Препоръки за поддръжка и профилактика на W203
Started by VIPER, 21 Feb 2012 - 16:44:02
17 replies to this topic
#1
Posted 21 February 2012 - 16:44
Здравейте колеги!
Реших да пусна тази тема, защото мисял, че би била полезна на всички ни.
Идеята е тук да се споделят мнения за правилната поддръжка и експлоятация на машините ни
Като за начало имам някои въпроси относно "сепаратора за картерни газове" - през какъв интервал се сменя, или как се почиства?
Интервал на почистване на дебитомера?
Като за начало ще споделя информацията, която имам за моят двигател - 200 CDI, 122PS, 90kW - OM.646
Масло MB 229.51 (за DPF) - 6,5l
Автоматична СК - при ново пълнене (в случай, че се свали и източи всичко) - събира 7,5 - 8 литра MB 236.14
До колкото знам, при нормална смяна маслото се "освежава" с 4 литра (толкова могат да се източат без демонтаж) и се сменя филтър и гарнитура. Интервал - 60 000 км.
Диференциал задна ос - MB 235.7 - 1 литър (казвали са ми да не го пипам щом няма проблем)
Хидравлика на волана - 1 литър MB 345.0
Антифриз - 8,5 литра - MB 325.0, интервал 250 000 км
Спирачна течност - при смяна 1 литър MB 331.0 - интервал - 2 години. Когато ми я сменяха успяха да ми сменят само 150-200 мл.
- При паркиране на баир - силно препоръчително е задействането на "ръчната" спирачка.
- Хубаво е и лятото на няколко пъти да се пуска парното за малко, както и климатика през зимата.
- Следете и състоянието на пистовият ремък, обтегача му и ролките покрай него.
Някай да знае нещо за профилактика на стъкленият шибидах?
Реших да пусна тази тема, защото мисял, че би била полезна на всички ни.
Идеята е тук да се споделят мнения за правилната поддръжка и експлоятация на машините ни
Като за начало имам някои въпроси относно "сепаратора за картерни газове" - през какъв интервал се сменя, или как се почиства?
Интервал на почистване на дебитомера?
Като за начало ще споделя информацията, която имам за моят двигател - 200 CDI, 122PS, 90kW - OM.646
Масло MB 229.51 (за DPF) - 6,5l
Автоматична СК - при ново пълнене (в случай, че се свали и източи всичко) - събира 7,5 - 8 литра MB 236.14
До колкото знам, при нормална смяна маслото се "освежава" с 4 литра (толкова могат да се източат без демонтаж) и се сменя филтър и гарнитура. Интервал - 60 000 км.
Диференциал задна ос - MB 235.7 - 1 литър (казвали са ми да не го пипам щом няма проблем)
Хидравлика на волана - 1 литър MB 345.0
Антифриз - 8,5 литра - MB 325.0, интервал 250 000 км
Спирачна течност - при смяна 1 литър MB 331.0 - интервал - 2 години. Когато ми я сменяха успяха да ми сменят само 150-200 мл.
- При паркиране на баир - силно препоръчително е задействането на "ръчната" спирачка.
- Хубаво е и лятото на няколко пъти да се пуска парното за малко, както и климатика през зимата.
- Следете и състоянието на пистовият ремък, обтегача му и ролките покрай него.
Някай да знае нещо за профилактика на стъкленият шибидах?
#2
Posted 26 February 2012 - 08:55
Няма ли интерес към темата?
#3
Posted 26 February 2012 - 09:07
Темата си е супер, казал доста полезни неща.
........като започнат въпросите, постепенно ще се понапълни.
........като започнат въпросите, постепенно ще се понапълни.
Вари го,печи го,бенца си е Бенц!
Мръсните усти на завистниците са като кофи за боклук - вонящи и винаги отворени!
#4
Posted 26 February 2012 - 14:21
Тогава да задам аз няколко въпроса, пък който знае - да си признава тук :P
Какви са симптомите на зацапан/недобре функциониращ сепаратор на картерните газове и дебитомер?
Нормално ли е стрелката на оборотомера да играе малко, когато колата е спряла?
Какви са симптомите на зацапан/недобре функциониращ сепаратор на картерните газове и дебитомер?
Нормално ли е стрелката на оборотомера да играе малко, когато колата е спряла?
#5
Posted 27 February 2012 - 08:20
Не трябва да играе стелката на оборотомера,макар като работи двигателя не държи точно 850 оборота те варират.
Симптомите на вдърдена мембрана или омекнала пружина на сепаратора са повишено подкартерно налягане, омасляване около тръбопроводите на сепаратора,турбината и турбо пътя+лек разход на масло.
Дебитомера трудно се хваща дали е зацапан,но някои от признаците са повишен разход на гориво,почва да пуши повече от обикновенно и автомобила става по муден.
Симптомите на вдърдена мембрана или омекнала пружина на сепаратора са повишено подкартерно налягане, омасляване около тръбопроводите на сепаратора,турбината и турбо пътя+лек разход на масло.
Дебитомера трудно се хваща дали е зацапан,но някои от признаците са повишен разход на гориво,почва да пуши повече от обикновенно и автомобила става по муден.
#6
Posted 27 February 2012 - 08:38
Всъщност при мен оборотите винаги са били 800 на студен старт, и като затопли слизат на 750 (200 CDI). Ако сутрин е мното студено са стигали и ди 1200, но ги държи 10тина секунди, после падат на 800.
EDIT: В много форуми е разисквана темата за духане през капачката на маслото. Та реших един ден да видя за какво иде реч при мен - отворих и си духаше и леко пръскаше. При този конкретен двигател нормално ли е?
EDIT: В много форуми е разисквана темата за духане през капачката на маслото. Та реших един ден да видя за какво иде реч при мен - отворих и си духаше и леко пръскаше. При този конкретен двигател нормално ли е?
Edited by VIPER, 27 February 2012 - 21:53 .
#7
Posted 28 February 2012 - 18:04
Ще опиша и някои проблеми и симптоми, с които съм се сблъсквал:
– Хрупане отпред при минаване през легнал полицай - износени тампони на стабилизираща щанга. Когато се намокрят затихват за малко. Решението е смяна на тампоните/щангата с тампоните, ако вървят заедно или по български - подлагане на тънка гума между тампона и скобата му.
– Скърцане в задната част, проявяващо се силно при странично клатене и по-леко при други направления. Това е износена шарнирна втулка на задно колело, най-често се случва първо на лявото колело. Смяната струва колкото самата втулка, но има много разглобяване. Естествено има и българско решение - маслена инжекция в нея. Решава проблема временно.
– Поклопване отпред, усеща се и във волана в по-напреднал стадий. Когато се пусне волана, колата хуква встрани. Най-често е причинено от шарнира на носач отпред (2 са и проблемният е този, на който шпилката сочи нагоре) - сменя се носача. Ако му се съсипе другият тампон (той може да се смени отделно) се чува различно, по-отчетливо клопване, най-често в завой с ниска скорост и дупка. След смяната им задължително отива на стенд за сходимост - и на 2та моста. Бягането встрани се дължи на развалената геометрия, когато се ръзбие шарнира, гумите се износват неравномерно тогава.
– Много тихо скърцане, чува се само в купето при клатене на задницата във вертикална посока - При мен се оказаха някакви биалетки отзад. По 60лв бр в БС.
– Мирис на нафта, а понякога се образува и бял пушек, излизащ от предницата. Резултат от това е повреда в помпата за високо налягане или напукан маркуч (филтър-помпа или обратна нафта) или изпуснали скоби на маркучите. Ако са маркучи - нови струват около стотина лева.
– Влизане на авариен режим на магистрала, при равномерно шофиране. Получава се от зацапан DPF, който дава разнообразни грешки. Зацапва се от продължително градско шофиране. Лекува се със СТАР диагнозата или много раздаване на газ, на дълго. Ако се случва от скоро и зачести е хубаво да се намери причината за това - лошо гориво, неизправни дюзи, чип тунинг или комбинация. Ако е чип - трябва да се качи на дино, да се види съотношението гориво-въздух и да се настрои в целият диапазон на оборотите да не пада под 15.
= Зимата аз лично препоръчвам обилно изплакване на пода, радиаторите и окачването. Аз лично когато я мия въртя предните гуми наляво, после надясно и обилно измивам с водоструйка. При възможност всяка седмица или след дълъг път.
= Външните ни огледала се крадат лесно, затова е хубаво да се сгънат и изядат главите на 1-2 болта на всяко огледало. Изпитано е и върши работа.
– Хрупане отпред при минаване през легнал полицай - износени тампони на стабилизираща щанга. Когато се намокрят затихват за малко. Решението е смяна на тампоните/щангата с тампоните, ако вървят заедно или по български - подлагане на тънка гума между тампона и скобата му.
– Скърцане в задната част, проявяващо се силно при странично клатене и по-леко при други направления. Това е износена шарнирна втулка на задно колело, най-често се случва първо на лявото колело. Смяната струва колкото самата втулка, но има много разглобяване. Естествено има и българско решение - маслена инжекция в нея. Решава проблема временно.
– Поклопване отпред, усеща се и във волана в по-напреднал стадий. Когато се пусне волана, колата хуква встрани. Най-често е причинено от шарнира на носач отпред (2 са и проблемният е този, на който шпилката сочи нагоре) - сменя се носача. Ако му се съсипе другият тампон (той може да се смени отделно) се чува различно, по-отчетливо клопване, най-често в завой с ниска скорост и дупка. След смяната им задължително отива на стенд за сходимост - и на 2та моста. Бягането встрани се дължи на развалената геометрия, когато се ръзбие шарнира, гумите се износват неравномерно тогава.
– Много тихо скърцане, чува се само в купето при клатене на задницата във вертикална посока - При мен се оказаха някакви биалетки отзад. По 60лв бр в БС.
– Мирис на нафта, а понякога се образува и бял пушек, излизащ от предницата. Резултат от това е повреда в помпата за високо налягане или напукан маркуч (филтър-помпа или обратна нафта) или изпуснали скоби на маркучите. Ако са маркучи - нови струват около стотина лева.
– Влизане на авариен режим на магистрала, при равномерно шофиране. Получава се от зацапан DPF, който дава разнообразни грешки. Зацапва се от продължително градско шофиране. Лекува се със СТАР диагнозата или много раздаване на газ, на дълго. Ако се случва от скоро и зачести е хубаво да се намери причината за това - лошо гориво, неизправни дюзи, чип тунинг или комбинация. Ако е чип - трябва да се качи на дино, да се види съотношението гориво-въздух и да се настрои в целият диапазон на оборотите да не пада под 15.
= Зимата аз лично препоръчвам обилно изплакване на пода, радиаторите и окачването. Аз лично когато я мия въртя предните гуми наляво, после надясно и обилно измивам с водоструйка. При възможност всяка седмица или след дълъг път.
= Външните ни огледала се крадат лесно, затова е хубаво да се сгънат и изядат главите на 1-2 болта на всяко огледало. Изпитано е и върши работа.
#8
Posted 28 February 2012 - 22:00
Незнам дали въпроса ми е за тук но предполагам че и на други колеги ще им е интересно и полезно
Интересува ме дали редовното профилактичното чистене (със обезмасляващ спреи) на дебитомера е вредно -става въпрос за напълно изряден и показващ в нормите дебитомер!
Интересува ме дали редовното профилактичното чистене (със обезмасляващ спреи) на дебитомера е вредно -става въпрос за напълно изряден и показващ в нормите дебитомер!
#9
Posted 29 February 2012 - 09:07
1-2 в годината може,повече нее необходимо.Незнам дали въпроса ми е за тук но предполагам че и на други колеги ще им е интересно и полезно
Интересува ме дали редовното профилактичното чистене (със обезмасляващ спреи) на дебитомера е вредно -става въпрос за напълно изряден и показващ в нормите дебитомер!
Когато се почиства air flow senzor единственото и задължително условие той да е изстинал.И трябва да се ползва спрей за почистване на дебитомери обезмасляващите са агресивни и могат да навредят на кристала.
#10
Posted 30 March 2012 - 22:00
Имах следният проблем, който (надявам се) беше решен днес.
След обслужване нивото на маслото се покачваше постепенно и започва да ми изкарва грешки на дисплея. Днес я обслужвах и помолих да ми премерят източеното количество. Беше 10,5 литра, при налято 6,5л на предното обслужване. Оказа се, че е примесено с нафта. Причината - помпата за високо налягане. Пратиха я в специализиран сервиз и всички О-пръстени и семеринга бяха сменени. Сега ще наблюдавам с времето как ще се държи.
Допълнително подмених и маркучите и скобите между филтъра и помпата.
След обслужване нивото на маслото се покачваше постепенно и започва да ми изкарва грешки на дисплея. Днес я обслужвах и помолих да ми премерят източеното количество. Беше 10,5 литра, при налято 6,5л на предното обслужване. Оказа се, че е примесено с нафта. Причината - помпата за високо налягане. Пратиха я в специализиран сервиз и всички О-пръстени и семеринга бяха сменени. Сега ще наблюдавам с времето как ще се държи.
Допълнително подмених и маркучите и скобите между филтъра и помпата.
#11
Posted 06 April 2012 - 12:43
имам С200 компресор, въпросният по- горе сепаратор може ли да се почисти с обезмасляващ шпрей и ако не- колко струва нов?
#12
Posted 07 April 2012 - 06:24
В сапаратора няма какво да чистиш,това е гумена мембрана и пружина.С времето тази мембрана се втърдява , пропуква, омеква пружината затова се сменя.
#13
Posted 07 April 2012 - 20:54
Имам предвид "охлюва" на който му викат, който е отгоре върху двигателя, или говорим за различни неща? При него маслото се отделя чрез центробежно завихряне, вътре е кух. Питам, понеже аз моят го чистих с обезмасляващ шпрей, колата си върви без проблем вече доста време...
#14
Posted 10 May 2012 - 11:25
Здравеите колеги!
Имам проблем с Electronic Stability Program (ESP).
Напоследак постоянно ми излиза ЕSP defekt и системата отказва.Оправя се понякога като изгася и запаля наново двигателя.Като тръгна след10 15 метра се маха тази грешка.Като съм на дълаг път и ми изпише пак същатата грешка,няма оправяне и я карам с този проблем!Някои ако е имал същия този проблем или има някаква представа от какво може да е,ще бъда наистина благодарен да сподели мнение Когато съм ходил по сервизи,трият грешките на компютара и след 2-3 ден пак същата работа.Нормално ли е автомобил на реаллни 100 000 км да дава такива грешки и вече почна да прави този проблем с турбото да прекъсва и да минава в авариен режим!
Благодаря Ви за вниманието!
Имам проблем с Electronic Stability Program (ESP).
Напоследак постоянно ми излиза ЕSP defekt и системата отказва.Оправя се понякога като изгася и запаля наново двигателя.Като тръгна след10 15 метра се маха тази грешка.Като съм на дълаг път и ми изпише пак същатата грешка,няма оправяне и я карам с този проблем!Някои ако е имал същия този проблем или има някаква представа от какво може да е,ще бъда наистина благодарен да сподели мнение Когато съм ходил по сервизи,трият грешките на компютара и след 2-3 ден пак същата работа.Нормално ли е автомобил на реаллни 100 000 км да дава такива грешки и вече почна да прави този проблем с турбото да прекъсва и да минава в авариен режим!
Благодаря Ви за вниманието!
#15
Posted 10 May 2012 - 13:11
Трябва ти диагностика и ще си каже
Много вероятно да е датчик, те са два единият на кормилната уредба, а другият отзад под кората на багажника зад задните седалки.
Грешката се нулира катозавъртиш волана от край до край. Пробвай после да вземеш завой с по-висока скорост и виж дали ще се появи пак. Оправията е смяна на датчика
Много вероятно да е датчик, те са два единият на кормилната уредба, а другият отзад под кората на багажника зад задните седалки.
Грешката се нулира катозавъртиш волана от край до край. Пробвай после да вземеш завой с по-висока скорост и виж дали ще се появи пак. Оправията е смяна на датчика
1 user(s) are reading this topic
0 members, 1 guests, 0 anonymous users