Гр.Отг., ПТП и адекватно поведение на пътя
Започната от Xerxes, 03 дек 2011 - 12:26:21
24 мнения по тази тема
#1
Публикувано 03 декември 2011 - 12:26
Колеги, пускам тази тема първо защото съм застраховател (но не продавач на застраховки- аз гледам щети) и второ, защото тази година двама мои познати удариха пешеходци и имаха големи проблеми след това. Няма да агитирам никого за нищо, просто ще обясня някои неща, за да са ясни, особено през тези месеци, когато се засилва рискът от ПТП (макар че в България този риск е постоянно висок).
Искам да обясня за застраховката "Гражданска отговорност". Шофьорът си я прави, за да не плаща той щети, причинени от него. По ГО не се плащат повреди на вашата кола- независимо дали сте виновни за причиняване на ПТП, или не! Шофьорът си прави ГО в дадена застрахователна компания (примерно ДЗИ) и шофира. Става ПТП и ако той е виновен, тогава ДЗИ плаща всички щети на пострадалия- ако е ударена кола- плащат се ламарините, ако е ударен човек- плащат се обезщетения за телесни повреди и обезщетения за пропуснати ползи. Ако стане ПТП и ти не си виновен, няма да търсиш пари от фирмата, в която ти имаш ГО, а от тази, в която е сключено ГО на виновния водач.
Нещо, което е важно- пари от застраховател се взимат само и единствено, ако имаш документ от ограните на реда (КАТ, МВР) и този документ отразява ПТПто. Ако само леко се чукнете, пак трябва документ (ДКП, или двустранен констативен протокол) и пак се известява КАТ/МВР чрез обаждане на 112. Каква е процедурата- става леко ПТП, участниците спират, слизат, вадят по един протокол и го попълват. Обаждат се на 112 и казват на тази и тази дата между еди какви си автомобили стана леко ПТП с такива и такива щети по колите, моля да ни дадете номер за събитието. От 112 лелката казва номер и той се записва отгоре на протокола. Чак след това участниците си разделят копията от протокола и си тръгват. Застрахователят има пълно право да откаже плащане, ако на протокола няма номер. Също така този номер трябва задължително да бъде написан на протокола (тоест издаден от 112) в деня на ПТПто, иначе става невалиден. Също така- в протокола се описват точно повредените части. Няма истории от рода "счупи ми се и това, ама забравихме да го напишем"- просто няма да го платят, ако не е написано в протокола.
Това важи и за протоколите, които полицаите пишат, така че и там трябва да се внимава куките да не пропуснат нещо, защото са мърлячи, а и понякога искат пари, за да опишат точно всички повреди, или да стъкмят протокола така, че в него да влязат предишни щети, които са от други неща.
Също така- застрахователят има право да забави плащането и дори да го откаже, ако се усъмни, че леко ПТП е инсценирано. Например става леко ПТП днес и пострадалият отива да си получи парите след 3 месеца. Застрахователят има право да извика другия участник и да свери повредите по двете МПСта и ако не съответстват- да откаже. Тоест напълно реален случай е леко ПТП между Q7 и дърта Лада като шофьорът ма Ладата е виновен. Кифлата с Q7цата се бави и отива за парите след 2-3 месеца, а шофьорът на Ладата я е оправил сам по различни причини. Застрахователят се съмнява, че кифлата е чукнала джипа при паркиране и вика Ладата за сверка. Ладата няма повреди и на кифлата й се отказва. Пример давам за възможности и съветвам в такива случаи да няма забавяния, въпреки че срокът за предявяване на претенция по ГО е повече от година.
Защо е така всичко това- защото аз мога веднага да си опиша на протокол старите щети на очуканата бричка и да ги представя за леко ПТП с участие на съседа и да ползвам данните за колата му срещу 2 ракии примерно и да отида да искам пари за щета след 3 месеца и да кажа, че ламарините ми за тия 3 месеца са ръждясали. Викат неговата кола и тя е "ремонтирана" в тези 3 месеца.
Така че този срок от над година е нож с 2 остриета- от една страна удобство, но от друга дава възможности на застрахователя да откаже обезщетение.
Защо не трябва да се допуска практиката да се взимат на ръка пари от виновния водач и да не се търсят застрахователи? Защото аз чуквам леко някаква кола и съм виновен. Слизам, давам 50 кинта и запомням номера. Разделяме се, отивам в Гаранционния фонд и казвам "кола с този номер ме удари и избяга". Какво следва- при известна доза късмет и ако знам как да представя нещата може на мен да ми платят повече от тези 50 кинта и то НЕ от застрахователя на виновния, а лично от човека, защото след като е напуснал ПТП той дължи парите. Повече за това ще обясня по-надолу.
Кога виновният шофьор ще плати вместо застрахователя цялото обезщетение? Когато е напуснал ПТП, или е карал пиян. Това е много важно- независимо дали имаш валидна застраховка "Гражданска отговорност", ако направиш катастрофа и се установи, че си пил- застрахователят ще плати, но след това по съдебен път ще си прибере парите от теб. И това става, до стотинка, независимо как. Времената и практиките на ВИС и СИК още не са отминали, все още си има "бригади" към застрахователите, но това е друга тема.
Също така, много важно- при напускане на ПТП положението е същото. По закон е задължително да се остане на място, когато е станало ПТП. И 20 метра да преместиш колата, за да не пречи примерно, ако това е упоменато в протоколите от КАТ, застрахователите имат право да заведат иск срещу теб. Има всякакви случаи, разбира се, когато може да се наложи да се напусне ПТП с цел да се закара пострадал пешеходец в болница- тогава това трябва задължително да се упомене в протокола, за да не завежда иск застрахователят (макар че и такива абсурди се случват).
Даже има бонус- в случаи, когато застрахователят е сигурен, че ще си възстанови парите по щетата, той е склонен да плати целия размер и даже отгоре и после да изкара случая като реклама с цел качване на имиджа си от рода "ето, ние платихме и надплатихме на пострадалите". А и така се предпазва от съдебни искове от страна на пострадалите- те няма да го съдят за изчислено мизерно обезщетение. Така че наистина- внимавайте с алкохола и напускането на мястото на ПТП!
Последното, за което се сещам- кога КАТ/МВР са задължени по закон да пристигнат на мястото на ПТП? Когато едно или повече от участващите МПСта не са способни да се движат. Тоест, може да ги викнете и за леко чукване- спускате си едната гума (или я срязвате уж от ПТПто се срязала) и казвате "колата не може да се движи на собствен ход" и те са задължени по закон да дойдат. Те затова и бяха въведени двустранните протоколи- за да им се облекчи работата да не гледат съвсем леките чуквания.
И най-важното- трябва да се мисли и да се действа на момента- дали ще се вика КАТ, дали не. Макар че лично мой съвет е винаги да се вика, защото възможности за прецакване на ситуацията ако не са дошли- много повече, отколкото ако са дошли. Макар и да пишат актове и глоби и да взимат точки, има и по-големи мръсници от тях, които са готови да отидат и да излъжат, че колата, която те са ударили, всъщност ги е ударила и избягала.
И още нещо- дали ще се откаже плащане на обезщетение, а и самият размер на обезщетението- това си е понякога чист късмет и много зависи от застрахователя. Например една щета в ДЗИ ще бъде изчислена на 1000 лв, в БГ Имоти на 1200, в Лев Инс на 800. Примерно казвам, не е задължително да стане точно така. А и зависи от самите участници в ПТПто- ако са разбрани хора, наистина може да мине и без КАТ и без застрахователи.
Надявам се да съм полезен с този ферман, ако има нещо- питайте и лека и безаварийна на пътя!
Искам да обясня за застраховката "Гражданска отговорност". Шофьорът си я прави, за да не плаща той щети, причинени от него. По ГО не се плащат повреди на вашата кола- независимо дали сте виновни за причиняване на ПТП, или не! Шофьорът си прави ГО в дадена застрахователна компания (примерно ДЗИ) и шофира. Става ПТП и ако той е виновен, тогава ДЗИ плаща всички щети на пострадалия- ако е ударена кола- плащат се ламарините, ако е ударен човек- плащат се обезщетения за телесни повреди и обезщетения за пропуснати ползи. Ако стане ПТП и ти не си виновен, няма да търсиш пари от фирмата, в която ти имаш ГО, а от тази, в която е сключено ГО на виновния водач.
Нещо, което е важно- пари от застраховател се взимат само и единствено, ако имаш документ от ограните на реда (КАТ, МВР) и този документ отразява ПТПто. Ако само леко се чукнете, пак трябва документ (ДКП, или двустранен констативен протокол) и пак се известява КАТ/МВР чрез обаждане на 112. Каква е процедурата- става леко ПТП, участниците спират, слизат, вадят по един протокол и го попълват. Обаждат се на 112 и казват на тази и тази дата между еди какви си автомобили стана леко ПТП с такива и такива щети по колите, моля да ни дадете номер за събитието. От 112 лелката казва номер и той се записва отгоре на протокола. Чак след това участниците си разделят копията от протокола и си тръгват. Застрахователят има пълно право да откаже плащане, ако на протокола няма номер. Също така този номер трябва задължително да бъде написан на протокола (тоест издаден от 112) в деня на ПТПто, иначе става невалиден. Също така- в протокола се описват точно повредените части. Няма истории от рода "счупи ми се и това, ама забравихме да го напишем"- просто няма да го платят, ако не е написано в протокола.
Това важи и за протоколите, които полицаите пишат, така че и там трябва да се внимава куките да не пропуснат нещо, защото са мърлячи, а и понякога искат пари, за да опишат точно всички повреди, или да стъкмят протокола така, че в него да влязат предишни щети, които са от други неща.
Също така- застрахователят има право да забави плащането и дори да го откаже, ако се усъмни, че леко ПТП е инсценирано. Например става леко ПТП днес и пострадалият отива да си получи парите след 3 месеца. Застрахователят има право да извика другия участник и да свери повредите по двете МПСта и ако не съответстват- да откаже. Тоест напълно реален случай е леко ПТП между Q7 и дърта Лада като шофьорът ма Ладата е виновен. Кифлата с Q7цата се бави и отива за парите след 2-3 месеца, а шофьорът на Ладата я е оправил сам по различни причини. Застрахователят се съмнява, че кифлата е чукнала джипа при паркиране и вика Ладата за сверка. Ладата няма повреди и на кифлата й се отказва. Пример давам за възможности и съветвам в такива случаи да няма забавяния, въпреки че срокът за предявяване на претенция по ГО е повече от година.
Защо е така всичко това- защото аз мога веднага да си опиша на протокол старите щети на очуканата бричка и да ги представя за леко ПТП с участие на съседа и да ползвам данните за колата му срещу 2 ракии примерно и да отида да искам пари за щета след 3 месеца и да кажа, че ламарините ми за тия 3 месеца са ръждясали. Викат неговата кола и тя е "ремонтирана" в тези 3 месеца.
Така че този срок от над година е нож с 2 остриета- от една страна удобство, но от друга дава възможности на застрахователя да откаже обезщетение.
Защо не трябва да се допуска практиката да се взимат на ръка пари от виновния водач и да не се търсят застрахователи? Защото аз чуквам леко някаква кола и съм виновен. Слизам, давам 50 кинта и запомням номера. Разделяме се, отивам в Гаранционния фонд и казвам "кола с този номер ме удари и избяга". Какво следва- при известна доза късмет и ако знам как да представя нещата може на мен да ми платят повече от тези 50 кинта и то НЕ от застрахователя на виновния, а лично от човека, защото след като е напуснал ПТП той дължи парите. Повече за това ще обясня по-надолу.
Кога виновният шофьор ще плати вместо застрахователя цялото обезщетение? Когато е напуснал ПТП, или е карал пиян. Това е много важно- независимо дали имаш валидна застраховка "Гражданска отговорност", ако направиш катастрофа и се установи, че си пил- застрахователят ще плати, но след това по съдебен път ще си прибере парите от теб. И това става, до стотинка, независимо как. Времената и практиките на ВИС и СИК още не са отминали, все още си има "бригади" към застрахователите, но това е друга тема.
Също така, много важно- при напускане на ПТП положението е същото. По закон е задължително да се остане на място, когато е станало ПТП. И 20 метра да преместиш колата, за да не пречи примерно, ако това е упоменато в протоколите от КАТ, застрахователите имат право да заведат иск срещу теб. Има всякакви случаи, разбира се, когато може да се наложи да се напусне ПТП с цел да се закара пострадал пешеходец в болница- тогава това трябва задължително да се упомене в протокола, за да не завежда иск застрахователят (макар че и такива абсурди се случват).
Даже има бонус- в случаи, когато застрахователят е сигурен, че ще си възстанови парите по щетата, той е склонен да плати целия размер и даже отгоре и после да изкара случая като реклама с цел качване на имиджа си от рода "ето, ние платихме и надплатихме на пострадалите". А и така се предпазва от съдебни искове от страна на пострадалите- те няма да го съдят за изчислено мизерно обезщетение. Така че наистина- внимавайте с алкохола и напускането на мястото на ПТП!
Последното, за което се сещам- кога КАТ/МВР са задължени по закон да пристигнат на мястото на ПТП? Когато едно или повече от участващите МПСта не са способни да се движат. Тоест, може да ги викнете и за леко чукване- спускате си едната гума (или я срязвате уж от ПТПто се срязала) и казвате "колата не може да се движи на собствен ход" и те са задължени по закон да дойдат. Те затова и бяха въведени двустранните протоколи- за да им се облекчи работата да не гледат съвсем леките чуквания.
И най-важното- трябва да се мисли и да се действа на момента- дали ще се вика КАТ, дали не. Макар че лично мой съвет е винаги да се вика, защото възможности за прецакване на ситуацията ако не са дошли- много повече, отколкото ако са дошли. Макар и да пишат актове и глоби и да взимат точки, има и по-големи мръсници от тях, които са готови да отидат и да излъжат, че колата, която те са ударили, всъщност ги е ударила и избягала.
И още нещо- дали ще се откаже плащане на обезщетение, а и самият размер на обезщетението- това си е понякога чист късмет и много зависи от застрахователя. Например една щета в ДЗИ ще бъде изчислена на 1000 лв, в БГ Имоти на 1200, в Лев Инс на 800. Примерно казвам, не е задължително да стане точно така. А и зависи от самите участници в ПТПто- ако са разбрани хора, наистина може да мине и без КАТ и без застрахователи.
Надявам се да съм полезен с този ферман, ако има нещо- питайте и лека и безаварийна на пътя!
#2
Публикувано 03 декември 2011 - 12:48
Да попитам: Защо застрахователите плащата най-ниската сума за щети на даден елемент на автомобила. Тоест защо ти плащат за измислено тайванско или китайско копие, от Евро 07, а не за оригиналното, заводското. И в този случай, пак трябва да вадя пари. Защо челното стъкло ти се сменя в Кобра, а не в БС, и при това ти се сменя с най-евтиния китаец.
Друго,Мога ли да си поискам да ми снимат целия автомобил, включително капачки на вентилите и при кражба, да ми ги платят?
Много полезна тема, Браво, предлагам да стане важна
Друго,Мога ли да си поискам да ми снимат целия автомобил, включително капачки на вентилите и при кражба, да ми ги платят?
Много полезна тема, Браво, предлагам да стане важна
#3
Публикувано 03 декември 2011 - 15:21
Всички застрахователи на кладата.
Колега разбирам, че с това си вадиш хляба и не искам да те обвинявам лично - не се сърди...
Застрахователите са ни като държавата - пълен та@ак. Като си плащам са много учтиви и процедурата минава за секунди, когато обаче отивам на оглед става мазало. Бавят ти парите с месеци, плащат в пъти по-малко, а като ти откажат щета, може само да пиеш една студена вода и да теглиш майната. Да го духат всички застрахователни компании
Чрез лобиране си прокараха закони в тяхна полза, само и само да цоцат още и още.... ГО-то пак е било далеч по-евтино от европейското, пак трябва да се вдига - всяка година е така, на всичко отгоре ГО е задължително!!! Имам една 40-годишна жигула, която седи в гаража и се кара само лятото, та трябва да и плащам целогодишно ГО-то, или да я спирам и пускам в движение всяка година?!?!?! Защо трябва да се плаща цялото ГО наведнъж, а не разсрочено? Плащам примерно днес ГО за цяла година, на другия ден ми запалват колата и вече нямам нужда от полица - някой ще ми върне ли парите - май не... Чух, че ще се вдига цената според възрастта и нарушенията на шофьора. Е последно как ще се смята ГО? По-кубатура на колата или по ЕГН на шофьора , а може и по двете - причини за по-скъпо ГО винаги ще се намерят.... Оффф аре изчезвам, че се надразних много
Колега разбирам, че с това си вадиш хляба и не искам да те обвинявам лично - не се сърди...
Застрахователите са ни като държавата - пълен та@ак. Като си плащам са много учтиви и процедурата минава за секунди, когато обаче отивам на оглед става мазало. Бавят ти парите с месеци, плащат в пъти по-малко, а като ти откажат щета, може само да пиеш една студена вода и да теглиш майната. Да го духат всички застрахователни компании
Чрез лобиране си прокараха закони в тяхна полза, само и само да цоцат още и още.... ГО-то пак е било далеч по-евтино от европейското, пак трябва да се вдига - всяка година е така, на всичко отгоре ГО е задължително!!! Имам една 40-годишна жигула, която седи в гаража и се кара само лятото, та трябва да и плащам целогодишно ГО-то, или да я спирам и пускам в движение всяка година?!?!?! Защо трябва да се плаща цялото ГО наведнъж, а не разсрочено? Плащам примерно днес ГО за цяла година, на другия ден ми запалват колата и вече нямам нужда от полица - някой ще ми върне ли парите - май не... Чух, че ще се вдига цената според възрастта и нарушенията на шофьора. Е последно как ще се смята ГО? По-кубатура на колата или по ЕГН на шофьора , а може и по двете - причини за по-скъпо ГО винаги ще се намерят.... Оффф аре изчезвам, че се надразних много
Проконтролирай деструктивността на стремежите си..да помислим заедно над крайността....и да отворим по бира....живеем заедно, умираме сами, нали?
#4
Публикувано 03 декември 2011 - 17:53
Венцислав, явно не съм се изразил правилно..
Аз и мравка не газя, камо ли да трепя вестоносци. Мисля, че достатъчно ясно съм разяснил, че изказвам личното си мнение за системата по-принцип.
Не искам, а и не мисля, че съм обидил колегата Xerxes.
............
Аз и мравка не газя, камо ли да трепя вестоносци. Мисля, че достатъчно ясно съм разяснил, че изказвам личното си мнение за системата по-принцип.
Не искам, а и не мисля, че съм обидил колегата Xerxes.
............
И с това не съм съгласен ама карай... Колкото по-адекватно се държа - толкова по-зле.и се дръжте адекватно при настъпила
застрахователна ситуация и всичко ще ви е наред .
Както вие ... с тях , така и те ... с вас .
Проконтролирай деструктивността на стремежите си..да помислим заедно над крайността....и да отворим по бира....живеем заедно, умираме сами, нали?
#5
Публикувано 03 декември 2011 - 19:06
Мишо-и само да допълня-псуваш нашата система ,защото не си виждал американските застрахователи ....
за една година плащах 4000 долара застраховка на ЦЛ-а ,,,,а в съседния щат същата излизаше 1200 долара...и изобщо има толкова много простотия по тяхните застраховки,че наще ми се виждат слънце,,,
Знаеш ли ,че има една клауза-deductable се казва-тя е задължителна и минимума и е 500 долара-ако има застрахователно събитие и сумата по подмяната или ремонта е под 500 $-честито!-ти си плащаш-всичко над 500 долара-се доплаща от застрахователя...
аз бях със 1000 долара-и ми бяха счупили бронята=така и не я оправих...
както и да е де-исках да кажа ,че в момента системата е по добре от на много места.
Да не влизаме във филмите със конете ,стажа и ПТПтата от даден водач...
примерно-ако тая година имаш какъвто и да е АКТ(без за паркиране)застрахователната полица ти скача с 10% минимум...на средна застраховка(2500-3000 $) това са си 300 кинта поне-та освен тоя АКТ ,които си плащаш на полицията-си плащаш и допълнителни проценти към полицата...
Ако пък имаш повече от едно застрахователно събитие на година-със АКТ ...малеее-не ми се говори...
Ами ако те хванат с алкохолец....ухааа-чистиш си името с години(имат рейтинг ) и през това време си плащаш огромни цифри застраховки за да може да шофираш...
И изобщо-не си видял друго затова ги мразиш тия братле
Иначе ХВАЛА за труда на колегата
теми като тази могат да спестят цял куп с НЕПРИЯТНОСТИ и разправии...
Поздрави
за една година плащах 4000 долара застраховка на ЦЛ-а ,,,,а в съседния щат същата излизаше 1200 долара...и изобщо има толкова много простотия по тяхните застраховки,че наще ми се виждат слънце,,,
Знаеш ли ,че има една клауза-deductable се казва-тя е задължителна и минимума и е 500 долара-ако има застрахователно събитие и сумата по подмяната или ремонта е под 500 $-честито!-ти си плащаш-всичко над 500 долара-се доплаща от застрахователя...
аз бях със 1000 долара-и ми бяха счупили бронята=така и не я оправих...
както и да е де-исках да кажа ,че в момента системата е по добре от на много места.
Да не влизаме във филмите със конете ,стажа и ПТПтата от даден водач...
примерно-ако тая година имаш какъвто и да е АКТ(без за паркиране)застрахователната полица ти скача с 10% минимум...на средна застраховка(2500-3000 $) това са си 300 кинта поне-та освен тоя АКТ ,които си плащаш на полицията-си плащаш и допълнителни проценти към полицата...
Ако пък имаш повече от едно застрахователно събитие на година-със АКТ ...малеее-не ми се говори...
Ами ако те хванат с алкохолец....ухааа-чистиш си името с години(имат рейтинг ) и през това време си плащаш огромни цифри застраховки за да може да шофираш...
И изобщо-не си видял друго затова ги мразиш тия братле
Иначе ХВАЛА за труда на колегата
теми като тази могат да спестят цял куп с НЕПРИЯТНОСТИ и разправии...
Поздрави
#6
Публикувано 03 декември 2011 - 19:32
За US не мога да коментирам, щото колкото щати имат - толкова и конституции. Обаче ако ще гоним евро стандарти, то нека гоним и евро услуги. Колега на бащата заспива на волана и се удря в мантинелата, жив и здрав слава богу - вика органите, пишат му акт и един час след това идват застрахователите с репатрак, носят му оборотна кола да кара докато трае ремонта и взимат неговата - истински случай, но в Германия.
Майната му де, нека не съм прав.... ама дано ако недай си боже нещо ми се случи да са само ламарини и железо, щото помня как Дженерали осъди Мануела Горсова
.... пак казвам - застрахователите ни са пълен аут - рекетьори
Майната му де, нека не съм прав.... ама дано ако недай си боже нещо ми се случи да са само ламарини и железо, щото помня как Дженерали осъди Мануела Горсова
.... пак казвам - застрахователите ни са пълен аут - рекетьори
Проконтролирай деструктивността на стремежите си..да помислим заедно над крайността....и да отворим по бира....живеем заедно, умираме сами, нали?
#7
Публикувано 03 декември 2011 - 19:59
Само нещо да добавя.
Противно на хорските очаквания, ако някой ви се бутне в лентата на Цариградско например и вие го изтрещите отзад, вината носите ВИЕ!
Без значение дали се е преместил на 1 метър от вас, на 10, на 20 и т.н: Неспазване на дистанция. Той няма да отнесе за неправилно престрояване.
Има едни особености в законите ни, от които ми побелява косата...
Това го пиша по повод една случка... Малка количка ми се престрои в моята лента и имах щастието да внимавам и гледам напред. Успях да набия спирачки и да намаля до неговата скорост на около половин метър от задната му броня.
1 секунда да се бях заблеял и можех да го метна към автобусите и ходи обяснявай, че пича сам си го е направил от простотия...
Противно на хорските очаквания, ако някой ви се бутне в лентата на Цариградско например и вие го изтрещите отзад, вината носите ВИЕ!
Без значение дали се е преместил на 1 метър от вас, на 10, на 20 и т.н: Неспазване на дистанция. Той няма да отнесе за неправилно престрояване.
Има едни особености в законите ни, от които ми побелява косата...
Това го пиша по повод една случка... Малка количка ми се престрои в моята лента и имах щастието да внимавам и гледам напред. Успях да набия спирачки и да намаля до неговата скорост на около половин метър от задната му броня.
1 секунда да се бях заблеял и можех да го метна към автобусите и ходи обяснявай, че пича сам си го е направил от простотия...
#8
Публикувано 03 декември 2011 - 22:04
абе Мишо-ти що ВИНАГИ решаваш ,че нещо не си прав ?За US не мога да коментирам, щото колкото щати имат - толкова и конституции. Обаче ако ще гоним евро стандарти, то нека гоним и евро услуги. Колега на бащата заспива на волана и се удря в мантинелата, жив и здрав слава богу - вика органите, пишат му акт и един час след това идват застрахователите с репатрак, носят му оборотна кола да кара докато трае ремонта и взимат неговата - истински случай, но в Германия.
Майната му де, нека не съм прав.... ама дано ако недай си боже нещо ми се случи да са само ламарини и железо, щото помня как Дженерали осъди Мануела Горсова
.... пак казвам - застрахователите ни са пълен аут - рекетьори
Просто казвах ,че има и по кофти застрахователи-на уж по хубави места
И отстоях тезата ,че все още имаме по либерални изисквания от застрахователите
Иначе всичко се оправя със съд-ама Българина още не е свикнал да използва тая институция...ама и това ще стане
Мир бро-нали знаеш ,че на въпреки няма да ти шпрехам
#9
Публикувано 03 декември 2011 - 22:13
Тоа па, тоа па.... к'ъФ мир бе Филка? Няма мир за твойте гуми - обещал си ми пурата за 2-3 дена, никакъв мир няма да и давам... Дано има каско и ГОМир
Проконтролирай деструктивността на стремежите си..да помислим заедно над крайността....и да отворим по бира....живеем заедно, умираме сами, нали?
#11
Публикувано 04 декември 2011 - 11:16
Аз пак ще кажа- не агитирам никого за нищо.
Каското е съвсем отделна тема и ако си в час можеш да се изкаваш на плюс даже. А по въпроса за стъклата къде се сменят и с какви- ще кажа, че като се прави опис на щетата вещото лице нарочно пише само "челно стъкло". Настоявайте да запише точно същото стъкло- имате право на това- и ще стане номера. Тоест да запише "челно стъкло- оригинал или марка еди каква си и дали е тонирано, с лента, или не".
Не защитавам никого, не съм работил само в един застраховател и съм напускал работа по свое желание.
Също така ако нещо се потроши, дори и изцяло на сол, носете си поне най-голямото парче на огледа, защото много компании не плащат липсващи детайли.
Но темата не е за каското, пак ви казвам, а за ГО.
Темата я направих защото мой приятел не можа да спре на червено и удари двама пещеходци, след което премести колата на 50м и сега ще плаща личен регрес, който може да отиде и към 40, 000 лв. Без алкохол това.
Друг мой приятел не работи хубава работа, за която беше одобрен и има квалификация, точно защото "чисти съдебно минало"- в свид. за съдимост пише "осъждан", защото направи самокатастрофа преди години с над 1,2 промила.
На колегата искам само да кажа, че и аз имам една Лада и я карам- всеки се оправя както може в БГ ;]
Каското е съвсем отделна тема и ако си в час можеш да се изкаваш на плюс даже. А по въпроса за стъклата къде се сменят и с какви- ще кажа, че като се прави опис на щетата вещото лице нарочно пише само "челно стъкло". Настоявайте да запише точно същото стъкло- имате право на това- и ще стане номера. Тоест да запише "челно стъкло- оригинал или марка еди каква си и дали е тонирано, с лента, или не".
Не защитавам никого, не съм работил само в един застраховател и съм напускал работа по свое желание.
Също така ако нещо се потроши, дори и изцяло на сол, носете си поне най-голямото парче на огледа, защото много компании не плащат липсващи детайли.
Но темата не е за каското, пак ви казвам, а за ГО.
Темата я направих защото мой приятел не можа да спре на червено и удари двама пещеходци, след което премести колата на 50м и сега ще плаща личен регрес, който може да отиде и към 40, 000 лв. Без алкохол това.
Друг мой приятел не работи хубава работа, за която беше одобрен и има квалификация, точно защото "чисти съдебно минало"- в свид. за съдимост пише "осъждан", защото направи самокатастрофа преди години с над 1,2 промила.
На колегата искам само да кажа, че и аз имам една Лада и я карам- всеки се оправя както може в БГ ;]
#12
Публикувано 04 декември 2011 - 18:14
Еххх как ме сърбят пръстите братче...
Та стана въпрос за стъклата... И там го играх Данкиното хоро, чупят ми преден десен джам, в Армеец ми отказват БС и ме пращат към Кобра, добре ама там имат само зелени стъкла - турски, а моя коптур е авангард със сини стъкла! Отказвам Кобрата и търся кеш.
И какво става стъклото ново синичко е 186лв в Бс, от армеец ми дават 61лв. след 4 ходения до тях ( демек ми платиха горивото ) и си купих моргаджийско за 70 гроша... Добре, че ми е евтина колата и има бая събратя по моргите
Та стана въпрос за стъклата... И там го играх Данкиното хоро, чупят ми преден десен джам, в Армеец ми отказват БС и ме пращат към Кобра, добре ама там имат само зелени стъкла - турски, а моя коптур е авангард със сини стъкла! Отказвам Кобрата и търся кеш.
И какво става стъклото ново синичко е 186лв в Бс, от армеец ми дават 61лв. след 4 ходения до тях ( демек ми платиха горивото ) и си купих моргаджийско за 70 гроша... Добре, че ми е евтина колата и има бая събратя по моргите
Този пост е редактиран от Мишо: 04 декември 2011 - 18:17
Проконтролирай деструктивността на стремежите си..да помислим заедно над крайността....и да отворим по бира....живеем заедно, умираме сами, нали?
#13
Публикувано 05 декември 2011 - 10:00
и сега ще плаща личен регрес, който може да отиде и към 40, 000 лв.
Това става дума за човек без ГО, така ли? Другото което е, дори да имаш ГО, пак може да се овапцаш яко, да не дава Господ, тъй като застрахователите плащат само обезщетението. Те не са длъжни (и с право, а и по закон) да плащат разноски по делото, както и лихви. Ако присъденото обезщетение например е 50 000 лв., то с лихвите и разноските (адвокати, експертизи и т.н.) може да ти скочи с още 20-30 % И така, дори да имаш ГО, пак го ядеш.
От Витоша по-високо нема, от Искаро по-дълбоко нема и от Мерцедес по-убаво нема...............древна шопска мъдрост!
#14
Публикувано 05 декември 2011 - 17:15
Напротив, има ГО и всичко му е изрядно, не е шофирал с алкохол. Просто е напуснал мястото на ПТП. В този случай застрахователят плаща щетата и завежда дело срещу него за възстановяване на сумата.
#15
Публикувано 05 декември 2011 - 22:47
Темата я направих защото мой приятел не можа да спре на червено и удари двама пещеходци, след което премести колата на 50м
Е преместил е колата или е напуснал мястото на ПТП?Просто е напуснал мястото на ПТП.
От това, което аз знам - колите може и трябва да се преместят, ако щетите са само материални и има опасност да се възпрепятства движението и всички участници в ПТП са съгласни с положението...
Ама да има ударени пешеходци и да местиш колата - е верно, човек каквото може сам да си направи, никой не може да му го направи!
Пък и 50 метра са бая разстояние!
Ако си задаваш въпроса "струва ли си да ремонтирам стария Мерцедес", по-добре го продай и си купи чисто ново Пежо, Мерцедес не е твоята марка!
• Бабини деветини • clk.babailiica.com • наргиле •
2 потребител(и) четат тази тема
0 потребители, 2 гости, 0 анонимни