14 мнения по тази тема
#1
Публикувано 01 февруари 2012 - 15:05
Здравейте колеги.
Имам следния проблем - чистачката на предния джам започна да дава проблеми - или въобще не тръгва, или тръгне и направи няколко оборота и спре.после работи пак известно време и спира, и после пак всичко се повтаря. Прегледах бушоните - здрави са. Предполагам че е от релето, но не зная къде се намира. Зад бушоните има няколко релета(едно голямо, едно по-малко и три малки (зелено , синьо и бяло) - тествах чистачката като ги махах едно по едно (без най-голямото, че неможах да го извадя), но си работи чистачката и без тях. Забелязах, че средното по големина реле управлява хода на чистачката като я връща в начално положение - а без това реле чистачката спира директо намясто щом врътна лостчето за изключване. Сега забелязах, че ми се губи понякпога и първата скорост на чистачката. Та въпроса ми е някой знае ли от къде идва проблема и къде е аджеба това реле за пускането на чистачката.
П.П. Колата е W124 Е200 1995г. бензин 136 коня
Имам следния проблем - чистачката на предния джам започна да дава проблеми - или въобще не тръгва, или тръгне и направи няколко оборота и спре.после работи пак известно време и спира, и после пак всичко се повтаря. Прегледах бушоните - здрави са. Предполагам че е от релето, но не зная къде се намира. Зад бушоните има няколко релета(едно голямо, едно по-малко и три малки (зелено , синьо и бяло) - тествах чистачката като ги махах едно по едно (без най-голямото, че неможах да го извадя), но си работи чистачката и без тях. Забелязах, че средното по големина реле управлява хода на чистачката като я връща в начално положение - а без това реле чистачката спира директо намясто щом врътна лостчето за изключване. Сега забелязах, че ми се губи понякпога и първата скорост на чистачката. Та въпроса ми е някой знае ли от къде идва проблема и къде е аджеба това реле за пускането на чистачката.
П.П. Колата е W124 Е200 1995г. бензин 136 коня
Грешните решения се избягват чрез натрупания опит, а опита, за жалост се трупа от грешни решения
#2
Публикувано 01 февруари 2012 - 16:38
Колега смени си бушоните с оригинални и мисля че ще си решиш проблема. Аз имах същият. Отварях моторчета, смазвах и почиствах. И накрая един майстор ми каза да сменя бушоните и всичко си дойде на място! Сложи обаче истински бушони. Не са скъпи!
#3
Публикувано 01 февруари 2012 - 17:40
Аз мисля, че това може да е лостчето от което се включват чистачките и мигачите.
При мен излезна това Е220Т 1995г. често срещан проблем, но това е най-лошото
дано да излезне от тия релета, късмет колега.
При мен излезна това Е220Т 1995г. често срещан проблем, но това е най-лошото
дано да излезне от тия релета, късмет колега.
#4
Публикувано 01 февруари 2012 - 18:26
може да е от 300 неща
кажи как се движи чистачката? бавно, зорлем, или бързо?
запъва ли някъде?
кажи как се движи чистачката? бавно, зорлем, или бързо?
запъва ли някъде?
#5
Публикувано 02 февруари 2012 - 11:45
Не запъва никъде колега, нито се мори...работи си нормално докато ..........не спре . Днес я карах в снега - ужас ви казвам... дори ми изчезнаха и мигачите и отоплението на задното стъкло (това е от средното по големина реле - пробвах) Та някой знае ли къде е релето за чистачката или да има някаква схема на ел инсталацията , да взема да го сменя пък да пробвам
Грешните решения се избягват чрез натрупания опит, а опита, за жалост се трупа от грешни решения
#6
Публикувано 02 февруари 2012 - 12:45
Туку що оправих релето за мигачите и затоплянето на задния прозорец а дори и от там се контролира и първата скорост на чистачката - и тя се оправи. Също така смених и втория по ред бушон, който е за чистачката с един от по долните от 16А та изключвам проблема да е от бушоните.То оправих е силно казано....подлижих една гума да държи средното по големина реле под напрежение (защото като го разклатя и губи контакт някъде) и засега всичко е ок. Докато тествах чистачката, тя спря на средата на прозореца и аз я дръпнах с ръка и тя пак проработи. Оставих я да работи около 10 мин. и всичко беше ок. Дори се опитвах да я спра с ръка но си имаше доста сила и не спря. Започвам да се съмнявам дали изобщо има реле което пуска чистачката. Като се поправи времето ще я разглобя изчистя и смажа - пък дано се оправи.
Грешните решения се избягват чрез натрупания опит, а опита, за жалост се трупа от грешни решения
#7
Публикувано 02 февруари 2012 - 23:18
следващия път като спре, с дръжката на отверката-чукни релето и виж дали ще тръгне
#8
Публикувано 02 април 2012 - 21:12
Здравейте,
аз дълго време се борих с проблема. Оказа се, че един от лостовете на рамото работи проблемно, т. е. сякаш не е добре смазан и трудно влиза в улеите. Поведението беше точно същото както го описваш. В един момент моторчето на чистачката просто умря. Ходих на майстор, уж го оправи, за около седмица, после пак същото. Купих едно моторче от колега от форума и се хванах всичко да разглобя. Част по част прегледах и се оказа, че един от лостовете запъва. Разглобих го, смазах с WD, раздвижих, за да мине хубаво смазката, смених си моторчето и сега всичко е точно. Съвет от мен. Много внимавай с лостовете и рамото, защото много лесно се размества и после чистачката или върви накриво или блокира. Не насилвай нищо. Аз лично бях сложил малко по-слаб бушон за чистачката, за да може, ако запре да не ми изгори моторчето. Резултатът беше 2-3 изгорели бушона. Пази много внимателно всичките гумени уплътнения, винтчета и гайки, ако изпуснеш нещо пада под вентилатора на парното и ваденето е меко казано трудно.
Ако не съм бил ясен звънни да ти разкажа подробно - 0888 599934 Петър
аз дълго време се борих с проблема. Оказа се, че един от лостовете на рамото работи проблемно, т. е. сякаш не е добре смазан и трудно влиза в улеите. Поведението беше точно същото както го описваш. В един момент моторчето на чистачката просто умря. Ходих на майстор, уж го оправи, за около седмица, после пак същото. Купих едно моторче от колега от форума и се хванах всичко да разглобя. Част по част прегледах и се оказа, че един от лостовете запъва. Разглобих го, смазах с WD, раздвижих, за да мине хубаво смазката, смених си моторчето и сега всичко е точно. Съвет от мен. Много внимавай с лостовете и рамото, защото много лесно се размества и после чистачката или върви накриво или блокира. Не насилвай нищо. Аз лично бях сложил малко по-слаб бушон за чистачката, за да може, ако запре да не ми изгори моторчето. Резултатът беше 2-3 изгорели бушона. Пази много внимателно всичките гумени уплътнения, винтчета и гайки, ако изпуснеш нещо пада под вентилатора на парното и ваденето е меко казано трудно.
Ако не съм бил ясен звънни да ти разкажа подробно - 0888 599934 Петър
#9
Публикувано 03 април 2012 - 06:06
WD-то не смазва, а само почиства, обезмаслява и разтваря ръжди. Смажи го с течна грес или в краен случай с масло, но не и с WD-40!
#10
Публикувано 03 април 2012 - 19:10
Колегата има резон, а аз сериозно подлъгах всички. Не е било WD, а ми с някакъв смазващ спрей. Флакона страшно прилича на ВД-то. Сори!
#11
Публикувано 23 април 2012 - 13:50
Здравейте, аз имам проблем със самото лостче за управление на светлините.
Проблема е, че доста време не бях карал колата и изчезнаха мигачите, но когато натиснеш лостчето по силно и го държиш няма проблем и си има мигачи. Аз предполагам, че контактните площадки са се окислили, дотук ОК, но забелязах и че нямам къси светлини. Когато върна назад лостчето за поздравителните се включват късите, пусна ли го изгасват.
Основният ми въпрос е как да сваля пластмасата около волана за да извадя лостчето ( къде са щипките или винтчетата ) ?
След като огледах забелязах че има два малки кръгли отвора на задната страна на волана. Те са за ?
Имате ли идеи освен контактните площадки какво друго може да се е прецакало ?
Проблема е, че доста време не бях карал колата и изчезнаха мигачите, но когато натиснеш лостчето по силно и го държиш няма проблем и си има мигачи. Аз предполагам, че контактните площадки са се окислили, дотук ОК, но забелязах и че нямам къси светлини. Когато върна назад лостчето за поздравителните се включват късите, пусна ли го изгасват.
Основният ми въпрос е как да сваля пластмасата около волана за да извадя лостчето ( къде са щипките или винтчетата ) ?
След като огледах забелязах че има два малки кръгли отвора на задната страна на волана. Те са за ?
Имате ли идеи освен контактните площадки какво друго може да се е прецакало ?
Този пост е редактиран от dzuvko: 23 април 2012 - 13:51
#12
Публикувано 23 април 2012 - 21:48
.От малките кръгли отвори на гърба на волана се сваля еърбега - торкс 4 или 5 мм................... после ключа за контакта в джоба и внимателно откачаш оранжевата му буксичка и другите две обувки за бибитките.
Следва болта в средата на волана с шестограм 10 мм и дълго рамо - бележиш за да може после да си го върнеш на позицията на която е бил, той си има белези но за всеки случай разгледай дали отговарят, преди да го измъкнеш.
Като извадиш волана на оста под него имаш лентов кабел или графитни контакти за писти като на кадрото
P1010179.JPG 185,42K 38 Брой сваляния
ако си с лентов, трябва да го завъртиш и да се взреш в два отвора и откриеш 2 та броя, малки, черни кръстати болтчета които го държат......горе на снимката са жълти заради модела, но разположението им е същото като при лентовия.
отвиваш, махаш и .........отдолу ти е основата на лоста.
Следва болта в средата на волана с шестограм 10 мм и дълго рамо - бележиш за да може после да си го върнеш на позицията на която е бил, той си има белези но за всеки случай разгледай дали отговарят, преди да го измъкнеш.
Като извадиш волана на оста под него имаш лентов кабел или графитни контакти за писти като на кадрото
P1010179.JPG 185,42K 38 Брой сваляния
ако си с лентов, трябва да го завъртиш и да се взреш в два отвора и откриеш 2 та броя, малки, черни кръстати болтчета които го държат......горе на снимката са жълти заради модела, но разположението им е същото като при лентовия.
отвиваш, махаш и .........отдолу ти е основата на лоста.
Този пост е редактиран от бай Васил: 23 април 2012 - 22:19
Вари го,печи го,бенца си е Бенц!
Мръсните усти на завистниците са като кофи за боклук - вонящи и винаги отворени!
#13
Публикувано 23 април 2012 - 22:25
.
Този пост е редактиран от бай Васил: 23 април 2012 - 22:25
Вари го,печи го,бенца си е Бенц!
Мръсните усти на завистниците са като кофи за боклук - вонящи и винаги отворени!
#14
Публикувано 24 април 2012 - 10:41
Пффф! Бая зор, ама определено ще се пробвам
#15
Публикувано 25 април 2012 - 14:01
Зимата и аз имах за първи път проблем с чистачката.Едно забавяне едно замисляне .....аха да спре...Смазах чистачкана и нещата се оправиха.Съвета ми е обаче не с грес или с ВД а с графитна смазка както направих в моя случай.Тубичката графитна смазка струва 1.80лв. в железарските магазини.Успех !WD-то не смазва, а само почиства, обезмаслява и разтваря ръжди. Смажи го с течна грес или в краен случай с масло, но не и с WD-40!
1 потребител(и) четат тази тема
0 потребители, 1 гости, 0 анонимни