Jump to content

  •  

Photo
* * * * * 3 votes

Любопитни статии


  • Please log in to reply
519 replies to this topic

#391 hammer^BaTe

hammer^BaTe

    Член на УС на МБКБ

  • Управителен съвет
  • 5,566 Posts:
  • Пол:Мъж
  • Град:Дружба Сити :D
  • Автомобил:
    2004 W211 E55
    1995 W140 S500L - ex
    2014 W124 E500 - ex
    1996 W140 S350TD - ex
    1994 W124 E250D - ex
    1982 W201 190D - ex

User's Awards

3
24
15
3
Garage View Garage

Posted 13 June 2016 - 10:18

10-те най-бързи серийни комбита
 
4b1f3e3ba3ef5bf7bbc38faf70a199a9_big.jpg

Фенове сте на автомобилите тип комби? Този материал е точно за вас. В него ще ви покажем, че комбитата не са само функционални коли с голям товарен обем, а могат да са и изключително бързи. Подбрали сме десетте най-бързи серийни комбита, като интересното е, че в класацията присъстват четири Mercedes-а, две Audi-та, две BMW-та и по едно комби от марките Volvo и VW. Ето ги.

BMW 535d2be5283cb8046cefb9af11206c286aad.jpgБуквичката "d" в моделното обозначение не трябва да ви смущава. Да, колата се задвижва с нафта, но това не означава, че не е бърза. Шестцилиндровият баварски дизел разполага с 300 коня и ускорява петицата комби от 0 до 100 км/ч. за 5.4 секунди.

Audi A4 3.0 TDI1fd207ad70c9fd7cc8af2dd702251270.jpgТова е аналогичното предложение от Audi. Отново дизел и отново отлично ускорение. A4 3.0 TDI е по-малко от "баварската петица", но има същото ускорение. От 0 до 100 км/ч. - за 5.4 секунди.

Volkswagen Golf R845b35db7fa4611fdb6cb80b8f4e3207.jpgТова е комби вариант на горещия хеч с индекс R. Под капака му е монтиран двулитров бензинов двигател с мощност от 300 конски сили. Пиковият момент се предава през фирмената DSG скоростна кутия с два съединителя и на четирите колела, като всичко това позволява ускорение до 100 за 5.1 секунди.

BMW 335d xDrivedbf2be936cd58e36c9b42932c5b8ce9a.jpgПомните ли "петицата" от началото на класацията? Тук имаме същият двигател, но по-леко купе и 4х4 предаване. Тези фактори водят до значително по-добро ускорение. Стандартното упражнение от 0 до 100, тази "тройка" прави за точно 5 секунди.

 

Volvo V60 Polestar11c66f37577a89d592437775cf4c9543.jpgШведите замениха шестцилиндровия двигател с турбомотор с четири цилиндъра, но не бързайте да се възмущавате. Благодарение на високопроизводителното турбо, колата разполага с 370 конски сили и позволява ускорение до 100 за 4.8 секунди.

Mercedes-AMG CLA 45d8661220e25fc6fa99ed8b21a1ec08c4.jpgТози малък шутинг брейк е един от четирите най-бързи комбита на Mercedes. Разполага с двулитров турбодвигател, който специалистите от Щутгарт са успели да напомпат с 381 конски сили. Така сравнително лекото комби се ускорява до 100 км/ч. за 4.2 секунди.

Mercedes-AMG E 63 S8bdcd926f1254c59bf2145afc83cedc4.jpgЕ-Klasse на Mercedes е един от най-популярните автомобили на марката. С товарен обем от над 2000 литра този автомобил е и изключително функционален, но знаете ли, че има версия с 585 конски сили? Те идват от 5.5-литровия двигател с два турбокомпресора и позволяват на внушителното комби да ускорява до 100 за 4.2 секунди.

Mercedes-AMG CLS 63 S3ea1f4768217fc9c0b369136a887cb90.jpgПоредният Mercedes в нашата класация, която започва да става малко скучна откъм марки. Няма как обаче да подминем този шутинг брейк, който въпреки че е комби, изглежда доста спортно. И не само изглежда. Умее да ускорява от място до 100 км/ч за 4.2 секунди.

Mercedes-AMG C 63 Se0a3f63278fcfc56deb9abf70a6fe105.jpgОмръзна ли ви от Mercedes-и? Този е последният в класацията. Тази брутална C-Klasse разполага с четирилитров V-образен осмак с мощност 510 коня. Моторът има впечатляваща динамика, което му позволява да ускори купето до 100 за 4.1 секунди.

Audi RS6 Performanced50858c9e798d0acb2d307d2f0e051b7.jpgКралят на най-бързите комбита е с марка Audi. Това е и единственото комби, което прави ускорението от 0 до 100 км/ч за под четири секунди. По-конкретно това се случва за 3.7 секунди (!) Мощта на RS6 идва от уникален агрегат, разполагащ с умопомрачаващите 605 конски сили.


  • 0
Scientists have finally discovered what's wrong with the female brain : On the left side, there is nothing right, and on the right side, there is nothing left... :)

#392 /////AMG

/////AMG

    Член на МБКБ

  • Замразено членство
  • 172 Posts:
  • Пол:Мъж
  • Град:Бургас
  • Автомобил:
    NEW Sprinter 314 CDI 2019 Maxi
    Sprinter 316 CDI BlueEfficiency 2012 Maxi
    E290 TURBODIESEL
    ML 270 CDI
    Citroën Berlingo 2.0 HDI
    Peugeot 307 1.6 16v

User's Awards

9
2
2
2

Posted 13 June 2016 - 12:59

Брабус Е63  850к.с. 2013г  0-100км/ч 3.1сек. ???


  • 0

#393 hammer^BaTe

hammer^BaTe

    Член на УС на МБКБ

  • Управителен съвет
  • 5,566 Posts:
  • Пол:Мъж
  • Град:Дружба Сити :D
  • Автомобил:
    2004 W211 E55
    1995 W140 S500L - ex
    2014 W124 E500 - ex
    1996 W140 S350TD - ex
    1994 W124 E250D - ex
    1982 W201 190D - ex

User's Awards

3
24
15
3
Garage View Garage

Posted 13 June 2016 - 17:28

Топ 5 на най-неочакваните и забравените зверове на AMG Догодина AMG ще празнува 50 години от създаването си, когато ще й обърнем по-сериозно внимание. Сега ще погледнем към някои от забравените зверове на AMG.

 

 
655-402-mercedes-amg-red-pig.jpg
 

Роден през 1967 г., в стара мелница в Бургщал, първоначалната връзка на AMG с Mercedes-Benz се крепи единствено върху факта, че автомобилите, които двамата бивши инженери на Daimler модифицират, имат 3-лъча звезда на капака си.

Отнема няколко години и на двете компании, за да установят трайна връзка, чиято основа се крепи върху моторния спорт.

Всички знаем какво представлява AMG днес. На прага на 50-тата годишнина на заводския тунер на Mercedes, ще погледнем назад във времето, за да представим няколко от най-интересните, но не толкова познати (или масови) творения на AMG.

Никакви претенции за изчерпателност по темата.

655-402-amg-prez-godinite.jpg

Mercedes-Benz 300 SEL 6.8 AMG “Red Pig” 1971

Вярно, прякорът му не е от най-ласкателните, но имайте предвид, че този огромен седан го получава с добри чувства, а не със злобен подтекст. Базиран на луксозния 300 SEL 6,3, спортният гранд турер Mercedes-Benz 300 SEL 6.8 AMG 1971 е първият наистина успешен модел на компанията, макар да не е предназначен за пътя, а само за пистата.

655-402-amg-prez-godinite.jpg

Когато стартира в „24 часа на Спа-Франкоршан“ през 1971, “Червеното прасе” вероятно е било причина за не малко разтегнати челюсти. Броят им със сигурност е бил много по-голям, когато след 24 часа той печели класа си и завършва втори в генералното подреждане.

Този AMG гигант се задвижва от 6,8-литров агрегат на и така огромния V8, който към онзи момент е монтиран под предния капак на Mercedes-Benz 600 “Grosser” и 300 SEL 6.3, чиято база използва. С 428 к.с., много по-твърдо окачване, неприлично широки 15-инчови колела и много алуминиеви детайли, целта на които е снижаване на теглото до 1635 кг, 300 SEL 6.8 AMG е като сумо борец в балетна трупа.

655-402-amg-prez-godinite.jpg

Mercedes-Benz 300 E 6.0 AMG “Hammer II” 1988

Идеята да монтираш огромен двигател в по-малка кола не свършва с “Red Pig”. Нещо повече, идеята се превръща в запазена марка на AMG в течение на годините. Този подход се използва и с E-Class W124, в който AMG трансплантира модифицирана версия на V8, който по това време задвижва най-големите модели на Mercedes-Benz.

Наречен“Hammer” от Щатските медии, Mercedes-Benz 300 E 5.6 AMG е най-бързият в света седан по онова време.

655-402-amg-prez-godinite.jpg

Тук става въпрос за наследника му: 300 E 6.0 AMG, или“Hammer II”.

Задвижван от 6,0-литров атмосферен V8 с 385 к.с. и 550 Нм въртящ момент, най-мощният E-Class Hammer се появява през 1988 г., като през годините се превръща в най-желания W124 заради своята ексклузивност и динамика.

655-402-amg-prez-godinite.jpg

Mercedes-Benz 300 SL AMG HWA 1954

Макар да е направен в средата на 90-те, Mercedes-Benz 300 SL by HWA си остава модел от 1954 по една проста причина: това е първата (и единствена до момента) реставрация, дело на AMG, макар направена в сътрудничество с HWA.

HWA идва от Hans-Werner Aufrecht, един от двамата инженери, които основават AMG през 1967.

655-402-amg-prez-godinite.jpg

От тази любопитна версия 300 SL са произведени само 11 бройки, всички от които на база модела от 1954 г.

Този проект е задействам по поръчка на Султана на Бруней. Оригиналният редови 6-цилиндров мотор е заменен от 6,0-литров V8, работещ съвместно с 4-степенен автоматик. Моделът е качен на независимо окачване, сдобивайки се още с дискови спирачки и напълно нов интериор.

655-402-amg-prez-godinite.jpg

Mercedes-Benz SL 73 AMG 1999

Успоредно с прехода от състезателен партньор към независим тунер на Mercedes-Benz, компанията решава да отпразнува заздравяването на партньорството със специален SL (R129), в който е монтиран един от най-големите двигатели в историята на Mercedes-Benz.

Наречен официално SL 73 AMG, този супер рядък Mercedes-Benz SL се задвижва от двигателя, предназначен за S и CL 600. Работният обем на този V12 двигател е 7,3 литра. Той генерира 525 к.с. и 750 Нм без помощта на турбини или суперчарджър.

Предложен за пръв път през 1995 г. (и след това през 1998), от модела са произведени само 85 бройки. Версия на този жесток 7,3-литров V12 отива по-късно в Pagani Zonda C12 S 7.3, F, Cinque и Tricolore.

655-402-amg-prez-godinite.jpg

Mercedes-Benz S 63 и CL 63 AMG 2001

Когато Mercedes-Benz лансира W220 на S-Class през 1998, темата е „икономия“. Затова в Щутгард искат да тестват топ версията S 600, която се различава от своя предшественик. Обозначена M137, монтираният под капака V12 двигател и по-лош от този в M120, който заменя. Става въпрос за икономия на гориво.

С работен обем 5,8 литра и по 3 клапана на цилиндър, новият V12 предлага само 367 к.с. и 530 Нм. Тук влиза AMG, който през 2002 г- представя моделите S 63 и CL 63 AMG, точно преди фейслифта на S-Class да премине на нов, битурбо V12 двигател.

За разлика от настоящите “63”, Mercedes-Benz S 63 и CL 63 AMG от 2002 г. се задвижват от атмосферен V12, базиран на ужасния 36-клапанов V12. Това не спира инженерите на AMG да предложат на клиентите си модерен прочит на“Hammer” с 444 к.с. и масивните 740 Нм въртящ момент.


  • 1
Scientists have finally discovered what's wrong with the female brain : On the left side, there is nothing right, and on the right side, there is nothing left... :)

#394 hammer^BaTe

hammer^BaTe

    Член на УС на МБКБ

  • Управителен съвет
  • 5,566 Posts:
  • Пол:Мъж
  • Град:Дружба Сити :D
  • Автомобил:
    2004 W211 E55
    1995 W140 S500L - ex
    2014 W124 E500 - ex
    1996 W140 S350TD - ex
    1994 W124 E250D - ex
    1982 W201 190D - ex

User's Awards

3
24
15
3
Garage View Garage

Posted 15 June 2016 - 10:52

Mercedes F100 предсказва бъдещето на автомобилите
Автомобилът е създаден през 1991, но разполага с технологии, налични в съвременните модели
преди 2 дни a+ a- a
 

o_Mercedes-F100-222d08e9e7.jpg

Mercedes-Benz показа своя F100 през 1991 по време на изложението в Детройт. Прототипът разкри интересни нови технологии за времето си, някои от които навлизат при моделите на марката 20 години по-късно.

F100 бе предшественикът на луксозните лимузини от Mercedes, които в днешно време стандартно идват оборудвани с круиз контрол, системи за засичане на превозни средства в сляпата зона за водача, технологии за поддържането на лентата на движение, опция за гласови команди и системи за избягване на сблъсък при опасност от инциденти.

Седалките при F100 са разположени по нестандартен начин. Отпред има само едно място в средата на кабината. Според тестове на Mercedes това е най-безопасното място за шофьора в случай на инцидент. Другите две седалки са разположени зад шофьора, където има предпазни греди, защитаващи ги от странични удари.

Под капака на двигателя е положен 2.6-литров шестцилиндров агрегат, който надгражда моторите на марката от 80-те години на XX век.

Отвътре просторната кабина предлага отлична видимост благодарение на голямото предно стъкло, а видео и радиосистеми елиминират всички слепи точки. Освен това сензорите в предницата позволяват на F100 да поддържа дистанцията си от автомобила отпред. Тази технология навлиза в моделите в масово производство на Mercedes-Benz едва през 2005.

Mercedes F100 никога не достига до пазара, като единствената бройка в света се пази в музея на германския производител.


  • 1
Scientists have finally discovered what's wrong with the female brain : On the left side, there is nothing right, and on the right side, there is nothing left... :)

#395 hammer^BaTe

hammer^BaTe

    Член на УС на МБКБ

  • Управителен съвет
  • 5,566 Posts:
  • Пол:Мъж
  • Град:Дружба Сити :D
  • Автомобил:
    2004 W211 E55
    1995 W140 S500L - ex
    2014 W124 E500 - ex
    1996 W140 S350TD - ex
    1994 W124 E250D - ex
    1982 W201 190D - ex

User's Awards

3
24
15
3
Garage View Garage

Posted 16 June 2016 - 11:33

Нови камери в Дубай... ако вкарат такива тук, всички сме изгорели :D

 

http://profit.bg/new...nid-151906.html


  • 0
Scientists have finally discovered what's wrong with the female brain : On the left side, there is nothing right, and on the right side, there is nothing left... :)

#396 hammer^BaTe

hammer^BaTe

    Член на УС на МБКБ

  • Управителен съвет
  • 5,566 Posts:
  • Пол:Мъж
  • Град:Дружба Сити :D
  • Автомобил:
    2004 W211 E55
    1995 W140 S500L - ex
    2014 W124 E500 - ex
    1996 W140 S350TD - ex
    1994 W124 E250D - ex
    1982 W201 190D - ex

User's Awards

3
24
15
3
Garage View Garage

Posted 20 June 2016 - 12:04

Пресушаването на Ниагарския водопад през 1969 г.

http://profit.bg/new...nid-148161.html


  • 0
Scientists have finally discovered what's wrong with the female brain : On the left side, there is nothing right, and on the right side, there is nothing left... :)

#397 hammer^BaTe

hammer^BaTe

    Член на УС на МБКБ

  • Управителен съвет
  • 5,566 Posts:
  • Пол:Мъж
  • Град:Дружба Сити :D
  • Автомобил:
    2004 W211 E55
    1995 W140 S500L - ex
    2014 W124 E500 - ex
    1996 W140 S350TD - ex
    1994 W124 E250D - ex
    1982 W201 190D - ex

User's Awards

3
24
15
3
Garage View Garage

Posted 24 June 2016 - 22:09

4-те най-яки неизвестни суперкара от 90-те
 
cec6e4a429377eddf8416b8136b1a374_big.jpg

Т.нар. суперкари са с различни форми и размери. Мнозина може би не знаят откъде и кога обаче се е появил този термин. За първи път този термин е използван още през 1920 година в една реклама на Ensign Six, публикувана в британския вестник The Times. По-късно зад Океана започват да използват термина, като с него описват достъпен автомобил със задно предаване и много мощен V-образен осмак.

И чак впоследствие терминът суперкар започва да се използва от италианците, но именно те го утвърждават и превръщат в еталон. Става дума за Lamborghini Miura от края на 60-те години на миналия век - най-бързият автомобил за онова време. Lamborghini Miura не е основоположник на жанра, но го изменя завинаги.ace38bfb252f7cdaf931dd2329524a9d.jpgИ до ден-днешен автомобилните производители, занимаващи се със суперкари следват концепцията на Miura - средноразположен двигател, свръхаеродинамичен дизайн и естествено, висока цена. Пикът на тези возила настъпва през 90-те години на миналия век.

Именно тогава в битката за надмощие сериозно се намесват Porsche, Ferrari и още една дузина знайни и незнайни европейски и американски автомобилни компании. Сега обаче ще ви разкажем не за най-бързите и най-скъпи суперкари от тази епоха, както и не за исторически важните модели, а за най-яките, за които много от вас дори и не са чували.

Dauer 962 Le Mansed053f1ac8446dd2276000197a2b7868.jpgНай-общо казано това е цивилна версия на спечелилото Льо Ман Porsche 962. Само че инженерите от тази неизвестна компания не трябва да се съобразяват със състезателните регламенти и монтират един свиреп трилитров мотор, който е форсиран до 730 к.с. Ускорението на Dauer 962 Le Mans до 100 става за 2.8 секунди, а максималната скорост е 405 км/ч.

Lotec C10006e12e3d8e63e2311e776af1e9e91c5ab.jpgТова е суперкар, изработен в един-единствен екземпляр, по поръчка на арабски шейх. Автомобилът разполага с 5.6-литров V8 мотор от Mercedes, който е снабден с два турбокомпресора, което довежда до мощност от 1000 коня. Двигателят работи съвместно с петстепенна механична скоростна кутия Hewland и може да развива максимална скорост от 431 км/ч.

 

Vector W8a51c31c76f5ff6146d5fe9a3887337d0.jpgТози американски суперкар е направен в тираж от 22 автомобила, като тогавашната цена на всеки от тях е била $448 000. Двигателят е заимстван от Chevrolet, но е централноразположен и е форсиран до 650 к.с. Едно от странните решения е монтирането на тристепенната трансмисия Turbo-Hydramatic 425, която е морално остаряла.

TVR Cerbera Speed 12524c42b34a5ea449294a5e30d5a0bd0d.jpgВ момента тази компания се опитва да се върне в играта с модел 2018, но с уважение трябва да си спомним потресаващата Cerbera Speed 12 от края на миналия век. Този суперкар е оборудван със 7.7-литров, дванайсетцилиндров V-образен двигател, който първоначално е бил предвиден за състезания от клас GT1. Само един екземпляр стига до изцяло завършен вид и е сертифициран за движение по стандартната пътна мрежа. С тегло от 1000 килограма и с мощност от 1000 конски сили, тази кола все още се явява един от много бързите суперкари.

 

http://fakti.bg/avto...erkara-ot-90-te


  • 3
Scientists have finally discovered what's wrong with the female brain : On the left side, there is nothing right, and on the right side, there is nothing left... :)

#398 hammer^BaTe

hammer^BaTe

    Член на УС на МБКБ

  • Управителен съвет
  • 5,566 Posts:
  • Пол:Мъж
  • Град:Дружба Сити :D
  • Автомобил:
    2004 W211 E55
    1995 W140 S500L - ex
    2014 W124 E500 - ex
    1996 W140 S350TD - ex
    1994 W124 E250D - ex
    1982 W201 190D - ex

User's Awards

3
24
15
3
Garage View Garage

Posted 28 June 2016 - 04:36

Небостъргачът без прозорци, който издържа на ядрена атака.

 

http://profit.bg/new...nid-151306.html


  • 2
Scientists have finally discovered what's wrong with the female brain : On the left side, there is nothing right, and on the right side, there is nothing left... :)

#399 trifonl

trifonl

    Напреднал

  • Потребители на форума
  • 395 Posts:
  • Пол:Мъж
  • Град:Пловдив
  • Интереси:Мерцедес и волейбол!
  • Автомобил:
    w202, C180, 122к.с. 1998
    w220, S500 4-matic, 306к.с., 2003

Posted 28 June 2016 - 07:41

http://www.autobild-...ia.com/10204-2/


Sent from my iPhone using Tapatalk
  • 0

#400 hammer^BaTe

hammer^BaTe

    Член на УС на МБКБ

  • Управителен съвет
  • 5,566 Posts:
  • Пол:Мъж
  • Град:Дружба Сити :D
  • Автомобил:
    2004 W211 E55
    1995 W140 S500L - ex
    2014 W124 E500 - ex
    1996 W140 S350TD - ex
    1994 W124 E250D - ex
    1982 W201 190D - ex

User's Awards

3
24
15
3
Garage View Garage

Posted 28 June 2016 - 12:45

Bloodhound SSC се готви да постави два нови рекорда
Колата ще развие първо 1 287, а след това - и 1 609 километра в час по суша
24 June 2016, 15:19 a+ a- a
 

o_Bloodhound-SSC-1-e9245d6de7.jpg

Ново финансиране позволи на Bloodhound да започне приготовленията за новия си рекорд. Първите тестове ще позволят развиването на 1 287 километра в час с високоскоростния им автомобил.

Суперзвуковият модел е с дължина 13,5 метра и цели да подобри настоящия рекорд за най-висока скорост по земя. През 2017 Bloodhound ще се опита да подобти още повече резултатитре си, развивайки 1 609 километра в час.



Bloodhound се задвижва от 3 агрегата. Първият е самолетният двигател Rolls-Royce EJ200, който се използваше и в предходния подобен автомобил Eurofighter Typhoon. Само с този мотор автомобилът може да достигне до 1 046 километра в час. Именно затова в купето е вградена „хибридна ракета“, която ще го изтласка до първата цел от рекорда – 1 287 километра в час.

Захранването на „хибридната ракета“ с гориво ще става с помощта на 5.0-литров осемцилиндров двигател от Jaguar. Той се използва в F-Type и генерира 550 конски сили. С негова помощ ще бъдат изтласквани по 40 литра ракетно гориво в секунда.


Поставянето на най-предизвикателния рекорд през 2017 ще отнеме само 55 секунди, след което колата ще има нужда от близо минута, за да спре. Зад волана ще седне Анди Грийн, който вече постигна рекорд с развиването на 1 227 километра в час с Thrust SSC през 1997.

Грийн споделя, че най-трудната задача не е ускоряването, а спирането на автомобила тъй като съпротивлението е минимално, а кинетичната енергия – огромна. Щом развие 1 609 километра в час през 2017 Грийн ще отнеме от газта, което ще намали скоростта до 1 287 километра в час. Впоследствие той трябва да задейства „въздушната спирачка“, която ще увеличи съпротивлението с 3g. Веднага щом Bloodhound започне да се движи със скорост под 965 километра в час, ще се активира свръхзвуков парашут, който играе ролята и на резервна спирачка, ако въздушната откаже. Достигайки скорост под 400 километра в час, пилотът може да задейства спирачките в колелата, които ще доведат до окончателното спиране на машината.

Джантите с размер 36 инча ще се въртят с над 10 200 оборота в минута, което създава опасност от изхвърляне на камъни към купето с опасно висока скорост. Именно затова кабината е облечена в бронирани панели от Morgan Advanced Technologies, които издържат на удар от предмети със скорост до 3 218 километра в час.



За да подобри рекорда, Грийн трябва да развие максималната скорост не само веднъж в едната посока на трасето, а два пъти в рамките на 1 час. Инженерът от отбора Роналд Денисън споделя, че фокусът на екипа ще е да презареди автомобила с гориво, щом достигне финала, и да го подготви за второто пътешествие.

Отборът ще се отправи към пустиня в Южна Африка, където ще тества представянето на автомобила и ще започне подготовката за поставянето на първия рекорд. Впоследствие екипът ще се завърне във Великобритания, за да анализира данните и да се подготви за финалния рекорд от 1 609 километра в час.

Сред възможните тестови локации бяха Австралия, Турция и пустините в САЩ, но според екипа 20-километровият участък от пустинята Хакскийн Пан в Южна Африка има най-добрите условия за поставяне на рекорда. До местността е разположен Вернеук Пан, където сър Малкъм Кампбел постави първия рекорд за най-висока скорост по суша през 1929.

 

http://www.cars.bg/n...va-novi-rekorda


  • 0
Scientists have finally discovered what's wrong with the female brain : On the left side, there is nothing right, and on the right side, there is nothing left... :)

#401 hammer^BaTe

hammer^BaTe

    Член на УС на МБКБ

  • Управителен съвет
  • 5,566 Posts:
  • Пол:Мъж
  • Град:Дружба Сити :D
  • Автомобил:
    2004 W211 E55
    1995 W140 S500L - ex
    2014 W124 E500 - ex
    1996 W140 S350TD - ex
    1994 W124 E250D - ex
    1982 W201 190D - ex

User's Awards

3
24
15
3
Garage View Garage

Posted 03 July 2016 - 13:03

Паметници, портали към други светове.

 

http://profit.bg/new...id-_page-2.html


  • 3
Scientists have finally discovered what's wrong with the female brain : On the left side, there is nothing right, and on the right side, there is nothing left... :)

#402 hammer^BaTe

hammer^BaTe

    Член на УС на МБКБ

  • Управителен съвет
  • 5,566 Posts:
  • Пол:Мъж
  • Град:Дружба Сити :D
  • Автомобил:
    2004 W211 E55
    1995 W140 S500L - ex
    2014 W124 E500 - ex
    1996 W140 S350TD - ex
    1994 W124 E250D - ex
    1982 W201 190D - ex

User's Awards

3
24
15
3
Garage View Garage

Posted 04 July 2016 - 21:36

Китай завърши стройтелството на най-големия радиотелескоп в света
thumb640x320_fast-radio-telescope-guizho
 
 

Китай приключи със строителството на най-големия радиотелескоп в света в Pingtang County, югозападно от провинция Гуейджоу. Телескопът, наричан още FAST (от Five-hundred-meter Aperture Spherical Telescope), беше построен само в рамките на 5 години, а цената, която плати Китай за него, е 180 милиона долара. Първоначалните планове и избирането на местоположението за FAST стартираха още през 1994 г. Телескопът има огромен рефлектор, състоящ се от 4450 панела, което се равнява на площта на 30 футболни игрища.

Той ще започне да функционира през септември и ще се използва за търсене на извънземен живот. През следващите две до три години телескопът ще се коригира и настройва, за да се извлече максимума от него. След това той ще стане достъпен за изследователи по целия свят.

Според Синхуа FAST ще помогне в откриването на пулсарите, гравитационните вълни и в крайна сметка аминокиселините, които биха потвърдили живота на други планети.

За да се осигури пълна „радио тишина“ в радиус от пет километра около FAST, ще бъдат изселени повече от 9000 души от района.


  • 0
Scientists have finally discovered what's wrong with the female brain : On the left side, there is nothing right, and on the right side, there is nothing left... :)

#403 hammer^BaTe

hammer^BaTe

    Член на УС на МБКБ

  • Управителен съвет
  • 5,566 Posts:
  • Пол:Мъж
  • Град:Дружба Сити :D
  • Автомобил:
    2004 W211 E55
    1995 W140 S500L - ex
    2014 W124 E500 - ex
    1996 W140 S350TD - ex
    1994 W124 E250D - ex
    1982 W201 190D - ex

User's Awards

3
24
15
3
Garage View Garage

Posted 04 July 2016 - 21:43

Sunway TaihuLight - новият крал на суперкомпютрите
thumb640x320_sunway-taihulight.0.0.png
 
 

През последните близо три години на почетното първо място в световната суперкласация топ 500 за най-бързи суперкомпютри гордо стоеше името на китайския Tianhe-2. Преди около месец обаче той гръмко бе изместен от новия победител, отново дело на китайските инженери и, разбира се - правителството. И както често се случва в света на IT технологиите, той бе шеметно задминат по производителност. С цели три пъти!

Новият китайски мега, ултра мощен компютър се нарича Sunway TaihuLight. И освен че е много, много бърз (както ще разберете по-надолу), забележително за него е, че е създаден изключително на базата на процесори и технологии, също разработени и произведени в… Китай! Което си е истински подвиг - на фона на цялостното развитие на IT индустрията, почти изцяло направлявана от американските технологични гиганти. Но как и защо се получи така?

 

Китайският супер рекордьор

Sunway TaihuLight официално и безкомпромисно е признат за новия супер шампион в състезанието на суперкомпютрите. Измествайки от първата позиция също свой "сънародник", той всъщност показва тенденцията, че технологичната надпревара за създаване на все по-мощни компютри вече е значително доминирана от азиатската държава с мощна икономика.

 

20160621_2_2.jpg

Възможностите на TaihuLight могат да се сравнят единствено с амбициите, довели до неговото създаване. Само преди 10 - 15 години Китай нямаше нито един представител дори в топ 500 на суперкомпютрите по света. Днес историята е коренно различна. Китайците не само имат повече представители в тази класация от всички останали (включително САЩ), но най-добрата им настояща "машина" е около пет пъти по-бърза от най-бързата американска! И като за капак - суперкомпютърът е изграден само от китайски "части" поради няколко причини, които ще разберете след малко.

 

Знаете ли какво е суперкомпютър?

Вероятно повечето от вас знаят, но все пак, ако някой си мисли, че скъпият му домашен красавец, с който играе последните хитови заглавия, е суперкомпютър, то, разбира се, греши. Макар и в някои отношения той и гигантските машини всъщност да имат доста общи точки.

На практика днешните суперкомпютри наистина имат до голяма степен връзка с домашните компютри, защото в основата им (процесори и памет) се използват съвсем стандартни модели, които можете да намерите на IT пазара. Разликата в случая се крие най-вече в бройката, в количеството им. Ако домашният ви скъпичък компютър ползва, да речем, Intel процесор с 4 ядра, то един от най-бързите американски суперкомпютри в света (MIRA) разчита на същите, само че… 800 000 ядра!

 

tianhe-2-hero-970-80.jpg

Разбира се, този изключително сериозен „мозък“ се използва, за да симулира всякакви сложни научни задачи, като прогнозиране на времето, симулации на ядрени взривове или края на Вселената, вместо да губи времето си в игри. Но като цяло дори MIRA представлява нещо като един гигантски домашен компютър, за когото богатият татко е развързал кесията си солидно и го е натъпкал с много, много процесори.

За разлика от MIRA обаче TaihuLight е нещо по-различно. Новият супершампион значително надхвърля по всичките си параметри дори тази бройка, като при него броят на отделните процесорни ядра достига фантастичното число… 10,6 милиона! Като това е цели три пъти повече спрямо предишния лидер (Tianhe-2). И още малко любопитни сравнения - най-бързият американски суперкомпютър Titan, намиращ се в Oak Ridge, има като бройка... цели 20 пъти по-малко процесорни ядра!

 

Супербързият TaihuLight

Освен огромния брой процесори тази мощна машина в същото време се оказва доста икономична по отношение на разхода на енергия. В сравнение с огромната и изчислителна мощ разходът му на електричество е значително намален. Факт, който е отчетен дори от световноизвестни експерти в областта като например Джак Донгара, учен от университета в Тенеси, САЩ.

Донгара е един от създателите на специалния алгоритъм за тестове на суперкомпютри Linpack, с който от 1993 година насам се тестват такива специализирани машини и благодарение на тях се създава и обновява топ 500 листата. Според неговото мнение китайците са създали един наистина уникален компютър, притежаващ огромна скорост на изпълнение на задачите, много добър коефициент на полезно действие и най-вече - нисък разход на енергия.

 

20160621_2_1.jpg

И все пак нека не забравяме, че хардуерът не е всичко. Още повече в света на суперкомпютрите - това не са обикновени домашни машини и те работят със софтуер, предназначен само за тях. Затова е много важно как ще се справят не само програмистите, но и служителите, които събират в едно всички парченца от крайния "пъзел".

 

Хардуер, хардуер и цифри

Ето и малко технически данни. Средната скорост на изчисления на TaihuLight е 93 петафлопа (което е число, равно на 10 на степен 15 изчисления с плаваща запетая в секунда). По този параметър суперкомпютърът е с цели 74% по-бърз от предишния победител. И в случая говорим само за нормална производителност, защото пиковата му може да достигне до цели 125 петафлопа.

Хардуерната основа е базирана на чиповете SheShenWei SW26010, които са китайски и са 256- (според други данни 260-) ядрени. TaihuLight е изграден от цели 40 960 базови възела с по един такъв процесор във всеки, като сумарният брой на активните ядра, както вече посочихме, надхвърля 10 милиона. Ако сравним китайския процесор с тези на Intel, ще видим, че неговата производителност от 3 терафлопа е приблизително равна на тази на флагманските процесори Intel Xeon Phi от поколението Knigts Landing. А това е доста иронично, защото с такива процесори е изграден предишният китайски рекордьор Tianhe-2.

 

 

Само че след неговото пускане правителството на САЩ демонстративно забранява доставките на тези процесори в Китай. Може би за да възпрепятства азиатците да създават по-мощни машини?

И ето техния отговор. Китай създава собствени процесори, които не само работят добре, но и изразходват по-малко енергия от Intel Xeon Phi. Освен това суперкомпютърът има по-малко оперативна памет като обем (1.3 петабайта), с по-малка скорост на работа, което не пречи на общата производителност, но пък води до значително намаляване на разхода на енергия. За света на суперкомпютрите 1.3 PB RAM може да звучи малко, но ако превърнете този обем оперативна памет в разбиранията ни за домашни компютри, ще се изумите. Грубо казано – 1300 терабайта… RAM! На мен не ми се вижда изобщо малко…

TaihuLight е много по-бърз от всичко проектирано за пускане в експлоатация към момента в САЩ поне до 2018 година. За тогава американците са планирали конструирането на компютър, чиято скорост ще достига над 150 до около 200 петафлопа. Той ще надмине скоростта на днешния първенец. Но какво ли ще са изградили дотогава китайците? Две години и половина в света на компютрите са адски много, много време.

 

Технически данни

Sunway TaihuLight
Производителност: Linpack – 93 Petaflops
Пикова производителност – 125.4 Petaflops
Процесори: Sunway SW26010 с тактова честота 1.4 GHz
Брой ядра на процесор: 260
Набор инструкции: Sunway RISC
Вътрешна архитектура: разработка на Sunway на база чипове Mellanox Host Channel Adapter (HCA), от типа InfiniBand
Конструкция: 40 шкафа с водно охлаждане с пикова производителност от 3 петафлопа всеки
Енергийни разходи: 15.27 мегавата
Ефективност: 6051 мегафлопа на ват

Топ 10 на суперкомпютрите към момента

Sunway TaihuLight
Държава: Китай
Тип процесори: ShenWei
Скорост (оптимална/пикова) в петафлопа: 93 / 125

Tianhe-2
Държава: Китай
Тип процесори: Xeon E5–2692 + Xeon Phi
Скорост (оптимална/пикова) в петафлопа: 33 / 54

Titan
Държава: САЩ
Тип процесори: Opteron 6274 + Tesla K20X
Скорост (оптимална/пикова) в петафлопа: 17.5 / 27

Sequoia
Държава: САЩ
Тип процесори: IBM PowerPC A2
Скорост (оптимална/пикова) в петафлопа: 17.1 / 20


K computer
Държава: Япония
Тип процесори: SPARC64 VIIIfx
Скорост (оптимална/пикова) в петафлопа: 10.5 / 11


Mira
Държава: САЩ
Тип процесори: IBM PowerPC A2
Скорост (оптимална/пикова) в петафлопа: 8.5 / 10


Trinity
Държава: САЩ
Тип процесори: CRAY Xeon E5-2698v3, Aries
Скорост (оптимална/пикова) в петафлопа: 8 / 11


Piz Daint
Държава: Швейцария
Тип процесори: CRAY Xeon E5–2670 + Tesla K20X, Aries
Скорост (оптимална/пикова) в петафлопа: 6 / 7


Hazel Hen
Държава: Германия
Тип процесори: CRAY Xeon E5-2680v3, Aries
Скорост (оптимална/пикова) в петафлопа: 5.6 / 7.4


Shaheen II
Държава: Саудитска Арабия
Тип процесори: CRAY Xeon E5–2698v3, Aries
Скорост (оптимална/пикова) в петафлопа: 5.5 / 7.2


  • 2
Scientists have finally discovered what's wrong with the female brain : On the left side, there is nothing right, and on the right side, there is nothing left... :)

#404 KPAHK

KPAHK

    Член на МБКБ

  • Членове на клуба
  • 3,768 Posts:
  • Пол:Мъж
  • Град:MLADOST CITY
  • Автомобил:
    MB E 200, 2016
    MB E 320 CDI, 2007
    Mazda3 BL, 2011
    Toyota Hilux DLX, 2007
    Punto MK1, 1998
Garage View Garage

Posted 14 July 2016 - 10:50

Кой колко харчи за реклама

 

1468405775-Ad-dollars-per-car-sold-from-

 

Повече инфо тук:


  • 1

#405 hammer^BaTe

hammer^BaTe

    Член на УС на МБКБ

  • Управителен съвет
  • 5,566 Posts:
  • Пол:Мъж
  • Град:Дружба Сити :D
  • Автомобил:
    2004 W211 E55
    1995 W140 S500L - ex
    2014 W124 E500 - ex
    1996 W140 S350TD - ex
    1994 W124 E250D - ex
    1982 W201 190D - ex

User's Awards

3
24
15
3
Garage View Garage

Posted 21 July 2016 - 13:10

Едно от малкото АУДИ-та.. които ми харесват и то много.   Продава се RS4 B5 на 188 км
 
7f473dc13fb2a0a35a61b551f73d11a6_big.jpg

С 381 коня от 2.7-литров V6 Audi RS4 B5 Avant бе едно от страшилищата в зората на новия век. Плод на сътрудничеството между quattro GmbH и Porsche, този вълк в овча кожа е произведен в малко повече от 6 000 бройки. Нито една от оцелелите до днес обаче не може да се мери по степен на консервираност с комбито от снимките.

6af50949a17d7230cbe9974de885cafe.jpg

15 години след излизането си от завода в Некарсулм този автомобил е изминал едва 188 км. Боядисан е в LZ3M Misano червено, има навигационна система с голям екран, ксенонови фарове, странични еърбегове и куп още екстри.

138fcae550c86fbd1ad5a5e38a0a7fe5.jpg

За разлика от днешните си наследници, първата RS-четворка има ръчна предавателна кутия. Въпреки това спринтът от 0 до 100 км/ч му отнема едва 2 десети по-дълго, отколкото на RS4 B8 - 4.9 срещу 4.7 сек.

 

a16ec3af9ef8234d0bcfd01dd642ca87.jpg

През 1999 г. базовата версия на най-бързото A4 струва 127 000 дойче марки. Колата от снимките обаче вече има колекционерска стойност, което донякъде оправдава продавача в определянето на цената от €99 500.

b2a9062f0ff2d758b5f1a872a300fd28.jpg

130c19ea80c0b28c1270dc78f27a3a00.jpg

7321b11091061ac06d1ca02bb287baad.jpg7321b11091061ac06d1ca02bb287baad.jpg

576e9555b9ef42d3b0f16efa3413550b.jpg

b60a57569ba986f90cb254b63e510809.jpg

9f5b3919da4c9e115931be118f44bd23.jpg

9edbac149bb241bf09fd8441639994cb.jpg

a82a8fd74c69a20a362c69ab895b8f31.jpg

cacaf62fad54c242591e53807d7c8897.jpg

7806e1e292ae33048e3484246e73b76f.jpg

0434602dcb043a46d388b380513dcae0.jpg

8e4aa863e6b3624a4e3a09233e4df666.jpg

b42ff671f880a5017095d6e1d759e693.jpg

8018660ded64fd99c01c431bd0cf04cb.jpg

dd10ecfc55b00ed562274222e0a7f81c.jpg

0f204f29b641d1e58c0af215a7dac163.jpg

3c51fefdcaae6dd6da4b43a220d67f51.jpg

6af50949a17d7230cbe9974de885cafe.jpg

e0a3f081277e916c3124a6bc1a00748c.jpg

b64f5505c765d5b1a1839eb2d120a973.jpg

bf26f1e60ed6fe5b1d23b8a2ad5d8c88.jpg

45f96931f88c6d88afecafd5428372de.jpg

36e3a61797f6f8e908051c249e397b5d.jpg

6c7e81a102df7f16fb0fd237fa0ebec4.jpg

c060ebcaf8e0989d2f44cb0005285618.jpg

d688bbace7355dccc8c3afa8d85f94df.jpgd688bbace7355dccc8c3afa8d85f94df.jpg

b5da042b8cfbe9dc834698d273988bc5.jpg

d0d609440486f6104469209ae84fb8de.jpg

5e676b92f51a3f2d164601f7fd2c3c11.jpg

8ce0f24e8a2e248ab61900f88fcb3e54.jpg

8289b40b45936049f21ebcb1e1163d98.jpg

945b00e8b1c0bf50efe8e2d4eb291976.jpg

fff3a01da4d87aacf9cc5db4f21d6cc3.jpg

e76efb5bbce41a06fe39be0907125c4e.jpg

fcf084e9e4f23cd4ca2522744504c94e.jpg

d276ed788fc9fb154156749dd79994e6.jpg

1dda848575c8bf0e657a5b44a151808c.jpg

1d061b41ca439f27d8924689e8122834.jpg

11a4c5013829b353c318a260903124bd.jpg


  • 1
Scientists have finally discovered what's wrong with the female brain : On the left side, there is nothing right, and on the right side, there is nothing left... :)




1 user(s) are reading this topic

0 members, 1 guests, 0 anonymous users