Фенове сте на автомобилите тип комби? Този материал е точно за вас. В него ще ви покажем, че комбитата не са само функционални коли с голям товарен обем, а могат да са и изключително бързи. Подбрали сме десетте най-бързи серийни комбита, като интересното е, че в класацията присъстват четири Mercedes-а, две Audi-та, две BMW-та и по едно комби от марките Volvo и VW. Ето ги.
BMW 535dБуквичката "d" в моделното обозначение не трябва да ви смущава. Да, колата се задвижва с нафта, но това не означава, че не е бърза. Шестцилиндровият баварски дизел разполага с 300 коня и ускорява петицата комби от 0 до 100 км/ч. за 5.4 секунди.
Audi A4 3.0 TDIТова е аналогичното предложение от Audi. Отново дизел и отново отлично ускорение. A4 3.0 TDI е по-малко от "баварската петица", но има същото ускорение. От 0 до 100 км/ч. - за 5.4 секунди.
Volkswagen Golf RТова е комби вариант на горещия хеч с индекс R. Под капака му е монтиран двулитров бензинов двигател с мощност от 300 конски сили. Пиковият момент се предава през фирмената DSG скоростна кутия с два съединителя и на четирите колела, като всичко това позволява ускорение до 100 за 5.1 секунди.
BMW 335d xDriveПомните ли "петицата" от началото на класацията? Тук имаме същият двигател, но по-леко купе и 4х4 предаване. Тези фактори водят до значително по-добро ускорение. Стандартното упражнение от 0 до 100, тази "тройка" прави за точно 5 секунди.
Volvo V60 PolestarШведите замениха шестцилиндровия двигател с турбомотор с четири цилиндъра, но не бързайте да се възмущавате. Благодарение на високопроизводителното турбо, колата разполага с 370 конски сили и позволява ускорение до 100 за 4.8 секунди.
Mercedes-AMG CLA 45Този малък шутинг брейк е един от четирите най-бързи комбита на Mercedes. Разполага с двулитров турбодвигател, който специалистите от Щутгарт са успели да напомпат с 381 конски сили. Така сравнително лекото комби се ускорява до 100 км/ч. за 4.2 секунди.
Mercedes-AMG E 63 SЕ-Klasse на Mercedes е един от най-популярните автомобили на марката. С товарен обем от над 2000 литра този автомобил е и изключително функционален, но знаете ли, че има версия с 585 конски сили? Те идват от 5.5-литровия двигател с два турбокомпресора и позволяват на внушителното комби да ускорява до 100 за 4.2 секунди.
Mercedes-AMG CLS 63 SПоредният Mercedes в нашата класация, която започва да става малко скучна откъм марки. Няма как обаче да подминем този шутинг брейк, който въпреки че е комби, изглежда доста спортно. И не само изглежда. Умее да ускорява от място до 100 км/ч за 4.2 секунди.
Mercedes-AMG C 63 SОмръзна ли ви от Mercedes-и? Този е последният в класацията. Тази брутална C-Klasse разполага с четирилитров V-образен осмак с мощност 510 коня. Моторът има впечатляваща динамика, което му позволява да ускори купето до 100 за 4.1 секунди.
Audi RS6 PerformanceКралят на най-бързите комбита е с марка Audi. Това е и единственото комби, което прави ускорението от 0 до 100 км/ч за под четири секунди. По-конкретно това се случва за 3.7 секунди (!) Мощта на RS6 идва от уникален агрегат, разполагащ с умопомрачаващите 605 конски сили.
0
Scientists have finally discovered what's wrong with the female brain : On the left side, there is nothing right, and on the right side, there is nothing left...
Топ 5 на най-неочакваните и забравените зверове на AMG
Догодина AMG ще празнува 50 години от създаването си, когато ще й обърнем по-сериозно внимание. Сега ще погледнем към някои от забравените зверове на AMG.
Роден през 1967 г., в стара мелница в Бургщал, първоначалната връзка на AMG с Mercedes-Benz се крепи единствено върху факта, че автомобилите, които двамата бивши инженери на Daimler модифицират, имат 3-лъча звезда на капака си.
Отнема няколко години и на двете компании, за да установят трайна връзка, чиято основа се крепи върху моторния спорт.
Всички знаем какво представлява AMG днес. На прага на 50-тата годишнина на заводския тунер на Mercedes, ще погледнем назад във времето, за да представим няколко от най-интересните, но не толкова познати (или масови) творения на AMG.
Никакви претенции за изчерпателност по темата.
Mercedes-Benz 300 SEL 6.8 AMG “Red Pig” 1971
Вярно, прякорът му не е от най-ласкателните, но имайте предвид, че този огромен седан го получава с добри чувства, а не със злобен подтекст. Базиран на луксозния 300 SEL 6,3, спортният гранд турер Mercedes-Benz 300 SEL 6.8 AMG 1971 е първият наистина успешен модел на компанията, макар да не е предназначен за пътя, а само за пистата.
Когато стартира в „24 часа на Спа-Франкоршан“ през 1971, “Червеното прасе” вероятно е било причина за не малко разтегнати челюсти. Броят им със сигурност е бил много по-голям, когато след 24 часа той печели класа си и завършва втори в генералното подреждане.
Този AMG гигант се задвижва от 6,8-литров агрегат на и така огромния V8, който към онзи момент е монтиран под предния капак на Mercedes-Benz 600 “Grosser” и 300 SEL 6.3, чиято база използва. С 428 к.с., много по-твърдо окачване, неприлично широки 15-инчови колела и много алуминиеви детайли, целта на които е снижаване на теглото до 1635 кг, 300 SEL 6.8 AMG е като сумо борец в балетна трупа.
Mercedes-Benz 300 E 6.0 AMG “Hammer II” 1988
Идеята да монтираш огромен двигател в по-малка кола не свършва с “Red Pig”. Нещо повече, идеята се превръща в запазена марка на AMG в течение на годините. Този подход се използва и с E-Class W124, в който AMG трансплантира модифицирана версия на V8, който по това време задвижва най-големите модели на Mercedes-Benz.
Наречен“Hammer” от Щатските медии, Mercedes-Benz 300 E 5.6 AMG е най-бързият в света седан по онова време.
Тук става въпрос за наследника му: 300 E 6.0 AMG, или“Hammer II”.
Задвижван от 6,0-литров атмосферен V8 с 385 к.с. и 550 Нм въртящ момент, най-мощният E-Class Hammer се появява през 1988 г., като през годините се превръща в най-желания W124 заради своята ексклузивност и динамика.
Mercedes-Benz 300 SL AMG HWA 1954
Макар да е направен в средата на 90-те, Mercedes-Benz 300 SL by HWA си остава модел от 1954 по една проста причина: това е първата (и единствена до момента) реставрация, дело на AMG, макар направена в сътрудничество с HWA.
HWA идва от Hans-Werner Aufrecht, един от двамата инженери, които основават AMG през 1967.
От тази любопитна версия 300 SL са произведени само 11 бройки, всички от които на база модела от 1954 г.
Този проект е задействам по поръчка на Султана на Бруней. Оригиналният редови 6-цилиндров мотор е заменен от 6,0-литров V8, работещ съвместно с 4-степенен автоматик. Моделът е качен на независимо окачване, сдобивайки се още с дискови спирачки и напълно нов интериор.
Mercedes-Benz SL 73 AMG 1999
Успоредно с прехода от състезателен партньор към независим тунер на Mercedes-Benz, компанията решава да отпразнува заздравяването на партньорството със специален SL (R129), в който е монтиран един от най-големите двигатели в историята на Mercedes-Benz.
Наречен официално SL 73 AMG, този супер рядък Mercedes-Benz SL се задвижва от двигателя, предназначен за S и CL 600. Работният обем на този V12 двигател е 7,3 литра. Той генерира 525 к.с. и 750 Нм без помощта на турбини или суперчарджър.
Предложен за пръв път през 1995 г. (и след това през 1998), от модела са произведени само 85 бройки. Версия на този жесток 7,3-литров V12 отива по-късно в Pagani Zonda C12 S 7.3, F, Cinque и Tricolore.
Mercedes-Benz S 63 и CL 63 AMG 2001
Когато Mercedes-Benz лансира W220 на S-Class през 1998, темата е „икономия“. Затова в Щутгард искат да тестват топ версията S 600, която се различава от своя предшественик. Обозначена M137, монтираният под капака V12 двигател и по-лош от този в M120, който заменя. Става въпрос за икономия на гориво.
С работен обем 5,8 литра и по 3 клапана на цилиндър, новият V12 предлага само 367 к.с. и 530 Нм. Тук влиза AMG, който през 2002 г- представя моделите S 63 и CL 63 AMG, точно преди фейслифта на S-Class да премине на нов, битурбо V12 двигател.
За разлика от настоящите “63”, Mercedes-Benz S 63 и CL 63 AMG от 2002 г. се задвижват от атмосферен V12, базиран на ужасния 36-клапанов V12. Това не спира инженерите на AMG да предложат на клиентите си модерен прочит на“Hammer” с 444 к.с. и масивните 740 Нм въртящ момент.
1
Scientists have finally discovered what's wrong with the female brain : On the left side, there is nothing right, and on the right side, there is nothing left...
Mercedes-Benz показа своя F100 през 1991 по време на изложението в Детройт. Прототипът разкри интересни нови технологии за времето си, някои от които навлизат при моделите на марката 20 години по-късно.
F100 бе предшественикът на луксозните лимузини от Mercedes, които в днешно време стандартно идват оборудвани с круиз контрол, системи за засичане на превозни средства в сляпата зона за водача, технологии за поддържането на лентата на движение, опция за гласови команди и системи за избягване на сблъсък при опасност от инциденти.
Седалките при F100 са разположени по нестандартен начин. Отпред има само едно място в средата на кабината. Според тестове на Mercedes това е най-безопасното място за шофьора в случай на инцидент. Другите две седалки са разположени зад шофьора, където има предпазни греди, защитаващи ги от странични удари.
Под капака на двигателя е положен 2.6-литров шестцилиндров агрегат, който надгражда моторите на марката от 80-те години на XX век.
Отвътре просторната кабина предлага отлична видимост благодарение на голямото предно стъкло, а видео и радиосистеми елиминират всички слепи точки. Освен това сензорите в предницата позволяват на F100 да поддържа дистанцията си от автомобила отпред. Тази технология навлиза в моделите в масово производство на Mercedes-Benz едва през 2005.
Mercedes F100 никога не достига до пазара, като единствената бройка в света се пази в музея на германския производител.
1
Scientists have finally discovered what's wrong with the female brain : On the left side, there is nothing right, and on the right side, there is nothing left...
Scientists have finally discovered what's wrong with the female brain : On the left side, there is nothing right, and on the right side, there is nothing left...
Scientists have finally discovered what's wrong with the female brain : On the left side, there is nothing right, and on the right side, there is nothing left...
Т.нар. суперкари са с различни форми и размери. Мнозина може би не знаят откъде и кога обаче се е появил този термин. За първи път този термин е използван още през 1920 година в една реклама на Ensign Six, публикувана в британския вестник The Times. По-късно зад Океана започват да използват термина, като с него описват достъпен автомобил със задно предаване и много мощен V-образен осмак.
И чак впоследствие терминът суперкар започва да се използва от италианците, но именно те го утвърждават и превръщат в еталон. Става дума за Lamborghini Miura от края на 60-те години на миналия век - най-бързият автомобил за онова време. Lamborghini Miura не е основоположник на жанра, но го изменя завинаги.И до ден-днешен автомобилните производители, занимаващи се със суперкари следват концепцията на Miura - средноразположен двигател, свръхаеродинамичен дизайн и естествено, висока цена. Пикът на тези возила настъпва през 90-те години на миналия век.
Именно тогава в битката за надмощие сериозно се намесват Porsche, Ferrari и още една дузина знайни и незнайни европейски и американски автомобилни компании. Сега обаче ще ви разкажем не за най-бързите и най-скъпи суперкари от тази епоха, както и не за исторически важните модели, а за най-яките, за които много от вас дори и не са чували.
Dauer 962 Le MansНай-общо казано това е цивилна версия на спечелилото Льо Ман Porsche 962. Само че инженерите от тази неизвестна компания не трябва да се съобразяват със състезателните регламенти и монтират един свиреп трилитров мотор, който е форсиран до 730 к.с. Ускорението на Dauer 962 Le Mans до 100 става за 2.8 секунди, а максималната скорост е 405 км/ч.
Lotec C1000Това е суперкар, изработен в един-единствен екземпляр, по поръчка на арабски шейх. Автомобилът разполага с 5.6-литров V8 мотор от Mercedes, който е снабден с два турбокомпресора, което довежда до мощност от 1000 коня. Двигателят работи съвместно с петстепенна механична скоростна кутия Hewland и може да развива максимална скорост от 431 км/ч.
Vector W8Този американски суперкар е направен в тираж от 22 автомобила, като тогавашната цена на всеки от тях е била $448 000. Двигателят е заимстван от Chevrolet, но е централноразположен и е форсиран до 650 к.с. Едно от странните решения е монтирането на тристепенната трансмисия Turbo-Hydramatic 425, която е морално остаряла.
TVR Cerbera Speed 12В момента тази компания се опитва да се върне в играта с модел 2018, но с уважение трябва да си спомним потресаващата Cerbera Speed 12 от края на миналия век. Този суперкар е оборудван със 7.7-литров, дванайсетцилиндров V-образен двигател, който първоначално е бил предвиден за състезания от клас GT1. Само един екземпляр стига до изцяло завършен вид и е сертифициран за движение по стандартната пътна мрежа. С тегло от 1000 килограма и с мощност от 1000 конски сили, тази кола все още се явява един от много бързите суперкари.
Scientists have finally discovered what's wrong with the female brain : On the left side, there is nothing right, and on the right side, there is nothing left...
Scientists have finally discovered what's wrong with the female brain : On the left side, there is nothing right, and on the right side, there is nothing left...
Ново финансиране позволи на Bloodhound да започне приготовленията за новия си рекорд. Първите тестове ще позволят развиването на 1 287 километра в час с високоскоростния им автомобил.
Суперзвуковият модел е с дължина 13,5 метра и цели да подобри настоящия рекорд за най-висока скорост по земя. През 2017 Bloodhound ще се опита да подобти още повече резултатитре си, развивайки 1 609 километра в час.
Bloodhound се задвижва от 3 агрегата. Първият е самолетният двигател Rolls-Royce EJ200, който се използваше и в предходния подобен автомобил Eurofighter Typhoon. Само с този мотор автомобилът може да достигне до 1 046 километра в час. Именно затова в купето е вградена „хибридна ракета“, която ще го изтласка до първата цел от рекорда – 1 287 километра в час.
Захранването на „хибридната ракета“ с гориво ще става с помощта на 5.0-литров осемцилиндров двигател от Jaguar. Той се използва в F-Type и генерира 550 конски сили. С негова помощ ще бъдат изтласквани по 40 литра ракетно гориво в секунда.
Поставянето на най-предизвикателния рекорд през 2017 ще отнеме само 55 секунди, след което колата ще има нужда от близо минута, за да спре. Зад волана ще седне Анди Грийн, който вече постигна рекорд с развиването на 1 227 километра в час с Thrust SSC през 1997.
Грийн споделя, че най-трудната задача не е ускоряването, а спирането на автомобила тъй като съпротивлението е минимално, а кинетичната енергия – огромна. Щом развие 1 609 километра в час през 2017 Грийн ще отнеме от газта, което ще намали скоростта до 1 287 километра в час. Впоследствие той трябва да задейства „въздушната спирачка“, която ще увеличи съпротивлението с 3g. Веднага щом Bloodhound започне да се движи със скорост под 965 километра в час, ще се активира свръхзвуков парашут, който играе ролята и на резервна спирачка, ако въздушната откаже. Достигайки скорост под 400 километра в час, пилотът може да задейства спирачките в колелата, които ще доведат до окончателното спиране на машината.
Джантите с размер 36 инча ще се въртят с над 10 200 оборота в минута, което създава опасност от изхвърляне на камъни към купето с опасно висока скорост. Именно затова кабината е облечена в бронирани панели от Morgan Advanced Technologies, които издържат на удар от предмети със скорост до 3 218 километра в час.
За да подобри рекорда, Грийн трябва да развие максималната скорост не само веднъж в едната посока на трасето, а два пъти в рамките на 1 час. Инженерът от отбора Роналд Денисън споделя, че фокусът на екипа ще е да презареди автомобила с гориво, щом достигне финала, и да го подготви за второто пътешествие.
Отборът ще се отправи към пустиня в Южна Африка, където ще тества представянето на автомобила и ще започне подготовката за поставянето на първия рекорд. Впоследствие екипът ще се завърне във Великобритания, за да анализира данните и да се подготви за финалния рекорд от 1 609 километра в час.
Сред възможните тестови локации бяха Австралия, Турция и пустините в САЩ, но според екипа 20-километровият участък от пустинята Хакскийн Пан в Южна Африка има най-добрите условия за поставяне на рекорда. До местността е разположен Вернеук Пан, където сър Малкъм Кампбел постави първия рекорд за най-висока скорост по суша през 1929.
Scientists have finally discovered what's wrong with the female brain : On the left side, there is nothing right, and on the right side, there is nothing left...
Scientists have finally discovered what's wrong with the female brain : On the left side, there is nothing right, and on the right side, there is nothing left...
Китай завърши стройтелството на най-големия радиотелескоп в света
Китай приключи със строителството на най-големия радиотелескоп в света в Pingtang County, югозападно от провинция Гуейджоу. Телескопът, наричан още FAST (от Five-hundred-meter Aperture Spherical Telescope), беше построен само в рамките на 5 години, а цената, която плати Китай за него, е 180 милиона долара. Първоначалните планове и избирането на местоположението за FAST стартираха още през 1994 г. Телескопът има огромен рефлектор, състоящ се от 4450 панела, което се равнява на площта на 30 футболни игрища.
Той ще започне да функционира през септември и ще се използва за търсене на извънземен живот. През следващите две до три години телескопът ще се коригира и настройва, за да се извлече максимума от него. След това той ще стане достъпен за изследователи по целия свят.
Според Синхуа FAST ще помогне в откриването на пулсарите, гравитационните вълни и в крайна сметка аминокиселините, които биха потвърдили живота на други планети.
За да се осигури пълна „радио тишина“ в радиус от пет километра около FAST, ще бъдат изселени повече от 9000 души от района.
0
Scientists have finally discovered what's wrong with the female brain : On the left side, there is nothing right, and on the right side, there is nothing left...
Sunway TaihuLight - новият крал на суперкомпютрите
През последните близо три години на почетното първо място в световната суперкласация топ 500 за най-бързи суперкомпютри гордо стоеше името на китайския Tianhe-2. Преди около месец обаче той гръмко бе изместен от новия победител, отново дело на китайските инженери и, разбира се - правителството. И както често се случва в света на IT технологиите, той бе шеметно задминат по производителност. С цели три пъти!
Новият китайски мега, ултра мощен компютър се нарича Sunway TaihuLight. И освен че е много, много бърз (както ще разберете по-надолу), забележително за него е, че е създаден изключително на базата на процесори и технологии, също разработени и произведени в… Китай! Което си е истински подвиг - на фона на цялостното развитие на IT индустрията, почти изцяло направлявана от американските технологични гиганти. Но как и защо се получи така?
Китайският супер рекордьор
Sunway TaihuLight официално и безкомпромисно е признат за новия супер шампион в състезанието на суперкомпютрите. Измествайки от първата позиция също свой "сънародник", той всъщност показва тенденцията, че технологичната надпревара за създаване на все по-мощни компютри вече е значително доминирана от азиатската държава с мощна икономика.
Възможностите на TaihuLight могат да се сравнят единствено с амбициите, довели до неговото създаване. Само преди 10 - 15 години Китай нямаше нито един представител дори в топ 500 на суперкомпютрите по света. Днес историята е коренно различна. Китайците не само имат повече представители в тази класация от всички останали (включително САЩ), но най-добрата им настояща "машина" е около пет пъти по-бърза от най-бързата американска! И като за капак - суперкомпютърът е изграден само от китайски "части" поради няколко причини, които ще разберете след малко.
Знаете ли какво е суперкомпютър?
Вероятно повечето от вас знаят, но все пак, ако някой си мисли, че скъпият му домашен красавец, с който играе последните хитови заглавия, е суперкомпютър, то, разбира се, греши. Макар и в някои отношения той и гигантските машини всъщност да имат доста общи точки.
На практика днешните суперкомпютри наистина имат до голяма степен връзка с домашните компютри, защото в основата им (процесори и памет) се използват съвсем стандартни модели, които можете да намерите на IT пазара. Разликата в случая се крие най-вече в бройката, в количеството им. Ако домашният ви скъпичък компютър ползва, да речем, Intel процесор с 4 ядра, то един от най-бързите американски суперкомпютри в света (MIRA) разчита на същите, само че… 800 000 ядра!
Разбира се, този изключително сериозен „мозък“ се използва, за да симулира всякакви сложни научни задачи, като прогнозиране на времето, симулации на ядрени взривове или края на Вселената, вместо да губи времето си в игри. Но като цяло дори MIRA представлява нещо като един гигантски домашен компютър, за когото богатият татко е развързал кесията си солидно и го е натъпкал с много, много процесори.
За разлика от MIRA обаче TaihuLight е нещо по-различно. Новият супершампион значително надхвърля по всичките си параметри дори тази бройка, като при него броят на отделните процесорни ядра достига фантастичното число… 10,6 милиона! Като това е цели три пъти повече спрямо предишния лидер (Tianhe-2). И още малко любопитни сравнения - най-бързият американски суперкомпютър Titan, намиращ се в Oak Ridge, има като бройка... цели 20 пъти по-малко процесорни ядра!
Супербързият TaihuLight
Освен огромния брой процесори тази мощна машина в същото време се оказва доста икономична по отношение на разхода на енергия. В сравнение с огромната и изчислителна мощ разходът му на електричество е значително намален. Факт, който е отчетен дори от световноизвестни експерти в областта като например Джак Донгара, учен от университета в Тенеси, САЩ.
Донгара е един от създателите на специалния алгоритъм за тестове на суперкомпютри Linpack, с който от 1993 година насам се тестват такива специализирани машини и благодарение на тях се създава и обновява топ 500 листата. Според неговото мнение китайците са създали един наистина уникален компютър, притежаващ огромна скорост на изпълнение на задачите, много добър коефициент на полезно действие и най-вече - нисък разход на енергия.
И все пак нека не забравяме, че хардуерът не е всичко. Още повече в света на суперкомпютрите - това не са обикновени домашни машини и те работят със софтуер, предназначен само за тях. Затова е много важно как ще се справят не само програмистите, но и служителите, които събират в едно всички парченца от крайния "пъзел".
Хардуер, хардуер и цифри
Ето и малко технически данни. Средната скорост на изчисления на TaihuLight е 93 петафлопа (което е число, равно на 10 на степен 15 изчисления с плаваща запетая в секунда). По този параметър суперкомпютърът е с цели 74% по-бърз от предишния победител. И в случая говорим само за нормална производителност, защото пиковата му може да достигне до цели 125 петафлопа.
Хардуерната основа е базирана на чиповете SheShenWei SW26010, които са китайски и са 256- (според други данни 260-) ядрени. TaihuLight е изграден от цели 40 960 базови възела с по един такъв процесор във всеки, като сумарният брой на активните ядра, както вече посочихме, надхвърля 10 милиона. Ако сравним китайския процесор с тези на Intel, ще видим, че неговата производителност от 3 терафлопа е приблизително равна на тази на флагманските процесори Intel Xeon Phi от поколението Knigts Landing. А това е доста иронично, защото с такива процесори е изграден предишният китайски рекордьор Tianhe-2.
Само че след неговото пускане правителството на САЩ демонстративно забранява доставките на тези процесори в Китай. Може би за да възпрепятства азиатците да създават по-мощни машини?
И ето техния отговор. Китай създава собствени процесори, които не само работят добре, но и изразходват по-малко енергия от Intel Xeon Phi. Освен това суперкомпютърът има по-малко оперативна памет като обем (1.3 петабайта), с по-малка скорост на работа, което не пречи на общата производителност, но пък води до значително намаляване на разхода на енергия. За света на суперкомпютрите 1.3 PB RAM може да звучи малко, но ако превърнете този обем оперативна памет в разбиранията ни за домашни компютри, ще се изумите. Грубо казано – 1300 терабайта… RAM! На мен не ми се вижда изобщо малко…
TaihuLight е много по-бърз от всичко проектирано за пускане в експлоатация към момента в САЩ поне до 2018 година. За тогава американците са планирали конструирането на компютър, чиято скорост ще достига над 150 до около 200 петафлопа. Той ще надмине скоростта на днешния първенец. Но какво ли ще са изградили дотогава китайците? Две години и половина в света на компютрите са адски много, много време.
Технически данни
Sunway TaihuLight Производителност: Linpack – 93 Petaflops Пикова производителност – 125.4 Petaflops Процесори: Sunway SW26010 с тактова честота 1.4 GHz Брой ядра на процесор: 260 Набор инструкции: Sunway RISC Вътрешна архитектура: разработка на Sunway на база чипове Mellanox Host Channel Adapter (HCA), от типа InfiniBand Конструкция: 40 шкафа с водно охлаждане с пикова производителност от 3 петафлопа всеки Енергийни разходи: 15.27 мегавата Ефективност: 6051 мегафлопа на ват
Топ 10 на суперкомпютрите към момента
Sunway TaihuLight
Държава: Китай
Тип процесори: ShenWei
Скорост (оптимална/пикова) в петафлопа: 93 / 125
Tianhe-2
Държава: Китай
Тип процесори: Xeon E5–2692 + Xeon Phi
Скорост (оптимална/пикова) в петафлопа: 33 / 54
Titan
Държава: САЩ
Тип процесори: Opteron 6274 + Tesla K20X
Скорост (оптимална/пикова) в петафлопа: 17.5 / 27
Sequoia
Държава: САЩ
Тип процесори: IBM PowerPC A2
Скорост (оптимална/пикова) в петафлопа: 17.1 / 20
K computer
Държава: Япония
Тип процесори: SPARC64 VIIIfx
Скорост (оптимална/пикова) в петафлопа: 10.5 / 11
Mira
Държава: САЩ
Тип процесори: IBM PowerPC A2
Скорост (оптимална/пикова) в петафлопа: 8.5 / 10
Trinity
Държава: САЩ
Тип процесори: CRAY Xeon E5-2698v3, Aries
Скорост (оптимална/пикова) в петафлопа: 8 / 11
Piz Daint
Държава: Швейцария
Тип процесори: CRAY Xeon E5–2670 + Tesla K20X, Aries
Скорост (оптимална/пикова) в петафлопа: 6 / 7
Hazel Hen
Държава: Германия
Тип процесори: CRAY Xeon E5-2680v3, Aries
Скорост (оптимална/пикова) в петафлопа: 5.6 / 7.4
Shaheen II
Държава: Саудитска Арабия
Тип процесори: CRAY Xeon E5–2698v3, Aries
Скорост (оптимална/пикова) в петафлопа: 5.5 / 7.2
2
Scientists have finally discovered what's wrong with the female brain : On the left side, there is nothing right, and on the right side, there is nothing left...
Едно от малкото АУДИ-та.. които ми харесват и то много.
Продава се RS4 B5 на 188 км
С 381 коня от 2.7-литров V6 Audi RS4 B5 Avant бе едно от страшилищата в зората на новия век. Плод на сътрудничеството между quattro GmbH и Porsche, този вълк в овча кожа е произведен в малко повече от 6 000 бройки. Нито една от оцелелите до днес обаче не може да се мери по степен на консервираност с комбито от снимките.
15 години след излизането си от завода в Некарсулм този автомобил е изминал едва 188 км. Боядисан е в LZ3M Misano червено, има навигационна система с голям екран, ксенонови фарове, странични еърбегове и куп още екстри.
За разлика от днешните си наследници, първата RS-четворка има ръчна предавателна кутия. Въпреки това спринтът от 0 до 100 км/ч му отнема едва 2 десети по-дълго, отколкото на RS4 B8 - 4.9 срещу 4.7 сек.
През 1999 г. базовата версия на най-бързото A4 струва 127 000 дойче марки. Колата от снимките обаче вече има колекционерска стойност, което донякъде оправдава продавача в определянето на цената от €99 500.
1
Scientists have finally discovered what's wrong with the female brain : On the left side, there is nothing right, and on the right side, there is nothing left...