Към съдържанието

  •  

Снимка
- - - - -

проблем с шпер на 124Е250D-94год.


  • Please log in to reply
28 мнения по тази тема

#1 меро6969

меро6969

    Прохождащ

  • Потребители на форума
  • 17 Мнения:
  • Пол:Мъж
  • Град:София
  • Автомобил:
    124-Е250D-1994

Публикувано 09 декември 2011 - 12:09

Колеги,имам проблем с шпера на моя МС.Убеден съм че не работи.Лампата с триъгълничето не ми свети въобще.Мерцедеса е с хидравличните амортисьори но предишния собственик ги е заменил с конвенционални в комплект с пружини от комби.Маркучите влизащи в оригиналните амортисьори са затапени прилежно.Но не в това е проблема.Проблема е в това че не знам дали това има връзка с шпера.Съдчето за маслото което е при двигателя отпред вдясно е празно.А то има ли връзка с шпера.Принципно питането ми е дали цялата тази система-амортисьори и шпер-е взаимно зависима.Евентуално какви са възможните проблеми заради които не ми работи шпера и възможно ли е да е зацепен постоянно.Вчера валя сняг в София и това ми даде възможност да тествам Мерцедеса но съм чувал че при работещ шпер трябва да се чува щракане отзад.При мен няма такова нещо а и си се врътка задницата като на всеки друг МС.Моля за компетентни съвети от Ваша страна! Модела ми е 124Е250D-1994. Благодаря предварително на тези които могат да ми дадат ценни съвети.
  • 0

#2 dilqnski

dilqnski

    Майстор

  • Потребители на форума
  • 1634 Мнения:
  • Пол:Мъж
  • Град:Димитровград
  • Интереси:Двигатели

Публикувано 09 декември 2011 - 14:52

Най напред трябва да уточним за шпер ли става въпрос или за ASD.
  • 0
Никога не оставям магарето си в калта.

#3 kdl

kdl

    clockwork orange

  • Замразено членство
  • 8412 Мнения:
  • Пол:Мъж
  • Град:София
  • Автомобил:
    Turbo Quattro
ГАРАЖ Виж ГАРАЖА

Публикувано 09 декември 2011 - 15:12

Koлега,
1во не е задължително да се чува щракането и при фрикционен шпер.
2ро, ако наистина е фрикционен, не вярвам да има връзка м/у окачването и диф-а ти.
3то, дори и да излиза по VIN със шпер, не означава че все още е на колата... това е една от най-редките екстри при Мерцедес.
  • 0

Audi_A4_avatar.gif


#4 меро6969

меро6969

    Прохождащ

  • Потребители на форума
  • 17 Мнения:
  • Пол:Мъж
  • Град:София
  • Автомобил:
    124-Е250D-1994

Публикувано 09 декември 2011 - 17:13

На таблото имам лампа ASD която не свети при контакт.Това ме кара да мисля че съм с ASD а не с шпер но за пръв път имам този модел МС и затова не съм наясно с нещата.
  • 0

#5 меро6969

меро6969

    Прохождащ

  • Потребители на форума
  • 17 Мнения:
  • Пол:Мъж
  • Град:София
  • Автомобил:
    124-Е250D-1994

Публикувано 09 декември 2011 - 17:20

Колега Liloff,моля посъветвай ме как да разбера дали тази джаджа си седи на колата защото по VIN излиза че имам.Не знам какво да гледам за да разбера.Все пак съм начинаещ с този модел.
  • 0

#6 kombi124d

kombi124d

    Майстор

  • Потребители на форума
  • 805 Мнения:
  • Пол:Мъж
  • Град:София
  • Автомобил:
    Бяла техника на колела

Публикувано 09 декември 2011 - 18:00

Любимата ми тема :tongue4
Набързо ще ти драсна няколко неща да провериш дали имаш Шпер или ASD се тая.
1 Виж на диференциала дали влиза маркуч от лявата страна до фланеца на полуоската отпред.
2 От горе на самия диф. трябва да имаш метална тръбичка като на спирачки ,която да преминава от левия фланец на полуоската към десния.
Ако тези неща са там то твоя диф. е с ASD демек е шпер.
Ако нещо не ти ясно звънкай и питай,че неам нерви да трия клавира 0888 378 905
  • 3
Публикувано изображение
В тази криза няма пари за ракия,а жената купила хляб!

#7 меро6969

меро6969

    Прохождащ

  • Потребители на форума
  • 17 Мнения:
  • Пол:Мъж
  • Град:София
  • Автомобил:
    124-Е250D-1994

Публикувано 09 декември 2011 - 19:37

Благодаря колега.Ще ти звънна когато съм под дифа.В близките дни.
  • 0

#8 Lorinser

Lorinser

    Член на МБКБ

  • Замразено членство
  • 5339 Мнения:
  • Пол:Мъж
  • Град:Sofia
  • Автомобил:
    --Първият в БГ C124 CE500 M117-V8 Custom.
    --W126 260SE 1988

Публикувано 09 декември 2011 - 23:55

щракане ще чуеш ако ламелите за заключване са сериозно повредени.
Изправно ASD сработва без никакви звуци. Само по лампата на таблото разбираш че е зацепил.
  • 1

#9 IvoR1

IvoR1

    Напреднал

  • Потребители на форума
  • 434 Мнения:
  • Пол:Мъж
  • Град:Велико Търново
  • Интереси:Bitches, Benzes, Bikes & Bball
  • Автомобил:
    '99 w208 CLK320
    '89 190E 2.0 8v - бялата смърт
    '92 190E 3.0 12v - черната перла << ех
ГАРАЖ Виж ГАРАЖА

Публикувано 10 декември 2011 - 10:29

Доколкото знам, ASD освен хидравличното заключване има и 15% физически шпер, така, че при всички положения би трябвало да си има поне малко шперец :) най-лесния начин да проветиш това е да дигнеш едното задно колело на крик и да почнеш да пускаш съединителя, ако въпреки въртенето на вдигнатото колело започне да бута напред значи имаш шпер :)
  • 0

M112.940 inside

 

 


#10 kombi124d

kombi124d

    Майстор

  • Потребители на форума
  • 805 Мнения:
  • Пол:Мъж
  • Град:София
  • Автомобил:
    Бяла техника на колела

Публикувано 10 декември 2011 - 14:15

щракане ще чуеш ако ламелите за заключване са сериозно повредени.
Изправно ASD сработва без никакви звуци. Само по лампата на таблото разбираш че е зацепил.

:coolgrin Това да не е електрокар ида му чаткат контакторите.
  • 0
Публикувано изображение
В тази криза няма пари за ракия,а жената купила хляб!

#11 kombi124d

kombi124d

    Майстор

  • Потребители на форума
  • 805 Мнения:
  • Пол:Мъж
  • Град:София
  • Автомобил:
    Бяла техника на колела

Публикувано 10 декември 2011 - 14:22

Доколкото знам, ASD освен хидравличното заключване има и 15% физически шпер, така, че при всички положения би трябвало да си има поне малко шперец :) най-лесния начин да проветиш това е да дигнеш едното задно колело на крик и да почнеш да пускаш съединителя, ако въпреки въртенето на вдигнатото колело започне да бута напред значи имаш шпер :)

Всичко е в химията ZHM плюс хидравлика и електрика.
Това което си написал няма да се получи!
  • 1
Публикувано изображение
В тази криза няма пари за ракия,а жената купила хляб!

#12 gipsa

gipsa

    Напреднал

  • Потребители на форума
  • 352 Мнения:
  • Пол:Мъж
  • Град:Смолян
  • Автомобил:
    w201 dtm реплика,жълто такси 211-КоНпресор с 476 магарета под капака и едно зад волана....

Публикувано 10 декември 2011 - 18:55

Колега,няма как да сработва асд-системата при положение ,че нямаш масло в казанчето-казанчето е общо и за амортисорите и за шпера.Освен това трябва да имаш 15% заключване чрез наи-общо казано фрикционни дискове и при различни обороти на задните гуми чрез налягане от помпата това заключване на дифа да се увеличава до 100%.При сработване на асд не трябва да чуваш нищо,а трябва да ти мига триъгълника на таблото.Разбери първо от къде ти изтича маслото.
  • 0

#13 меро6969

меро6969

    Прохождащ

  • Потребители на форума
  • 17 Мнения:
  • Пол:Мъж
  • Град:София
  • Автомобил:
    124-Е250D-1994

Публикувано 10 декември 2011 - 20:53

Здравейте колеги.Днес се рових по дифа и установих,че си е ASD.Вчера Ви писах,че амортисьорите са сменени с обикновенни но Ви излъгах че маркучите са затапени добре.Намерих начин по който смятам да изолирам изцяло системата за окачването и да си остане само системата за ASDто.Има начин.Но забелязах друг проблем.Според мен предишния абориген,пардон-собственик като е сменявал амортисьорите не е могъл да затапи маркучите и маслото е изтекло,започнали са да светят лампите на таблото и дивака е махнал релето за ASDто което стои зад батерията.Качвам Ви снимка по която бихте могли да се ориентирате.На празното място би трябвало да стои именно това реле.Някакви мнения?Прикачен файл  P1020927.JPG   112,38K   48 Брой сваляния
  • 0

#14 Lorinser

Lorinser

    Член на МБКБ

  • Замразено членство
  • 5339 Мнения:
  • Пол:Мъж
  • Град:Sofia
  • Автомобил:
    --Първият в БГ C124 CE500 M117-V8 Custom.
    --W126 260SE 1988

Публикувано 11 декември 2011 - 01:23

така, е, седяло е ASD релето там.
Ако решиш да търсиш реле, имам едно оставено за продан, но трябва да видим дали ще сработи с твоята кола.
  • 0

#15 dilqnski

dilqnski

    Майстор

  • Потребители на форума
  • 1634 Мнения:
  • Пол:Мъж
  • Град:Димитровград
  • Интереси:Двигатели

Публикувано 11 декември 2011 - 03:21

Колега,няма как да сработва асд-системата при положение ,че нямаш масло в казанчето-казанчето е общо и за амортисорите и за шпера.Освен това трябва да имаш 15% заключване чрез наи-общо казано фрикционни дискове и при различни обороти на задните гуми чрез налягане от помпата това заключване на дифа да се увеличава до 100%.При сработване на асд не трябва да чуваш нищо,а трябва да ти мига триъгълника на таблото.Разбери първо от къде ти изтича маслото.

Научете се да правите разлика между ASD И ШПЕР.Това са различни системи.Какви са тия глупости с 15%.Без налягане на масло от 6 бара, си е най обикновен диф.
  • 1
Никога не оставям магарето си в калта.




0 потребител(и) четат тази тема

0 потребители, 0 гости, 0 анонимни