За твое успокоение иди пак да го мерят,да не го мислиш.На мен миналата зима ми замериха с един уред антифриза,беше ок. Трябва ли пак да ми го мерят сега?

Kакъв антифриз ще ми препоръчате?
Започната от Metatron, 29 ное 2011 - 08:55:45
38 мнения по тази тема
#16
Публикувано 30 ноември 2011 - 22:01
#17
Публикувано 30 ноември 2011 - 22:56
Аз и 202 и 203 ги карам със син антифриз на "Castrol NF".Така го дават по спецификация на Кастрол.Абревиатурата "NF" е Nitrat free,а абревиатурата "SF" e sulfat free.По каталозите както са писали и колегите по-горе на Мерцедес НЕ се слага червен антифриз,а само син.Оригиналния от дилъра е бозав,леко жълтеникав цвят.Антифриза се сменя на 3 години или 60000км,без значение дали изглежда добре или зле.То и маслото в скоростите и дифа изглежда добре,едно такова хубавко,червеничко,бистричко ама и то се сменя на същия интервал.Като се замисля и спирачната течност,въпреки,че изглежда бистричка и тя се сменя на 3 години.Интервала за смяна на червения е по-дълъг,той е доста по-агресивен антифриз и не се препоръчва за нашите радиатори,тъй като сплавите на алуминия не са подходящи в двигателите на Мерцедес.Червения антифриз,както и лилавия са измислица на концерна "VAG"-volkswagen,който аз много уважавам,но не е пригоден за нашите Бенцове.И само като се замисля,че като са измислени,проектирани,конструирании направени нашите коли,не е имало изобщо червен антифриз още,как ще е мислен за нашите мотори.
пс И каква е тази велика глупост,която се шири,че "световноизвестната" марка масла ''Fucs" са правени или пакетирани за Мерцедес.Това го е казал,писал или измислил някой галантериен "търговец на едро" който си хвали стоката.То може и да са хубави масла,ама,чак пък такива басни на Лафонтен ,за първично вграждани/наливани/ заводски в двигателите на Мерцедес....Че чак пък и пакетирани специално за Мерцедес и в дилърски опаковки
.Дай ножа да гръмна...

пс И каква е тази велика глупост,която се шири,че "световноизвестната" марка масла ''Fucs" са правени или пакетирани за Мерцедес.Това го е казал,писал или измислил някой галантериен "търговец на едро" който си хвали стоката.То може и да са хубави масла,ама,чак пък такива басни на Лафонтен ,за първично вграждани/наливани/ заводски в двигателите на Мерцедес....Че чак пък и пакетирани специално за Мерцедес и в дилърски опаковки




#18
Публикувано 01 декември 2011 - 06:13
И моят е син, само че не помня каква марка беше..
#19
Публикувано 01 декември 2011 - 08:39
Koлега доколко разбрах не е прието в този форум да се дават линкове от друг...затова ше я караме с други линкове...И каква е тази велика глупост,която се шири,че "световноизвестната" марка масла ''Fucs" са правени или пакетирани за Мерцедес.Това го е казал,писал или измислил някой галантериен "търговец на едро" който си хвали стоката.То може и да са хубави масла,ама,чак пък такива басни на Лафонтен ,за първично вграждани/наливани/ заводски в двигателите на Мерцедес....Че чак пък и пакетирани специално за Мерцедес и в дилърски опаковки
Трябва човек да помисли да се поинтересува...инфо има доволно...
Мерцедес не е рафинерия не прави масла, но продава масла в оригинална опаковка...демек бутилира ги от некоя фирма...
Я да видим какво е одобрила по 235.7 за диференциалите си мерцедес - воала три масла, само ТРИ от десетките маняшки фирми
http://bevo.mercedes...n/235.7_en.html
Фукс дето я слагаш в кавички
ексън мобил
и оригиналното A 001 989 33 03, което е бутилиран Фукс...
демек две масла в цял свят са одобрени за дифовете им...
въпроса не е дали Фукс е добро...въпроса е защо да наливаме друго осевн оригинално, Фукс или Мобил...това е въпроса???
нека това не е приема като реклама...за двигателя аз ползвам синтетика на Yacco...ръчни скорости също Yacco ATFA, но антифриз, хидравлика - Фукс...
А и малко офтопик е но пак за нелепиците става дума...мерцедес не препоръчва масла с молибден /MоS2/ ...няма масло с молибденов дисулфид с мерцедес апрувд!
Мазно е нямало триене държи на температура..това онова, но не се препоръчва...има инфо доста и за това...
та трябва да се внимава червен лилав антифриз...масла с молибден...или модерни дизелови /лоу спейс/ масла на бензинови мотори си е свободно съчинение...
Този пост е редактиран от polaris: 01 декември 2011 - 08:43
#20
Публикувано 01 декември 2011 - 08:54
Благодаря ви колеги
. Май ще си одита в БС най-добре. И да ми го замерят първо, и второ - да ми дадат подходящ ако трябва да се смени.

#21
Публикувано 01 декември 2011 - 09:06
А това можеш ли да го подкрепиш с информация некаква?Антифриза се сменя на 3 години или 60000км,без значение дали изглежда добре или зле.То и маслото в скоростите и дифа изглежда добре,едно такова хубавко,червеничко,бистричко ама и то се сменя на същия интервал.Като се замисля и спирачната течност,въпреки,че изглежда бистричка и тя се сменя на 3 години.Интервала за смяна на червения е по-дълъг,
Ето един сериозен източник казват друго:
1.Спирачна течност на мерцедес се сменява един път на две години :
http://mb-info.ru/liquids/brakef.htm кое как и кога и и защо и на кои коли е обяснено...
2. диференциали не се говори за смяна...налята одобрена синтетика 235.7 фукс или мобил - доживот на възела...е долива се при нужда...а ако е по 235.0 /старата спецификация/ смяна на 90 000км
-за автоматични скорости 60 000км
-за ръчни скорости ако е АТФ типА на 90 000км смяна/това са ВСИЧКИ мерцедеси произведени до 19.08.1997
ако ръчна кутия по нова със синтетика 235.10 доживотно...само доливане ебемтуално....

3 Антифриза
Периодичност на замяна 15год или 250 000км ако не е указано друго /за някои W210,202,170,163/ остава на 3години /
http://mb-info.ru/li...htm#a0009890825
Понеже темата е за антифрижа ето цитат от линка горе
3.1. Вообще рассматривают три типа антифризов :
- т.н. "традиционные" антифризы , содержащие неорганические ингибиторы - силикаты , фосфаты , бораты , нитриты , амины , нитраты и их комбинации . Сейчас в ненашем автомобилестроении они совсем не применяются из-за низкого ( 2-3 года ) срока службы , низкой температуры кипения (порядка 105оС) . Кроме того силикаты в процессе эксплуатации покрывают внутреннюю поверхность системы охлаждения силикатной пленкой , которая ухудшает теплообмен ( но если силикаты не добавлять , то коррозия мгновенно "сгрызет" двигатель Вашего автомобиля ) . Наш традиционный ТОСОЛ в аккурат и относится к разряду традиционных антифризов ( хочу добавить , что ТОСОЛ - это вошедшая в умы торговая марка как определение вида товара , равно как в русских умах все , что делает бумажные копии документов называется "ксерокс" ) ; иногда таким антифризам присваивают класс качества S11 ( ранее это был класс качества от Фольксвагена G11 , но все сочли что много чести и переименовали в S11 ) ;
- т.н. "гибридные" антифризы . Отличаются использованием как неорганических ( в основном силикатов и фосфатов) ингибиторов , так и органических ; тот же класс S11 ;
- т.н. "карбоксилатные" антифризы или "OAT coolants= organic acid technology" . Они и составляют основу списка продуктов , получивших допуск 325.0 . Отличаются использованием органических ( карбоновых) кислот в качестве ингибиторов . Из преимуществ - высокая температура кипнения ( около 165 град.С ) , больший срок службы ( от 5 лет и более) . [/u]Антифризы из листа допуска 325.5 должны быть свободны от нитритов ( по краней мере на упаковке так и написано : " свободен от нитритов" ) , аминов , буры , фосфатов . Им присвоен по международной классификации класс качества S12 или S12+ ;
- вариант "карбоксилатного" антифриза - "lobrid coolants" или "SOAT coolants" . Среди антифризов из листа допуска 325.0 таких немало . Отличаются от последнего дополнительными пакетами минеральных ингибиторов , т.е. совмещают преимущества традиционных и карбоксилатных антифризов ( с таким же образованием пленки на стенке рубашки охлаждения , но более тонкой и нерасходуемыми ингибиторами , которые вступают в работу только при возникновении очагов корозии . Для этих антифризов выделено отдельное обозначение - S12++ ;
- отдельно выделю пропиленгликолевые антифризы . По фольксвагеновской классификации им присвоено обозначение G13 и ярко-желтый или оранжевый цвет . Их становится все больше , но только в Европе . В России еще ни один производитель не делает пропиленгликолевых антифризов . Причина - очень дорого . Большинство покупателей не готовы покупать такой продукт . Но преимущества есть - он не токсичен и очень экологичный . Поэтому предлагается в основном для систем отопления домов .
3.2. Сам по себе моноэтиленгликоль ( так , между прочим , температура кипения моноэтиленгликоля - 197оС . Производились также охлаждайки и на основе диэтиленгликоля с температурой кипения 245оС )- жидкость бесцветная , поэтому в него добавляют красители . В разных странах - разный подход к выбору красителей . Так в европейских странах цвет как правило указывает на основу антифриза , у японцев - на температуру замерзания ( красный максимум -30оС , зеленый -25оС , желтый -20оС . Но есть одно "НО" : чем ниже температура застывания , тем ниже теплопередача , т.е. эффективность системы охлаждения серьезно снижается . Поэтому в некоторые автомобили , а порой и просто некоторые японские производители используют не красный , как это имеет место на 80% машин , а зеленый или желтый антифриз . Т.о. это не означает , что базы у красного и синего антифризов разные ) . Поскольку европейцы исторически приняли для себя стандарты VW , то класс G11 как правило окрашивается в зеленый цвет , G12 - как правило в красный цвет . Напомню , что G11 и G12 - это готовые к употреблению антифризы с точкой замерзания -37оС ( стандарт для Европы) , а вот G30 , G40 и G48 - концентраты . Вот и делайте выводы - можно ли мешать фольксвагеновский G12 с тойотовским -30оС только на основании , что оба они красные ? Конечно нет !
Кстати , насчет цвета . Главным образом антифриз окрашивают дабы отбить желание выпить его ! Ведь этиленгликоль - это двухатомный спирт . Для примера : "ЭтанОЛ" - этиловый спирт , "Этан-1,2-диОЛ" - этиленгликоль . "ОЛ" - спирт по химической номенклатуре ( отсюда и название отечественного ТОСОЛа - "Технология Органического Синтеза ОЛ" ) .
Този пост е редактиран от polaris: 01 декември 2011 - 10:16
#22
Публикувано 01 декември 2011 - 12:53
Аз ползвам син антифриз на Febi.
На гърба на бутилката пише смяна на 3 години или 250 000 км.
Спецификацията, мисля, че беше 325.0
На гърба на бутилката пише смяна на 3 години или 250 000 км.
Спецификацията, мисля, че беше 325.0

By Batev
#23
Публикувано 01 декември 2011 - 18:30
Според мен зависи какъв е блока на А-класата на екимска.
Чугунен или алуминиев?
Аз съм склонен да мисля че е алуминиев
Чугунен или алуминиев?
Аз съм склонен да мисля че е алуминиев
#24
Публикувано 01 декември 2011 - 19:42
Абсолютно съм съгласен с колегата Polaris. Единствено и само 325.0, ако в сервизната документация на колата не е упоменато нещо друго.! Аз също съм с Fuchs!
http://mb-info.ru/
http://mb-info.ru/
#25
Публикувано 01 декември 2011 - 19:58
Ако не си доливала вода,няма нужда да го мериш пак!На мен миналата зима ми замериха с един уред антифриза,беше ок. Трябва ли пак да ми го мерят сега?
#26
Публикувано 01 декември 2011 - 22:40
Колега Polaris Изобщо не съм съгласен с нито едно от твърденията ти по-горе.Вече започвам да се замислям като те чета дали не си на заплата в тази наистина "световноизвестна" марка масла Fuchs.То според твоите писания масло в скорости и диф изобщо не се сменя.За спирачна течност изобщо да не говорим,а антифриз след 250000км!!! Това е меко казано абсурд според мен.Сменят се всички консумативи най-много на 60000км или 3 год.Не знам как ги четеш тия източници,които си цитирал,но ми се вижда,че ги четеш и цитираш избирателно и както на теб ти е удобно-като дявола библията.Ако искаш си сменяй маслата и течностите.Те хората явно в магазините за авточасти тия масла за скорости и диф,спирачната течност и антифриза го продават и поддържат тези артикули за имидж...ей така...не че някой ги сменя и купува ..не.Те и фирмите за масла ги произвеждат пак ей така...колкото да имат..те не се сменят изобщо...или на 250000-300000 хил км.Ей колега по-големи глупости не съм чел в този форум.Ако за теб да обслужиш един Бенц е да му смениш моторното масло и филтъра,то разбирам те.Аз обаче сменям всички течности ей така на 2-3 год.Де да знам след твоите писания, че не се сменят се замислих..дали не правя грешка някаква??И представяш ли си не слагам и не харесвам изобщо това масло Fuchs,но това разбира се е мое мнение и не ангажирам никого,гледам Веско и той е с такова,може и хубаво да е.Но такива хуморески,че оригиналното масло на Мерцедес е Fuchs е меко казано не сериозно да говориш толкова убедително сякаш работиш в Мецедес и ти го бутилираш.Може и Fuchs да е ,но никой не знае със сигурност.А такива фирми според теб като Mobil,Castrol,BP,Valvoline,Total,Liqui Moly /В тоя ред на мисли като писа за масла с молибденови добавки виждам,явно,че си по-светнат от мен/,не на последно място и Motul-една такава неизвестна марка масло,но разбира се не е толкова добра като каk беше...Fuchs
.В заключение мога да кажа,че може да си твърдиш и за напред,че маслата НЕ се сменят,а само се доливат,но аз си ги сменям заедно с антифриза.Лека вечер и нямам намерение да влизам в полемики с теб.

#27
Публикувано 01 декември 2011 - 23:29
Малко лаишки се изказах, но отговрът на този въпрос какъв антифриз, е колкото прост, толкова и сложен.
Хубаво е да ползваш същия тип антифриз, какъвто има в колата.
Цветът е само боя и може да не отговаря на стадарта на антифриза. Лонг-лайф има и сини и червени антифризи. G11 и G12 могат да бъдат различни цветове.
Г11 може да е син, зелен, или червен
Г12 може да е червен, оранжев или лилав
И двата са етилен-гликолови, но явно съдържат различни добавки за предпазване от корозия на охл. система. Добавки, които не са съвместими в Г11 и Г12. Смесването на Г11 и Г12 води до образуването на пресипитати.
Колегата polaris беше дал линк към лист МБ 325.0 - най-чисто би било да се подмени изцяло антифриза с одобрен от производителя.
Иначе, каквото и да използваш - все ще предпази двигателя от корозия.
Един от препоръчаните антифризи - Zerex G05 е с добавки на базата на органични киселини, също както G12.
Предполагам че основният аргумент срещу използването на G12 антифризи в някои двигатели на мерцедес е ускоряването на корозията между чугунения блок и алуминевия радиатор в киселинна среда. Иначе, ако всичко е халумин
, не виждам проблем да се ползва едното или другото.
Хубаво е да ползваш същия тип антифриз, какъвто има в колата.
Цветът е само боя и може да не отговаря на стадарта на антифриза. Лонг-лайф има и сини и червени антифризи. G11 и G12 могат да бъдат различни цветове.
Г11 може да е син, зелен, или червен
Г12 може да е червен, оранжев или лилав
И двата са етилен-гликолови, но явно съдържат различни добавки за предпазване от корозия на охл. система. Добавки, които не са съвместими в Г11 и Г12. Смесването на Г11 и Г12 води до образуването на пресипитати.
Колегата polaris беше дал линк към лист МБ 325.0 - най-чисто би било да се подмени изцяло антифриза с одобрен от производителя.
Иначе, каквото и да използваш - все ще предпази двигателя от корозия.
Един от препоръчаните антифризи - Zerex G05 е с добавки на базата на органични киселини, също както G12.
Предполагам че основният аргумент срещу използването на G12 антифризи в някои двигатели на мерцедес е ускоряването на корозията между чугунения блок и алуминевия радиатор в киселинна среда. Иначе, ако всичко е халумин

#28
Публикувано 03 декември 2011 - 10:34
Е що взе син? Аз съм с лилавия - синтетика и разликата е 2 кинта на литър и половина. Да не говорим че ако е наливен излиза още по-ефтино - стига да е такъв какъвто е на етикета. Това е един от малкото антифризи които са наистина много добри. Фугс също са добри. Гледаите също и точката на кипене. При Мотул е 136 градусаАз ползвам син антифриз на Febi.
На гърба на бутилката пише смяна на 3 години или 250 000 км.
Спецификацията, мисля, че беше 325.0

#29
Публикувано 03 декември 2011 - 10:37
Е що взе син?
Взел съм го този колега, защото това е точната спецификация за моята охладителна система.
А относно цвета за мен няма никакво значение.Важното е да съм с точната спецификация

П.С За Бенца парите нямат значение............
Този пост е редактиран от Gangsta Man: 03 декември 2011 - 10:37

By Batev
#30
Публикувано 09 май 2012 - 08:33
Искам да попитам възможно ли е да се разбере какъв е антифриза в момента в колата? За да взема да доливам примерно ако се налага от същия? Изглежда си екстра, но колата е новопридобита, на 180000 е. Или направо смяна с нов, препоръчан от БС?
Кучета не са ме хапали, само хора...
1 потребител(и) четат тази тема
0 потребители, 1 гости, 0 анонимни