Термостат Е220 cdi
Започната от К исо, 01 мар 2012 - 18:22:06
7 мнения по тази тема
#1
Публикувано 01 март 2012 - 18:22
Колеги след няколко седмици в съмнения реших да си задействам нещата около колата, и по-точно с термостата ми.Е220 CDI 2000г. е автомобила.Четох по чуждите форуми,че самият термостат е в предната част на двигателя ,там където излиза една от горните тръби на радиатора.Не знам доколко е вярно това,но ме интересува друго.Колата в това време си държи температура около 55-60градуса,което е крайно малко според мен.Другото интересно е ,че на място я оставих да работи към 25-30минути и качи максимум до 70градуса.Пипах всичките маркучи идващи и излизащи от радиатора и всичките са топли.По пътя на логиката си мислех,че тези отдолу на радиатора не би трябвало да бъдат толкова топли и надути,колкото тези горе или бъркам? Как да изпитам работата на термостата,и имате ли някакви данни за отварянето му,и има ли шанс да съм с някакъв по-различен?Колата е дошла от Швабско.
#2
Публикувано 01 март 2012 - 18:57
Антифриз сменял ли си скоро :?
Аз като сменях антифриза и явно не беше се обезвъздушила и не загряваше и след малко каране и отваряне на разширителния съд и работа на място се оправи.
Радвай се , че не загрява , в такова положение ти е термостата , ако бе в заседнал , колата щеше да загрява много така е по добре .
Като е дошла от швабско , да знаеш с каква охладителна течност е , защото ако е нялято повече концентрат , ще имаш пак такива симптоми .
Хубаво е след като сменяш термостата , да смениш и антифриза , който е по спецификация
Друг симптом на термостат е парното . Карай колата без парно , докато загрее там колкото си загрява и след това пусни парното на първа или втора степен и следи температурата , ако пада и не се увеличава , значи е термостат.
Може да се оправи и само себе си , както при мене.
Аз като сменях антифриза и явно не беше се обезвъздушила и не загряваше и след малко каране и отваряне на разширителния съд и работа на място се оправи.
Радвай се , че не загрява , в такова положение ти е термостата , ако бе в заседнал , колата щеше да загрява много така е по добре .
Като е дошла от швабско , да знаеш с каква охладителна течност е , защото ако е нялято повече концентрат , ще имаш пак такива симптоми .
Хубаво е след като сменяш термостата , да смениш и антифриза , който е по спецификация
Друг симптом на термостат е парното . Карай колата без парно , докато загрее там колкото си загрява и след това пусни парното на първа или втора степен и следи температурата , ако пада и не се увеличава , значи е термостат.
Може да се оправи и само себе си , както при мене.
Този пост е редактиран от mbthepower: 01 март 2012 - 18:59
W140 The best or nothing !
Тръгвай и карай така все едно шофираш Мерцедес и то S-Klasse . Тежко , бавно , полека и с финес , хората като видят муцуната и сами се сещат че трябва да ти дадът път и предимство.
#3
Публикувано 01 март 2012 - 19:28
От термостата е според мен. Моята Е 220 CDI имаше същия проблем като я взех от Германия, не загряваше добре и след смяна на термостат се оправи.
Този пост е редактиран от ///sasho: 01 март 2012 - 19:29
#4
Публикувано 03 март 2012 - 01:19
ами колата дойде тук пълна до горе .. не можах да налея и 100грама.с тестер проверих на -28 беше концентрацията.. колко е верен не знам,но няма проблеми.дори в най-големите студове.само си налях една добавка на лики моли в нафтата,че знам ли кво ще стане.винаги загрява бързо,даже по-бързо от очакванията ми.ще пробвам това са парното,за да видя какво ще излезе.
aз си представям ,че или термоста е в някакво междинно положение,или просто механизма ,който преценява кога да отвори вече не работи в изправност и отваря по-рано..
aз си представям ,че или термоста е в някакво междинно положение,или просто механизма ,който преценява кога да отвори вече не работи в изправност и отваря по-рано..
Този пост е редактиран от К исо: 03 март 2012 - 01:21
#5
Публикувано 03 март 2012 - 19:32
Механизмът не "преценява" кога да отвори. Всичко зависи от своиствата на флуди и т.н. При определена температура,налягане, флуидът има определени свойства и се разширява и т.н. (примерно). Обикновено с течение на времето свойствата на веществото се променят и за това стават фалове.ами колата дойде тук пълна до горе .. не можах да налея и 100грама.с тестер проверих на -28 беше концентрацията.. колко е верен не знам,но няма проблеми.дори в най-големите студове.само си налях една добавка на лики моли в нафтата,че знам ли кво ще стане.винаги загрява бързо,даже по-бързо от очакванията ми.ще пробвам това са парното,за да видя какво ще излезе. aз си представям ,че или термоста е в някакво междинно положение,или просто механизма ,който преценява кога да отвори вече не работи в изправност и отваря по-рано..
#6
Публикувано 04 март 2012 - 01:23
това имах предвид,но не бях сигурен дали е с флуид,който контролира отварянето и затварянето. преценяването беше образно описание, колега
#7
Публикувано 18 март 2012 - 23:04
да поизтупам малко праха от темата...
днес запалих колата и започна чакането да видя кога ще издуе маркучите на радиатора.малко преди 60градуса започнаха да издуват,което ме води към заключението,че ще трябва да си сменя термостата.оглеждах за позицията му,махнах капаците и заключих,че трябва да бъде там където влиза маркуча от горния десен ъгъл на радиатора (като застанеш пред колата горната дясна част на радиатора) там тръбата влиза в някаква метална черупка или не знам как да се изразя,та мисля,че в тази черупка,която е закачена към двигателя вътре в нея се намира термостата.
ако някой има представа къде е точно ще се радвам да ми сподели,защото в нета не намерих точно описание за моя двигател.
днес запалих колата и започна чакането да видя кога ще издуе маркучите на радиатора.малко преди 60градуса започнаха да издуват,което ме води към заключението,че ще трябва да си сменя термостата.оглеждах за позицията му,махнах капаците и заключих,че трябва да бъде там където влиза маркуча от горния десен ъгъл на радиатора (като застанеш пред колата горната дясна част на радиатора) там тръбата влиза в някаква метална черупка или не знам как да се изразя,та мисля,че в тази черупка,която е закачена към двигателя вътре в нея се намира термостата.
ако някой има представа къде е точно ще се радвам да ми сподели,защото в нета не намерих точно описание за моя двигател.
#8
Публикувано 19 март 2012 - 19:04
и още един въпрос.вчера огледах така колата контролно,но останах доста учуден от това нещо,което не знам какво е и как да го нарека
Photo0693.jpg 119,48K 17 Брой сваляния
Photo0693.jpg 119,48K 17 Брой сваляния
0 потребител(и) четат тази тема
0 потребители, 0 гости, 0 анонимни