
Бутони на волана и клаксон
Започната от amgsport, 07 фев 2012 - 01:43:50
13 мнения по тази тема
#1
Публикувано 07 февруари 2012 - 01:43
Здравейте колеги,
Имам следния проблем с цлк230 2000г. :
Клаксона и бутоните на волана спряха да работят. Не мога да виждам нито разхода на гориво, нито да сменям менютата.
Възможно ли е да е бушон? Ако е бушон, кой от всичките е за клаксона и кой за бутоните на волана. Надявам се някой да сподели опита и знанията си.
Благодаря,
Крум
Имам следния проблем с цлк230 2000г. :
Клаксона и бутоните на волана спряха да работят. Не мога да виждам нито разхода на гориво, нито да сменям менютата.
Възможно ли е да е бушон? Ако е бушон, кой от всичките е за клаксона и кой за бутоните на волана. Надявам се някой да сподели опита и знанията си.
Благодаря,
Крум
#2
Публикувано 07 февруари 2012 - 07:28
Соред мен не е бушон. Свети ли някаква лампа на таблото, ЕСП примерно?
Клаксона и бутоните се махат, като развиеш двата болта от към предницата, демек на гърба на волана.
Болтовете са глуху шестограми, по спомен 8-ци. Като ги разхлабиш, махаш ключа от контакта и по никакъв повод не го пъхаш докато не закачиш всички жици, защото записва люти грешки и струва 50-80 кинта да ти изгасят лампите.
Ако проблема не е чарковете дето падат с двата болта ще махаш и волана от централни болт под клаксона, където има едни плъзгачи, които прехвърлят тоците към колата, както и машинката, която дава сигнал на есп колко си завъртял волана. Преди да го махаш, го бележи за да можеш да го върнеш в същата позиция, важно е.
Ако нямаш опит, най-добре ходи в сервиз, за да не се усере някоя сустема.
Клаксона със сигурност има бушон, но бутоните нямат и за това залагам или на кабелчетата от клаксона до плъзгачите или на пкъзгачите
Клаксона и бутоните се махат, като развиеш двата болта от към предницата, демек на гърба на волана.
Болтовете са глуху шестограми, по спомен 8-ци. Като ги разхлабиш, махаш ключа от контакта и по никакъв повод не го пъхаш докато не закачиш всички жици, защото записва люти грешки и струва 50-80 кинта да ти изгасят лампите.
Ако проблема не е чарковете дето падат с двата болта ще махаш и волана от централни болт под клаксона, където има едни плъзгачи, които прехвърлят тоците към колата, както и машинката, която дава сигнал на есп колко си завъртял волана. Преди да го махаш, го бележи за да можеш да го върнеш в същата позиция, важно е.
Ако нямаш опит, най-добре ходи в сервиз, за да не се усере някоя сустема.
Клаксона със сигурност има бушон, но бутоните нямат и за това залагам или на кабелчетата от клаксона до плъзгачите или на пкъзгачите
Mercedes-Benz - Unlike any other!
#4
Публикувано 07 февруари 2012 - 09:48
На CLK бутоните на волана минават през CAN-BUS шината и няма вариант да е бушон. Аз бих заложил на т.нар. лентов кабел във волана. Там има общо четири неща.
1. кабел за клаксона
2. кабели на airbag
3. захранване на подсветката на бутоните
4. CAN-BUS шина за бутоните
Датчика за ъгъла на завиване мисля, че не е във волана, а в колонката и кабелите му не се осукват, както останалите описани по-горе.
Наистина е препоръчително да отидеш в сервиз, ако не знаеш какво рпавиш, защото някои от частите вътре са доста скъпи и чупливи.
1. кабел за клаксона
2. кабели на airbag
3. захранване на подсветката на бутоните
4. CAN-BUS шина за бутоните
Датчика за ъгъла на завиване мисля, че не е във волана, а в колонката и кабелите му не се осукват, както останалите описани по-горе.
Наистина е препоръчително да отидеш в сервиз, ако не знаеш какво рпавиш, защото някои от частите вътре са доста скъпи и чупливи.
Ако си задаваш въпроса "струва ли си да ремонтирам стария Мерцедес", по-добре го продай и си купи чисто ново Пежо, Мерцедес не е твоята марка!
• Бабини деветини • clk.babailiica.com • наргиле •
#5
Публикувано 07 февруари 2012 - 10:22
Едната част е на волана, мисля че е само магнити, а другата с кабелите е на колнката, но е много важно магнитите да не се базикат.Датчика за ъгъла на завиване мисля, че не е във волана, а в колонката и кабелите му не се осукват, както останалите описани по-горе.
Mercedes-Benz - Unlike any other!
#6
Публикувано 07 февруари 2012 - 10:28
Колега най-вероятно ти е прекъснал лентовия кабел на волана . Провери го но ще е малко по-сложно и сигурно ще се наложи да посетиш някой сервиз. Успех !
+1
Вари го,печи го,бенца си е Бенц!
Мръсните усти на завистниците са като кофи за боклук - вонящи и винаги отворени!
#7
Публикувано 07 февруари 2012 - 13:35
Преди да обвиниш лентовия кабел обърни внимание изгасва ли ти лампата на AIRBAG-а след запалването на колата, ако и тя не гасне значи вече вероятността се покачва...
#8
Публикувано 07 февруари 2012 - 15:13
Здравейте отново,
Нямам никакви светещи лампи по таблото. Може би е лентовия кабел, защото сега не ми светят бутоните, когато съм на габарите.
Може ли някой да ми каже поне кой бушон да погледна за клаксона, защото той е най-спешен за момента, а когато се стопи снега ще погледна бутоните.
Благодаря много за бързите отговори,
Крум
Нямам никакви светещи лампи по таблото. Може би е лентовия кабел, защото сега не ми светят бутоните, когато съм на габарите.
Може ли някой да ми каже поне кой бушон да погледна за клаксона, защото той е най-спешен за момента, а когато се стопи снега ще погледна бутоните.
Благодаря много за бързите отговори,
Крум
#9
Публикувано 07 февруари 2012 - 15:15
AIRBAG лампата е до скоростния лост на CLK-тата прилича на малък елипсовиден бутон....
#10
Публикувано 07 февруари 2012 - 16:06
Пропуснал съм да отговоря за AIR BAG лампата. Угасва си.
#11
Публикувано 07 февруари 2012 - 21:46
Значи лентовия кабел до AIRBAG-а във волана е ОК. Може само за бутоните да е прецакан, както ти каза Илия там комуникацията е по CAN може пък самия модул да се е прецакал (този във волана)....
#12
Публикувано 07 февруари 2012 - 22:18
Между другото - независимо дали е прекъснат кабел или повреден CAN модул - подозирам, че и в двата случая една диагностика ще го покаже...
Минимум ще каже, че няма връзка с модула, а може и да каже, че връща странни сигнали...
Минимум ще каже, че няма връзка с модула, а може и да каже, че връща странни сигнали...
Ако си задаваш въпроса "струва ли си да ремонтирам стария Мерцедес", по-добре го продай и си купи чисто ново Пежо, Мерцедес не е твоята марка!
• Бабини деветини • clk.babailiica.com • наргиле •
#13
Публикувано 08 февруари 2012 - 00:56
Благодаря за всички мнения! Ще закарам колата на диагностика и ще видим какво ще покаже.
Благодаря,
Крум
Благодаря,
Крум
1 потребител(и) четат тази тема
0 потребители, 1 гости, 0 анонимни