Към съдържанието

  •  

Снимка
- - - - -

Бутони на волана и клаксон


  • Please log in to reply
13 мнения по тази тема

#1 amgsport

amgsport

    Чирак

  • Потребители на форума
  • 63 Мнения:
  • Пол:Мъж
  • Град:Петрич, София...
  • Автомобил:
    Mercedes CLK230 2000g

Публикувано 07 февруари 2012 - 01:43

Здравейте колеги,

Имам следния проблем с цлк230 2000г. :

Клаксона и бутоните на волана спряха да работят. Не мога да виждам нито разхода на гориво, нито да сменям менютата.
Възможно ли е да е бушон? Ако е бушон, кой от всичките е за клаксона и кой за бутоните на волана. Надявам се някой да сподели опита и знанията си.


Благодаря,
Крум
  • 0

#2 mradulov

mradulov

    Член на МБКБ

  • Замразено членство
  • 3721 Мнения:
  • Пол:Мъж
  • Град:София
  • Интереси:Автомобили
  • Автомобил:
    S203 220CDI Автоматик 2005г.

Публикувано 07 февруари 2012 - 07:28

Соред мен не е бушон. Свети ли някаква лампа на таблото, ЕСП примерно?
Клаксона и бутоните се махат, като развиеш двата болта от към предницата, демек на гърба на волана.
Болтовете са глуху шестограми, по спомен 8-ци. Като ги разхлабиш, махаш ключа от контакта и по никакъв повод не го пъхаш докато не закачиш всички жици, защото записва люти грешки и струва 50-80 кинта да ти изгасят лампите.
Ако проблема не е чарковете дето падат с двата болта ще махаш и волана от централни болт под клаксона, където има едни плъзгачи, които прехвърлят тоците към колата, както и машинката, която дава сигнал на есп колко си завъртял волана. Преди да го махаш, го бележи за да можеш да го върнеш в същата позиция, важно е.
Ако нямаш опит, най-добре ходи в сервиз, за да не се усере някоя сустема.
Клаксона със сигурност има бушон, но бутоните нямат и за това залагам или на кабелчетата от клаксона до плъзгачите или на пкъзгачите
  • 0
Mercedes-Benz - Unlike any other!

#3 Майсторо

Майсторо

    Чирак

  • Потребители на форума
  • 213 Мнения:
  • Пол:Мъж
  • Град:Благоевград
  • Автомобил:
    W212 E 250 CDI 2011 ELEGANCE Е 290 TURBO DIESEL 1999 CLASIC
    NISSAN MIKRA 1.3 NCVT avtomatic
ГАРАЖ Виж ГАРАЖА

Публикувано 07 февруари 2012 - 08:15

Колега най-вероятно ти е прекъснал лентовия кабел на волана . Провери го но ще е малко по-сложно и сигурно ще се наложи да посетиш някой сервиз. Успех !

Този пост е редактиран от Майсторо: 07 февруари 2012 - 08:16

  • 2
НПубликувано изображение НИКОГА НЕ КАЗВАЙ НИКОГА

#4 Илия Горанов

Илия Горанов

    Член на УС на МБКБ

  • Управителен съвет
  • 7499 Мнения:
  • Пол:Мъж
  • Град:София
  • Автомобил:
    CLK200 Kompressor
    163hp, 2001, dark blue
ГАРАЖ Виж ГАРАЖА

Публикувано 07 февруари 2012 - 09:48

На CLK бутоните на волана минават през CAN-BUS шината и няма вариант да е бушон. Аз бих заложил на т.нар. лентов кабел във волана. Там има общо четири неща.

1. кабел за клаксона
2. кабели на airbag
3. захранване на подсветката на бутоните
4. CAN-BUS шина за бутоните

Датчика за ъгъла на завиване мисля, че не е във волана, а в колонката и кабелите му не се осукват, както останалите описани по-горе.

Наистина е препоръчително да отидеш в сервиз, ако не знаеш какво рпавиш, защото някои от частите вътре са доста скъпи и чупливи.
  • 0

Ако си задаваш въпроса "струва ли си да ремонтирам стария Мерцедес", по-добре го продай и си купи чисто ново Пежо, Мерцедес не е твоята марка!
Бабини деветиниclk.babailiica.comнаргиле


#5 mradulov

mradulov

    Член на МБКБ

  • Замразено членство
  • 3721 Мнения:
  • Пол:Мъж
  • Град:София
  • Интереси:Автомобили
  • Автомобил:
    S203 220CDI Автоматик 2005г.

Публикувано 07 февруари 2012 - 10:22

Датчика за ъгъла на завиване мисля, че не е във волана, а в колонката и кабелите му не се осукват, както останалите описани по-горе.

Едната част е на волана, мисля че е само магнити, а другата с кабелите е на колнката, но е много важно магнитите да не се базикат.
  • 1
Mercedes-Benz - Unlike any other!

#6 Вай Басо

Вай Басо

    Бамбашка!

  • Потребители на форума
  • 5604 Мнения:
  • Пол:Мъж
  • Град:София
  • Автомобил:
    W124 220E/E220 тотално рециклиран 2011г

    http://forums.mbclub.bg/topic/31677-/
ГАРАЖ Виж ГАРАЖА

Публикувано 07 февруари 2012 - 10:28

Колега най-вероятно ти е прекъснал лентовия кабел на волана . Провери го но ще е малко по-сложно и сигурно ще се наложи да посетиш някой сервиз. Успех !


+1
  • 1


Вари го,печи го,бенца си е Бенц!

 

Мръсните усти на завистниците са като кофи за боклук - вонящи и винаги отворени!
 


#7 HIFI

HIFI

    Член на МБКБ

  • Членове на клуба
  • 120 Мнения:
  • Пол:Мъж
  • Интереси:Еlectronics, Embedded Software Development for Microcontrolers, BasketBall
  • Автомобил:
    CLK 320 W208
    m112 18V V6 218hp
    SmaragdSchwarz

Публикувано 07 февруари 2012 - 13:35

Преди да обвиниш лентовия кабел обърни внимание изгасва ли ти лампата на AIRBAG-а след запалването на колата, ако и тя не гасне значи вече вероятността се покачва...
  • 0

#8 amgsport

amgsport

    Чирак

  • Потребители на форума
  • 63 Мнения:
  • Пол:Мъж
  • Град:Петрич, София...
  • Автомобил:
    Mercedes CLK230 2000g

Публикувано 07 февруари 2012 - 15:13

Здравейте отново,

Нямам никакви светещи лампи по таблото. Може би е лентовия кабел, защото сега не ми светят бутоните, когато съм на габарите.
Може ли някой да ми каже поне кой бушон да погледна за клаксона, защото той е най-спешен за момента, а когато се стопи снега ще погледна бутоните.

Благодаря много за бързите отговори,

Крум
  • 0

#9 HIFI

HIFI

    Член на МБКБ

  • Членове на клуба
  • 120 Мнения:
  • Пол:Мъж
  • Интереси:Еlectronics, Embedded Software Development for Microcontrolers, BasketBall
  • Автомобил:
    CLK 320 W208
    m112 18V V6 218hp
    SmaragdSchwarz

Публикувано 07 февруари 2012 - 15:15

AIRBAG лампата е до скоростния лост на CLK-тата прилича на малък елипсовиден бутон....
  • 0

#10 amgsport

amgsport

    Чирак

  • Потребители на форума
  • 63 Мнения:
  • Пол:Мъж
  • Град:Петрич, София...
  • Автомобил:
    Mercedes CLK230 2000g

Публикувано 07 февруари 2012 - 16:06

Пропуснал съм да отговоря за AIR BAG лампата. Угасва си.
  • 0

#11 HIFI

HIFI

    Член на МБКБ

  • Членове на клуба
  • 120 Мнения:
  • Пол:Мъж
  • Интереси:Еlectronics, Embedded Software Development for Microcontrolers, BasketBall
  • Автомобил:
    CLK 320 W208
    m112 18V V6 218hp
    SmaragdSchwarz

Публикувано 07 февруари 2012 - 21:46

Значи лентовия кабел до AIRBAG-а във волана е ОК. Може само за бутоните да е прецакан, както ти каза Илия там комуникацията е по CAN може пък самия модул да се е прецакал (този във волана)....
  • 0

#12 Илия Горанов

Илия Горанов

    Член на УС на МБКБ

  • Управителен съвет
  • 7499 Мнения:
  • Пол:Мъж
  • Град:София
  • Автомобил:
    CLK200 Kompressor
    163hp, 2001, dark blue
ГАРАЖ Виж ГАРАЖА

Публикувано 07 февруари 2012 - 22:18

Между другото - независимо дали е прекъснат кабел или повреден CAN модул - подозирам, че и в двата случая една диагностика ще го покаже...
Минимум ще каже, че няма връзка с модула, а може и да каже, че връща странни сигнали...
  • 0

Ако си задаваш въпроса "струва ли си да ремонтирам стария Мерцедес", по-добре го продай и си купи чисто ново Пежо, Мерцедес не е твоята марка!
Бабини деветиниclk.babailiica.comнаргиле


#13 amgsport

amgsport

    Чирак

  • Потребители на форума
  • 63 Мнения:
  • Пол:Мъж
  • Град:Петрич, София...
  • Автомобил:
    Mercedes CLK230 2000g

Публикувано 08 февруари 2012 - 00:56

Благодаря за всички мнения! Ще закарам колата на диагностика и ще видим какво ще покаже.

Благодаря,
Крум
  • 0

#14 aladin

aladin

    Чирак

  • Потребители на форума
  • 181 Мнения:
  • Пол:Мъж
  • Град:София
  • Автомобил:
    Mercedes CLK200 Kompressor 192ps Avantgarde
ГАРАЖ Виж ГАРАЖА

Публикувано 06 януари 2018 - 00:41

Хм, на мен бутона за намаляне на звука спря да работи, а този за усилване бачка.


  • 0

855712_2.png





1 потребител(и) четат тази тема

0 потребители, 1 гости, 0 анонимни