареда от механично нараняване и прах. Не бях се замислял дали е възможно, но се случи при колега да залепнат и да не искат да се отворят. Причината може да е кремчета за табло, прахоляк или комбинация от темподобни. С малък, не остър предмет може да се раздвижат. Пробвайте първо това преди да викате ключари и да се шашкате.
3. Тънкият авариен ключ може да пали колата!
Мерси RossYo
1. Ако "рибката" (т.нар. ключ тип "рибка") не вдига стъклата при задържане на заключването, сменете му батериите, въпреки че си отключва и заключва нормално.
С благодарности към cyberpig1
Edit: 04/Юли: Проверено: Смених моите батерии и почна да вдига стъклата без проблем и то от доста голямо разстояние.
2. Оказа се, че има възможност ключалката да не приема ключа си. Т.е. изобщо да не щраква. На входа на ключалката за палене има 2 пластмасови "завеси", които предпазват инфрареда от механично нараняване и прах. Не бях се замислял дали е възможно, но се случи при колега да залепнат и да не искат да се отворят. Причината може да е кремчета за табло, прахоляк или комбинация от темподобни. С малък, не остър предмет може да се раздвижат. Пробвайте първо това преди да викате ключари и да се шашкате.
3. Тънкият авариен ключ може да пали колата!
Мерси RossYo
#6
Публикувано 02 юли 2012 - 15:11
Вари го,печи го,бенца си е Бенц!
Мръсните усти на завистниците са като кофи за боклук - вонящи и винаги отворени!
#7
Публикувано 07 август 2012 - 21:23
Прикаченият документ обяснява концепцията и локацията на CAN конекторите в автомобила, както и местата, на които се намират.
Така че, при никакви обстоятелства не закачайте маса към кафевите кабели в купето! Уверете се първо, че наистина е маса, а не CAN канал.
Да не повярва човек какви документи се намират из интернет!
Само не ми е ясно, ако слушам интериорния CAN, ще получавам ли и двигателните сигнали.
И другото, което не ми е ясно, защо на OBD буксата са ми оставили само K & L линиите.
Честито на любознателните.
/Mеждувременно ето и сайта, на който намерих информацията/
http://www.mercedest...re.com/c209.htm
http://www.mercedestechstore.com/pdfs/
Така че, при никакви обстоятелства не закачайте маса към кафевите кабели в купето! Уверете се първо, че наистина е маса, а не CAN канал.
Да не повярва човек какви документи се намират из интернет!
Само не ми е ясно, ако слушам интериорния CAN, ще получавам ли и двигателните сигнали.
И другото, което не ми е ясно, защо на OBD буксата са ми оставили само K & L линиите.
Честито на любознателните.
/Mеждувременно ето и сайта, на който намерих информацията/
http://www.mercedest...re.com/c209.htm
http://www.mercedestechstore.com/pdfs/
Прикачени файлове
#9
Публикувано 08 август 2012 - 21:36
До колкото ми каза Росен, ключалката си щраква и тънкия ключ, и може да запали. На сегашното ЦЛК нямам тънък, така че ако някой е навит да пробва, можем да допълним темата.
#10
Публикувано 09 август 2012 - 08:58
Имам тънък авариен ключ, и съм проверявал - пали си без проблеми. Има някаква митология, че имал ограничен брой паления, за която не съм намерил еднозначна информация, но според мен е по-скоро мит, отколкото реалност.
А номерът става лесно и нормалния ключ тип рибка също може да пали без батерии, защото за паленето на двигателя не се използват батериите от дистанционното. В ключалката има индуктивна бубина и същата има в ключа. Като поставиш ключа в колата, самата ключалка захранва електрониката за паленето. Това е направено така, защото по този начин, дори да ти свърши батерията - можеш да отключиш с механичния ключ, а с електронния да запалиш. Също, проверено, ако си намокриш ключа - електрониката с батерията се поврежда, но електрониката за палене си работи без проблеми!
Апропо, ако имате фабрична аларма и ви свърши батерията на дистанционното и не можете да отключите и да спрете алармата - отключваш вратата с металния ключ, отваряш, започва да писка алармата, поставяш рибката на стартера, в момента в който я разпознае, алармата спира да пищи и се деактивира!
Пак ще кажа, прочитането на оригиналното ръководство за 1 час спестява 3 години откривателство по колата
А номерът става лесно и нормалния ключ тип рибка също може да пали без батерии, защото за паленето на двигателя не се използват батериите от дистанционното. В ключалката има индуктивна бубина и същата има в ключа. Като поставиш ключа в колата, самата ключалка захранва електрониката за паленето. Това е направено така, защото по този начин, дори да ти свърши батерията - можеш да отключиш с механичния ключ, а с електронния да запалиш. Също, проверено, ако си намокриш ключа - електрониката с батерията се поврежда, но електрониката за палене си работи без проблеми!
Апропо, ако имате фабрична аларма и ви свърши батерията на дистанционното и не можете да отключите и да спрете алармата - отключваш вратата с металния ключ, отваряш, започва да писка алармата, поставяш рибката на стартера, в момента в който я разпознае, алармата спира да пищи и се деактивира!
Пак ще кажа, прочитането на оригиналното ръководство за 1 час спестява 3 години откривателство по колата
Ако си задаваш въпроса "струва ли си да ремонтирам стария Мерцедес", по-добре го продай и си купи чисто ново Пежо, Мерцедес не е твоята марка!
• Бабини деветини • clk.babailiica.com • наргиле •
#11
Публикувано 09 август 2012 - 09:27
Имам тънък авариен ключ, и съм проверявал - пали си без проблеми. Има някаква митология, че имал ограничен брой паления, за която не съм намерил еднозначна информация, но според мен е по-скоро мит, отколкото реалност.
Колата си пали с него, но върви ли нормално. Имам предвид, че има такива ключове, с които не могат да се развият повече от 40 км в час (нещо като авариен режим), блокирани са и разни други функции. Използват например да го дадеш на момчето, което ти паркира колата пред хотела.
Аз нямам такъв ключ да пробвам.
Този пост е редактиран от drjivago: 09 август 2012 - 09:27
#12
Публикувано 09 август 2012 - 11:54
Ами утре ще си взема колата и през уикенда мога да пробвам... не мисля, че има ограничение на скоростта.
На момчето пред хотела се дава рибката, но без металния. С металния се заключва жабката, подлакътника (на тези, които имат ключалка) и се блокира отварянето на багажника (от бутона вътре и от бутона отвън)... и като отщипеш металния ключ и го дадеш на момчето пред хотела - с рибката може само да пали, да отключва вратите и да ги заключва - каквото му е необходимо за паркирането...
Може да съм с български манталитет, ама поне в България още не са се появили нито хотелът, нито момчето, дето ще им дам да ми паркират колата.
На момчето пред хотела се дава рибката, но без металния. С металния се заключва жабката, подлакътника (на тези, които имат ключалка) и се блокира отварянето на багажника (от бутона вътре и от бутона отвън)... и като отщипеш металния ключ и го дадеш на момчето пред хотела - с рибката може само да пали, да отключва вратите и да ги заключва - каквото му е необходимо за паркирането...
Може да съм с български манталитет, ама поне в България още не са се появили нито хотелът, нито момчето, дето ще им дам да ми паркират колата.
Ако си задаваш въпроса "струва ли си да ремонтирам стария Мерцедес", по-добре го продай и си купи чисто ново Пежо, Мерцедес не е твоята марка!
• Бабини деветини • clk.babailiica.com • наргиле •
#13
Публикувано 04 септември 2012 - 11:58
Попаднах на невероятен линк за А-класа и автоматични скоростни кутии.
Явно на някои се появява голямо F на таблото, което е спорадична грешка, а не постоянна. Много, много интересно четиво. Решението се оказа абсурдно тъпо и евтино
http://www.aclassinf.../mypage.59a.htm
Явно на някои се появява голямо F на таблото, което е спорадична грешка, а не постоянна. Много, много интересно четиво. Решението се оказа абсурдно тъпо и евтино
http://www.aclassinf.../mypage.59a.htm
#14
Публикувано 04 септември 2012 - 14:11
В този сайт, макар и посветен на А-класата, има доста интересни неща, които в повечето случаи са концептуални и са полезни и за другите модели. А и сайтът е правен по писма на "препатили" ползватели на А-класата.Попаднах на невероятен линк за А-класа и автоматични скоростни кутии.
Явно на някои се появява голямо F на таблото, което е спорадична грешка, а не постоянна. Много, много интересно четиво. Решението се оказа абсурдно тъпо и евтино
http://www.aclassinf.../mypage.59a.htm
#15
Публикувано 14 октомври 2012 - 18:23
<Покрай дискусията за СЛК-патериците се сетих за следното>
Препоръчвам, всеки който има патерица за Мерцедес да й направи 1-2 сухи тренировки за надуване и отдуване.
Моята беше/е нова и неползвана - в идеално състояние без напукан каучук. Съответно години наред си беше стояла сгъната в обучайната позиция.
Един ден, като реших да я тествам с оригиналния компресор и имах проблем. (Добре, че не беше в реална проблемна ситуация.)
Работното налягане на гумата е 2,5 бара. Не знам как са смятали компресорчето, но точно на 2,5 бара и то каталясва. Вдига шум, загрява и не помпи (и гори бушона на запалката).
При това налягане обаче, моята гума си стоеше твърда, но изкривена към вътрешната страна - изключено да се кара в това й състояние.
На бензиностанция я надух няколко пъти до 4 бара с нормален компресор и остана една вечер надута на 2,5, за да се поизправи.
Вече е пушка.
Препоръчвам на всички да направят този тест пред блока, за да не се видят в чудо на пътя.
<Ако модераторите преценят по-подходящ раздел за това инфо - да местят директно>
Препоръчвам, всеки който има патерица за Мерцедес да й направи 1-2 сухи тренировки за надуване и отдуване.
Моята беше/е нова и неползвана - в идеално състояние без напукан каучук. Съответно години наред си беше стояла сгъната в обучайната позиция.
Един ден, като реших да я тествам с оригиналния компресор и имах проблем. (Добре, че не беше в реална проблемна ситуация.)
Работното налягане на гумата е 2,5 бара. Не знам как са смятали компресорчето, но точно на 2,5 бара и то каталясва. Вдига шум, загрява и не помпи (и гори бушона на запалката).
При това налягане обаче, моята гума си стоеше твърда, но изкривена към вътрешната страна - изключено да се кара в това й състояние.
На бензиностанция я надух няколко пъти до 4 бара с нормален компресор и остана една вечер надута на 2,5, за да се поизправи.
Вече е пушка.
Препоръчвам на всички да направят този тест пред блока, за да не се видят в чудо на пътя.
<Ако модераторите преценят по-подходящ раздел за това инфо - да местят директно>
Този пост е редактиран от Praetorian: 14 октомври 2012 - 18:24
1 потребител(и) четат тази тема
0 потребители, 1 гости, 0 анонимни