AirFlow Meter (124/190) помощ
Започната от malizia, 16 яну 2012 - 13:44:39
23 мнения по тази тема
#16
Публикувано 22 януари 2012 - 04:45
Отварителна работа.
В крайна сметка го намерих в ebay.co.uk ко някой иска може да си поръчаме няколко бройки има една оферта за 18 лири има една и за 70.
http://www.ebay.co.u...#ht_1365wt_1398
http://www.ebay.co.u...#ht_1693wt_1165
Мисля ,че този от 70 ще да е по добрия защото пише Bosch Genuine part .
Утре ще пиша на човека с по ниската цена за да ми каже нещо повече за това какво продава.
Иначе при мене проблемите са ми 2 .
1. Трудно палене на студено.
2.Не държи ниските обороти.
Така сега ще обясня на ширико какво сме правили.
Колата я купих с метан разхода е повече от приятен под 9 лв на 100 км... НО тези проблеми който ги описах по-горе ги имаше ги открихме като свалихме тенджерата (курубата на възд.филтър) няколко дни след като я купихме.От долу беше мазало.вакуми сстърчаха от всякъде тези коленца гумените покрай главата и те бяха станали на PVC и се бяха сцепили и тн.Наредихме всичко като по книга с нови неща и вакумите по местата .КОлата се подобри като цяло ,но пак остана проблематична .Само ще спомена ,че колат ами я прави мноооого добър приятел в сервиза на баща му без да ми взима пари не съм ходил по пишман майстори а при хора който искат да ми я направят.Тааа след тази намеса почнахме с измерванията сис мултиметър с резистор и проверихме всички релета и пц-та просто имаше друга такава под ръка в сервиза и взимахме от нея.Проблемите си останаха .Сменихме бензинова помпа,филтри нови + свещи по каталог точните пак всичко по старо му.. В последствие разбрах ,че вътре в самия инжекцион там дето са тръбичките за бенз към цилиндрите има нещо като клапаче което при мен изпуска и като оставя колата да поседи по дълго време горивото попада в колектора .От тук ми идва според майстора трудното палене защото първо колата се дави а след това нямам достатъчно налягане на бенз към цилиндрите. Отделно свалихме и плочката на потенциометъра и беше дооста изтрита (затова и толкоз усилено си я търся) . затворихме всичко направихме настройките по книжка но проблемите останаха.
От скоро се задълбочават.В момент пали от 7-8 път и то много тегаво .Едвам захапва а като евентуално запали седи около 500 оборота тръгна ли да подавам газ направо гасне.. Евентуално ако я закрепя някакси и тръгна в първите моменти когато е студена като натисна педала има едно чудене ама 3-4-5 секунди лъжа я със съединител само и само да не изгасне.Над 2-3 хиляди оборота няма проблеми но опусна ли я голяма мъка.Като загрее над 40 вече проблема изчезва напълно.От потенциометъра ме тормози това пък на Бензин като подам газ и превключа на около 2-3к оборота остава така около секунда и тогава почват да падат.Като цяло ниските ги държи на загрята около 700 .
На метан (газ) колата се държи по-добре от на бензин.Върви си нормално оборотите на празен ход са 700-800 .Вързали сме стъпковото моторче да не влияе като превключа на газ.Всичко е настроено от изпарителя.като цяло от държанието и на газ съм доволен но пустото палене и проблемите който описах по-горе направо ми разказаха играта.
Радвам се ,че толкова много хора се притекоха на помощ по моя проблем.
В крайна сметка го намерих в ebay.co.uk ко някой иска може да си поръчаме няколко бройки има една оферта за 18 лири има една и за 70.
http://www.ebay.co.u...#ht_1365wt_1398
http://www.ebay.co.u...#ht_1693wt_1165
Мисля ,че този от 70 ще да е по добрия защото пише Bosch Genuine part .
Утре ще пиша на човека с по ниската цена за да ми каже нещо повече за това какво продава.
Иначе при мене проблемите са ми 2 .
1. Трудно палене на студено.
2.Не държи ниските обороти.
Така сега ще обясня на ширико какво сме правили.
Колата я купих с метан разхода е повече от приятен под 9 лв на 100 км... НО тези проблеми който ги описах по-горе ги имаше ги открихме като свалихме тенджерата (курубата на възд.филтър) няколко дни след като я купихме.От долу беше мазало.вакуми сстърчаха от всякъде тези коленца гумените покрай главата и те бяха станали на PVC и се бяха сцепили и тн.Наредихме всичко като по книга с нови неща и вакумите по местата .КОлата се подобри като цяло ,но пак остана проблематична .Само ще спомена ,че колат ами я прави мноооого добър приятел в сервиза на баща му без да ми взима пари не съм ходил по пишман майстори а при хора който искат да ми я направят.Тааа след тази намеса почнахме с измерванията сис мултиметър с резистор и проверихме всички релета и пц-та просто имаше друга такава под ръка в сервиза и взимахме от нея.Проблемите си останаха .Сменихме бензинова помпа,филтри нови + свещи по каталог точните пак всичко по старо му.. В последствие разбрах ,че вътре в самия инжекцион там дето са тръбичките за бенз към цилиндрите има нещо като клапаче което при мен изпуска и като оставя колата да поседи по дълго време горивото попада в колектора .От тук ми идва според майстора трудното палене защото първо колата се дави а след това нямам достатъчно налягане на бенз към цилиндрите. Отделно свалихме и плочката на потенциометъра и беше дооста изтрита (затова и толкоз усилено си я търся) . затворихме всичко направихме настройките по книжка но проблемите останаха.
От скоро се задълбочават.В момент пали от 7-8 път и то много тегаво .Едвам захапва а като евентуално запали седи около 500 оборота тръгна ли да подавам газ направо гасне.. Евентуално ако я закрепя някакси и тръгна в първите моменти когато е студена като натисна педала има едно чудене ама 3-4-5 секунди лъжа я със съединител само и само да не изгасне.Над 2-3 хиляди оборота няма проблеми но опусна ли я голяма мъка.Като загрее над 40 вече проблема изчезва напълно.От потенциометъра ме тормози това пък на Бензин като подам газ и превключа на около 2-3к оборота остава така около секунда и тогава почват да падат.Като цяло ниските ги държи на загрята около 700 .
На метан (газ) колата се държи по-добре от на бензин.Върви си нормално оборотите на празен ход са 700-800 .Вързали сме стъпковото моторче да не влияе като превключа на газ.Всичко е настроено от изпарителя.като цяло от държанието и на газ съм доволен но пустото палене и проблемите който описах по-горе направо ми разказаха играта.
Радвам се ,че толкова много хора се притекоха на помощ по моя проблем.
#17
Публикувано 22 януари 2012 - 11:18
Колега, в твоята тема все още липсват един или няколко поста на наш колега и приятел.
Ако искаш яснота,трябва да изчакаш мнението на Събсоник. Той най-добре от нас познава КЕ и определено ще помогне!
Ако искаш яснота,трябва да изчакаш мнението на Събсоник. Той най-добре от нас познава КЕ и определено ще помогне!
Вари го,печи го,бенца си е Бенц!
Мръсните усти на завистниците са като кофи за боклук - вонящи и винаги отворени!
#18
Публикувано 22 януари 2012 - 22:26
Виж сега, за офертата за 70 паунда какво пише:
Condition: Used: An item that has been previously used. The item may have some signs of cosmetic wear, but is fully operational and functions as intended., т.е. използвана част, освен това не е дадена снимка на пътечките! Според мен бягай далече. Другата оферта поне е за нова част, макар че за такива пари сигурно е от китайските потенциометри. Те се продаваха преди 2 години за 5$ бройката при количество от 1000 броя. Сега за проблемите:
Трудното палене може да има няколко причини. Първата е задавянето което си описал от натичане на бензин в гумения леген на инжекциона. Лекува се със смена на уплътнението на плунжера. Ако натича бензин, освен трудното палене ще имаш и висок разход. Проблема както го описваш може да се дължи и на пробита мембрана на горивния акумулатор, намиращ се при бензиновия филтър. Опитай се да прищипеш маркучето което го свързва с резервоара, за да не връща бензин обратно и виж дали ще се подобрят нещата. Ако оттам връща много бензин в резервоара, налягането в системата няма да е стабилно и ще имаш описаните от теб проблеми или поне част от тях. Този симптом "като натисна педала има едно чудене ама 3-4-5 секунди лъжа..." Може да се дължи на две неща. Първо на запушени дюзи, зщото караш на газ. Второ на електрохидравличния регулатор, който с времето си променя характеристиката си с годините. Има начин да се настрои ЕХА-то, но първо трябва да си сигурен, че останалата част от системата е наред:
1. Загряваш колата до работна температура и откачаш куплунга на компа.
2. Ако има теч на бензин от плунжера го отстраняваш.
3. С манометър проверяваш налягането в горната камера на инжекционната глава. Трябва да е от порядъка на 5.3 бара СТАБИЛНО, както на празен ход така и при рязко форсиране и отпускане на газта. Не трябва да потрепва стрелката. Ако налягането е нестабилно провери дали от задната страна на регулатора на налягане през прозрачната тръбичка не тече бензин. Ако тече за смяна е самия регулатор. Ако не тече изгаси колата и гледай манометъра. Налягането трябва да падне до около 3 бара и да остане така за около 30 минути. Ако веднага падне или задържи не повече от 5 минути има дев причини. Или обратния клапан на бензиновата помпа е заминал (малко вероятно при положение че си я сменил) или мембраната на горивния акумулатор пропуска (лекува се с нов или както ти написах по-горе).
4. С манометър проверяваш налягането в долната камера. То трябва да е с около 0.5 бара по-ниско. Ако не е най-вероятно трябва да се регулира ЕХА-то.
Има начин и да си изчистиш дюзите, няма да пиша в тази тема как, защото има цяла такава за диагностиката и ремонта на механичен инжекцион.
http://forums.mbclub...showtopic=17413
Успех!
Condition: Used: An item that has been previously used. The item may have some signs of cosmetic wear, but is fully operational and functions as intended., т.е. използвана част, освен това не е дадена снимка на пътечките! Според мен бягай далече. Другата оферта поне е за нова част, макар че за такива пари сигурно е от китайските потенциометри. Те се продаваха преди 2 години за 5$ бройката при количество от 1000 броя. Сега за проблемите:
Трудното палене може да има няколко причини. Първата е задавянето което си описал от натичане на бензин в гумения леген на инжекциона. Лекува се със смена на уплътнението на плунжера. Ако натича бензин, освен трудното палене ще имаш и висок разход. Проблема както го описваш може да се дължи и на пробита мембрана на горивния акумулатор, намиращ се при бензиновия филтър. Опитай се да прищипеш маркучето което го свързва с резервоара, за да не връща бензин обратно и виж дали ще се подобрят нещата. Ако оттам връща много бензин в резервоара, налягането в системата няма да е стабилно и ще имаш описаните от теб проблеми или поне част от тях. Този симптом "като натисна педала има едно чудене ама 3-4-5 секунди лъжа..." Може да се дължи на две неща. Първо на запушени дюзи, зщото караш на газ. Второ на електрохидравличния регулатор, който с времето си променя характеристиката си с годините. Има начин да се настрои ЕХА-то, но първо трябва да си сигурен, че останалата част от системата е наред:
1. Загряваш колата до работна температура и откачаш куплунга на компа.
2. Ако има теч на бензин от плунжера го отстраняваш.
3. С манометър проверяваш налягането в горната камера на инжекционната глава. Трябва да е от порядъка на 5.3 бара СТАБИЛНО, както на празен ход така и при рязко форсиране и отпускане на газта. Не трябва да потрепва стрелката. Ако налягането е нестабилно провери дали от задната страна на регулатора на налягане през прозрачната тръбичка не тече бензин. Ако тече за смяна е самия регулатор. Ако не тече изгаси колата и гледай манометъра. Налягането трябва да падне до около 3 бара и да остане така за около 30 минути. Ако веднага падне или задържи не повече от 5 минути има дев причини. Или обратния клапан на бензиновата помпа е заминал (малко вероятно при положение че си я сменил) или мембраната на горивния акумулатор пропуска (лекува се с нов или както ти написах по-горе).
4. С манометър проверяваш налягането в долната камера. То трябва да е с около 0.5 бара по-ниско. Ако не е най-вероятно трябва да се регулира ЕХА-то.
Има начин и да си изчистиш дюзите, няма да пиша в тази тема как, защото има цяла такава за диагностиката и ремонта на механичен инжекцион.
http://forums.mbclub...showtopic=17413
Успех!
#19
Публикувано 23 януари 2012 - 00:11
да точно това ми е нужно... няма такива лапачи просто .Обявяват ми една цена от 220 лв като отидох на място тоя ми покзва някакъв каталог (екселска таблица ) и вътре 450... Мога да ти го продам на загуба вика за 350... пфу викам няма просто как да си купя такава част на цена 1/3 от себестойноста на колата..
та така.Намерих една 190-тка и тоя каза 150 лв за целия моно инжекцион трябва сега събота да отида да я видя.Но сигурно и на нея ще и е изхабен този потенциометър.
Здравей колега, такъв потенциометър за 190-та е с цена 169лв. нов от Бош Пловдив(говорим за оригинална част), та вероятността е много голяма да е износен от тази кола. Успех!
Този пост е редактиран от Богомил: 23 януари 2012 - 00:12
Моят личен блог интернет технологии Програмируеми логически контролери PLC Forum
"Този, който отхвърля промяната, е архитектът на разрухата. Единствената човешка институция, която отхвърля прогреса, е гробището"
Харолд Уилсън.
"Този, който отхвърля промяната, е архитектът на разрухата. Единствената човешка институция, която отхвърля прогреса, е гробището"
Харолд Уилсън.
#20
Публикувано 23 януари 2012 - 00:14
Ух ....
Ще каже ,че по принцип съм много далече от тези неща.И написаното от колегата IVOS ( за което много му благодаря) направо ми звучи супер стресиращо.Не съм сигурен дали ще можем да я оправим тази кола.ПЪк и моя човек няма нужните инструменти за ,чистене на дюзи,и този манометър за налягането.
Аз съм от София дали има място където има хора които им разбират на тези коли защото наистина са малко специфични.ПОнеже съм доста зает и няма кога да я правим с него.Да я оставя за няколко дни и да ми я поправят .
Нещо яко се разочаровах от Мерцедес.Посотянно ми се въртят из главата мисли да я продавам ,но все още задържам понеже все си мисля ,че може да се оправи.
П.С. Къде точно в Пловдив го има ако трябва ще отида на място да го купя?
Ще каже ,че по принцип съм много далече от тези неща.И написаното от колегата IVOS ( за което много му благодаря) направо ми звучи супер стресиращо.Не съм сигурен дали ще можем да я оправим тази кола.ПЪк и моя човек няма нужните инструменти за ,чистене на дюзи,и този манометър за налягането.
Аз съм от София дали има място където има хора които им разбират на тези коли защото наистина са малко специфични.ПОнеже съм доста зает и няма кога да я правим с него.Да я оставя за няколко дни и да ми я поправят .
Нещо яко се разочаровах от Мерцедес.Посотянно ми се въртят из главата мисли да я продавам ,но все още задържам понеже все си мисля ,че може да се оправи.
П.С. Къде точно в Пловдив го има ако трябва ще отида на място да го купя?
#21
Публикувано 23 януари 2012 - 00:51
Ето ти точните кординати http://www.avel-trade.com, можеш да им се обадиш и да ги попиташ.Къде точно в Пловдив го има ако трябва ще отида на място да го купя?
Ако трябва да се отиди на место, не ми е проблем да ти свърша работата.
Успех!
Моят личен блог интернет технологии Програмируеми логически контролери PLC Forum
"Този, който отхвърля промяната, е архитектът на разрухата. Единствената човешка институция, която отхвърля прогреса, е гробището"
Харолд Уилсън.
"Този, който отхвърля промяната, е архитектът на разрухата. Единствената човешка институция, която отхвърля прогреса, е гробището"
Харолд Уилсън.
#22
Публикувано 24 януари 2012 - 22:40
Течът на гориво от канала на плунжера на инжекционната глава обикновено се причинява от зле центрована клапа на дебитомера или прекомерно навит винт за сместа.
Клапата трябва да се качва до най-тясната част на фунията на дебитомера и да застава в средата й когато е в покой.
>-----------<
А когато се подкачи налягане трябва да има 1-2 мм луфт до натискане на плунжера.
Тези 700 оборота и трудно палене могат да се дължат и на факта че сте откачили регулатора за празния ход, или т. нар. моторче. Не знам какво са го нарочили газаджиите че им пречело, при положение че не е така, а и колата работи трудно без него когато е студена. На топъл мотор задържа ли по-високи обороти на бензин или на газ?
Намери релето с алуминиевия корпус зад акумулатора. Махаш черната пластмаса и трябва да е там. Сваляш му внимателно обвивката и презапояваш всичко вътре.
Потенциометъра на дебитомера трябва да дава 0.7V на загрял мотор, на празен ход на бензин, мерени между най-горнотo и средното краче, но без да изключвате буксата. Просто я плъзнете леко напред, колкото да стигнете крачетата с мултицета. Настройва се като развият 4-те болтчета и се върти наляво-надясно около оста на клапата. Мести се по малко. Едното болтче се пада зад регулатора за налягане - това е единственото неудобство.
Ако е много протрит, схемата на Иво помага.
Клапата трябва да се качва до най-тясната част на фунията на дебитомера и да застава в средата й когато е в покой.
>-----------<
А когато се подкачи налягане трябва да има 1-2 мм луфт до натискане на плунжера.
Тези 700 оборота и трудно палене могат да се дължат и на факта че сте откачили регулатора за празния ход, или т. нар. моторче. Не знам какво са го нарочили газаджиите че им пречело, при положение че не е така, а и колата работи трудно без него когато е студена. На топъл мотор задържа ли по-високи обороти на бензин или на газ?
Намери релето с алуминиевия корпус зад акумулатора. Махаш черната пластмаса и трябва да е там. Сваляш му внимателно обвивката и презапояваш всичко вътре.
Потенциометъра на дебитомера трябва да дава 0.7V на загрял мотор, на празен ход на бензин, мерени между най-горнотo и средното краче, но без да изключвате буксата. Просто я плъзнете леко напред, колкото да стигнете крачетата с мултицета. Настройва се като развият 4-те болтчета и се върти наляво-надясно около оста на клапата. Мести се по малко. Едното болтче се пада зад регулатора за налягане - това е единственото неудобство.
Ако е много протрит, схемата на Иво помага.
#23
Публикувано 25 януари 2012 - 00:27
Намерих линк за центрирането на клапата - http://mb.bolinko.or...nsor-plate.html
#24
Публикувано 19 май 2012 - 14:43
Ако на някой му трябва "Потито" или направо Васко може да ви го монтира в сервиза.
"Новата" стара част на БОШ струва 444 лв., което е малоумшина. преди можеше да се купи за 160 лв от магазина на БОШ на Симеон. Как така стана 444 лв. не знам...
Ако Ви трябва частта - 80 лв., при Васко с монтаж ~ 130-150 лв., което включва демонт-монт и диагностики... И естествено цената и всичко си е до в какво състояние Ви е колата. Васко - 0888706804
Поздрави!
Иван Рашев
"Новата" стара част на БОШ струва 444 лв., което е малоумшина. преди можеше да се купи за 160 лв от магазина на БОШ на Симеон. Как така стана 444 лв. не знам...
Ако Ви трябва частта - 80 лв., при Васко с монтаж ~ 130-150 лв., което включва демонт-монт и диагностики... И естествено цената и всичко си е до в какво състояние Ви е колата. Васко - 0888706804
Поздрави!
Иван Рашев
Понеже ВИНАГИ забравям да напиша к'в Мерцедес имам, го пиша тук МОЙ от 04-07 г.
***************************************************************************
190Е 2.0 '86 Италия, 5 скорости, Монтирана АГУ от 2001 - BRC АТ90Е 100kW -> Премахната , която се ПРОДАВА!
Мога да Ви помогна с Потенциометър Bosch 3 437 224 035 за 80 лв.
***************************************************************************
190Е 2.0 '86 Италия, 5 скорости, Монтирана АГУ от 2001 - BRC АТ90Е 100kW -> Премахната , която се ПРОДАВА!
Мога да Ви помогна с Потенциометър Bosch 3 437 224 035 за 80 лв.
0 потребител(и) четат тази тема
0 потребители, 0 гости, 0 анонимни