Mercedes A-Klasa OBD2-ДиагностикаOBD2-Диагностика
Започната от zizo, 08 яну 2012 - 11:30:42
10 мнения по тази тема
#1
Публикувано 08 януари 2012 - 11:30
Здравейте на всички участници и гости на този добър форум.
Искам да отворя тази тема която смятам че ще е много полезна за всички притежатели на Mercedes A-Klasa.
И така въпроса ми е следният:
-Ако някой е наясно с диагностицирането на тези автомобили да сподели както за мен така и за всички читатели с какво се прави диагностика?
-С каъв портокол работи системата и от коя до коя година?Ако е пробвал с други универсални диагностични уреди освен "Star Diagnostic" и "CarSoft 7.4" има ли някакъв успех и по какъв начин се е свързал със системата на автомобила?
Моята кола например е Mercedes A140 1998г. има OBD2 конекток до лостчето за отваряне на предният капак.Пробвал съм с диагностичен кабел ELM327 който поддържа портокол ISO 9141-2 но не стана дори след смяна на всички възможни скорости за преноса на данни както съветват колегите в руския форум коити са се доказали като добри така да ги нарека Хакери.На всякаде информацията за този модел автомобил е протеворечива защото някаде се казва че портокола за работа е ISO 9141-2 a някаде ISO 9141 използван при VAG групата.При това пробвах с диагностичен кабел KKL 409.1 който поддържа портокол ISO 9141 но пак опита бе неуспешен .След още малко четене разбрах че МУЛТИПЛЕКСОРА служи да разделя информацията подавана от различните системи ABS/SRS?ARB и така нататака при което казкачих кабелите от OBD2 буксата и пробвах системите поотделно но пак нищо.
Гледам в англиският форум Линк към мен който се посочва навсякаде за инфирмация н тозо форум колегите споменават за този диагностичен уред "U581 CAN BUS Diagnostic Code Reader Scanner Live Data" че става ако някой е пробвал да каже какъв е резултата защото англичаните казват че става на автомобили 2001г. а за тези преди това?
"U581 CAN BUS Diagnostic Code Reader Scanner Live Data" може да се намери в Ebay za 115-120лв. сравнително добра цена като се има в предвид:
1.Парите който ни искат в нашите сервизи за диагностика и времето което губим.
2.За разлика от другите не ни е нужен лаптоп или настолен компютър с реален COMPORT което е голяма пречка.
3.Компактен може да се държи например в жапката на колата и да го използваш повсяко време.
4.Може дори една жена без да обиждам колежките да си диагностицират колата и да си изтрият евентоално появили се грешки и загасят някой претиснително светещи лампи по таблото.
Смятам че темата ще е полезна за всички предвид ограничената информация по темата и на и вече претискащата ни криза.
Очаквам вашите коментари и отговори.
ЧАО ЗА СЕГА
Добре дошъл при нас!
Колега, имам молба... Може ли да си намалиш подписа, да не е толкова фрапантен!
Искам да отворя тази тема която смятам че ще е много полезна за всички притежатели на Mercedes A-Klasa.
И така въпроса ми е следният:
-Ако някой е наясно с диагностицирането на тези автомобили да сподели както за мен така и за всички читатели с какво се прави диагностика?
-С каъв портокол работи системата и от коя до коя година?Ако е пробвал с други универсални диагностични уреди освен "Star Diagnostic" и "CarSoft 7.4" има ли някакъв успех и по какъв начин се е свързал със системата на автомобила?
Моята кола например е Mercedes A140 1998г. има OBD2 конекток до лостчето за отваряне на предният капак.Пробвал съм с диагностичен кабел ELM327 който поддържа портокол ISO 9141-2 но не стана дори след смяна на всички възможни скорости за преноса на данни както съветват колегите в руския форум коити са се доказали като добри така да ги нарека Хакери.На всякаде информацията за този модел автомобил е протеворечива защото някаде се казва че портокола за работа е ISO 9141-2 a някаде ISO 9141 използван при VAG групата.При това пробвах с диагностичен кабел KKL 409.1 който поддържа портокол ISO 9141 но пак опита бе неуспешен .След още малко четене разбрах че МУЛТИПЛЕКСОРА служи да разделя информацията подавана от различните системи ABS/SRS?ARB и така нататака при което казкачих кабелите от OBD2 буксата и пробвах системите поотделно но пак нищо.
Гледам в англиският форум Линк към мен който се посочва навсякаде за инфирмация н тозо форум колегите споменават за този диагностичен уред "U581 CAN BUS Diagnostic Code Reader Scanner Live Data" че става ако някой е пробвал да каже какъв е резултата защото англичаните казват че става на автомобили 2001г. а за тези преди това?
"U581 CAN BUS Diagnostic Code Reader Scanner Live Data" може да се намери в Ebay za 115-120лв. сравнително добра цена като се има в предвид:
1.Парите който ни искат в нашите сервизи за диагностика и времето което губим.
2.За разлика от другите не ни е нужен лаптоп или настолен компютър с реален COMPORT което е голяма пречка.
3.Компактен може да се държи например в жапката на колата и да го използваш повсяко време.
4.Може дори една жена без да обиждам колежките да си диагностицират колата и да си изтрият евентоално появили се грешки и загасят някой претиснително светещи лампи по таблото.
Смятам че темата ще е полезна за всички предвид ограничената информация по темата и на и вече претискащата ни криза.
Очаквам вашите коментари и отговори.
ЧАО ЗА СЕГА
Добре дошъл при нас!
Колега, имам молба... Може ли да си намалиш подписа, да не е толкова фрапантен!
РАЖДАШ СЕ МОКЪР,ГОЛ И ГЛАДЕН ПОСЛЕ СТАВА ПО-ЗЛЕ.
#2
Публикувано 08 януари 2012 - 11:39
Най-общо: БМВ, Мерц и Ауди имат собствени диагностични протоколи, които се различават драстично от на другите марки.
ВАГ са с т.нар. ККЛ кабел, при БМВ този ККЛ кабел може да се модне супер елементарно и имаме УСБ кабел за диагностика.
Но до лятото не бях намерил начин да се пусне Мерц-ова диагностика на УСБ.
Относно СТАР-а, и оригинала и копието струват много пари и са недостижими от към функции, до които имат достъп и обхват на модели.
КарСофта върши работа, но наскоро ми споменаха, че не вижда от новите модели на Спринтер.
Има светлина в тунела. Един колега ми каза, че някъде из нета се продава ОБД2 блутут модул, към който може да се закачи комп, Андроид таблет или телефон... много ме заинтригува, но така и не съм видял конкретно инфо,
ВАГ са с т.нар. ККЛ кабел, при БМВ този ККЛ кабел може да се модне супер елементарно и имаме УСБ кабел за диагностика.
Но до лятото не бях намерил начин да се пусне Мерц-ова диагностика на УСБ.
Относно СТАР-а, и оригинала и копието струват много пари и са недостижими от към функции, до които имат достъп и обхват на модели.
КарСофта върши работа, но наскоро ми споменаха, че не вижда от новите модели на Спринтер.
Има светлина в тунела. Един колега ми каза, че някъде из нета се продава ОБД2 блутут модул, към който може да се закачи комп, Андроид таблет или телефон... много ме заинтригува, но така и не съм видял конкретно инфо,
#3
Публикувано 08 януари 2012 - 19:38
Колега благодаря за отговора.Виждам че си запознат с темата свързах се с модолатора на англиският сайт който ми отговири че въпросния диагностичен уред U581 работи гарантирано с автомобили А-Класа но проузводство след 2001г. а преди това не.
Знаеш ли CarSoft 7.4 дали работи с W168 преди 2001г. в моят случай 1998г. и ако рискувам да го закупя на цена 165лв. дали ще ми свърши работа.
Колкото до преходника USB-RS232 има преходник който колеги гарантират че работи с CarSoft 7.4 и 6.5 за BMW.ОБД2 за което казваш го има в Ebay но цената нямам спомен но беше голяма.
Знаеш ли CarSoft 7.4 дали работи с W168 преди 2001г. в моят случай 1998г. и ако рискувам да го закупя на цена 165лв. дали ще ми свърши работа.
Колкото до преходника USB-RS232 има преходник който колеги гарантират че работи с CarSoft 7.4 и 6.5 за BMW.ОБД2 за което казваш го има в Ebay но цената нямам спомен но беше голяма.
РАЖДАШ СЕ МОКЪР,ГОЛ И ГЛАДЕН ПОСЛЕ СТАВА ПО-ЗЛЕ.
#4
Публикувано 08 януари 2012 - 22:43
Ами Карсофта не гарантирам какво хваща. До скоро бях готов да се закълна, че вижда всичко до 2008-2009та, но не се оказа точно така.
USB-RS232 ще го повярвам, само ако го видя Какво ли не съм тествал...
USB-RS232 ще го повярвам, само ако го видя Какво ли не съм тествал...
#5
Публикувано 09 януари 2012 - 00:38
Колега Liloff ето за този USB-RS232 преходник става въпрос: http://www.itshop.bg...-konvertor.html .А тази диагностика ми я препоръчаха колегите от англииският форум като гарантират че работи и може да запеметява и след това данните да се снемат на PC:http://www.ebay.com/...#ht_3824wt_1033.
РАЖДАШ СЕ МОКЪР,ГОЛ И ГЛАДЕН ПОСЛЕ СТАВА ПО-ЗЛЕ.
#6
Публикувано 09 януари 2012 - 16:17
по кан линия се диагностицират накои от функциите на
по-новите коли т.е. след 2000 г.
на по-старите и доста от новите продължават да се
диагностицират по К линията
пробвай с КPW+ протокола ама и там не хваща всичко
тестери за мерцедес има доста но те ти показват само грешките
и то не всички и доста от кодовете са грешни
дори и карсофта показва глупости по някога
а колега Лилоф ако не вярваш ела до СЗ и ще ти покажа
Стардиагноза а и карсофт който работят с USB преходник
без никакъв проблем - вярно не всеки преходник става
по-новите коли т.е. след 2000 г.
на по-старите и доста от новите продължават да се
диагностицират по К линията
пробвай с КPW+ протокола ама и там не хваща всичко
тестери за мерцедес има доста но те ти показват само грешките
и то не всички и доста от кодовете са грешни
дори и карсофта показва глупости по някога
а колега Лилоф ако не вярваш ела до СЗ и ще ти покажа
Стардиагноза а и карсофт който работят с USB преходник
без никакъв проблем - вярно не всеки преходник става
#7
Публикувано 09 януари 2012 - 17:15
Колеги извода като цяло е : Германеца го е направил така че само със специализирана апаратура да се пипа.
Руснаците казват точно това че става с KKL 409.1 който поддържа КPW+протокола но как не уточняват затова пробвах но нищо.
И така за любители те като мен който обичат да човъркат постоянно нещо по колите си:
-За автомобили след 2001г. става с "Memoscan U581" и "U351" скенери цена 90-120лв. http://www.memoscan....ucts.asp?Cid=10
-За автомобили преди 2001г. само с "Autel EU 702" скенер цена 300лв.(работи и чете всичко - информация и гаранция директно от производитела)http://www.auteltech.com/eu02.htm
Това са в случайте че не ви се занимава с лаптопи и разни COM-портове с или без преходници и всякакви CarSof-ти каде работещи каде НЕ.
И най-досадното ходене по сервизи при знайни и незнайни майстори за щяло и нещяло.
Аз за себе си реших даже вече водя преговори за цена на "Autel EU 702" и захвърлям всички кабели и боклуци дето съм насабрал и здраве да е.
Руснаците казват точно това че става с KKL 409.1 който поддържа КPW+протокола но как не уточняват затова пробвах но нищо.
И така за любители те като мен който обичат да човъркат постоянно нещо по колите си:
-За автомобили след 2001г. става с "Memoscan U581" и "U351" скенери цена 90-120лв. http://www.memoscan....ucts.asp?Cid=10
-За автомобили преди 2001г. само с "Autel EU 702" скенер цена 300лв.(работи и чете всичко - информация и гаранция директно от производитела)http://www.auteltech.com/eu02.htm
Това са в случайте че не ви се занимава с лаптопи и разни COM-портове с или без преходници и всякакви CarSof-ти каде работещи каде НЕ.
И най-досадното ходене по сервизи при знайни и незнайни майстори за щяло и нещяло.
Аз за себе си реших даже вече водя преговори за цена на "Autel EU 702" и захвърлям всички кабели и боклуци дето съм насабрал и здраве да е.
РАЖДАШ СЕ МОКЪР,ГОЛ И ГЛАДЕН ПОСЛЕ СТАВА ПО-ЗЛЕ.
#8
Публикувано 02 февруари 2012 - 11:37
Колеги вземах "Autel EU702" чете без проблем А-Класата W168/W169 във всичките им разновидности както и много други мерцедеси бензин-дизел с подразновидности на компютрите им.Също така и БМВ-тата,VW,Volvo,Opel и други автомобили.Но има едно голямо НО не на всички модели компютрите им позволяват да се извадят Живи данни както при мен.Това е за сега ако имате въпроси относно марки и модели коли питайте ще отговоря доколкото мога.
За колегата "Liloff" намерих въпросният ОБД2 блутуд модул за Андроид и тн. тези дни ще го пробвам и ще пиша какво е станало.
За колегата "Liloff" намерих въпросният ОБД2 блутуд модул за Андроид и тн. тези дни ще го пробвам и ще пиша какво е станало.
РАЖДАШ СЕ МОКЪР,ГОЛ И ГЛАДЕН ПОСЛЕ СТАВА ПО-ЗЛЕ.
#9
Публикувано 20 октомври 2012 - 18:55
За Мерцедес Актрос 2006 трук дали става
#10
Публикувано 22 октомври 2012 - 06:29
Не колега "autel EU 702" е само за автомобили.На теб ти трябва нещо като "Autocom CDP -Truck" софтуера е на бългерски.За Мерцедес Актрос 2006 трук дали става
РАЖДАШ СЕ МОКЪР,ГОЛ И ГЛАДЕН ПОСЛЕ СТАВА ПО-ЗЛЕ.
#11
Публикувано 07 януари 2017 - 22:47
Здравейте! Аз имам ELM327 и не мога да го подкарам на w168 2002. Имам познат с Delphi и го чете без проблеми с реални данни. Бях чел някъде че се подкарва и ELM327 с някакво разместване на кабели, но не знам дали си заслужава занимавката.Цената на Делфито от 200 лева приблизително ми идва в повече и ми се иска да намеря по евтин вариант. Моля предложете вариант да пробвам!
0 потребител(и) четат тази тема
0 потребители, 0 гости, 0 анонимни