Към съдържанието

  •  

Снимка
- - - - -

Как работи реално компресора.


  • Please log in to reply
6 мнения по тази тема

#1 stonozhka

stonozhka

    Прохождащ

  • Потребители на форума
  • 18 Мнения:
  • Пол:Мъж
  • Град:Пазарджик
  • Автомобил:
    CLK 230 2001

Публикувано 24 април 2012 - 22:30

Здравейте,

Винаги ми е било чудно как реално работи компресора при двигателите. За турбината е ясно че тя се включва на дадени обороти или при определено налягане, поне аз това разбрах от това което четох. Стори ми се интересно как стоят точно нещата при компресора и прочетох това онова из нета, като попаднах на доста мнения из българските и английските форуми и сайтове. Някои мнения бяха абсурдни като на пример че с компресор можеш да си на помпиш само гумите на колата (може би объркването тук идва от това че термина на немски е kompressor а на английски supercharger). Някои мнения бяха полезни, като една статия във форум на Алфа където беше обяснено за двата типа компресори: центрофугни и винтови (roots). Изясниха ми се доста неща от това което четох наляво надясно, но останаха и някои отворени въпроси за които намерих различни мнения. Главно ми е интересно кога точно работи компресора. Винаги ли напомпва въздух или пък при някакви обстоятелства се завърта. На някои места пишеше че винаги върти, на други че се включва на дадени обороти, на трети че се включва при по интензивно подаване на газ с цел пестене на гориво. Аз лично смятам че е по вероятно да е или първият или третият вариант, защото не мога да усетя на определени обороти kick като при турбо,то пък и все пак при нормалното турбо това изчакване се налага за да се достигне скорост на изгорелите газове. За това кой компресор се използва при нормалните двигатели(200, 230 kompressor) предполагам е центрофугния, но все пак кажете вашето мнение. Също така ми е интересно дали се използват все още компресори в накои модели на мерцедес или вече са тотално отпаднали и заместени от би турбото.
Това е което се сещам аз и ми е интересно да науча. Надявам се темата да е интересна и полезна за хората във форума.

Цитирам част от темата която прочетох във форма на Алфа защото, тя е една от малкото който ми се сториха читави и достоверни.

компресори:

тука ще бъда по-кратък защото повечето неща вече ги написах. компресора пак помпа въздух, но налягането зависи само от оборотите на двигателя (не и от товара му). компресорите най-общо са 2 вида- центрофугни и винтови (roots). центрофугните се използват при високо оборотни мотори и правят налягане само при по-високи обороти- при това покачването на налягането е плавно- заедно със оборотите. центрофугния компресор ще го познаеш по това че седи пред двигателя или отпред вдясно или ляво и прилича на голям алтернатор със тръби. те са общо взето тихи и свирят само при високи обороти. устроиството им е просто- перка (като студената на турбото), но от другата страна вместо малка перка има колело със жлеб през които е прекаран един от ремъците на двигателя.

другия тип е винтов. винтовия прави налягане със 2 огромни винта със едра резба които са зацепени един за друг. ще го познаеш по това че една голяма кутия седи на двигателя отгоре.. драгстерите които сте виждали със изрязани капаци за да се побере това отгоре и стърчи 2-3 педи.. това е. те се характеризират със това че правят налягане от много ниски обороти. затова и са приложими при големи двигатели които не обичат да се въртят бързо. характеризират се със Х/У числа- примерно 7/32 - това значи че за всеки 7 оборота на коляновия вал, компресора прави 32 оборота. така че като прочетете някъде "7/32 blower".. това е.. разбира се има разни съотношения...

прието е че центрофугните са за коне а винтовите - за въртящ момент. разбира се това е много генерализирано, но идеята е че едните прават налягане при високи обороти (коне), другите при ниски (въртящ момент).


налягането се определя от това колко бързо се върти коляновия вал, типа на компресора и диаметъра на ролката през която е прекаран ремъка на двигателя. от там и един от популярните начини да вдигаш налягането на компресорите е със инсталиране на по-малка ролка която се върти по-бързо. супер просто и ефикасно/ евтино. начи компресорите са мания? нямат лаг (нали винаги се въртят), не се занимават със горещи газове че да се нагряват, не запушват изходящите тръби.. всичко е перфектно? ... тз

те също имат своите термални проблеми. всичко във компресора е голямо и се върти бавно. от там загряването е голямо. ползват се радиатори (интеркоолер) точно както при турбото. те също имат blowoff valves. друг проблем е сцеплението на ремъка- при по-големи налягания компресора е значителен товар на двигателя и ремъка може да почне да скача или да приплъзва. затова при такива апликации се използват широки (по 5-10см.) ремъци със ребра (огромните ремъци дето ги виждате да се въртят отпред на драгстерите са точно това също така очевадно е че компресорите крадат коне от двигателя точно както климатика...


Поздрави,

Димитър
  • 1

#2 Subsonic

Subsonic

    Член на МБКБ

  • Членове на клуба
  • 4616 Мнения:
  • Пол:Мъж
  • Град:София
  • Автомобил:
    ex W124 230E, 91
    ex W124 260E, 89
    ex S211 E320, 03
    C219 CLS500, 06

Публикувано 25 април 2012 - 22:22

Всяка турбина е центробежен нагнетател.
Публикувано изображение

Компресорът е винтов нагнетател:

Публикувано изображение
Публикувано изображение

Разликата е че при центробежния нагнетател налягането е функция предимно на скоростта на въртене, докато при винтовия е по-постоянно като величина и не зависи от оборотите, поне на теория.

Предимството на винтовия компресор е че дава добра тяга още от нивки обороти, недостатъкът е, че отделя твърде много топлина.
Центробежният компресор започва да вдига налягане по-нагоре в работния диапазон на мотора и е по-ефективен като работа, с по-малко части, но се върти и с много по-високи обороти, което е предпоставка за износване.

Комперсорите на Мерцедес са винтови нагнетатели и доколкото знам се изключват на празен ход за по-нисък разход на гориво. Включват се над някакви обоорти посредством електромагнитен съединител.

Всеки вид нагнетател си има плюсове и минуси и изборът му зависи от конкретното приложение.
  • 2

#3 Lambo_Rambo

Lambo_Rambo

    Майстор

  • Потребители на форума
  • 1647 Мнения:
  • Пол:Мъж
  • Град:Варна/София
  • Автомобил:
    W201 190 '88 3.2 daily
    W201 190 '88 5.0 project car

Публикувано 25 април 2012 - 22:56

Мисля че информацията която си намерил е вярна, само да добавя и аз една снимка - на центробежен компресор - той си е чисто и просто студена част от турбина свързана със ремък към коляновия вал, но както се вижда имат и вградена предавка за да достигнат оборотите на турбините, които обикновено достигат 200-300 000 оборота в минута. И аз до колкото знам компресорите които се използват в Мерцедес са винтови, при такива компресори мисля не се използва охлаждане на въздуха тип интеркуулер поради това че се монтират директно за смукателния колектор. При винтовите компресори обикновено дросела се премества преди тях, с цел по-добър респонс, а при затворен дросел се получава вакуум и се елиминира съпротивлението на компресора.. В общи линии турбините са си най ефективни, но и най-трудни и скъпи за монтаж според мен.

Публикувано изображение
  • 1
Follow your own star...

#4 kdl

kdl

    clockwork orange

  • Замразено членство
  • 8418 Мнения:
  • Пол:Мъж
  • Град:София
  • Автомобил:
    бял
ГАРАЖ Виж ГАРАЖА

Публикувано 25 април 2012 - 23:13

Mда, Rotrex правят turbo-kompressor варианти.
Ето една тема от БГ:
http://bmwpower-bg.n...p?f=67&t=222226

Ето и малко детайли за Rotrex:
http://www.rotrex.com/Home.aspx

Audi-джиите много хубаво са го писали.
http://audibg.com/fo...showtopic=87230
  • 1

#5 rado32

rado32

    Майстор

  • Потребители на форума
  • 1197 Мнения:
  • Пол:Мъж
  • Град:София
  • Автомобил:
    W203 C280 4matic 2006г. 231к.с.
ГАРАЖ Виж ГАРАЖА

Публикувано 26 април 2012 - 13:02

И аз до колкото знам компресорите които се използват в Мерцедес са винтови, при такива компресори мисля не се използва охлаждане на въздуха тип интеркуулер поради това че се монтират директно за смукателния колектор.


Моята цедка има интеркулер. Мисля, че само компресорите, които са 163к.с. нямат.
  • 1
Публикувано изображение

#6 Lambo_Rambo

Lambo_Rambo

    Майстор

  • Потребители на форума
  • 1647 Мнения:
  • Пол:Мъж
  • Град:Варна/София
  • Автомобил:
    W201 190 '88 3.2 daily
    W201 190 '88 5.0 project car

Публикувано 26 април 2012 - 17:14

Да аз по-скоро говорех за компресорите които се монтират директно за смукателния колектор, като този на снимката. До колкото знам те са без охлаждане, а при M111 независимо че пак си е винтов компресора мисля че седи някъде около изпускателния колектор и си е естествено да минава през интеркуулер до отсрещната страна :)
Публикувано изображение
  • 0
Follow your own star...

#7 Алфонсо

Алфонсо

    Майстор

  • Потребители на форума
  • 2773 Мнения:
  • Пол:Мъж
  • Град:София
  • Автомобил:
    Mercedes-Benz C124- 92г 200CE -продаден
    Mercedes-Benz W210-97г E200 Avantgarde- продаден
    Mercedes-Benz C208- 99г CLK200 Kompressor-продаден
ГАРАЖ Виж ГАРАЖА

Публикувано 26 април 2012 - 18:57

Имат "Кулер" и 192 и 163 коньовите версии, всичките М111 с Компресор имат кулери.
Кулер нямат повечето американци, като този на снимката по-горе.
  • 0




1 потребител(и) четат тази тема

0 потребители, 1 гости, 0 анонимни