Към съдържанието

  •  

Снимка
- - - - -

Как да свържа CD Changer-aW209


  • Please log in to reply
37 мнения по тази тема

#1 Grozdanov

Grozdanov

    Чирак

  • Потребители на форума
  • 251 Мнения:
  • Пол:Мъж
  • Град:Пловдив

Публикувано 05 януари 2012 - 16:36

Изпадна ми един CD Changer и реших да го сложа на моята кола. На Command-а отзад има един вход за оптичен кабел. Когато свалих Command-a обаче се оказа че имам вече оптичен кабел, който отива някъде назад (може би за GPS, не съм сигурен). Въпроса ми е как да го свържа Changer-a, след като входа за оптичния кабел на Command-a е зает?
  • 0

#2 Илия Горанов

Илия Горанов

    Член на УС на МБКБ

  • Управителен съвет
  • 7499 Мнения:
  • Пол:Мъж
  • Град:София
  • Автомобил:
    CLK200 Kompressor
    163hp, 2001, dark blue
ГАРАЖ Виж ГАРАЖА

Публикувано 05 януари 2012 - 20:22

Оптиката е ринг - кръг... така че по пътя могат да се добавят и повече устройства. За W208 или за W209 става дума. Щом като имаш фабрична оптика - виж къде стои фабрично чейнджъра (вероятно в багажника) и огледай, дали там няма вече изкарани кабели - оптика и захранване. Ако има - направо включваш. Евентуално ще има тапа на оптиката...
  • 0

Ако си задаваш въпроса "струва ли си да ремонтирам стария Мерцедес", по-добре го продай и си купи чисто ново Пежо, Мерцедес не е твоята марка!
Бабини деветиниclk.babailiica.comнаргиле


#3 Grozdanov

Grozdanov

    Чирак

  • Потребители на форума
  • 251 Мнения:
  • Пол:Мъж
  • Град:Пловдив

Публикувано 06 януари 2012 - 01:56

Оптиката е ринг - кръг... така че по пътя могат да се добавят и повече устройства. За W208 или за W209 става дума. Щом като имаш фабрична оптика - виж къде стои фабрично чейнджъра (вероятно в багажника) и огледай, дали там няма вече изкарани кабели - оптика и захранване. Ако има - направо включваш. Евентуално ще има тапа на оптиката...

За W209 става въпрос. Фабрично чейнджъра стои в жабката, а оптичния кабел отива назад по централната конзола (под панела на ск. лост и подлакътника). В жабката няма никакви кабели.
  • 0

#4 kdl

kdl

    clockwork orange

  • Замразено членство
  • 8412 Мнения:
  • Пол:Мъж
  • Град:София
  • Автомобил:
    Turbo Quattro
ГАРАЖ Виж ГАРАЖА

Публикувано 06 януари 2012 - 09:28

http://www.mercupgra...article-31.html

Я виж дали това не ти върши работа, че пак е в жапката!
  • 0

Audi_A4_avatar.gif


#5 Grozdanov

Grozdanov

    Чирак

  • Потребители на форума
  • 251 Мнения:
  • Пол:Мъж
  • Град:Пловдив

Публикувано 06 януари 2012 - 16:46

След доста четене и разпитване се оказа май, че ще ми трябва един оптичен кабел и един захранващ кабел. Оптичния кабел се връзва към другия такъв, който излиза от Command-а. За захранващия кабел в интернет пише, че под пепелник трябва да има такъв резервен, но като го разглобявах последния път не успях да го видя. И понеже ми се подмята един оптичен кабел в Понеделник ще разглобя да видим какво ще стане.

Този пост е редактиран от Grozdanov: 07 януари 2012 - 15:19

  • 0

#6 Grozdanov

Grozdanov

    Чирак

  • Потребители на форума
  • 251 Мнения:
  • Пол:Мъж
  • Град:Пловдив

Публикувано 19 януари 2012 - 22:51

Инсталирах чейнджъра, но когато се опитам да го стартирам на дисплея на радиото изписва "Changer being starting" и така си стои. Не се стартира нищо. А когато чейнджъра и вързан и пусна радиото, звука прекъсва на всеки 2-3 секунди. Откача ли чейнджъра и прекъсването на звука го няма. Предполагах, че нещо и със стар диагнозата се активира. Зададох, че колата има чейнджър като компонент, но не го разпознава. Явно някъде трябва да се пипне със диагнозата. Някой да е чувал нещо?
  • 0

#7 HIFI

HIFI

    Член на МБКБ

  • Членове на клуба
  • 120 Мнения:
  • Пол:Мъж
  • Интереси:Еlectronics, Embedded Software Development for Microcontrolers, BasketBall
  • Автомобил:
    CLK 320 W208
    m112 18V V6 218hp
    SmaragdSchwarz

Публикувано 20 януари 2012 - 11:03

.......А когато чейнджъра и вързан и пусна радиото, звука прекъсва на всеки 2-3 секунди. Откача ли чейнджъра и прекъсването на звука го няма......

Това го прави при грешка в комуникацията по D2B. При мен докато съм експериментирал, ако оптиката не е добре пъхната, не е терминирана или има проблем с нея, но първоначално е била налична влиза в този режим. Прегледай оптиката си и този проблем би трябвало да изчезне ако всичко друго е наред.

ЕДИТ : При всяка промяна вади ключа от таблото за да спреш захранването на касетофона иначе грешката се запазва. (може и от захранването му да го изтриваш но само с пускане и спиране от бутоне няма да стане)

Този пост е редактиран от HIFI: 20 януари 2012 - 11:04

  • 0

#8 Grozdanov

Grozdanov

    Чирак

  • Потребители на форума
  • 251 Мнения:
  • Пол:Мъж
  • Град:Пловдив

Публикувано 20 януари 2012 - 13:49

Това го прави при грешка в комуникацията по D2B. При мен докато съм експериментирал, ако оптиката не е добре пъхната, не е терминирана или има проблем с нея, но първоначално е била налична влиза в този режим. Прегледай оптиката си и този проблем би трябвало да изчезне ако всичко друго е наред.

ЕДИТ : При всяка промяна вади ключа от таблото за да спреш захранването на касетофона иначе грешката се запазва. (може и от захранването му да го изтриваш но само с пускане и спиране от бутоне няма да стане)


Задължително рестартирвам от диагнозата оптиката при всяка промяна. Все си мисля, че проблема е отзад на касетофона. Понеже от там излизаше вече оптичен кабел (за телефона) и един колега го върза с тройник заедно с оптичния кабел на чейнджъра...най-вероятно от там идва проблема. Имаш ли представа как точно се връзва отзад на Command-а, когато до него отиват два оптични кабела е входа е само един?

P.S. За информация само да кажа, че когато на оптичния кабел са закачени много неща (телефон, чейнджър и т.н.) и когато едно от тези неща даде дефект, всичко по мрежата спира.
  • 0

#9 Илия Горанов

Илия Горанов

    Член на УС на МБКБ

  • Управителен съвет
  • 7499 Мнения:
  • Пол:Мъж
  • Град:София
  • Автомобил:
    CLK200 Kompressor
    163hp, 2001, dark blue
ГАРАЖ Виж ГАРАЖА

Публикувано 20 януари 2012 - 17:28

Оптиката трябва да образува ринг... виж приложената картинка - как върви, ако имаш две устройства и как върви, ако имаш три...

Прикачени файлове

  • Прикачен файл  connect.png   44,74K   80 Брой сваляния

  • 0

Ако си задаваш въпроса "струва ли си да ремонтирам стария Мерцедес", по-добре го продай и си купи чисто ново Пежо, Мерцедес не е твоята марка!
Бабини деветиниclk.babailiica.comнаргиле


#10 Grozdanov

Grozdanov

    Чирак

  • Потребители на форума
  • 251 Мнения:
  • Пол:Мъж
  • Град:Пловдив

Публикувано 21 януари 2012 - 12:28

Оптиката трябва да образува ринг... виж приложената картинка - как върви, ако имаш две устройства и как върви, ако имаш три...

Добре, съгласен съм със схемата. От къде да взема букса и каква да е тя, за да свържа двете оптики, които отиват към радиото при положение, че входа отзад е само един?
  • 0

#11 HIFI

HIFI

    Член на МБКБ

  • Членове на клуба
  • 120 Мнения:
  • Пол:Мъж
  • Интереси:Еlectronics, Embedded Software Development for Microcontrolers, BasketBall
  • Автомобил:
    CLK 320 W208
    m112 18V V6 218hp
    SmaragdSchwarz

Публикувано 21 януари 2012 - 13:42

Добре, съгласен съм със схемата. От къде да взема букса и каква да е тя, за да свържа двете оптики, които отиват към радиото при положение, че входа отзад е само един?

Входа е един точно така, но е с две оптични влакна входящо и изходящо. Не ти трябва втора букса. Тези двата, които идват трябва да се обединят на един изходящ и един входящ. Картинката на Илия е точна.
  • 0

#12 Grozdanov

Grozdanov

    Чирак

  • Потребители на форума
  • 251 Мнения:
  • Пол:Мъж
  • Град:Пловдив

Публикувано 10 август 2012 - 20:57

Здравейте,

Искам да възстановя малко темата. В момента съм с две устройста - телефон и команд и искам да свържа чейнджъра...обаче при проследяването на оптичния кабел, след телефона той отива до модул, който е в багажника. В момента не съм вързал чейнджъра и ми записва грешка на D2B оптиката в Команда и съответно телефона не работи. След последното "бъзикане" в опит на инсталация на чейнджъра, явно съм си оставил ръцете. Да разглабям освен и да търся причина в някоя връзка на оптичния кабел или? Другия ми въпрос е как да разбера точно къде е проблема и в коя връзка/букса е проблема?

P.S. Как да разбера дали оптичния кабел не е повреден?

Този пост е редактиран от Grozdanov: 11 август 2012 - 09:42

  • 0

#13 Grozdanov

Grozdanov

    Чирак

  • Потребители на форума
  • 251 Мнения:
  • Пол:Мъж
  • Град:Пловдив

Публикувано 18 август 2012 - 15:24

Оптичния кабел с буксата влизат в Команда, а другата оптика е от чейнджъра. С някакъв конектор ли трябва да се навържат?

Прикачени файлове

  • Прикачен файл  IMG_0002.jpg   111,11K   32 Брой сваляния

  • 0

#14 Илия Горанов

Илия Горанов

    Член на УС на МБКБ

  • Управителен съвет
  • 7499 Мнения:
  • Пол:Мъж
  • Град:София
  • Автомобил:
    CLK200 Kompressor
    163hp, 2001, dark blue
ГАРАЖ Виж ГАРАЖА

Публикувано 18 август 2012 - 18:40

Нещо не разбрах нищо? Имаш команд, в него влиза 1 конектор с две оптически влакна? Така ли е?

Би трябвало от там, двата края да са отивали в един куплунг, който влиза в модула на телефона. Това така ли е?

Ти искаш да добавиш чейнджър във веригата. Трябва едното от двете влакна, които идват от команда, да отиде в чейнджъра, а второто да си остане в телефона. Тъй като куплунгите на оптиката са двойни, трябва да имаш още едно влакно от чейнджъра до телефона.

По принцип тези куплунги са от две части и би трябвало да може да се отвори (мисля, че щипки го крепят затворено, но не съм ги отварял никога). Важно е като преподреждаш влакната винаги да върви от червено към бяло влакно - на края на влакната има едни пъпки. Мисля, че е излишно да ти казвам, че оптиката не подлежи на рязане и снаждане!

Ако имаш откачено устройство по оптиката или грешно свързано - например червено към червено - няма да работи! Оптиката не трябва да има нито един несвързан куплунг!

По въпроса с проверката на оптиката - първо можеш да я огледаш физически - не трябва да има прегънати (вкл. прегъвани в миналото) места. Въпреки това няма как да си 100% сигурен. Има уреди за проверка на оптика, но ще трябва да търсиш някой мрежов техник, който прави оптически мрежи, макар че не съм сигурен, дали устройствата са съвместими.

И пак евентуално, в някои файлове съм виждал да пише, че като се промени броя на устройствата, трябва през Стар Диатнозата да се зададе новата конфигурация, но никъде не съм попадал на по-конкретно описание. Също така, в някои описания пишат, че има значение кое устройство след кое се връзва във веригата, но и за това няма много еднозначни данни.

Та ти до къде си и какъв е проблема?
  • 0

Ако си задаваш въпроса "струва ли си да ремонтирам стария Мерцедес", по-добре го продай и си купи чисто ново Пежо, Мерцедес не е твоята марка!
Бабини деветиниclk.babailiica.comнаргиле


#15 Илия Горанов

Илия Горанов

    Член на УС на МБКБ

  • Управителен съвет
  • 7499 Мнения:
  • Пол:Мъж
  • Град:София
  • Автомобил:
    CLK200 Kompressor
    163hp, 2001, dark blue
ГАРАЖ Виж ГАРАЖА

Публикувано 18 август 2012 - 18:51

Внимавай като отваряиш куплунгите, че нещата са чупливи.

Ако фабрично си имал две влакна с два куплунга, за да имаш три устройства, трябва да станат три влакна с три куплунга. Ако си взел още един оптически кабел с две влакна и два куплунга, ще трябва да ги разглобиш и да ги подредиш както е на картинката от първа стр. в темата. Съответно едното влакно и единия куплунг от допълнителния кабел ще ти останат неизползвани.

И още нещо - за устройствата във веригата има значение от коя страна е бялото влакно и от коя страна е червеното. Най добре си ги снимай с телефона, как стоят фабрично и като ги преподреждаш - пак трябва да са така.

Накрая да попитам - пробвал ли си да откачиш телефона и да вържеш на оригиналната оптика само чейнджъра, за да си сигурен, че нещата работят, както и евентуално да вържеш телефона към команда с оптиката от чейнджъра - това ще ти покаже, дали самата оптика е наред!
  • 0

Ако си задаваш въпроса "струва ли си да ремонтирам стария Мерцедес", по-добре го продай и си купи чисто ново Пежо, Мерцедес не е твоята марка!
Бабини деветиниclk.babailiica.comнаргиле





0 потребител(и) четат тази тема

0 потребители, 0 гости, 0 анонимни