Към съдържанието

  •  

Снимка
- - - - -

Автопилот и неотмерване на бензин?


  • Please log in to reply
15 мнения по тази тема

#1 emicha

emicha

    Прохождащ

  • Нови потребители
  • 4 Мнения:
  • Град:София
  • Автомобил:
    Mercedes C Coupe 2001 (W203) 220 Kompressor

Публикувано 14 май 2012 - 15:32

Здравейте,

От няколко седмици съм горд собственик на Mercedes C Coupe (W203) 2001 година.
Радостта ми отчасти изчезна като видях, че стрелката за бензина не отчита правилно. Доколкото разбрах автомобила е с два резервоара и помпата между тях не работила правилно. Въпросът е, че ми го диагностицираха доста непрофесионално и на око ми казаха какъв е проблемът. Иска ми се да мина през хубав сервиз, но ако можете да ми препоръчате някой и ако имате представа ориантировъчно колко пари би струбав подобен преглед доли и в balkanstar?
Също така имам някакви съмнения, че автопилотът не ми работи - limit-ирането работи, но не ми поддържа скоростта. Как ли не я бутах тази пръчица и не става. Има ли чалъм по-специален (надали, но да си питам) и ако наистина не работи, как може да се диагностицира проблемът?

Благодаря ви предварително за съветите ви.

Лек ден! :)
  • 0

#2 StefanB

StefanB

    Напреднал

  • Потребители на форума
  • 350 Мнения:
  • Пол:Мъж
  • Град:София
  • Автомобил:
    W203 C220CDI
    10.2001/143 ph
    A/T 722.6

Публикувано 14 май 2012 - 15:58

Едва ли не работи. Вдигни над 40 км и като искаш да ти запомни и поддържа скоростта с която се движиш, вдигни нагоре и задръж или дръпни към теб и пак задръж "пръчицата" Ще усетиш, че като пуснеш газта колата държи скоростта. Ако дадеш газ и после пуснеш педала, колата ще се наеме и после като стигне зададената скорост ще я поддържа. Ако има наклон, ще смени сама на по-ниска предавка, няма да позволи да се увеличи скоростта. Ако, обаче натиснеш спирачката програмата ще се изключи, но ако после само чукнеш пак нагоре иили към теб отново ще си спомни какво си й задал първоначално. Докато държи скоростта ако вдигнеш лостчето нагоре увеличаваш зададената скорост, а ако го натискаш надолу я намаляваш. Ако го бутнеш напред, изключва, както когато натиснеш спирачката. Пробвай, ще видиш, че работи...
А за сервиз - май има тема. Може при петко, може в Балканстар може другаде, разгледай... На 203 не знам да е с два резервора...И да има помпа, така е на 202.. Резервоара е един, но какъв е проблема ще ти кажат в сервиза. Или някой знаещ колега. Успех!
  • 0

#3 emicha

emicha

    Прохождащ

  • Нови потребители
  • 4 Мнения:
  • Град:София
  • Автомобил:
    Mercedes C Coupe 2001 (W203) 220 Kompressor

Публикувано 14 май 2012 - 16:30

Здравей,

Благодаря ти за отговора. Забравих да уточня, че съм с ръчна скоростна кутия, но предполагам описаното горе важи, просто без сменята на предавките.
Относно сервиза, дали имаш груба идея колко би струвал подобен преглед? Имайки в предвид покупката на автомобила, не мога да се усмихна дори в момента и ми се ще да имам представа колко би струвал само прегледа без поправянето, за което явно отделно ще се събират пари.

Благодаря още веднъж.
  • 0

#4 Praetorian

Praetorian

    Salat Küchenchef

  • Потребители на форума
  • 1682 Мнения:
  • Пол:Мъж
  • Град:Europe
  • Интереси:Немски премиуми задължително с резервна гума.
  • Автомобил:
    W212, R56

Публикувано 14 май 2012 - 16:43

Здрасти колега,

имам същият автомобил - същата година.
И моята стрелка на отчита правилно. Докато загрее си показва 1/8 (едно деление) надолу. Не се плаши, ами по-добре не карай на резерва. Като посъбереш пари си препоръчвам да си почистиш резервоара (евтино удоволствие) и да си смениш горивния филтър (скъпо удоволствие - 150 лева). По спомен от форумите - "калта" в резервоара влияе на отчитането.

Темпоматът при мен работи по следния начин - засилвам си колата на желната скорост и леко чуквам лостчено нагоре, за да я задържи. Ако има нужда леко коригирам с движение нагоре-надолу. Лостчето прави и разни други фокуси (натиска се навътре с някаква цел), но не ме интересуват. Това което ми трябва - си го прави. :) Като натиснеш спирачката, темпоматът се деактивира.

Един съвет от мен: Колата е супер, но за 2001-а си има детските болести. Не се отчайвай! Като я "излекуваш" става невероятно автомобилче :) Панорамен покрив имаш ли?
  • 0

#5 StefanB

StefanB

    Напреднал

  • Потребители на форума
  • 350 Мнения:
  • Пол:Мъж
  • Град:София
  • Автомобил:
    W203 C220CDI
    10.2001/143 ph
    A/T 722.6

Публикувано 14 май 2012 - 16:46

E, една диагностика едва ли би била повече от примерно 50 лв в балканстар, а в друг сервиз и по-малко....
А за ръчните скорости - да, няма да ти свали сама предавката, очевидно, вероятно ще ти натисне спирачките....Което прави и при автомата, но там в един момент сваля и предавката, зависи от наклона... За сравнение, карам и Тигуан автомат, там автопилота няма тези есктри, поддържа скоростта на баир, но на спускане няма и помен от опит за задържане.... Все пак, бенца е измислен....
  • 0

#6 emicha

emicha

    Прохождащ

  • Нови потребители
  • 4 Мнения:
  • Град:София
  • Автомобил:
    Mercedes C Coupe 2001 (W203) 220 Kompressor

Публикувано 14 май 2012 - 17:29

Здравейте,

Благодаря ви за отговорите.
Ще пробвам веднага след работа ръчицата за пилота.

@Praetorian - да, с панорамен покрив е (това беше около 50% от навиването ми за колицата :D). А, какво имаш в предвид от детските болести? Надявам се, наистина да са детски :)

Благодаря ви още веднъж! :)
  • 0

#7 Praetorian

Praetorian

    Salat Küchenchef

  • Потребители на форума
  • 1682 Мнения:
  • Пол:Мъж
  • Град:Europe
  • Интереси:Немски премиуми задължително с резервна гума.
  • Автомобил:
    W212, R56

Публикувано 14 май 2012 - 21:04

emicha, значи:
- Ваносът хвърля масло по кабеляците и то стига електрониката. Може и да ти хърка
- Дисплеят на таблото си губи подсветката по краищата, когато стане топло
- Парктроникът не работи на студено
- Централното заключване/ключът също правят мизерии зимата
- Дебитомерът се омаслява и оборотите на презен ход играят
- Панорамният покрив прави проблеми, но без него наистина е половин кола :)
- На климатикът се чупят едни пластмаски и почва да трака
- Тонколоните във вратите са на много кофти места и често ги нацелваш с крак
- Контактите на мигачите във фаровете леко "прогниват" и губят контакт
- Автоматът губи по малко масло през една свръзка
- Бутоните на волана правят след време лош контакт
- Уплътненията около свещите и гарнитурата на главата на двигателя хвърлят масло
- Стоп-машинката прави проблеми

Това е било при мен за 10 месеца и съм го отстранил. Нищо фатално не е, ама дразни, че излизаха едно след друго.
Важните системи - другател, автомат и окачване са чук.

Накратко - "Нема се пУашиш!" Веднъж като й свикнеш, няма да искаш да я смениш :)

Този пост е редактиран от Praetorian: 14 май 2012 - 21:04

  • 0

#8 emicha

emicha

    Прохождащ

  • Нови потребители
  • 4 Мнения:
  • Град:София
  • Автомобил:
    Mercedes C Coupe 2001 (W203) 220 Kompressor

Публикувано 14 май 2012 - 21:54

Здравей,

Първо да се похваля, че уцелих автопилота! Врътнахме няколко кръгчета във вечерна София. Благодаря наистина!

Относно детските кахърчета, вече се сблъсках с някой от тях (на светло часът се гледа от часовника на ръката, не от дисплея и имам дупка от въдица в едната колонка :D). Благодаря ти наистина за съветите и отговорите. Мисля, че съм на прав път в колите след като бях 3 години с Daewoo Matiz... :D

Мерси още веднъж и лека вечер! :)
  • 0

#9 swon

swon

    Чирак

  • Потребители на форума
  • 140 Мнения:
  • Пол:Мъж
  • Град:Ловеч
  • Автомобил:
    C 200 compressor

Публикувано 15 май 2012 - 19:31

emicha, значи:
- Ваносът хвърля масло по кабеляците и то стига електрониката. Може и да ти хърка
- Дисплеят на таблото си губи подсветката по краищата, когато стане топло
- Парктроникът не работи на студено
- Централното заключване/ключът също правят мизерии зимата
- Дебитомерът се омаслява и оборотите на презен ход играят
- Панорамният покрив прави проблеми, но без него наистина е половин кола :)
- На климатикът се чупят едни пластмаски и почва да трака
- Тонколоните във вратите са на много кофти места и често ги нацелваш с крак
- Контактите на мигачите във фаровете леко "прогниват" и губят контакт
- Автоматът губи по малко масло през една свръзка
- Бутоните на волана правят след време лош контакт
- Уплътненията около свещите и гарнитурата на главата на двигателя хвърлят масло
- Стоп-машинката прави проблеми

Това е било при мен за 10 месеца и съм го отстранил. Нищо фатално не е, ама дразни, че излизаха едно след друго.
Важните системи - другател, автомат и окачване са чук.

Накратко - "Нема се пУашиш!" Веднъж като й свикнеш, няма да искаш да я смениш :)


Абсолютно те подкрепям в казаното до тук, 1 към 1 е било същото и при мен:)
  • 0

#10 StefanB

StefanB

    Напреднал

  • Потребители на форума
  • 350 Мнения:
  • Пол:Мъж
  • Град:София
  • Автомобил:
    W203 C220CDI
    10.2001/143 ph
    A/T 722.6

Публикувано 17 май 2012 - 17:05

Чакайте сега, тия "детски" болести са си май болести на третата възраст... Не съм с купе, а със седан, ама половината от нещата, които са изброени са болки именно на кола на над 200.000 мисля, моята е на 102 и от всичко изброено като махнем гюрука, щото такъв няма, единствено стоп машинката съм сменил. Явно другото предстои, ама с годините (километрите)
Колкото до дисплея, колеги, основният проблем при него го създават джамбазите, като връщат километража, скапва се безвъзвратно и почват одисеите с подсветката, факт...
  • 1

#11 Praetorian

Praetorian

    Salat Küchenchef

  • Потребители на форума
  • 1682 Мнения:
  • Пол:Мъж
  • Град:Europe
  • Интереси:Немски премиуми задължително с резервна гума.
  • Автомобил:
    W212, R56

Публикувано 17 май 2012 - 23:41

StefanB, много интересна игра на думи се е получила, но детските болести са именно грешки на модела, които се появяват поради неоптимално проектиране в първите няколко години.
Провери, че лостчетата на климатроника са подсилвани на два(!) пъти през жизнения жилък на 203ката; че са пуснати ремонтни комплекти за свръзките на мигачите; ремонтен комплект за спиране на теча на маслото от ваноса. Дори и коли на под 3 години имат проблеми с отключването, парктроника.

Връзката между връщането на километража и подсветката на дисплея, честно не я схванах. Всякакви манипулации вече се извършват електронно (по кабел). Няма какво да се пипа физически по дисплея - това не е 190ка да се пренавива жило на километраж. ;)

Този пост е редактиран от Praetorian: 17 май 2012 - 23:41

  • 0

#12 MAUI

MAUI

    Прохождащ

  • Нови потребители
  • 4 Мнения:
  • Град:София
  • Автомобил:
    Mercedes C220 CDI 2001г

Публикувано 13 юли 2012 - 22:01

"Дисплеят на таблото си губи подсветката по краищата, когато стане топло"

Някой знае ли дали дисплея, може да се ремонтира по някакъв начин или трябва нов?
Някой сменял ли е, и знае ли дали може да се поръча дисплей само?

Благодаря предварително!
  • 0

#13 Praetorian

Praetorian

    Salat Küchenchef

  • Потребители на форума
  • 1682 Мнения:
  • Пол:Мъж
  • Град:Europe
  • Интереси:Немски премиуми задължително с резервна гума.
  • Автомобил:
    W212, R56

Публикувано 13 юли 2012 - 22:45

Не може да се ремонтира. Трябва нов. Цената за смяната не си я спомням, но когато я проверих ме отказа на минутата. :)
  • 0

#14 kdl

kdl

    clockwork orange

  • Замразено членство
  • 8418 Мнения:
  • Пол:Мъж
  • Град:София
  • Автомобил:
    бял
ГАРАЖ Виж ГАРАЖА

Публикувано 13 юли 2012 - 22:58

Aбе то сигурно може, ама... :)
Най-вероятно не е дисплея, а проводимата лента под него.
  • 0

#15 Praetorian

Praetorian

    Salat Küchenchef

  • Потребители на форума
  • 1682 Мнения:
  • Пол:Мъж
  • Град:Europe
  • Интереси:Немски премиуми задължително с резервна гума.
  • Автомобил:
    W212, R56

Публикувано 13 юли 2012 - 23:13

Един форум препоръчаха чистене на лентата с изопропанол. Обаче няма постнати резултати.
Лошото е, че лентата е запоена за дисплейчето, а проблемите идват от кристалите в дисплейчето. С течение на времето и новите кристали стареят и потъмняват. В немските форуми някои сменят си дисплеите като консуматив (през 2-3 години).
Онлайн се намират за около 90 евро без гаранция.

И сега добрата новина: за да се неутрализира симптома, се пуска климатика :)

Този пост е редактиран от Praetorian: 13 юли 2012 - 23:33

  • 0




1 потребител(и) четат тази тема

0 потребители, 1 гости, 0 анонимни