Към съдържанието

  •  

Снимка
- - - - -

Чистачката не бачка - ужас

чистачка

  • Please log in to reply
14 мнения по тази тема

#1 xcool

xcool

    Прохождащ

  • Потребители на форума
  • 44 Мнения:
  • Пол:Мъж
  • Град:Перник
  • Автомобил:
    W124 E200 1995

Публикувано 01 февруари 2012 - 15:05

Здравейте колеги.
Имам следния проблем - чистачката на предния джам започна да дава проблеми - или въобще не тръгва, или тръгне и направи няколко оборота и спре.после работи пак известно време и спира, и после пак всичко се повтаря. Прегледах бушоните - здрави са. Предполагам че е от релето, но не зная къде се намира. Зад бушоните има няколко релета(едно голямо, едно по-малко и три малки (зелено , синьо и бяло) - тествах чистачката като ги махах едно по едно (без най-голямото, че неможах да го извадя), но си работи чистачката и без тях. Забелязах, че средното по големина реле управлява хода на чистачката като я връща в начално положение - а без това реле чистачката спира директо намясто щом врътна лостчето за изключване. Сега забелязах, че ми се губи понякпога и първата скорост на чистачката. Та въпроса ми е някой знае ли от къде идва проблема и къде е аджеба това реле за пускането на чистачката.

П.П. Колата е W124 Е200 1995г. бензин 136 коня
  • 0

Грешните решения се избягват чрез натрупания опит, а опита, за жалост се трупа от грешни решения


#2 ivanhow

ivanhow

    Майстор

  • Потребители на форума
  • 865 Мнения:
  • Пол:Мъж
  • Град:София
  • Автомобил:
    Mercedes W203 220CDI 143hp ex
    Mercedes W211 E500 306 hp

Публикувано 01 февруари 2012 - 16:38

Колега смени си бушоните с оригинални и мисля че ще си решиш проблема. Аз имах същият. Отварях моторчета, смазвах и почиствах. И накрая един майстор ми каза да сменя бушоните и всичко си дойде на място! Сложи обаче истински бушони. Не са скъпи!
  • 0

#3 Bili

Bili

    Чирак

  • Потребители на форума
  • 61 Мнения:
  • Пол:Мъж
  • Град:Атина
  • Автомобил:
    W 210 320 cdi 2001... Nissan micra 1,4 2005

Публикувано 01 февруари 2012 - 17:40

Аз мисля, че това може да е лостчето от което се включват чистачките и мигачите.
При мен излезна това Е220Т 1995г. често срещан проблем, но това е най-лошото
дано да излезне от тия релета, късмет колега.
  • 0

#4 Lorinser

Lorinser

    Член на МБКБ

  • Замразено членство
  • 5339 Мнения:
  • Пол:Мъж
  • Град:Sofia
  • Автомобил:
    --Първият в БГ C124 CE500 M117-V8 Custom.
    --W126 260SE 1988

Публикувано 01 февруари 2012 - 18:26

може да е от 300 неща
кажи как се движи чистачката? бавно, зорлем, или бързо?
запъва ли някъде?
  • 0

#5 xcool

xcool

    Прохождащ

  • Потребители на форума
  • 44 Мнения:
  • Пол:Мъж
  • Град:Перник
  • Автомобил:
    W124 E200 1995

Публикувано 02 февруари 2012 - 11:45

Не запъва никъде колега, нито се мори...работи си нормално докато ..........не спре . Днес я карах в снега - ужас ви казвам... дори ми изчезнаха и мигачите и отоплението на задното стъкло (това е от средното по големина реле - пробвах) Та някой знае ли къде е релето за чистачката или да има някаква схема на ел инсталацията , да взема да го сменя пък да пробвам :wacko
  • 0

Грешните решения се избягват чрез натрупания опит, а опита, за жалост се трупа от грешни решения


#6 xcool

xcool

    Прохождащ

  • Потребители на форума
  • 44 Мнения:
  • Пол:Мъж
  • Град:Перник
  • Автомобил:
    W124 E200 1995

Публикувано 02 февруари 2012 - 12:45

Туку що оправих релето за мигачите и затоплянето на задния прозорец а дори и от там се контролира и първата скорост на чистачката - и тя се оправи. Също така смених и втория по ред бушон, който е за чистачката с един от по долните от 16А та изключвам проблема да е от бушоните.То оправих е силно казано....подлижих една гума да държи средното по големина реле под напрежение (защото като го разклатя и губи контакт някъде) и засега всичко е ок. Докато тествах чистачката, тя спря на средата на прозореца и аз я дръпнах с ръка и тя пак проработи. Оставих я да работи около 10 мин. и всичко беше ок. Дори се опитвах да я спра с ръка но си имаше доста сила и не спря. Започвам да се съмнявам дали изобщо има реле което пуска чистачката. Като се поправи времето ще я разглобя изчистя и смажа - пък дано се оправи. :dontknow
  • 0

Грешните решения се избягват чрез натрупания опит, а опита, за жалост се трупа от грешни решения


#7 Lorinser

Lorinser

    Член на МБКБ

  • Замразено членство
  • 5339 Мнения:
  • Пол:Мъж
  • Град:Sofia
  • Автомобил:
    --Първият в БГ C124 CE500 M117-V8 Custom.
    --W126 260SE 1988

Публикувано 02 февруари 2012 - 23:18

следващия път като спре, с дръжката на отверката-чукни релето и виж дали ще тръгне
  • 0

#8 Peter Dobrev

Peter Dobrev

    Прохождащ

  • Нови потребители
  • 2 Мнения:

Публикувано 02 април 2012 - 21:12

Здравейте,
аз дълго време се борих с проблема. Оказа се, че един от лостовете на рамото работи проблемно, т. е. сякаш не е добре смазан и трудно влиза в улеите. Поведението беше точно същото както го описваш. В един момент моторчето на чистачката просто умря. Ходих на майстор, уж го оправи, за около седмица, после пак същото. Купих едно моторче от колега от форума и се хванах всичко да разглобя. Част по част прегледах и се оказа, че един от лостовете запъва. Разглобих го, смазах с WD, раздвижих, за да мине хубаво смазката, смених си моторчето и сега всичко е точно. Съвет от мен. Много внимавай с лостовете и рамото, защото много лесно се размества и после чистачката или върви накриво или блокира. Не насилвай нищо. Аз лично бях сложил малко по-слаб бушон за чистачката, за да може, ако запре да не ми изгори моторчето. Резултатът беше 2-3 изгорели бушона. Пази много внимателно всичките гумени уплътнения, винтчета и гайки, ако изпуснеш нещо пада под вентилатора на парното и ваденето е меко казано трудно.
Ако не съм бил ясен звънни да ти разкажа подробно - 0888 599934 Петър
  • 0

#9 Blond

Blond

    Член на МБКБ

  • Членове на клуба
  • 3955 Мнения:
  • Пол:Мъж
  • Град:София
  • Автомобил:
    C124 200E 1992
    S202 220CDI 11.1999
    W211 220CDI 04.2004
    C207 350CDI 06.2009
    W212 220CDI 11.2013
    W213 400d 07.2020

Публикувано 03 април 2012 - 06:06

WD-то не смазва, а само почиства, обезмаслява и разтваря ръжди. Смажи го с течна грес или в краен случай с масло, но не и с WD-40!
  • 3

#10 Peter Dobrev

Peter Dobrev

    Прохождащ

  • Нови потребители
  • 2 Мнения:

Публикувано 03 април 2012 - 19:10

Колегата има резон, а аз сериозно подлъгах всички. Не е било WD, а ми с някакъв смазващ спрей. Флакона страшно прилича на ВД-то. Сори!
  • 0

#11 dzuvko

dzuvko

    Напреднал

  • Потребители на форума
  • 310 Мнения:
  • Пол:Мъж
  • Град:София
  • Интереси:W124, W202, W201, Електроника, Програмиране, Шахмат, Забавления
  • Автомобил:
    W124 - 2.0 Coupe (М111.940)
    W201 - 2.0D 190D
    W202 - 2.0 136кс (М111.941)
    W220 - S500 306кс V8 M113
ГАРАЖ Виж ГАРАЖА

Публикувано 23 април 2012 - 13:50

Здравейте, аз имам проблем със самото лостче за управление на светлините.
Проблема е, че доста време не бях карал колата и изчезнаха мигачите, но когато натиснеш лостчето по силно и го държиш няма проблем и си има мигачи. Аз предполагам, че контактните площадки са се окислили, дотук ОК, но забелязах и че нямам къси светлини. Когато върна назад лостчето за поздравителните се включват късите, пусна ли го изгасват.

Основният ми въпрос е как да сваля пластмасата около волана за да извадя лостчето ( къде са щипките или винтчетата ) ?
След като огледах забелязах че има два малки кръгли отвора на задната страна на волана. Те са за ?
Имате ли идеи освен контактните площадки какво друго може да се е прецакало ?

Този пост е редактиран от dzuvko: 23 април 2012 - 13:51

  • 0

#12 Вай Басо

Вай Басо

    Бамбашка!

  • Потребители на форума
  • 5604 Мнения:
  • Пол:Мъж
  • Град:София
  • Автомобил:
    W124 220E/E220 тотално рециклиран 2011г

    http://forums.mbclub.bg/topic/31677-/
ГАРАЖ Виж ГАРАЖА

Публикувано 23 април 2012 - 21:48

.От малките кръгли отвори на гърба на волана се сваля еърбега - торкс 4 или 5 мм................... после ключа за контакта в джоба и внимателно откачаш оранжевата му буксичка и другите две обувки за бибитките.

Следва болта в средата на волана с шестограм 10 мм и дълго рамо - бележиш за да може после да си го върнеш на позицията на която е бил, той си има белези но за всеки случай разгледай дали отговарят, преди да го измъкнеш.

Като извадиш волана на оста под него имаш лентов кабел или графитни контакти за писти като на кадрото

Прикачен файл  P1010179.JPG   185,42K   38 Брой сваляния

ако си с лентов, трябва да го завъртиш и да се взреш в два отвора и откриеш 2 та броя, малки, черни кръстати болтчета които го държат......горе на снимката са жълти заради модела, но разположението им е същото като при лентовия.


отвиваш, махаш и .........отдолу ти е основата на лоста. ;)

Този пост е редактиран от бай Васил: 23 април 2012 - 22:19

  • 0


Вари го,печи го,бенца си е Бенц!

 

Мръсните усти на завистниците са като кофи за боклук - вонящи и винаги отворени!
 


#13 Вай Басо

Вай Басо

    Бамбашка!

  • Потребители на форума
  • 5604 Мнения:
  • Пол:Мъж
  • Град:София
  • Автомобил:
    W124 220E/E220 тотално рециклиран 2011г

    http://forums.mbclub.bg/topic/31677-/
ГАРАЖ Виж ГАРАЖА

Публикувано 23 април 2012 - 22:25

.

Този пост е редактиран от бай Васил: 23 април 2012 - 22:25

  • 0


Вари го,печи го,бенца си е Бенц!

 

Мръсните усти на завистниците са като кофи за боклук - вонящи и винаги отворени!
 


#14 dzuvko

dzuvko

    Напреднал

  • Потребители на форума
  • 310 Мнения:
  • Пол:Мъж
  • Град:София
  • Интереси:W124, W202, W201, Електроника, Програмиране, Шахмат, Забавления
  • Автомобил:
    W124 - 2.0 Coupe (М111.940)
    W201 - 2.0D 190D
    W202 - 2.0 136кс (М111.941)
    W220 - S500 306кс V8 M113
ГАРАЖ Виж ГАРАЖА

Публикувано 24 април 2012 - 10:41

Пффф! Бая зор, ама определено ще се пробвам
  • 0

#15 220TE

220TE

    Чирак

  • Потребители на форума
  • 165 Мнения:
  • Пол:Мъж
  • Град:София
  • Автомобил:
    Мercedes-Benz 124 Sportline / 220TE/ ,110KW , X.1992г.

Публикувано 25 април 2012 - 14:01

WD-то не смазва, а само почиства, обезмаслява и разтваря ръжди. Смажи го с течна грес или в краен случай с масло, но не и с WD-40!

Зимата и аз имах за първи път проблем с чистачката.Едно забавяне едно замисляне .....аха да спре...Смазах чистачкана и нещата се оправиха.Съвета ми е обаче не с грес или с ВД а с графитна смазка както направих в моя случай.Тубичката графитна смазка струва 1.80лв. в железарските магазини.Успех !
  • 0




1 потребител(и) четат тази тема

0 потребители, 1 гости, 0 анонимни