6х6 за 15 000.... лв
https://fakti.bg/avt...-za-15-hil-leva
Публикувано 01 юли 2017 - 16:45
Публикувано 02 юли 2017 - 10:53
Маломерна японска дрисня,като всичкото им друго!6х6 за 15 000.... лв
https://fakti.bg/avt...-za-15-hil-leva
Публикувано 06 юли 2017 - 22:49
Въпреки че е точно обратното на почти всичи луксозни седани в света, като поведение деветдесетарската Tatra T700 не се различава по почти нищо от своите съвременници. Което е меко казано странно, имайки предвид, че този чешки автомобил има задно разположен двигател и въздушно охлаждане - нещо, което е доста нетипично за класа на седаните. Освен това, ако не знаете, че тази кола е създадена в Чехия от производител на камиони, чийто страничен бизнес е сглобяването на луксозни лимузини за високопоставени членове на комунистическата партия, бихте го сметнали за поредния европейски седан с четири врати и консервативен дизайн.
Ето защо, не е учудващо, че с T700 Tatra приема предизвикателството да се превърне в модерен европейски производител. За съжаление обаче, това така и не се случва, а T700 се превръща в последния модел на компанията.
Едно от най-кратките определения на Tatra е, че това е “чешкият Volkswagen”. Ако имаме предвид хронологията обаче, обратното е по-вярно. Първият автомобил на Tatra се появява още през 1897 г., много преди Volkswagen да е създадена. Нещо повече, Tatra е втората най-продължително функционирала автомобилна компания в света. Самият Адолф Хитлер е бил поразен от аеродинамичните автомобили на Tatra, които видял в началото на 30-те в Чехословакия. След това той разказал видяното на Фердинанд Порше, който създал емблематичния Volkswagen Beetle, използвайки съмнително сходна концепция - със задно разположен двигател с въздушно охлаждане и купе, проектирано във въздушен тунел.
През 1965 г. Volkswagen платили на Tatra голяма сума пари, за да стигнат до извънсъдебно споразумение, касаещо нарушени авторски права. Делото било заведено преди началото на Втората световна война, но било замразено след германската инвазия в Чехословакия и окупирането на заводите на Tatra, които започнали да произвеждат камиони за Вермахта.
Политиката продължава да влияе върху развитието на Tatra и след края на Втората световна война. Скоро след установяването на комунистическия режим в Чехословакия, компанията е избрана аз единствения автомобилен производител, който има правото да доставя луксозни автомобили за партийните лидери и директорите на държавни предприятия и институции.
Лимузините на Tatra със задно разположени двигатели с въздушно охлаждане нямали никакви конкуренти. С централно разположените си фарове, аеродинамичната Tatra 603, произвеждана между 1956 и 1975 г., приличала на дълбоководна риба в сравнение със съвременниците си, произведени в Западна Европа.
Следва премиерата на Tatra 613, която получила доста по-модерно купе, нарисувано от италианското студио Vignale. Този модел се задвижвал и от по-голям V8 двигател с мощност около 200 к.с., който обаче отново имал въздушно охлаждане. Въпреки това обаче, за съжаление трябвало да си не по-малко от висш партиен функционер, за да имаш лукса да караш такава.
Много години по-късно, стигаме до автомобила на снимките, който е произведен през 1996 г. Tatra T700 е автомобил, който едновременно носи странни, красиви и необикновени черти. От друга страна обаче, за разлика от иновативното и напълно неконвенционално инженерство на раднните модели на Tatra, автомобилът на снимките е една крачка по-близо до нормалността. Тя има дългите и тесни пропорции на Mercedes-Benz S-Class от 80-те, дълго междуосие, изчистен и “мек” нос, както и задни врати, които свършват няколко сантиметра прид задните арки на калниците, което прави профила да изглежда доста тежък. За съжаление обаче, в тази модерна Tatra не е останало почти нищо от научно-фантастичното очарование на нейните шейсетарски съветски предшественици.
Зад волана на Tatra T700 също няма кой знае колко необичайни неща. Шофьор, който никога не се е качвал зад волана на чешката класика, няма да изпита никакви трудности в управлението на този автомобил. Впрочем той е оборудван с двузонов климатроник, електрически стъкла, осветление за четене на задните седалки, завески на страничните задни стъкла, декоративни елементи от дърво, както и брутално просторна задна седалка.
Последното се дължи на гладкия под на Tatra T700, за което пък е “виновен” задно разположения двигател. Той задвижва задните колела и съответно няма нужда от тунел в пода на колата, където да се монтира карданния вал, както при традиционните седани по това време.
Големият V8 двигател действително е с въздушно охлаждане, което за средата на 90-те е доста архаична технология, но от друга страна това го прави много лесен за поддръжка. Освен това моторът има система за инжекционно впръскване на горивото, което го прави доста ефективен. Скоростите се сменят ръчно с помощта на сложен лостов механизъм, който стига до скоростната кутия в задната част.
Хора, имали късмета да седнат зад волана на Tatra T700, признават, че тя се държи чудесно на пътя и единственото, което напомня, че има нещо необичайно, е фактът, че звукът на двигателя идва от задната, а не от предната част на колата. Воланът е доста тежък, но работата с него не е изморителна. Скоростният лост сменя бързо скоростите, ускорението е постепенно, а ходът на педала на газта е доста голям, което улеснява контрола върху поведението на колата и е хитър ход от страна на инженерите да укротят по-нервните шофьори.
Най-просто казано, това е автомобил, който не е проектиран с идеята за спортно и агресивно шофиране, подобно на своито предшественици. Идеята на този седан с дълго междуосие е да бъде просторен, комфортен и плавен в поведението си, като същевременно е подходящ за използване в ежедневието. Окачването е меко и преминаването през неравности, железопътни прелези и дупки, е почти неусетно. А задната седалка? Тя е предвидена за някой високопоставен служител или направо директор на компания. Лошото е, че той така и не се появява.
През 1989 г. комунистическият режим в Чехословакия пада и на негово място идва демокрацията. На 1 януари 1993 г. държавата била разцепена на две - Чехия и Словакия, а на гражданите и на двете страни вече не им било забранено да си купят луксозен седан Tatra, или каквото и да е друго.
“След 1989 всеки искал да пробва нещо от Запада - Mercedes, BMW и т.н,” коментира Ондрей Скачел, който в момента отговаря за разработките на Tatra Trucks. Според него, за чешките клиенти било изключително трудно да видят отвъд имиджа на автомобили за висши партийни функционери, което автоматично ги отблъсквало от Tatra.
След 1989 г. от компанията се втурнали да догонват индустрията, добавяйки 5-скоростни механични трансмисии, инжекционно впръскване на гориво, както и по-луксозни кожени интериори. Идеята била да се постигне бърз успех. Но от Tatra така и не успели в тези си усилия, тъй като колите им не разполагали с основни добродетели, които западното автомобилостроене отдавна познавало - антикорозионно покритие, въздушни възглавници, автоматични скоростни кутии и системи за предотвратяване на блокирането на колелата по време на рязко спиране.
Tatra представя T700 през 1996 г. като чисто нов автомобил. В интерес на истината, това не било изцяло истина, тъй като моделът представлявал нищо повече от сериозен фейслисфт на остарялата концепция на T613, чийто корени могат да бъдат проследени чак до 1975. Свежият дизайн не бил достатъчен, за да се разграничи чешкият автомобилен производител от мрачното си минало.
Автомобилът на снимките е третият произведен, а като цяло от модела са сглобени по-малко от 100 бройки, преди автомобилният клон на компанията да спре да функционира.
Tatra T700 е най-доброто, на което по онова време компанията е била способна. В този модел са използвани всички технологии, с които Tatra е разполагала, а това е достойно за уважение. Особено имайки предвид, че това е компания, която е преживяла два тоталитарни режима и след пет десетилетия без никаква конкуренция на пазара е била принудена да се изправи срещу най-доброто от Западна Европа. За съжаление, Tatra не е имала втори опит, което е жалко, имайки предвид какви автомобили е произвеждала в миналото. Остава ни да се надяваме, че някога автомобилната дивизия на компанията ще попадне в добри ръце, които ще я възродят.
Публикувано 09 юли 2017 - 02:55
Публикувано 09 юли 2017 - 03:13
А коментарите под статията са убийствениВеднъж Мерцедес направи 4 коли в 1.
https://fakti.bg/avt...ravi-4-koli-v-1
Публикувано 14 юли 2017 - 20:37
Швеция си има музей за провалили се джаджи
Какво е общото между Nokiа N-Gage, Ford Edsel и парфюмa на Harley-Davidson? Ако отговорът ви е "и трите са комерсиален провал", то вече се досещате какво може да видите в шведския Музей на провалите. Той се намира в град Хелсингборг, негов куратор е 43-годишният психолог Самюел Уест и в него ще намерите 51 продукта, които е трябвало да са иновативни, но са се провалили с гръм и трясък.
Сред експонатите сa опити за маркетингова диферсификация, като Crystal Pepsi и Big for Her, джаджи като Google Glas и дори гореспоменатият Ford Edsel. Не е изпуснат странният телефон/преносима конзола Nokia N-Gage, както Kodak Digital Camera и плейърът за видео касети Sony Betamax.
Можете да посетите сайта на музея тук. Ние се надяваме Уест да продължи да разраства колекцията си, като я допълни с легендарни провали като Nintendo Virtual Boy и видеоиграта E.T.
Публикувано 15 август 2017 - 17:09
10 уникални возила от комунистическата епоха
https://fakti.bg/avt...icheskata-epoha
Знаете ли, че М-ките на BMW започват от Ford ?
https://fakti.bg/avt...pochvat-ot-ford
Публикувано 15 август 2017 - 17:11
Публикувано 26 август 2017 - 02:36
W201, бейби Benz-ът при който ръчната спирачка стана наистина ръчна, за разлика от натискания с крак педал при W124 и колите преди него. Моделът, който даде началото на C-Class и който вероятно няма нужда от представяне. В случая имаме 190D с присадено сърце 220 CDI, а отговорните майстори за това са German Benz-Works.
За колата няма почти никаква информация, но като гледаме кората на мотора, можем да предположим, че е свален от W203 и че генерира около 150 к.с. и 350 Нм, от 2148 куб. работен обем. Което означава на практика два пъти повече мощност от оригиналния 2-литров атмосферен дизел на 190D.
Преди години инженерите на Mercedes бяха правили същия номер, полагайки доста труд и модификации. Тогава се наложи монтирането на рейка от Sprinter, а багажникът бе зает от кутии с електроника, които да лъжат мотора, че е в C-Class. Тук обаче не знаем как е извършена трансплантацията, но е видно, че е направена с доста любов. Вижте само тези AMG джанти и много вероятно излишно мощните, но пък супер седящи дискове и апарати с логото на AMG. Червеният салон Recaro с комбинация кожа/текстил пък е съвсем отделна тема на разговор.
Разгледайте кратката, но възхитителна галерия на тази нетипична 190-ка, след което може да кликнете на този 1990 Mercedes-Benz 190E от RENNtech, който вероятно е най-луксозният W201 на планетата.
Галерия тук : https://dizzyriders....ro?image=109408
Публикувано 26 август 2017 - 18:03
Публикувано 28 август 2017 - 13:07
Невероятно грозно нещо!
Първият Vision къртеше мивки, ченета и т.н.
Публикувано 28 август 2017 - 17:36
Публикувано 27 септември 2017 - 04:01
© Pixabay
Египет се намира в североизточната част на Африка, като населението на държавата е съсредоточено около коритото на река Нил.
Страната може да се похвали с най-древната история и култура на земята. Тя започва преди над 5 000 години. Смята се, че районът е населен от хората преди 250 000 години.
Днес към Египет туристите са притеглени от древните пирамиди и гробници, богатата история, красивата природа и невероятните рифове на Червено море.
Вижте 20 интересни факти за тази удивителна страна:
Древните египтяни са се кланяли на 1400 различни богове и богини. Най-известните в наши дни са Ра – богът на Слънцето, Анубис- богът на мъртвите и Изида – богинята на семейството, брака и магията.
В много древни египетски гробници са открити тоалетни. Смята се, че това изобретение се е появило за първи път 2500 години преди новата ера в Индия, Пакистан, Китай, Египет и Древен Рим.
Най-старата дреха в света е открита в Египет и е на 5000 години. Тя е известна като роклята от Таркан и е изключително рядка и ценна находка. Повечето древни дрехи не са оцелели до наши дни заради крехките материи, от които са изработени.
На границата между Египет и Судан има 2 060 кв. км земя, която не принадлежи на никого.
Писменият език е открит от египтяните, шумерите, китайците и маите. И четирите древни нации са го изобретели независимо една от друга.
Статуята на свободата е била предназначена за Египет. Тя е дело на френския архитект Фредерик Огюст Бартолди, който посетил страната в периода 1855-1856 г. Смята се, че за създаването й е вдъхновен от забулена египетска селянка.
Пирамидите са построени от платени работници, а не от роби. Това е мит, измислен от гръцкия историк Херодот. Освен това в съседната държава на Египет – Судан, има повече пирамиди, сочат данните на учените. Най-голямата пирамида в света пък се намира в Мексико.
Изгубеният египетски град Хераклейон е открит след 1200 години под повърхността на морето. Днес те са отдалечени на 2.5 км от брега. Той е бил построен на острови в делтата на Нил, които са прорязани от канали. Потъва в морето през 6-7 век сл. Хр., вероятно в резултат на земетресение или наводнения.
Древните египтяни са спели на възглавници от камъни. Смята се, че първите възглавници в света са използвани от богаташи в Азия, след което са пренесени в Древен Египет.
Първите платноходки са измислени в Египет. Смята се, че човекът за първи път се е качил на лодка още преди да открие огъня. През петото хилядолетие преди Хр. по Нил са се строяли лодки от папирус. Те били дело на племената от древната култура, наречена Бадари.
Традицията за размяна на брачни халки датира от времето на Древен Египет. По това време пръстенът – като цяло, изпълнявал ролята на печат. По-късно аристокрацията започнала да използва украшения от ценни метали, а в края на ІІ в. от н.е. годениците вече си разменяли бронзови халки.
Древните египтяни бръснели веждите си, когато скърбели за смъртта на своите котки. Убийството на котка, макар и неволно, пък се наказвало със смърт. Смятали я за земно превъплъщение на богинята Бастет.
Египет е най-населената страна в Близкия изток и 15-ата най-гъстонаселена в света. Това е държавата с най-голямо арабско население на планетата. Всичките й жители са съсредоточени на 6% от територията й.
Нито един египетски президент не е напускал поста си до 2015 г., без да умре или да бъде арестуван.
Фараонът на Древен Египет Тутанкамон умира на 18-годишна възраст. Той е наследник на могъща фамилия, управлявала страната в продължение на векове. Гробът му е единственото открито непокътнато царско погребение от Древен Египет.
По време на фараоните в Египет бирата е национална валута. Това е най-старата и най-консумираната алкохолна напитка в света. Вероятно се е появила в средата на 10 хилядолетие пр.н.е. в Древен Египет.
Нито един египетски президент не е напускал поста си до 2015 г., без да умре или да бъде арестуван.
Преди 2200 години Ератостен изчислява обиколката на Земята с помощта на математиката, без дори да напуска Египет. Тя е изключително точна. Христофор Колумб по-късно изучава работата му.
Днес библиотеката в Александрия притежава копие от всички уеб страници на всеки уеб сайт в интернет, започвайки от 1996 г.
Много от древните египетски фараони са с наднормено тегло, за разлика от типичните им изображения, познати ни днес. Това се дължи на диетата им, съдържаща предимно захар, алкохол, хляб и мед.
Публикувано 27 септември 2017 - 20:40
Публикувано 09 ноември 2017 - 05:27
0 потребители, 5 гости, 0 анонимни