проблем с шпер на 124Е250D-94год.
Започната от меро6969, 09 дек 2011 - 12:09:49
28 мнения по тази тема
#1
Публикувано 09 декември 2011 - 12:09
Колеги,имам проблем с шпера на моя МС.Убеден съм че не работи.Лампата с триъгълничето не ми свети въобще.Мерцедеса е с хидравличните амортисьори но предишния собственик ги е заменил с конвенционални в комплект с пружини от комби.Маркучите влизащи в оригиналните амортисьори са затапени прилежно.Но не в това е проблема.Проблема е в това че не знам дали това има връзка с шпера.Съдчето за маслото което е при двигателя отпред вдясно е празно.А то има ли връзка с шпера.Принципно питането ми е дали цялата тази система-амортисьори и шпер-е взаимно зависима.Евентуално какви са възможните проблеми заради които не ми работи шпера и възможно ли е да е зацепен постоянно.Вчера валя сняг в София и това ми даде възможност да тествам Мерцедеса но съм чувал че при работещ шпер трябва да се чува щракане отзад.При мен няма такова нещо а и си се врътка задницата като на всеки друг МС.Моля за компетентни съвети от Ваша страна! Модела ми е 124Е250D-1994. Благодаря предварително на тези които могат да ми дадат ценни съвети.
#2
Публикувано 09 декември 2011 - 14:52
Най напред трябва да уточним за шпер ли става въпрос или за ASD.
Никога не оставям магарето си в калта.
#3
Публикувано 09 декември 2011 - 15:12
Koлега,
1во не е задължително да се чува щракането и при фрикционен шпер.
2ро, ако наистина е фрикционен, не вярвам да има връзка м/у окачването и диф-а ти.
3то, дори и да излиза по VIN със шпер, не означава че все още е на колата... това е една от най-редките екстри при Мерцедес.
1во не е задължително да се чува щракането и при фрикционен шпер.
2ро, ако наистина е фрикционен, не вярвам да има връзка м/у окачването и диф-а ти.
3то, дори и да излиза по VIN със шпер, не означава че все още е на колата... това е една от най-редките екстри при Мерцедес.
#4
Публикувано 09 декември 2011 - 17:13
На таблото имам лампа ASD която не свети при контакт.Това ме кара да мисля че съм с ASD а не с шпер но за пръв път имам този модел МС и затова не съм наясно с нещата.
#5
Публикувано 09 декември 2011 - 17:20
Колега Liloff,моля посъветвай ме как да разбера дали тази джаджа си седи на колата защото по VIN излиза че имам.Не знам какво да гледам за да разбера.Все пак съм начинаещ с този модел.
#6
Публикувано 09 декември 2011 - 18:00
Любимата ми тема
Набързо ще ти драсна няколко неща да провериш дали имаш Шпер или ASD се тая.
1 Виж на диференциала дали влиза маркуч от лявата страна до фланеца на полуоската отпред.
2 От горе на самия диф. трябва да имаш метална тръбичка като на спирачки ,която да преминава от левия фланец на полуоската към десния.
Ако тези неща са там то твоя диф. е с ASD демек е шпер.
Ако нещо не ти ясно звънкай и питай,че неам нерви да трия клавира 0888 378 905
Набързо ще ти драсна няколко неща да провериш дали имаш Шпер или ASD се тая.
1 Виж на диференциала дали влиза маркуч от лявата страна до фланеца на полуоската отпред.
2 От горе на самия диф. трябва да имаш метална тръбичка като на спирачки ,която да преминава от левия фланец на полуоската към десния.
Ако тези неща са там то твоя диф. е с ASD демек е шпер.
Ако нещо не ти ясно звънкай и питай,че неам нерви да трия клавира 0888 378 905
В тази криза няма пари за ракия,а жената купила хляб!
#7
Публикувано 09 декември 2011 - 19:37
Благодаря колега.Ще ти звънна когато съм под дифа.В близките дни.
#8
Публикувано 09 декември 2011 - 23:55
щракане ще чуеш ако ламелите за заключване са сериозно повредени.
Изправно ASD сработва без никакви звуци. Само по лампата на таблото разбираш че е зацепил.
Изправно ASD сработва без никакви звуци. Само по лампата на таблото разбираш че е зацепил.
#9
Публикувано 10 декември 2011 - 10:29
Доколкото знам, ASD освен хидравличното заключване има и 15% физически шпер, така, че при всички положения би трябвало да си има поне малко шперец най-лесния начин да проветиш това е да дигнеш едното задно колело на крик и да почнеш да пускаш съединителя, ако въпреки въртенето на вдигнатото колело започне да бута напред значи имаш шпер
M112.940 inside
#10
Публикувано 10 декември 2011 - 14:15
Това да не е електрокар ида му чаткат контакторите.щракане ще чуеш ако ламелите за заключване са сериозно повредени.
Изправно ASD сработва без никакви звуци. Само по лампата на таблото разбираш че е зацепил.
В тази криза няма пари за ракия,а жената купила хляб!
#11
Публикувано 10 декември 2011 - 14:22
Всичко е в химията ZHM плюс хидравлика и електрика.Доколкото знам, ASD освен хидравличното заключване има и 15% физически шпер, така, че при всички положения би трябвало да си има поне малко шперец най-лесния начин да проветиш това е да дигнеш едното задно колело на крик и да почнеш да пускаш съединителя, ако въпреки въртенето на вдигнатото колело започне да бута напред значи имаш шпер
Това което си написал няма да се получи!
В тази криза няма пари за ракия,а жената купила хляб!
#12
Публикувано 10 декември 2011 - 18:55
Колега,няма как да сработва асд-системата при положение ,че нямаш масло в казанчето-казанчето е общо и за амортисорите и за шпера.Освен това трябва да имаш 15% заключване чрез наи-общо казано фрикционни дискове и при различни обороти на задните гуми чрез налягане от помпата това заключване на дифа да се увеличава до 100%.При сработване на асд не трябва да чуваш нищо,а трябва да ти мига триъгълника на таблото.Разбери първо от къде ти изтича маслото.
#13
Публикувано 10 декември 2011 - 20:53
Здравейте колеги.Днес се рових по дифа и установих,че си е ASD.Вчера Ви писах,че амортисьорите са сменени с обикновенни но Ви излъгах че маркучите са затапени добре.Намерих начин по който смятам да изолирам изцяло системата за окачването и да си остане само системата за ASDто.Има начин.Но забелязах друг проблем.Според мен предишния абориген,пардон-собственик като е сменявал амортисьорите не е могъл да затапи маркучите и маслото е изтекло,започнали са да светят лампите на таблото и дивака е махнал релето за ASDто което стои зад батерията.Качвам Ви снимка по която бихте могли да се ориентирате.На празното място би трябвало да стои именно това реле.Някакви мнения?
P1020927.JPG 112,38K
48 Брой сваляния
#14
Публикувано 11 декември 2011 - 01:23
така, е, седяло е ASD релето там.
Ако решиш да търсиш реле, имам едно оставено за продан, но трябва да видим дали ще сработи с твоята кола.
Ако решиш да търсиш реле, имам едно оставено за продан, но трябва да видим дали ще сработи с твоята кола.
#15
Публикувано 11 декември 2011 - 03:21
Научете се да правите разлика между ASD И ШПЕР.Това са различни системи.Какви са тия глупости с 15%.Без налягане на масло от 6 бара, си е най обикновен диф.Колега,няма как да сработва асд-системата при положение ,че нямаш масло в казанчето-казанчето е общо и за амортисорите и за шпера.Освен това трябва да имаш 15% заключване чрез наи-общо казано фрикционни дискове и при различни обороти на задните гуми чрез налягане от помпата това заключване на дифа да се увеличава до 100%.При сработване на асд не трябва да чуваш нищо,а трябва да ти мига триъгълника на таблото.Разбери първо от къде ти изтича маслото.
Никога не оставям магарето си в калта.
1 потребител(и) четат тази тема
0 потребители, 1 гости, 0 анонимни