C200 1995 Tempomat
Started by xap4o, 19 Apr 2012 - 15:59:59
7 replies to this topic
#1
Posted 19 April 2012 - 15:59
Здравейте колеги,
След дълго ровене по нета стигнах до извода, че има доста малко писано по темата. Единственото що годе което става е този документ който намерих.
http://www.autolib.d...AGRAMS/6094.pdf
Който на човек като мене ако някой не му даде малко насоки няма как да дешифрира
Някой има ли представа кои неща са необходими за да се сложи темпомат на колата въпреки, че няма. Разгледах нямам изкарана букса при волана, защото в нета намерих някакъв пост че всички имали окабеляване и било само до ръчка и enable с Star. Да ама не
От известно време гледам коли на части и виждам, че доста от 1996 с ръчки имат тази функция но като се обадя за частите ми казват че е само ръчката а съм сигурен че не е само тя
Та някой занимавал ли се с този въпрос или ще умра от главоблъсканица от къде да изрова тази информация.
След дълго ровене по нета стигнах до извода, че има доста малко писано по темата. Единственото що годе което става е този документ който намерих.
http://www.autolib.d...AGRAMS/6094.pdf
Който на човек като мене ако някой не му даде малко насоки няма как да дешифрира
Някой има ли представа кои неща са необходими за да се сложи темпомат на колата въпреки, че няма. Разгледах нямам изкарана букса при волана, защото в нета намерих някакъв пост че всички имали окабеляване и било само до ръчка и enable с Star. Да ама не
От известно време гледам коли на части и виждам, че доста от 1996 с ръчки имат тази функция но като се обадя за частите ми казват че е само ръчката а съм сигурен че не е само тя
Та някой занимавал ли се с този въпрос или ще умра от главоблъсканица от къде да изрова тази информация.
#2
Posted 19 April 2012 - 16:15
Този документ е добре, ако дросела ти е електронен, както пише долу ISC Actuator.
Aма ако си с комутатор, хич не се занимавай.
Aма ако си с комутатор, хич не се занимавай.
#3
Posted 19 April 2012 - 16:16
http://mercedes-bulg...ta-na-tempomat/ колеги ето една хубава тема по въпроса.
#4
Posted 19 April 2012 - 16:21
Да тази тема е доста добра и подробна а какъв е поблема, че съм с комутатор то нали и 96-97 ръчките също са с комутатор ?
#5
Posted 19 April 2012 - 16:31
http://forums.mbclub...D0%B8%E2%80%9D/
Ето и друго...по-универсално решение:
http://rheamp.bg/mag...из_контрол.html
Ето и друго...по-универсално решение:
http://rheamp.bg/mag...из_контрол.html
#6
Posted 19 April 2012 - 17:01
Не знам дали комутаторните са с електронно управление на дросела или физически жило дърпа клапата.
Ако е физически жило, то става доста сложно и трябва моторче, което да е управлявано от модул, за да дърпа то жилото. Особеното на този тип автопилоти е, че ти дърпат педала под крака.
Компресорните модели (късните) са с потенциометър и нормално ЕКУ, точно както е описано на схемата, която си дал.
Дизелите са друга тема и там ретрофит на круз контрол е по-лесен (поне при БМВ).
Алтернативите са ти афтърмаркет решенията, които колегите са ти постнали.
Сега остава въпроса: твоята каква е?
Комутаторна или с ЕКУ управление, което се намира в двигателния отсек зад жапката.
Ако е първото, то играта е голяма. Ако ти е интересно какви са типичните компоненти, които ти трябват, мога да ти да пусна една тема към БМВ форума, която брат ми написа, същото ще е и при Мерц. Правихме втори монтаж това лято на автопилот и ми отне пълни 3-4 дни за читава инсталация и сигурно 50-60 метра окабеляване, възможно е и повече. Според мен ще скъсаш много нерви и пари за нещо, което не е толкова важно...
Ако е физически жило, то става доста сложно и трябва моторче, което да е управлявано от модул, за да дърпа то жилото. Особеното на този тип автопилоти е, че ти дърпат педала под крака.
Компресорните модели (късните) са с потенциометър и нормално ЕКУ, точно както е описано на схемата, която си дал.
Дизелите са друга тема и там ретрофит на круз контрол е по-лесен (поне при БМВ).
Алтернативите са ти афтърмаркет решенията, които колегите са ти постнали.
Сега остава въпроса: твоята каква е?
Комутаторна или с ЕКУ управление, което се намира в двигателния отсек зад жапката.
Ако е първото, то играта е голяма. Ако ти е интересно какви са типичните компоненти, които ти трябват, мога да ти да пусна една тема към БМВ форума, която брат ми написа, същото ще е и при Мерц. Правихме втори монтаж това лято на автопилот и ми отне пълни 3-4 дни за читава инсталация и сигурно 50-60 метра окабеляване, възможно е и повече. Според мен ще скъсаш много нерви и пари за нещо, което не е толкова важно...
#7
Posted 20 April 2012 - 07:08
Значи мойта е с кумутатор, но съм виждал коли които се продават и на части и на цяло които са ръчки с темпомат и затова ме наведе на мисълта, че може да стане фабрично. Колкото до това колко време би отнело и колко пари мисля да ги оставим на страна, защото за различните хора са различни диапазоните и решителноста
Нещата които си мисля, от гледане из нета, от ebay и по други форуми стигам до извода че ще ми трябват няколко неща които не твърдя, че са всичко необходимо затова се допитах до хора дето повече разбират.
Та някои от нещата които са необходими са:
1. дросел от кола с автопилот
2. tempomat computer - http://www.ebay.com/...984.m1438.l2649
3. това мисля, че е потенциометър за газта - http://www.ebay.com/...984.m1438.l2649
4. актуатор - http://www.ebay.com/...984.m1438.l2649
5. ръчката дето се слага при волана
6. окабеляване
Но пак както казах незнам дали е вярна по горе изложената информация, продължаваме да го бистрим
Нещата които си мисля, от гледане из нета, от ebay и по други форуми стигам до извода че ще ми трябват няколко неща които не твърдя, че са всичко необходимо затова се допитах до хора дето повече разбират.
Та някои от нещата които са необходими са:
1. дросел от кола с автопилот
2. tempomat computer - http://www.ebay.com/...984.m1438.l2649
3. това мисля, че е потенциометър за газта - http://www.ebay.com/...984.m1438.l2649
4. актуатор - http://www.ebay.com/...984.m1438.l2649
5. ръчката дето се слага при волана
6. окабеляване
Но пак както казах незнам дали е вярна по горе изложената информация, продължаваме да го бистрим
#8
Posted 01 February 2014 - 01:45
Аз в случея съм с C200K,което ще рече,че ми трябва лоста,пластмасата(комплекта от темата в форума за 50-60евро) и друго какво?Тоест няма да има нужда от рязане на кабели ли?Питам за да знам какво да кажа на майстора ми,че досега не е слагал на такава кола и не иска да рискува зорлен.
1 user(s) are reading this topic
0 members, 1 guests, 0 anonymous users