Jump to content

  •  

Photo
- - - - -

Тампони на стабилизиращата щанга


  • Please log in to reply
19 replies to this topic

#1 pitona

pitona

    Чирак

  • Потребители на форума
  • 208 Posts:
  • Пол:Мъж
  • Град:София
  • Автомобил:
    Now: Мерцедес-Бенц C220 S203 OM 646.963 2003г.
    Ex: Мерцедес-Бенц C220 S202 OM 611.960 2000г.
    Ex: Мерцедес-Бенц E200 W124 M 111.940 1995г.

Posted 20 May 2012 - 14:57

Здравейте колеги! Малко предистория: Преди 2 месеца смених всички тампони на носачи, стабилизиращата щанга, шарнири и хебел. След това се обади и левия външен кормилен накрайник. Него също смених и след реглажа, майстора каза, че останалото скърцане е от тампоните на стабилизиращата щанга. Как е възможно да скърцат при положение, че са на около 2000 км само? Забелязвам сега покрай дъждовете, че когато се намокрят и спират. Какво е решението на проблема? Пак нови? Само ще добавя, че сегашните са някакви с метални нишки, но забравих марката. Има ли вариант да ги махна, да намажа с много грес и да ги сложа пак? Мерси предварително!
  • 0

Всички видове застраховки във всички застрахователни компании. Тел.: 0889355780 или ЛС.


#2 Вай Басо

Вай Басо

    Бамбашка!

  • Потребители на форума
  • 5,604 Posts:
  • Пол:Мъж
  • Град:София
  • Автомобил:
    W124 220E/E220 тотално рециклиран 2011г

    http://forums.mbclub.bg/topic/31677-/
Garage View Garage

Posted 20 May 2012 - 16:07

Нормално е Бенц от тая порода да поскръцне! Нищо му няма! Вземи едно силоконово спрейче за табло и от време на време ги лекувай.

Не мажи с грес, ще станат на джвъ ! ;)
  • 0


Вари го,печи го,бенца си е Бенц!

 

Мръсните усти на завистниците са като кофи за боклук - вонящи и винаги отворени!
 


#3 pitona

pitona

    Чирак

  • Потребители на форума
  • 208 Posts:
  • Пол:Мъж
  • Град:София
  • Автомобил:
    Now: Мерцедес-Бенц C220 S203 OM 646.963 2003г.
    Ex: Мерцедес-Бенц C220 S202 OM 611.960 2000г.
    Ex: Мерцедес-Бенц E200 W124 M 111.940 1995г.

Posted 20 May 2012 - 17:24

Благодаря за информацията! Ей сега отивам да ги лекувам :) Ще пиша за резултата! :)
  • 0

Всички видове застраховки във всички застрахователни компании. Тел.: 0889355780 или ЛС.


#4 jordan_mb

jordan_mb

    Чирак

  • Потребители на форума
  • 103 Posts:
  • Пол:Мъж
  • Град:Враца
  • Автомобил:
    W124 250D 89g.
    W124 E250D 20V 95g.

Posted 21 May 2012 - 17:32

Колега незнам каква е тази марка тампони но за мене това не е нормално след сняма да скърцат и вътре със метална оплетка това ще изяде щангата за мен тия тампони ги изхвърли аз във балкана несъм проверявал но на 3-те ми 124 сам съм си сменял тампоните и четирите тези под радиатора и тези от към шарнирите от техко и нямам никакви проблеми да съпонисвам и тем такива простотии тва да не сме като джамбазите със спринцовката във шарнира и така със грес във тампоните.Забравих да отбележа ,че оплетката им е от текстил въпреки на оригинални тампони сам свалял и няма никаква оплетка.Поздрави :)
  • 0

#5 pitona

pitona

    Чирак

  • Потребители на форума
  • 208 Posts:
  • Пол:Мъж
  • Град:София
  • Автомобил:
    Now: Мерцедес-Бенц C220 S203 OM 646.963 2003г.
    Ex: Мерцедес-Бенц C220 S202 OM 611.960 2000г.
    Ex: Мерцедес-Бенц E200 W124 M 111.940 1995г.

Posted 21 May 2012 - 23:45

Определено отивам към вариант да ги сменям с други. Буквално ги удавих в силиконов спрей и резултата е точно един ден. Днес пак започнаха. Този път мисля да пазарувам от друго място. Последните ги взех от магазина на Ботев. Мисля да се доверя на Техко този път. Само имам питане - мога ли да си ги сменя сам и нужен ли е реглаж на предницата след това? Не ми представлява проблем да развия 4 болта и да откача щангата, но все пак да питам. :)
  • 0

Всички видове застраховки във всички застрахователни компании. Тел.: 0889355780 или ЛС.


#6 daimler1

daimler1

    Член на МБКБ

  • Замразено членство
  • 5,183 Posts:
  • Пол:Мъж
  • Град:Варна
  • Автомобил:
    в миналото W111 280E 62г.
    W123 230E 83г.
    W 124 220Е,
    W202Т 250 TD 97г.
    W210 E220CDI
    Сега:
    E500T 4-matik AMG
    SL500 R 230

User's Awards

43
2
2

Posted 22 May 2012 - 04:07

Нека майстора да огледа щангата,да не би да е изтъняла от ръждата и за това да скърца.
  • 0

#7 Вай Басо

Вай Басо

    Бамбашка!

  • Потребители на форума
  • 5,604 Posts:
  • Пол:Мъж
  • Град:София
  • Автомобил:
    W124 220E/E220 тотално рециклиран 2011г

    http://forums.mbclub.bg/topic/31677-/
Garage View Garage

Posted 22 May 2012 - 08:42

Определено отивам към вариант да ги сменям с други. Буквално ги удавих в силиконов спрей и резултата е точно един ден. Днес пак започнаха. Този път мисля да пазарувам от друго място. Последните ги взех от магазина на Ботев. Мисля да се доверя на Техко този път. Само имам питане - мога ли да си ги сменя сам и нужен ли е реглаж на предницата след това? Не ми представлява проблем да развия 4 болта и да откача щангата, но все пак да питам. :)


Само оригиналните не скърцат.;)

Назад си споменал че тези с които си, в отвора имат 'метална' оплетка. Аз не вярвам да е метална, но ако е........рискуваш да прецакаш щангата.

Сигурен ли си че е метал?

п.с

Можеш да го направиш сам, не трябва реглаж, НО, интервенцията не се изчерпва само с 4 болта. Тампоните са 4бр а болтовете са 8 .......и за да не се осакатиш, трябва да вдигнеш и двете предни колела във въздуха!
  • 0


Вари го,печи го,бенца си е Бенц!

 

Мръсните усти на завистниците са като кофи за боклук - вонящи и винаги отворени!
 


#8 Subsonic

Subsonic

    Член на МБКБ

  • Членове на клуба
  • 4,636 Posts:
  • Пол:Мъж
  • Град:София
  • Автомобил:
    ex W124 230E, 91
    ex W124 260E, 89
    ex S211 E320, 03
    C219 CLS500, 06

Posted 22 May 2012 - 08:53

Пичове, и оригиналните скърцат.

Двата външни са Феби, от проверен вносител, а двата вътрешни са от Ивайджет, че никой не предлагаше правилния размер за спортлайн щанга. И двата с тефлонова оплетка.

Е скърцат си. Даже почвам да си мисля, че не са монтирани правилно, защото се "посъветвах" с ВИС-нета, и там пише да се натегнат на 20Нм, ама то кой ти мери, с голямото гедоре. :)

Голяма мистерия с тези тампони - на старата нормална щанга бяха SWAG и пак скърцаха, докато не поулегнаха след година-две. И пак бяха с тефлоновата оплетка.
  • 0

#9 Вай Басо

Вай Басо

    Бамбашка!

  • Потребители на форума
  • 5,604 Posts:
  • Пол:Мъж
  • Град:София
  • Автомобил:
    W124 220E/E220 тотално рециклиран 2011г

    http://forums.mbclub.bg/topic/31677-/
Garage View Garage

Posted 22 May 2012 - 09:00

Ти внимавай с голямото рамо, понеже се късат и отварят работа;) Аз мисля че 20те нм са за предотвратяване на скъсвания.

......нали планките лягат на основите, 20 или 30нм, все са плътно прилепнали. ;)
  • 0


Вари го,печи го,бенца си е Бенц!

 

Мръсните усти на завистниците са като кофи за боклук - вонящи и винаги отворени!
 


#10 Subsonic

Subsonic

    Член на МБКБ

  • Членове на клуба
  • 4,636 Posts:
  • Пол:Мъж
  • Град:София
  • Автомобил:
    ex W124 230E, 91
    ex W124 260E, 89
    ex S211 E320, 03
    C219 CLS500, 06

Posted 22 May 2012 - 09:10

Абе не знам докъде прибират на 20Нм - нямам динамометричен ключ да проверя, а и трябва да са нови тампоните.

Дали лягат напълно, или просто се докосват двете планки? Може да е 1мм разлика, ама налягането на планката върху тампона е много различно. - с тая стъпка на резбата, вероятно 10Нм разлика в натягането дават към 100-150 нютона повече натиск.

Но да не теоритизирам. Понеже последно сменях пружини - майстора ги е донатегнал тампончетата и сега скърцат като за световно. Чудя се дали да не отвия гайките - една по една, да ги намажа с локтайт и да си ги натегна аз, с мойто си малкото гедоре. Волана пълен ляв, и действам отляво. После пълен десен и действам отдясно.
  • 0

#11 Вай Басо

Вай Басо

    Бамбашка!

  • Потребители на форума
  • 5,604 Posts:
  • Пол:Мъж
  • Град:София
  • Автомобил:
    W124 220E/E220 тотално рециклиран 2011г

    http://forums.mbclub.bg/topic/31677-/
Garage View Garage

Posted 22 May 2012 - 09:19

Тампоните са няколко размера, на всичките външният диаметър е еднакъв а вътрешният различен спрямо остаряването на щангата.

Основата и планката трябва да лежат плътно......;)

п.с Друго лечение: Леко охлабване, спринцовка с течен парафин между гумата и метала и бабадаууу....
  • 0


Вари го,печи го,бенца си е Бенц!

 

Мръсните усти на завистниците са като кофи за боклук - вонящи и винаги отворени!
 


#12 Subsonic

Subsonic

    Член на МБКБ

  • Членове на клуба
  • 4,636 Posts:
  • Пол:Мъж
  • Град:София
  • Автомобил:
    ex W124 230E, 91
    ex W124 260E, 89
    ex S211 E320, 03
    C219 CLS500, 06

Posted 22 May 2012 - 09:24

Да, знам за размерите. На спортлайна въртрешните тампони са по-широки от нормалните - по спомен 24.5мм, срещу 22.5 за стандартния, но може и да ме лъже паметта.

Външните също са различни, но се продават и като афтърмаркет, за ралика от вътрешните.

И да ти кажа няколко пъти ги "лекувам" със силиконов спрей за гумени уплътнения, но не става. Ще трябва по трудния начин :).

Та предполагам и колегата така.
  • 0

#13 Вай Басо

Вай Басо

    Бамбашка!

  • Потребители на форума
  • 5,604 Posts:
  • Пол:Мъж
  • Град:София
  • Автомобил:
    W124 220E/E220 тотално рециклиран 2011г

    http://forums.mbclub.bg/topic/31677-/
Garage View Garage

Posted 22 May 2012 - 09:37

На мен ми прави впечатление че с оригиналните тампони /вътрешните/ няма скърцане.

На моя сегашния 124 му бях взел нови 'феби', ама след оглед на един "стар" комплект, вземах решение да си плесна оригиналните вътрешни.

За сега нямам ядове....но както знаем....всичко си е бамбашка. ;)
  • 0


Вари го,печи го,бенца си е Бенц!

 

Мръсните усти на завистниците са като кофи за боклук - вонящи и винаги отворени!
 


#14 pitona

pitona

    Чирак

  • Потребители на форума
  • 208 Posts:
  • Пол:Мъж
  • Град:София
  • Автомобил:
    Now: Мерцедес-Бенц C220 S203 OM 646.963 2003г.
    Ex: Мерцедес-Бенц C220 S202 OM 611.960 2000г.
    Ex: Мерцедес-Бенц E200 W124 M 111.940 1995г.

Posted 23 May 2012 - 17:44

Май първо ще попитам за оригиналните. Само искам да знам каква е разликата между Ивая и Балкана, защото Ивая ми е доста по-близо. :)
  • 0

Всички видове застраховки във всички застрахователни компании. Тел.: 0889355780 или ЛС.


#15 crush

crush

    Напреднал

  • Потребители на форума
  • 451 Posts:
  • Пол:Мъж
  • Град:София
  • Интереси:Автомобилни климатични системи
    Газови инжекциони
  • Автомобил:
    Ford Fusion '04 1.4 16V

Posted 24 May 2012 - 13:20

За първи път чувам, че тия тампони скърцат. Сменял съм ги веднъж с познат и преди да почнем да ги нахлузваме той намаза щангата с някаква синя грес. Та и не запомних при какви случаи се използва, но очевидно няма проблем със скърцане или с износване. И да мойте бяха с оплетка, но в никакъв случай не беше метална.

Edited by crush, 24 May 2012 - 13:20 .

  • 0
http://www.CarProfi-BG.com/
Монтаж и поддръжка на газови инжекциони; зареждане и ремонт на автоклиматици!
Най-атрактивните цени в София!




1 user(s) are reading this topic

0 members, 1 guests, 0 anonymous users