
Тампони на стабилизиращата щанга
Started by pitona, 20 May 2012 - 14:57:11
19 replies to this topic
#1
Posted 20 May 2012 - 14:57
Здравейте колеги! Малко предистория: Преди 2 месеца смених всички тампони на носачи, стабилизиращата щанга, шарнири и хебел. След това се обади и левия външен кормилен накрайник. Него също смених и след реглажа, майстора каза, че останалото скърцане е от тампоните на стабилизиращата щанга. Как е възможно да скърцат при положение, че са на около 2000 км само? Забелязвам сега покрай дъждовете, че когато се намокрят и спират. Какво е решението на проблема? Пак нови? Само ще добавя, че сегашните са някакви с метални нишки, но забравих марката. Има ли вариант да ги махна, да намажа с много грес и да ги сложа пак? Мерси предварително!
Всички видове застраховки във всички застрахователни компании. Тел.: 0889355780 или ЛС.
#2
Posted 20 May 2012 - 16:07
Нормално е Бенц от тая порода да поскръцне! Нищо му няма! Вземи едно силоконово спрейче за табло и от време на време ги лекувай.
Не мажи с грес, ще станат на джвъ !
Не мажи с грес, ще станат на джвъ !

Вари го,печи го,бенца си е Бенц!
Мръсните усти на завистниците са като кофи за боклук - вонящи и винаги отворени!
#3
Posted 20 May 2012 - 17:24
Благодаря за информацията! Ей сега отивам да ги лекувам
Ще пиша за резултата!


Всички видове застраховки във всички застрахователни компании. Тел.: 0889355780 или ЛС.
#4
Posted 21 May 2012 - 17:32
Колега незнам каква е тази марка тампони но за мене това не е нормално след сняма да скърцат и вътре със метална оплетка това ще изяде щангата за мен тия тампони ги изхвърли аз във балкана несъм проверявал но на 3-те ми 124 сам съм си сменял тампоните и четирите тези под радиатора и тези от към шарнирите от техко и нямам никакви проблеми да съпонисвам и тем такива простотии тва да не сме като джамбазите със спринцовката във шарнира и така със грес във тампоните.Забравих да отбележа ,че оплетката им е от текстил въпреки на оригинални тампони сам свалял и няма никаква оплетка.Поздрави

#5
Posted 21 May 2012 - 23:45
Определено отивам към вариант да ги сменям с други. Буквално ги удавих в силиконов спрей и резултата е точно един ден. Днес пак започнаха. Този път мисля да пазарувам от друго място. Последните ги взех от магазина на Ботев. Мисля да се доверя на Техко този път. Само имам питане - мога ли да си ги сменя сам и нужен ли е реглаж на предницата след това? Не ми представлява проблем да развия 4 болта и да откача щангата, но все пак да питам.

Всички видове застраховки във всички застрахователни компании. Тел.: 0889355780 или ЛС.
#6
Posted 22 May 2012 - 04:07
Нека майстора да огледа щангата,да не би да е изтъняла от ръждата и за това да скърца.
#7
Posted 22 May 2012 - 08:42
Определено отивам към вариант да ги сменям с други. Буквално ги удавих в силиконов спрей и резултата е точно един ден. Днес пак започнаха. Този път мисля да пазарувам от друго място. Последните ги взех от магазина на Ботев. Мисля да се доверя на Техко този път. Само имам питане - мога ли да си ги сменя сам и нужен ли е реглаж на предницата след това? Не ми представлява проблем да развия 4 болта и да откача щангата, но все пак да питам.
Само оригиналните не скърцат.

Назад си споменал че тези с които си, в отвора имат 'метална' оплетка. Аз не вярвам да е метална, но ако е........рискуваш да прецакаш щангата.
Сигурен ли си че е метал?
п.с
Можеш да го направиш сам, не трябва реглаж, НО, интервенцията не се изчерпва само с 4 болта. Тампоните са 4бр а болтовете са 8 .......и за да не се осакатиш, трябва да вдигнеш и двете предни колела във въздуха!
Вари го,печи го,бенца си е Бенц!
Мръсните усти на завистниците са като кофи за боклук - вонящи и винаги отворени!
#8
Posted 22 May 2012 - 08:53
Пичове, и оригиналните скърцат.
Двата външни са Феби, от проверен вносител, а двата вътрешни са от Ивайджет, че никой не предлагаше правилния размер за спортлайн щанга. И двата с тефлонова оплетка.
Е скърцат си. Даже почвам да си мисля, че не са монтирани правилно, защото се "посъветвах" с ВИС-нета, и там пише да се натегнат на 20Нм, ама то кой ти мери, с голямото гедоре.
Голяма мистерия с тези тампони - на старата нормална щанга бяха SWAG и пак скърцаха, докато не поулегнаха след година-две. И пак бяха с тефлоновата оплетка.
Двата външни са Феби, от проверен вносител, а двата вътрешни са от Ивайджет, че никой не предлагаше правилния размер за спортлайн щанга. И двата с тефлонова оплетка.
Е скърцат си. Даже почвам да си мисля, че не са монтирани правилно, защото се "посъветвах" с ВИС-нета, и там пише да се натегнат на 20Нм, ама то кой ти мери, с голямото гедоре.

Голяма мистерия с тези тампони - на старата нормална щанга бяха SWAG и пак скърцаха, докато не поулегнаха след година-две. И пак бяха с тефлоновата оплетка.
#9
Posted 22 May 2012 - 09:00
Ти внимавай с голямото рамо, понеже се късат и отварят работа
Аз мисля че 20те нм са за предотвратяване на скъсвания.
......нали планките лягат на основите, 20 или 30нм, все са плътно прилепнали.

......нали планките лягат на основите, 20 или 30нм, все са плътно прилепнали.

Вари го,печи го,бенца си е Бенц!
Мръсните усти на завистниците са като кофи за боклук - вонящи и винаги отворени!
#10
Posted 22 May 2012 - 09:10
Абе не знам докъде прибират на 20Нм - нямам динамометричен ключ да проверя, а и трябва да са нови тампоните.
Дали лягат напълно, или просто се докосват двете планки? Може да е 1мм разлика, ама налягането на планката върху тампона е много различно. - с тая стъпка на резбата, вероятно 10Нм разлика в натягането дават към 100-150 нютона повече натиск.
Но да не теоритизирам. Понеже последно сменях пружини - майстора ги е донатегнал тампончетата и сега скърцат като за световно. Чудя се дали да не отвия гайките - една по една, да ги намажа с локтайт и да си ги натегна аз, с мойто си малкото гедоре. Волана пълен ляв, и действам отляво. После пълен десен и действам отдясно.
Дали лягат напълно, или просто се докосват двете планки? Може да е 1мм разлика, ама налягането на планката върху тампона е много различно. - с тая стъпка на резбата, вероятно 10Нм разлика в натягането дават към 100-150 нютона повече натиск.
Но да не теоритизирам. Понеже последно сменях пружини - майстора ги е донатегнал тампончетата и сега скърцат като за световно. Чудя се дали да не отвия гайките - една по една, да ги намажа с локтайт и да си ги натегна аз, с мойто си малкото гедоре. Волана пълен ляв, и действам отляво. После пълен десен и действам отдясно.
#11
Posted 22 May 2012 - 09:19
Тампоните са няколко размера, на всичките външният диаметър е еднакъв а вътрешният различен спрямо остаряването на щангата.
Основата и планката трябва да лежат плътно......
п.с Друго лечение: Леко охлабване, спринцовка с течен парафин между гумата и метала и бабадаууу....
Основата и планката трябва да лежат плътно......

п.с Друго лечение: Леко охлабване, спринцовка с течен парафин между гумата и метала и бабадаууу....
Вари го,печи го,бенца си е Бенц!
Мръсните усти на завистниците са като кофи за боклук - вонящи и винаги отворени!
#12
Posted 22 May 2012 - 09:24
Да, знам за размерите. На спортлайна въртрешните тампони са по-широки от нормалните - по спомен 24.5мм, срещу 22.5 за стандартния, но може и да ме лъже паметта.
Външните също са различни, но се продават и като афтърмаркет, за ралика от вътрешните.
И да ти кажа няколко пъти ги "лекувам" със силиконов спрей за гумени уплътнения, но не става. Ще трябва по трудния начин
.
Та предполагам и колегата така.
Външните също са различни, но се продават и като афтърмаркет, за ралика от вътрешните.
И да ти кажа няколко пъти ги "лекувам" със силиконов спрей за гумени уплътнения, но не става. Ще трябва по трудния начин

Та предполагам и колегата така.
#13
Posted 22 May 2012 - 09:37
На мен ми прави впечатление че с оригиналните тампони /вътрешните/ няма скърцане.
На моя сегашния 124 му бях взел нови 'феби', ама след оглед на един "стар" комплект, вземах решение да си плесна оригиналните вътрешни.
За сега нямам ядове....но както знаем....всичко си е бамбашка.
На моя сегашния 124 му бях взел нови 'феби', ама след оглед на един "стар" комплект, вземах решение да си плесна оригиналните вътрешни.
За сега нямам ядове....но както знаем....всичко си е бамбашка.

Вари го,печи го,бенца си е Бенц!
Мръсните усти на завистниците са като кофи за боклук - вонящи и винаги отворени!
#14
Posted 23 May 2012 - 17:44
Май първо ще попитам за оригиналните. Само искам да знам каква е разликата между Ивая и Балкана, защото Ивая ми е доста по-близо.

Всички видове застраховки във всички застрахователни компании. Тел.: 0889355780 или ЛС.
#15
Posted 24 May 2012 - 13:20
За първи път чувам, че тия тампони скърцат. Сменял съм ги веднъж с познат и преди да почнем да ги нахлузваме той намаза щангата с някаква синя грес. Та и не запомних при какви случаи се използва, но очевидно няма проблем със скърцане или с износване. И да мойте бяха с оплетка, но в никакъв случай не беше метална.
Edited by crush, 24 May 2012 - 13:20 .
http://www.CarProfi-BG.com/
Монтаж и поддръжка на газови инжекциони; зареждане и ремонт на автоклиматици!
Най-атрактивните цени в София!
Монтаж и поддръжка на газови инжекциони; зареждане и ремонт на автоклиматици!
Най-атрактивните цени в София!
1 user(s) are reading this topic
0 members, 1 guests, 0 anonymous users