Към съдържанието

  •  

Снимка
- - - - -

Полезна техническа информация


  • Please log in to reply
20 мнения по тази тема

#1 kdl

kdl

    clockwork orange

  • Замразено членство
  • 8412 Мнения:
  • Пол:Мъж
  • Град:София
  • Автомобил:
    Turbo Quattro
ГАРАЖ Виж ГАРАЖА

Публикувано 27 май 2012 - 22:37

Колеги, пускам тази тема, понеже ми се случи няколко пъти да търся информация във EPC и WIS, като намереното беше далеч от реалността. Предлагам да пускаме неща, които смятаме са необичайни за моделите и да се придържаме към техническата насоченост.

Колкото повече снимки и обяснения, толкова по-добре! :)
  • 0

Audi_A4_avatar.gif


#2 kdl

kdl

    clockwork orange

  • Замразено членство
  • 8412 Мнения:
  • Пол:Мъж
  • Град:София
  • Автомобил:
    Turbo Quattro
ГАРАЖ Виж ГАРАЖА

Публикувано 27 май 2012 - 23:09

Малка резервна гума / Vredestein Space Master 15"/16".
Размер на болтове

Причината да знам за тази гума е г-н Praetorian.
Ако имате моето нещастие да сте с огромни спирачни апарати и инж. Гюнтер от Зинделфингенската фабрика да ви е разпоредил само компресорче и флаконче за оправяне на спукани гуми, то... прецакани сте.!

Живеем в България (за добро или лошо). Тук нископрофилните гуми най-често се срязват "инцидентно" по борда, а не по протектора. Следователно флакончето работа не върши. Спасението е резервна гума.

Като имате компресора в багажника на W203 или W209, вероятно възпитано ви е оставено малко място от завода, в което не може да влезе нормална гума. Единственият вариант е Space Master гума, която реално е сгъваема.
В зависимост какви са ви спирачките, може да сте късметлии и да се събере 15ка. Тя е петолъчна черна алуминиева джанта.
При мен не влиза дори на задните апарати, затова намерихме 16ка.

Особеното е, че тези джанти са доста плитки.

Сега ВАЖНОТО:
В официалната Мерцедес база излиза парт номер на едно комплектче болтове, които са за резервна гума, без да пише конкретно че не стават за тази.
Размерът на тези болтове е 20мм.
Това важи за железните джанти, не и за алуминиевите резервни. НЕ СИ купувайте такива.

Болтовете, които ви трябват за 2 те джантички на снимките са стандартните за вашите джанти: 40мм.

Псувах доста, със сигурност 16ката не може да се монтира при CLK500 или друг модел с 4бутални апарати.
Има един единствен вариант. Ако имате кофти късмет да спукате предна гума: Вдигате задната, сваляте задната, слагате сгъваемата патеричка, после заменяте спуканата предна със здравата задна и карате така до първата гумаджийница.

Прикачен файл  vredspmaster.jpg   29,77K   158 Брой сваляния Прикачен файл  Screen Shot 2012-05-22 at 6.25.04 PM.png   407,21K   174 Брой сваляния

За да не съм голословен, ето и парт номера на НЕПРАВИЛНИТЕ болтове според EPC.
A2035800010.
Ето и как изглеждат:

Прикачен файл  A2035800010.jpg   29,5K   118 Брой сваляния Прикачен файл  Capture.JPG   57,91K   82 Брой сваляния
  • 5

Audi_A4_avatar.gif


#3 kdl

kdl

    clockwork orange

  • Замразено членство
  • 8412 Мнения:
  • Пол:Мъж
  • Град:София
  • Автомобил:
    Turbo Quattro
ГАРАЖ Виж ГАРАЖА

Публикувано 19 юни 2012 - 13:12

Попадна ми линк към web-archives, където можете да видите как е изглеждал сайта на Мерцедес, когато вашата кола е била нов модел.
Ето го за моето... Можете горе да настроите годината а долу вляво си цъката модела.
http://web.archive.o.../clk/photo1.htm
  • 0

Audi_A4_avatar.gif


#4 kdl

kdl

    clockwork orange

  • Замразено членство
  • 8412 Мнения:
  • Пол:Мъж
  • Град:София
  • Автомобил:
    Turbo Quattro
ГАРАЖ Виж ГАРАЖА

Публикувано 30 юни 2012 - 11:23

Web-базирано EPC.

Понякога работи, понякога не...
http://www.auto-part.../m.mycat?cat=mb

Благодаря на колегата: Donta
  • 1

Audi_A4_avatar.gif


#5 kdl

kdl

    clockwork orange

  • Замразено членство
  • 8412 Мнения:
  • Пол:Мъж
  • Град:София
  • Автомобил:
    Turbo Quattro
ГАРАЖ Виж ГАРАЖА

Публикувано 02 юли 2012 - 10:56

Вчера научих 2 интересни неща:

1. Ако "рибката" (т.нар. ключ тип "рибка") не вдига стъклата при задържане на заключването, сменете му батериите, въпреки че си отключва и заключва нормално.
С благодарности към cyberpig1
Edit: 04/Юли: Проверено: Смених моите батерии и почна да вдига стъклата без проблем и то от доста голямо разстояние.

2. Оказа се, че има възможност ключалката да не приема ключа си. Т.е. изобщо да не щраква. На входа на ключалката за палене има 2 пластмасови "завеси", които предпазват инфрареда от механично нараняване и прах. Не бях се замислял дали е възможно, но се случи при колега да залепнат и да не искат да се отворят. Причината може да е кремчета за табло, прахоляк или комбинация от темподобни. С малък, не остър предмет може да се раздвижат. Пробвайте първо това преди да викате ключари и да се шашкате.
3. Тънкият авариен ключ може да пали колата!
Мерси RossYo
  • 1

Audi_A4_avatar.gif


#6 Вай Басо

Вай Басо

    Бамбашка!

  • Потребители на форума
  • 5604 Мнения:
  • Пол:Мъж
  • Град:София
  • Автомобил:
    W124 220E/E220 тотално рециклиран 2011г

    http://forums.mbclub.bg/topic/31677-/
ГАРАЖ Виж ГАРАЖА

Публикувано 02 юли 2012 - 15:11

:goodjob
  • 0


Вари го,печи го,бенца си е Бенц!

 

Мръсните усти на завистниците са като кофи за боклук - вонящи и винаги отворени!
 


#7 kdl

kdl

    clockwork orange

  • Замразено членство
  • 8412 Мнения:
  • Пол:Мъж
  • Град:София
  • Автомобил:
    Turbo Quattro
ГАРАЖ Виж ГАРАЖА

Публикувано 07 август 2012 - 21:23

Прикаченият документ обяснява концепцията и локацията на CAN конекторите в автомобила, както и местата, на които се намират.
Така че, при никакви обстоятелства не закачайте маса към кафевите кабели в купето! ;) Уверете се първо, че наистина е маса, а не CAN канал.
Да не повярва човек какви документи се намират из интернет!

Само не ми е ясно, ако слушам интериорния CAN, ще получавам ли и двигателните сигнали.
И другото, което не ми е ясно, защо на OBD буксата са ми оставили само K & L линиите.

Честито на любознателните.

/Mеждувременно ето и сайта, на който намерих информацията/
http://www.mercedest...re.com/c209.htm
http://www.mercedestechstore.com/pdfs/

Прикачени файлове


  • 2

Audi_A4_avatar.gif


#8 DEOdriver

DEOdriver

    Майстор

  • Потребители на форума
  • 983 Мнения:
  • Пол:Мъж
  • Град:Смолян
  • Автомобил:
    VW Passat B7 4motion
    Mercedes Sprinter 311CDi 07г.
    Mercedes 308 Diesel 90г.
    Mercedes 1317 TurboDiesel 90г.

Публикувано 08 август 2012 - 20:58

3. Тънкият авариен ключ може да пали колата!
Мерси RossYo


Lioff как става това палене,че ми стана интересно.Аз си мислех,че е невъзможно.
  • 0

#9 kdl

kdl

    clockwork orange

  • Замразено членство
  • 8412 Мнения:
  • Пол:Мъж
  • Град:София
  • Автомобил:
    Turbo Quattro
ГАРАЖ Виж ГАРАЖА

Публикувано 08 август 2012 - 21:36

До колкото ми каза Росен, ключалката си щраква и тънкия ключ, и може да запали. На сегашното ЦЛК нямам тънък, така че ако някой е навит да пробва, можем да допълним темата. :)
  • 0

Audi_A4_avatar.gif


#10 Илия Горанов

Илия Горанов

    Член на УС на МБКБ

  • Управителен съвет
  • 7499 Мнения:
  • Пол:Мъж
  • Град:София
  • Автомобил:
    CLK200 Kompressor
    163hp, 2001, dark blue
ГАРАЖ Виж ГАРАЖА

Публикувано 09 август 2012 - 08:58

Имам тънък авариен ключ, и съм проверявал - пали си без проблеми. Има някаква митология, че имал ограничен брой паления, за която не съм намерил еднозначна информация, но според мен е по-скоро мит, отколкото реалност.

А номерът става лесно и нормалния ключ тип рибка също може да пали без батерии, защото за паленето на двигателя не се използват батериите от дистанционното. В ключалката има индуктивна бубина и същата има в ключа. Като поставиш ключа в колата, самата ключалка захранва електрониката за паленето. Това е направено така, защото по този начин, дори да ти свърши батерията - можеш да отключиш с механичния ключ, а с електронния да запалиш. Също, проверено, ако си намокриш ключа - електрониката с батерията се поврежда, но електрониката за палене си работи без проблеми!

Апропо, ако имате фабрична аларма и ви свърши батерията на дистанционното и не можете да отключите и да спрете алармата - отключваш вратата с металния ключ, отваряш, започва да писка алармата, поставяш рибката на стартера, в момента в който я разпознае, алармата спира да пищи и се деактивира!

Пак ще кажа, прочитането на оригиналното ръководство за 1 час спестява 3 години откривателство по колата ;)
  • 7

Ако си задаваш въпроса "струва ли си да ремонтирам стария Мерцедес", по-добре го продай и си купи чисто ново Пежо, Мерцедес не е твоята марка!
Бабини деветиниclk.babailiica.comнаргиле


#11 drjivago

drjivago

    Майстор

  • Потребители на форума
  • 1881 Мнения:
  • Пол:Мъж
  • Град:София
  • Автомобил:
    Вече бивш s212, e200 cdi
ГАРАЖ Виж ГАРАЖА

Публикувано 09 август 2012 - 09:27

Имам тънък авариен ключ, и съм проверявал - пали си без проблеми. Има някаква митология, че имал ограничен брой паления, за която не съм намерил еднозначна информация, но според мен е по-скоро мит, отколкото реалност.


Колата си пали с него, но върви ли нормално. Имам предвид, че има такива ключове, с които не могат да се развият повече от 40 км в час (нещо като авариен режим), блокирани са и разни други функции. Използват например да го дадеш на момчето, което ти паркира колата пред хотела.
Аз нямам такъв ключ да пробвам.

Този пост е редактиран от drjivago: 09 август 2012 - 09:27

  • 0

#12 Илия Горанов

Илия Горанов

    Член на УС на МБКБ

  • Управителен съвет
  • 7499 Мнения:
  • Пол:Мъж
  • Град:София
  • Автомобил:
    CLK200 Kompressor
    163hp, 2001, dark blue
ГАРАЖ Виж ГАРАЖА

Публикувано 09 август 2012 - 11:54

Ами утре ще си взема колата и през уикенда мога да пробвам... не мисля, че има ограничение на скоростта.

На момчето пред хотела се дава рибката, но без металния. С металния се заключва жабката, подлакътника (на тези, които имат ключалка) и се блокира отварянето на багажника (от бутона вътре и от бутона отвън)... и като отщипеш металния ключ и го дадеш на момчето пред хотела - с рибката може само да пали, да отключва вратите и да ги заключва - каквото му е необходимо за паркирането...

Може да съм с български манталитет, ама поне в България още не са се появили нито хотелът, нито момчето, дето ще им дам да ми паркират колата.
  • 1

Ако си задаваш въпроса "струва ли си да ремонтирам стария Мерцедес", по-добре го продай и си купи чисто ново Пежо, Мерцедес не е твоята марка!
Бабини деветиниclk.babailiica.comнаргиле


#13 kdl

kdl

    clockwork orange

  • Замразено членство
  • 8412 Мнения:
  • Пол:Мъж
  • Град:София
  • Автомобил:
    Turbo Quattro
ГАРАЖ Виж ГАРАЖА

Публикувано 04 септември 2012 - 11:58

Попаднах на невероятен линк за А-класа и автоматични скоростни кутии.
Явно на някои се появява голямо F на таблото, което е спорадична грешка, а не постоянна. Много, много интересно четиво. Решението се оказа абсурдно тъпо и евтино :)

http://www.aclassinf.../mypage.59a.htm
  • 1

Audi_A4_avatar.gif


#14 Plamen

Plamen

    Чирак

  • Потребители на форума
  • 236 Мнения:
  • Пол:Мъж
  • Град:София
  • Автомобил:
    W 168 (A170 CDI), 2002, Long-wheelbase
    W 163 (ML 270 CDI), 2005, SE

Публикувано 04 септември 2012 - 14:11

Попаднах на невероятен линк за А-класа и автоматични скоростни кутии.
Явно на някои се появява голямо F на таблото, което е спорадична грешка, а не постоянна. Много, много интересно четиво. Решението се оказа абсурдно тъпо и евтино :)

http://www.aclassinf.../mypage.59a.htm

В този сайт, макар и посветен на А-класата, има доста интересни неща, които в повечето случаи са концептуални и са полезни и за другите модели. А и сайтът е правен по писма на "препатили" ползватели на А-класата.
  • 0
Публикувано изображение

#15 Praetorian

Praetorian

    Salat Küchenchef

  • Потребители на форума
  • 1682 Мнения:
  • Пол:Мъж
  • Град:Europe
  • Интереси:Немски премиуми задължително с резервна гума.
  • Автомобил:
    W212, R56

Публикувано 14 октомври 2012 - 18:23

<Покрай дискусията за СЛК-патериците се сетих за следното>
Препоръчвам, всеки който има патерица за Мерцедес да й направи 1-2 сухи тренировки за надуване и отдуване.

Моята беше/е нова и неползвана - в идеално състояние без напукан каучук. Съответно години наред си беше стояла сгъната в обучайната позиция.
Един ден, като реших да я тествам с оригиналния компресор и имах проблем. (Добре, че не беше в реална проблемна ситуация.)

Работното налягане на гумата е 2,5 бара. Не знам как са смятали компресорчето, но точно на 2,5 бара и то каталясва. Вдига шум, загрява и не помпи (и гори бушона на запалката).

При това налягане обаче, моята гума си стоеше твърда, но изкривена към вътрешната страна - изключено да се кара в това й състояние.

На бензиностанция я надух няколко пъти до 4 бара с нормален компресор и остана една вечер надута на 2,5, за да се поизправи.
Вече е пушка.

Препоръчвам на всички да направят този тест пред блока, за да не се видят в чудо на пътя. :)

<Ако модераторите преценят по-подходящ раздел за това инфо - да местят директно>

Този пост е редактиран от Praetorian: 14 октомври 2012 - 18:24

  • 1




1 потребител(и) четат тази тема

0 потребители, 1 гости, 0 анонимни