Бате то това е за цял подфорум ако ме питаш мен.
Как се мие мотор,как се мият дjянти,как се мие вътре купето,какви материяали се ползват,полиране на коja,полиране на дjянти,полиране на фарове,подсушаване на колата,пране,парни изпълнения,полиране на боя,запазване на гумените уплътнения или как да им върнем отново черния блясък,ползване на полираща машина,материали за целта,кое какво прави..............Аз верно не съм добре и мога да седна и понапиша нещо по въпроса или поне това което знам и сам ползвал,но Февруари имам работа някаква и няма да ми стигне времето.
:
Давам предложение за създаването на нов подфорум,нещо от рода на КАК ДА КАПЕМ ЛЮБИМАТА.........че май с една тема няма да стане добра дискyсия.
Ще го опиша накратко,че процедурата е дълга.
Първо мия колата с веро за миене на чинии.То е на алкална основа и е много гадно към всички полиращи пасти.Достатъчно е 2 пъти да си измиеш колата и пастата я няма.Сега колко от вас се хващат за главите не ми е ясно,но и аз това не го знаех,но както и да е.
Почвам първо с гумите на колата,продължавам с дянтите като ползвам 2 различни четки и препарат за миене на дjянти.Мерцедесите ползват много по-меки накладки от доста други марки коли и по таи причина даже след кратко каране дjянтите си почерняват.За целта аз ползвам керамични накладки които отделят 80% по малко черен прах и ми запазват дjянтите,ползвам и капаци на задните които предпазват от праха - представляват нещо като чиния която се слага от вътрешната част на дjянтата,както и паста с която полирам алимуния.Праха които се отделя при спиране е минусов заряд,а самата дянта от движението се зарежда позитивно.Много глупаво звучи всичко,но пиша бързо,че излизам.Пастата която ползвам полага на дjянтата негативен слой и не позволява така лесно да се лепи праха от накладките.Нанасям го с гъбичка за миене на чинии,чакам да засъхне и после го махам с хавлиена кърпа.С 2 думи толкова.
След като сам измил колата,подсушил сам я добе се заемам с полагането на първия слой паста което е основата на процеса.
Първия слой го полагам на рака като внимавам да е равномерен и да положа навсякъде.Това е при положение,че боята ми е добра и няма неравности по нея,не се налага да ползвам полираща машина за изглаждането и и просто си иска полиране.
Чакам първия слой да засъхне и без да го махам полагам втората паста която прави реакция с първата,чака се добре да засъхне и се маха с хавлиена кърпа или ............как да го кажа това.Продават едни такива по 10 бройки тук,стават и за подсушаване и за махане на полирпаста.Аз ползвам продуктите на ЗАЙНО за полиране,че много ми ги хвалят,полагат се лесно на рака,може да се работи на директна слънчева светлина както и на студена кола...........и това е много дълго.
След тази процедура се заемам с черните уплътнения по колата,минавам си ги с един препарат / и да го кажа няма файда,да не скочи някои сега / с които по някой път си мажа и гумите да държат черния си цвят.
След тази процедура чистя стъклата от външната страна и им слагам препарат против дъжд както и на фаровете.После влизам вътре в колата....................и ми трябва подфорум за там.
Хич не ми е лесно и на мен,имам един сак с препарати в багажника,какви ли не хавлий,какви ли не четки,полираща машина / Maкита са много добри /.........За стария Мерц ползвам само тефлонова паста,след като го измия добре,подсуша го so го подкарвам с тефлона,чакам да засъхне и го махам или с полиращата машина или на рака с хавлиена кърпа.Това отнема само около 3 часа,другия ми каса нервите поне ден.
С различни пасти се работи по различен начин,различно реагират на слънце,някои изискват полираща машина...........много е дълго.Ако трябва да махам и набит прахоляк по боята,наслагвания,асфалт,мушички,полиране на фарове заради пожълтяване на стъклата / на четериочките номер е това / ще стане много дълго.
Весело посрещане на Новата Година ви желая,като имам време ще си го допиша както си трябва.
.