Как да свържа CD Changer-aW209
Започната от Grozdanov, 05 яну 2012 - 16:36:48
37 мнения по тази тема
#1
Публикувано 05 януари 2012 - 16:36
Изпадна ми един CD Changer и реших да го сложа на моята кола. На Command-а отзад има един вход за оптичен кабел. Когато свалих Command-a обаче се оказа че имам вече оптичен кабел, който отива някъде назад (може би за GPS, не съм сигурен). Въпроса ми е как да го свържа Changer-a, след като входа за оптичния кабел на Command-a е зает?
#2
Публикувано 05 януари 2012 - 20:22
Оптиката е ринг - кръг... така че по пътя могат да се добавят и повече устройства. За W208 или за W209 става дума. Щом като имаш фабрична оптика - виж къде стои фабрично чейнджъра (вероятно в багажника) и огледай, дали там няма вече изкарани кабели - оптика и захранване. Ако има - направо включваш. Евентуално ще има тапа на оптиката...
Ако си задаваш въпроса "струва ли си да ремонтирам стария Мерцедес", по-добре го продай и си купи чисто ново Пежо, Мерцедес не е твоята марка!
• Бабини деветини • clk.babailiica.com • наргиле •
#3
Публикувано 06 януари 2012 - 01:56
За W209 става въпрос. Фабрично чейнджъра стои в жабката, а оптичния кабел отива назад по централната конзола (под панела на ск. лост и подлакътника). В жабката няма никакви кабели.Оптиката е ринг - кръг... така че по пътя могат да се добавят и повече устройства. За W208 или за W209 става дума. Щом като имаш фабрична оптика - виж къде стои фабрично чейнджъра (вероятно в багажника) и огледай, дали там няма вече изкарани кабели - оптика и захранване. Ако има - направо включваш. Евентуално ще има тапа на оптиката...
#4
Публикувано 06 януари 2012 - 09:28
#5
Публикувано 06 януари 2012 - 16:46
След доста четене и разпитване се оказа май, че ще ми трябва един оптичен кабел и един захранващ кабел. Оптичния кабел се връзва към другия такъв, който излиза от Command-а. За захранващия кабел в интернет пише, че под пепелник трябва да има такъв резервен, но като го разглобявах последния път не успях да го видя. И понеже ми се подмята един оптичен кабел в Понеделник ще разглобя да видим какво ще стане.
Този пост е редактиран от Grozdanov: 07 януари 2012 - 15:19
#6
Публикувано 19 януари 2012 - 22:51
Инсталирах чейнджъра, но когато се опитам да го стартирам на дисплея на радиото изписва "Changer being starting" и така си стои. Не се стартира нищо. А когато чейнджъра и вързан и пусна радиото, звука прекъсва на всеки 2-3 секунди. Откача ли чейнджъра и прекъсването на звука го няма. Предполагах, че нещо и със стар диагнозата се активира. Зададох, че колата има чейнджър като компонент, но не го разпознава. Явно някъде трябва да се пипне със диагнозата. Някой да е чувал нещо?
#7
Публикувано 20 януари 2012 - 11:03
Това го прави при грешка в комуникацията по D2B. При мен докато съм експериментирал, ако оптиката не е добре пъхната, не е терминирана или има проблем с нея, но първоначално е била налична влиза в този режим. Прегледай оптиката си и този проблем би трябвало да изчезне ако всичко друго е наред........А когато чейнджъра и вързан и пусна радиото, звука прекъсва на всеки 2-3 секунди. Откача ли чейнджъра и прекъсването на звука го няма......
ЕДИТ : При всяка промяна вади ключа от таблото за да спреш захранването на касетофона иначе грешката се запазва. (може и от захранването му да го изтриваш но само с пускане и спиране от бутоне няма да стане)
Този пост е редактиран от HIFI: 20 януари 2012 - 11:04
#8
Публикувано 20 януари 2012 - 13:49
Това го прави при грешка в комуникацията по D2B. При мен докато съм експериментирал, ако оптиката не е добре пъхната, не е терминирана или има проблем с нея, но първоначално е била налична влиза в този режим. Прегледай оптиката си и този проблем би трябвало да изчезне ако всичко друго е наред.
ЕДИТ : При всяка промяна вади ключа от таблото за да спреш захранването на касетофона иначе грешката се запазва. (може и от захранването му да го изтриваш но само с пускане и спиране от бутоне няма да стане)
Задължително рестартирвам от диагнозата оптиката при всяка промяна. Все си мисля, че проблема е отзад на касетофона. Понеже от там излизаше вече оптичен кабел (за телефона) и един колега го върза с тройник заедно с оптичния кабел на чейнджъра...най-вероятно от там идва проблема. Имаш ли представа как точно се връзва отзад на Command-а, когато до него отиват два оптични кабела е входа е само един?
P.S. За информация само да кажа, че когато на оптичния кабел са закачени много неща (телефон, чейнджър и т.н.) и когато едно от тези неща даде дефект, всичко по мрежата спира.
#9
Публикувано 20 януари 2012 - 17:28
Оптиката трябва да образува ринг... виж приложената картинка - как върви, ако имаш две устройства и как върви, ако имаш три...
Прикачени файлове
Ако си задаваш въпроса "струва ли си да ремонтирам стария Мерцедес", по-добре го продай и си купи чисто ново Пежо, Мерцедес не е твоята марка!
• Бабини деветини • clk.babailiica.com • наргиле •
#10
Публикувано 21 януари 2012 - 12:28
Добре, съгласен съм със схемата. От къде да взема букса и каква да е тя, за да свържа двете оптики, които отиват към радиото при положение, че входа отзад е само един?Оптиката трябва да образува ринг... виж приложената картинка - как върви, ако имаш две устройства и как върви, ако имаш три...
#11
Публикувано 21 януари 2012 - 13:42
Входа е един точно така, но е с две оптични влакна входящо и изходящо. Не ти трябва втора букса. Тези двата, които идват трябва да се обединят на един изходящ и един входящ. Картинката на Илия е точна.Добре, съгласен съм със схемата. От къде да взема букса и каква да е тя, за да свържа двете оптики, които отиват към радиото при положение, че входа отзад е само един?
#12
Публикувано 10 август 2012 - 20:57
Здравейте,
Искам да възстановя малко темата. В момента съм с две устройста - телефон и команд и искам да свържа чейнджъра...обаче при проследяването на оптичния кабел, след телефона той отива до модул, който е в багажника. В момента не съм вързал чейнджъра и ми записва грешка на D2B оптиката в Команда и съответно телефона не работи. След последното "бъзикане" в опит на инсталация на чейнджъра, явно съм си оставил ръцете. Да разглабям освен и да търся причина в някоя връзка на оптичния кабел или? Другия ми въпрос е как да разбера точно къде е проблема и в коя връзка/букса е проблема?
P.S. Как да разбера дали оптичния кабел не е повреден?
Искам да възстановя малко темата. В момента съм с две устройста - телефон и команд и искам да свържа чейнджъра...обаче при проследяването на оптичния кабел, след телефона той отива до модул, който е в багажника. В момента не съм вързал чейнджъра и ми записва грешка на D2B оптиката в Команда и съответно телефона не работи. След последното "бъзикане" в опит на инсталация на чейнджъра, явно съм си оставил ръцете. Да разглабям освен и да търся причина в някоя връзка на оптичния кабел или? Другия ми въпрос е как да разбера точно къде е проблема и в коя връзка/букса е проблема?
P.S. Как да разбера дали оптичния кабел не е повреден?
Този пост е редактиран от Grozdanov: 11 август 2012 - 09:42
#13
Публикувано 18 август 2012 - 15:24
Оптичния кабел с буксата влизат в Команда, а другата оптика е от чейнджъра. С някакъв конектор ли трябва да се навържат?
Прикачени файлове
#14
Публикувано 18 август 2012 - 18:40
Нещо не разбрах нищо? Имаш команд, в него влиза 1 конектор с две оптически влакна? Така ли е?
Би трябвало от там, двата края да са отивали в един куплунг, който влиза в модула на телефона. Това така ли е?
Ти искаш да добавиш чейнджър във веригата. Трябва едното от двете влакна, които идват от команда, да отиде в чейнджъра, а второто да си остане в телефона. Тъй като куплунгите на оптиката са двойни, трябва да имаш още едно влакно от чейнджъра до телефона.
По принцип тези куплунги са от две части и би трябвало да може да се отвори (мисля, че щипки го крепят затворено, но не съм ги отварял никога). Важно е като преподреждаш влакната винаги да върви от червено към бяло влакно - на края на влакната има едни пъпки. Мисля, че е излишно да ти казвам, че оптиката не подлежи на рязане и снаждане!
Ако имаш откачено устройство по оптиката или грешно свързано - например червено към червено - няма да работи! Оптиката не трябва да има нито един несвързан куплунг!
По въпроса с проверката на оптиката - първо можеш да я огледаш физически - не трябва да има прегънати (вкл. прегъвани в миналото) места. Въпреки това няма как да си 100% сигурен. Има уреди за проверка на оптика, но ще трябва да търсиш някой мрежов техник, който прави оптически мрежи, макар че не съм сигурен, дали устройствата са съвместими.
И пак евентуално, в някои файлове съм виждал да пише, че като се промени броя на устройствата, трябва през Стар Диатнозата да се зададе новата конфигурация, но никъде не съм попадал на по-конкретно описание. Също така, в някои описания пишат, че има значение кое устройство след кое се връзва във веригата, но и за това няма много еднозначни данни.
Та ти до къде си и какъв е проблема?
Би трябвало от там, двата края да са отивали в един куплунг, който влиза в модула на телефона. Това така ли е?
Ти искаш да добавиш чейнджър във веригата. Трябва едното от двете влакна, които идват от команда, да отиде в чейнджъра, а второто да си остане в телефона. Тъй като куплунгите на оптиката са двойни, трябва да имаш още едно влакно от чейнджъра до телефона.
По принцип тези куплунги са от две части и би трябвало да може да се отвори (мисля, че щипки го крепят затворено, но не съм ги отварял никога). Важно е като преподреждаш влакната винаги да върви от червено към бяло влакно - на края на влакната има едни пъпки. Мисля, че е излишно да ти казвам, че оптиката не подлежи на рязане и снаждане!
Ако имаш откачено устройство по оптиката или грешно свързано - например червено към червено - няма да работи! Оптиката не трябва да има нито един несвързан куплунг!
По въпроса с проверката на оптиката - първо можеш да я огледаш физически - не трябва да има прегънати (вкл. прегъвани в миналото) места. Въпреки това няма как да си 100% сигурен. Има уреди за проверка на оптика, но ще трябва да търсиш някой мрежов техник, който прави оптически мрежи, макар че не съм сигурен, дали устройствата са съвместими.
И пак евентуално, в някои файлове съм виждал да пише, че като се промени броя на устройствата, трябва през Стар Диатнозата да се зададе новата конфигурация, но никъде не съм попадал на по-конкретно описание. Също така, в някои описания пишат, че има значение кое устройство след кое се връзва във веригата, но и за това няма много еднозначни данни.
Та ти до къде си и какъв е проблема?
Ако си задаваш въпроса "струва ли си да ремонтирам стария Мерцедес", по-добре го продай и си купи чисто ново Пежо, Мерцедес не е твоята марка!
• Бабини деветини • clk.babailiica.com • наргиле •
#15
Публикувано 18 август 2012 - 18:51
Внимавай като отваряиш куплунгите, че нещата са чупливи.
Ако фабрично си имал две влакна с два куплунга, за да имаш три устройства, трябва да станат три влакна с три куплунга. Ако си взел още един оптически кабел с две влакна и два куплунга, ще трябва да ги разглобиш и да ги подредиш както е на картинката от първа стр. в темата. Съответно едното влакно и единия куплунг от допълнителния кабел ще ти останат неизползвани.
И още нещо - за устройствата във веригата има значение от коя страна е бялото влакно и от коя страна е червеното. Най добре си ги снимай с телефона, как стоят фабрично и като ги преподреждаш - пак трябва да са така.
Накрая да попитам - пробвал ли си да откачиш телефона и да вържеш на оригиналната оптика само чейнджъра, за да си сигурен, че нещата работят, както и евентуално да вържеш телефона към команда с оптиката от чейнджъра - това ще ти покаже, дали самата оптика е наред!
Ако фабрично си имал две влакна с два куплунга, за да имаш три устройства, трябва да станат три влакна с три куплунга. Ако си взел още един оптически кабел с две влакна и два куплунга, ще трябва да ги разглобиш и да ги подредиш както е на картинката от първа стр. в темата. Съответно едното влакно и единия куплунг от допълнителния кабел ще ти останат неизползвани.
И още нещо - за устройствата във веригата има значение от коя страна е бялото влакно и от коя страна е червеното. Най добре си ги снимай с телефона, как стоят фабрично и като ги преподреждаш - пак трябва да са така.
Накрая да попитам - пробвал ли си да откачиш телефона и да вържеш на оригиналната оптика само чейнджъра, за да си сигурен, че нещата работят, както и евентуално да вържеш телефона към команда с оптиката от чейнджъра - това ще ти покаже, дали самата оптика е наред!
Ако си задаваш въпроса "струва ли си да ремонтирам стария Мерцедес", по-добре го продай и си купи чисто ново Пежо, Мерцедес не е твоята марка!
• Бабини деветини • clk.babailiica.com • наргиле •
0 потребител(и) четат тази тема
0 потребители, 0 гости, 0 анонимни