Тази статия има за цел да обясни всички различни видове системи COMAND, оборудвани от Mercedes Benz на своите пътнически автомобили в Европа. В Северна Америка COMAND системите са различни и са по-рядко срещани, но има малко информация и за тях тук. Японската COMAND система е напълно различна и не е разгледана въобще.
Моля да ни извините липсата на снимки на ранните системи COMAND.
COMAND 2
COMAND 2 е колективно име за COMAND 2,5, 2,0 COMAND и COMAND 2.0 MOPF. Те са описани подробно по-долу в датата на първата им поява на превозни средства на Mercedes Benz.
COMAND2.5
COMAND първоначално е бил въведен в S Class (W220) от Mercedes Benz, около 1998 г. и след това в CL (W215). Устройството е известенто като COMAND 2.5, защото той е бил физически 2.5 по DIN. В Европа използва карти на TeleAtlas и вътрешно тя понякога се нарича "С" тип COMAND. Нямам представа какво е тип А и тип Б.
В края на 1999 г. системата беше обновена до тип "D" и то след един софтуерен ъпгрейд, че е в състояние да чете по-добре DX тип дискове. Това се случи в номера на шасито A078551 за S класа (W220) и номер на шаси A001434 за CL.
Системите са с касетка, CD диска е само за навигацията, FM / AM тунер, с вграден 4 канален усилвател (ляво / дясно за отпред и отзад) и ТВ вход (въпреки че не е ясно дали тип С COMAND някога е работил с TV тунер, въпреки че има окабеляване на всички модели.
Навигацията (работеща със CD-диск) всъщност е напълно отделна от COMAND-а и свързана с него с кабел.
COMAND 2 използва оптични влакна наречени D2b (разработен от C & C електроник и частично от Philips Electronics NV). Те се за да премине аудио, контролни функции, CD чейнджър, телефонна система, гласово разпознаване ( LINGUATRONIC или VCS) към усилвателя направен от Bose.
Повечето останали компоненти са направени от Bosch. (Който също е и собственник на Blaupunkt).
Код на Mercedes опцията за COMAND 2.5 (и 2.0) е 352
COMAND 2.0
В моделите от 2003 г. на S / CL ,COMAND бе заменен от COMAND 2.0 MOPF (виж по-долу), и в моделите от 2004 година на S / CL е COMAND 2.0. Той е същата технология като тип D COMAND 2.5, освен, че всичко е в едно двойно-DIN устройство, касетъчният дек е премахнат и устройството за навигация може да се използва за аудио CD. Добавен е и AUX вход. Отново COMAND-а е направенаот Bosch, и опционалният Mercedes код е 352.
Дяловете след софтуерен ъпдейт през 2000 г. използват DX тип CD-та за картографиране.
Тези устройства се появяват за първи път на W210 клас Е, и след това на W208 CLK клас.Юнитите са правоъгълни. След това са се появили на W163 ML (2001), C клас W203, W209 CLK, W463 G класа и R230 S. Последните 4 вида имата по-заоблен вид, но в R230 клас команда е оформен по различен начин и има по-подробно картографиране.
Първоначалните устройства в W210 използват дискретно окабеляване, да се получи запалване, осветление, обръщане (резервно копие) и скорост на сигнала. Те не поддържат връзка с CANbus мрежа на автомобила и могат да бъдат лесно идентифицирани, защото телефонната клавиатура не разполага с букви върху нея. Когато е пусната фейслифт W210 с контрол от волана звената са свързани с CANbus.
Всички юнити вW208 използват CANBus мрежа, но в действителност W210 устройства могат да бъдат вързани в W208.
При W163 изглежда като W208 и W210, 4 сигнали, посочени по-горе са жични и не са с CANbus връзка.
W203 и W209 CLK са взаимозаменяеми. W463 G класа юнита е със същата форма, но се нуждае от отделен скоростен сигнал. R230 SL устройството е уникално.
В DX дисковете се поддържат 5-цифрени пощенски кодове във Великобритания.
W163 ML Comand 2.0 unit: -
W203 C class COMAND 2.0 picture: -
R230 SL COMAND 2.0 Picture: -
COMAND 2.0 MOPF
Широкоекранна версия на COMAND 2.0 (с идентични характеристики) е на разположение само за модели от 2003 година в S W220 и W215 CL клас превозни средства.
Опция код за Европейския COMAND е променено на код 527 за тази система, която може да бъде объркващо, тъй като тя все още е технологично базирана на старата CD.
COMAND-APS (NTG1)
В E клас W211 беше представена за първи път през 2002 г., където аудио системата е напълно обновена. Аудио D2b мрежата е заменена с нова по-бърза система, наречена MOST (Media Oriented Systems Transport), който може да преняса видео сигнал.
Името е променено на COMAND-APS и код 527 сега се използва за COMAND.
Тя е въведена в W220 и W215 клас CL за модел 2004 година, R230 SL за модел 2005 година и SLK от старта.
Picture of NTG1 COMAND-APS in the W220 S Class: -
NTG1 е първата DVD система, и в диска е цялата карта (например Европа) на едно DVD. Това прави живота по-прост, но дисковете са около два пъти по-скъпи за закупуване в сравнение на една-единствена държава в DX диск за COMAND 2 системи.
NTG1 системата се състои от 3 отделни устройства, AGW (аудио вход), основният юнит (COMAND) и процесор за навигация. AGW съдържа FM / AM тунер (а), усилвател, контролер и диагностичен портал за диагностика и конфигурация.
Телефонната система. гласово разпознаване, CD чейнджър, Harmon Kardоn Premium озвучителна система и телевизионни тунери се свързват с Канбус.
Процесорът за навигация е винаги в багажника на автомобила, и, AGW е също често скрити в багажника на колата или до пасажерската седалка при SLK.
NTG1 се монтира до Модел 2009 година в W220 S W215 CL, SL R230, E W211, W219 CLS, R171 SLK.
NTG1 може да възпроизвежда DVD и MP3 на CD / DVD дискове.
Повечето части на системата NTG1 са направени от Becker (за европейските превозни средства) и от Сименс за северноамериканското производство.
E W211, W219 CLS, SLK R171 имат AUX аудио вход, но на W220 S, CL W215, R30 SL не.
NTG1 използва патентовани дискове с карти, които са направени от Teleatas и Navteq и трябва да бъдат закупени само от Mercedes Benz. В момента картата поддържа само 5 цифрени кодове във Великобритания.
COMAND-APS (NTG2)
С цел да се намалят разходите Mercedes Benz представя тази система в W203 и W209 CLK за средата на 2004 г. фейслифт (приблизително март 2004 г. производството нататък) и след това е бил монтиран в новия модел A, B, ML, GL и R-класа също се монтира и на Smart ForFour, и W639 Вито / Viano.
Тази система обединява всички компоненти в едно двойно-DIN устройство, значително опростяване на окабеляването
.
NTG2 система, обаче, губи способността си да възпроизвежда DVD и MP3 дискове, и разбира се, тъй като няма отделен диск за навигация, възпроизвеждане на CD и навигация с пълна карта изисква CD чейнджър.
Всички NTG2 системи имат един AUX вход.
Както NTG1, NTG2 използва патентовани карти, направени от Teleatas и Navteq. Mercedes използват цветна кодировка върху тяхната опаковка , NTG2 дискове имат синя лента.
COMAND-APS (NTG3)
Тази система стартира с текущата W221 и W216 CL. Системата разполага с дисплей, който е част от основната табло и отделен контролер: -
Аз знам много малко за тази система, с изключение на
- Той е част от канбус, като при другите коли
- Дисплеят е физически отделен от на audio / навигация модулите
- Картата се запаметява на вътрешен твърд диск - но трябва да се актуализира от DVD-то.
- Тя има ротационен контролер вместо клавиатурата, за да го контролира.
COMAND-APS (NTG4-W204 and NTG4-W212)
Първо се монтират в W204 (Ц-класа), след това в GLK и в Е-клас купе
Моля, обърнете внимание, актуализацията на картите и т.н. са различни за W204 версия (NTG4-W204) W212/W207 (NTG4-W212).
Тази версия е орязана NTG3 система.
- Основно е свързана през кан шината
- Дисплеят е физически отделен
- Има слот PCMCIA, където можете да включите в PCMCIA (или друго устройство с адаптер), пълна с MP3 музика
- Картата е записана на твърдия диск, отново се актуализира от DVD.
- Има отделен въртящ се контролер като NTG3.
- Поддържа телефон, Bluetooth е вграден, но не е особено добър в изтегляне на контактите от мобилният апарат.
- Поддържа Media Interface - опция интерфейс за свързване на IPod (с поддръжка на видео), USB, или 3,5 мм вход AUX. (Mercedes код е 518)
- Мисля, че той се произвежда от Mitsubishi.
ICOMAND-APS (NTG2.5)
Юнита е като NTG4 система с по-ниска цена. Всичко е в едно физическо устройство, използвано от модели от 2009 година в А, Б, W211-E класа, ML, GL, R, SL и SLK заменяйки старите NTG1 и NTG2 системи. Тя може лесно да бъде позната по цветните бутони (червен и зелен) за телефонната функция (NB, В Северна Америка NTG1, NTG2 системи също имат цветни бутони). Няма ги също и бутоните покрай дисплея и над слота за ДВД диска има слот за флаш карти.Очаква се, че Vito / Viano ще получат тази система в края на 2009 г.. Имайте предвид, че W209 CLK никога не е актуализирана, т.к. моделът е заменен от Е-клас купе W207.
Picture of COMAND NTG2.5 in R230 SL: -
Най-важното е, че устройството e повишена функционалност на Bluetooth връзката с телефон, който работи много добре и има гласово разпознаване. Команда също така има опция DVD чейнджър. С DVD чейнджър, устройството има Mercedes код 512. Без DVD чейнджър, че все още има код 527, което може да бъде объркващо, когато търсите части.
Той разполага с SD слот за карти, може да чете MP3 файлове, има вътрешен твърд диск за картата на навигацията и отново поддържа DAB радио и медиен интерфейс опции.
Ротари контролер не е налице, и устройството има подходяща клавиатура отново.
Устройството е много по-добро, отколкото по-старите NTG1/NTG2 системи.
То не е произвеждано от Бекер повече.
Окабеляването за NTG2 и NTG2.5 изглежда много сходно, но има някои основни разлики. Ако се опитва да се постави NTG2.5 единица в NTG2 кола. Те включва- телефонният контролер и LINGUATRONIC са вградени, така трябва да се направи окабеляване за микрофон и вероятно стария телефон и LINGUATRONIC (ако има такива) трябва да бъдат отстранени.Захранването на антената за NTG2 автомобили се получава от COMAND-а, а на NTG2.5 автомобили, се контролира от друг контролен блок (Заден SAM). На FM конектори антенни са различни, и, окабеляване AUX сега се свързва с различни poins на конектора multiway.
COMAND NTG3.5
COMAND NTG3.5 е оборудван при S / CL от 2010 година (т.е. средата на 2009 г. нататък) заменя NTG3. Той има вградена Bluetooth телефония.
Източник http://www.mercupgrades.com/
Този пост е редактиран от drjivago: 20 май 2012 - 21:38