Jump to content

  •  

Photo
- - - - -

Проблем с C200kompressor (w203)


  • Please log in to reply
61 replies to this topic

#61 Velazkes

Velazkes

    Член на МБКБ

  • Замразено членство
  • 286 Posts:
  • Пол:Мъж
  • Град:Кърджали
  • Автомобил:
    E200 Kompressor 1998г. (W210)
Garage View Garage

Posted 05 December 2017 - 22:21

Колега Velazkes ето ти линк към българския форум и втория линк към английския.Там съм дал линк,където е много добре обяснено за тези клапани.Прочети ги целите теми.Поздрави.
http://mercedes-bulg...1314/#msg331314
http://forums.merced...n-valve.125395/

За мен лично по-добре описано и обяснено е в тази тема от чуждестранен форум:
https://mbworld.org/...html?styleid=25

Edited by Velazkes, 05 December 2017 - 22:22 .

  • 0
Mercedes Benz - детската мечта на всеки мъж :wind14


Днешния Мерцедес - бъдещето на автомобилостроенето утре!

#62 Velazkes

Velazkes

    Член на МБКБ

  • Замразено членство
  • 286 Posts:
  • Пол:Мъж
  • Град:Кърджали
  • Автомобил:
    E200 Kompressor 1998г. (W210)
Garage View Garage

Posted 10 December 2017 - 14:13

При нас има развитие по въпроса!  :) 

 

Както бях писал решихме да проверим всички клапани на вторичната система за въздух дали са изправни, докато е студена колата. Също така проверихме и ваноса, оказа се че няма петънце масло където и да е по ваноса, аз по-чист от неговия не съм виждал.

 

Съжалявам само за това, че не направихме снимков материал на процедурата, тъй като винаги съм държал да има, за да бъде от полза на друг колега изпаднал в такава ситуация. Все пак за да онагледя какво сме извършили и какво сме установили, ще използвам снимки от нета и чуждестранни форуми.

 

Направихме проверките, докато колата е студена, като преди това огледахме добре системата за да видим кое къде влиза и как работи. Всичко на всичко в тази система има 3 клапанчета - единия е с вакуум, другия на 12v и третия е еднопосочен.

 

1. Първо започнахме с проверка дали от маркуча, където е вързан дебитомера изобщо има струя въздух и дали стига до вакуумния клапан, както е показано тук: 

 

Attached File  Без име.jpg   212.65K   16 downloads

 

Оказа се, че има силна струя въздух, която излиза от малкия извод на въздуховода.

 

2. След което проверихме дали след клапана с вакуум излиза същата тази сруя:

 

Attached File  image5_47e13e1468e84d05f75e2c12a0e455a36b10702d.jpg   118.84K   22 downloads

 

Оказа се, че от клапана не излиза нищо. Беше в абсолютен покой, от което ни стана ясно че нещата не са наред там.

 

3. Направихме проверка на пластмасовия клапан, който работи на 12v и всъщност създава вакуума за големия клапан:

 

Attached File  image3_7ffc2c106711b8d40082c68d83446e4872f76e35.jpg   112.2K   15 downloads

 

Тъй като няма как да се разбере дали засмуква като се сложи пръст, сложихме хартийка, може и някаква салфетка и видимо я засмукваше, което означава че създава вакуум и работи.

 

4. Последната проверка беше на еднопосочния клапан, като за целта на него сложихме дълъг маркуч. Проверките бяха 2 - дали като духнем минава въздух през него (ако евентуално е затлачен, няма да пропуска) и дали като смукнем ще пропусне въздух (по този начин разбираме дали връща назад).

 

Оказа се, че той си работи и пуска само в едната посока - към катализатора.

 

От всички проверки установихме, че проблем има само в големия клапан - с вакуума. Свалихме го и го изчистихме по следния начин:

 

Attached File  image4_96795425790391180aaddc771df9802bf629ff2c.jpg   55.52K   12 downloads

 

Няколко пъти го напълнихме с бързосъхнещ спрей на кореселинова основа и засмукваме от тънкото маркучле.

 

Върнахме си го обратно след почистването, вързахме си всичко и решихме пак да пробваме дали след клапана ще има струя въздух. С голямо удовлетворение видяхме как клапана изкарва супер силна струя въздух, беше толкова силна че се чуваше как буквално фучи, а да си задържиш пръста на клапана беше невъзможно, просто струята измества пръста.

 

Веднага се качихме на колата да я пробваме и си имаше турбо, точно както си е работила едно време. Даже моя приятел каза че не му е работило турбото последните 2 месеца изобщо, много рядко се включвало и то за ден, два и сега вижда коренна разлика.

 

Не сме сигурни дали само този клапан е бил причината за проблема, но определено не е работел, а сега работи и пуска въздух. За момента колата се държи както трябва да бъде, сега ще следим следващите седмици какво ще се случи.

 

Тук е момента да благодаря на колегата mitkofitnes, който ни даде много правилна посока в която да се движим. Неговата подсказка беше много точна и на място, иначе щяхме да забием в съвсем друга посока, ако не беше ни дал съвет.


  • 2
Mercedes Benz - детската мечта на всеки мъж :wind14


Днешния Мерцедес - бъдещето на автомобилостроенето утре!




1 user(s) are reading this topic

0 members, 1 guests, 0 anonymous users