При нас има развитие по въпроса!
Както бях писал решихме да проверим всички клапани на вторичната система за въздух дали са изправни, докато е студена колата. Също така проверихме и ваноса, оказа се че няма петънце масло където и да е по ваноса, аз по-чист от неговия не съм виждал.
Съжалявам само за това, че не направихме снимков материал на процедурата, тъй като винаги съм държал да има, за да бъде от полза на друг колега изпаднал в такава ситуация. Все пак за да онагледя какво сме извършили и какво сме установили, ще използвам снимки от нета и чуждестранни форуми.
Направихме проверките, докато колата е студена, като преди това огледахме добре системата за да видим кое къде влиза и как работи. Всичко на всичко в тази система има 3 клапанчета - единия е с вакуум, другия на 12v и третия е еднопосочен.
1. Първо започнахме с проверка дали от маркуча, където е вързан дебитомера изобщо има струя въздух и дали стига до вакуумния клапан, както е показано тук:
Без име.jpg 212,65K
16 Брой сваляния
Оказа се, че има силна струя въздух, която излиза от малкия извод на въздуховода.
2. След което проверихме дали след клапана с вакуум излиза същата тази сруя:
image5_47e13e1468e84d05f75e2c12a0e455a36b10702d.jpg 118,84K
22 Брой сваляния
Оказа се, че от клапана не излиза нищо. Беше в абсолютен покой, от което ни стана ясно че нещата не са наред там.
3. Направихме проверка на пластмасовия клапан, който работи на 12v и всъщност създава вакуума за големия клапан:
image3_7ffc2c106711b8d40082c68d83446e4872f76e35.jpg 112,2K
15 Брой сваляния
Тъй като няма как да се разбере дали засмуква като се сложи пръст, сложихме хартийка, може и някаква салфетка и видимо я засмукваше, което означава че създава вакуум и работи.
4. Последната проверка беше на еднопосочния клапан, като за целта на него сложихме дълъг маркуч. Проверките бяха 2 - дали като духнем минава въздух през него (ако евентуално е затлачен, няма да пропуска) и дали като смукнем ще пропусне въздух (по този начин разбираме дали връща назад).
Оказа се, че той си работи и пуска само в едната посока - към катализатора.
От всички проверки установихме, че проблем има само в големия клапан - с вакуума. Свалихме го и го изчистихме по следния начин:
image4_96795425790391180aaddc771df9802bf629ff2c.jpg 55,52K
12 Брой сваляния
Няколко пъти го напълнихме с бързосъхнещ спрей на кореселинова основа и засмукваме от тънкото маркучле.
Върнахме си го обратно след почистването, вързахме си всичко и решихме пак да пробваме дали след клапана ще има струя въздух. С голямо удовлетворение видяхме как клапана изкарва супер силна струя въздух, беше толкова силна че се чуваше как буквално фучи, а да си задържиш пръста на клапана беше невъзможно, просто струята измества пръста.
Веднага се качихме на колата да я пробваме и си имаше турбо, точно както си е работила едно време. Даже моя приятел каза че не му е работило турбото последните 2 месеца изобщо, много рядко се включвало и то за ден, два и сега вижда коренна разлика.
Не сме сигурни дали само този клапан е бил причината за проблема, но определено не е работел, а сега работи и пуска въздух. За момента колата се държи както трябва да бъде, сега ще следим следващите седмици какво ще се случи.
Тук е момента да благодаря на колегата mitkofitnes, който ни даде много правилна посока в която да се движим. Неговата подсказка беше много точна и на място, иначе щяхме да забием в съвсем друга посока, ако не беше ни дал съвет.