Към съдържанието

  •  

Снимка
- - - - -

Колко често ви се запушват DPF - филтрите?статистика


  • Please log in to reply
17 мнения по тази тема

#1 dimitardonev

dimitardonev

    Прохождащ

  • Потребители на форума
  • 33 Мнения:
  • Пол:Мъж
  • Град:Пловдив
  • Автомобил:
    w211 2005g.

Публикувано 27 ноември 2011 - 15:39

Здравейте колеги, предлагам всеки който има в колата си DPF - филтър да напише горе-долу през какви километри му се запушва и му се налага регенерация. Питам ей така просто за статистика, че в последно време много взе да ме дразни тази "екологична джаджа".
Лично при мен за около 4 - 5000км. ми се запушваше 4 пъти, като последния път не изкара и един резервоар :thumbdown
Карам колата 90% градско.
  • 0

#2 drjivago

drjivago

    Майстор

  • Потребители на форума
  • 1881 Мнения:
  • Пол:Мъж
  • Град:София
  • Автомобил:
    Вече бивш s212, e200 cdi
ГАРАЖ Виж ГАРАЖА

Публикувано 27 ноември 2011 - 16:37

Еми то това е, трябва да я изкарваш по-често на дълъг път и воала.

Моята няма такъв филтър за добро или лошо, защото и мен щеше да ме дразни
Иначе в името на екологията е добро нещо. :thumbup
  • 0

#3 dimitardonev

dimitardonev

    Прохождащ

  • Потребители на форума
  • 33 Мнения:
  • Пол:Мъж
  • Град:Пловдив
  • Автомобил:
    w211 2005g.

Публикувано 03 декември 2011 - 10:10

Такааа.... явно при мен работата все повече заприличва на проблем. DPF-a се запуши отново след изгарянето на един резервоар гориво, а силно се съмнявам при всички да е така. Интересното беше, че в началото на диагнозата пишеше DPF - full, a след изчистването на грешката (БЕЗ ДА ПРАВИМ РЕГЕНЕРАЦИЯ!!!) и пускане теста наново изписа 0%.
Ще помоля специалистите да се изкажат възможно ли е нещо друго да лъже компа, че DPF-a е пълен, а всъщност да не е? Тия сонди които мерят входа и изхода на филтъра на какъв принцип са да не би лош контакт при тях да е проблема? Въобще какви са евентуалните причини за това?
Благодаря!

P.S. при предната регенерация незнам дали има нещо общо, но компа изписа тази грешка и не можа да завърши процедурата а оставаха още 2 мин. до края.

Прикачени файлове


  • 0

#4 Gangsta Man

Gangsta Man

    Рапeр

  • Членове на клуба
  • 3671 Мнения:
  • Пол:Мъж
  • Град:5Rich-California
  • Автомобил:
    Mercedes-Benz W 140 S500 L
ГАРАЖ Виж ГАРАЖА

Публикувано 03 декември 2011 - 10:15

Колега ето ти малко полезно инфо :)

Филтри за твърди частици (DPF)
Намаляване на емисиите на сажди при автомобилите с дизелово гориво с 80%.

Промените в законодателство през 2009 г., така наречената "Евро 5" стандарти, направи филтрите за твърди частици, както често срещани в дизеловите автомобили както каталитичните конвертори са в бензиновите коли.

Целта е намаляване с 80% на емисийте от твърди частици (сажди), но технологията не е без проблеми - много често вече автомобили с филтри за твърди частици влизат в сервизен режим и им светват лампите за DPF-ите (показва частично запушване).

Ясно е, че промени в стила на шофиране може да се изисква за максимална полза от тези системи.

Как работят те?
Филтри за твърди частици (DPF) или "капани" правят точно това, те улавят остатъчните сажди в ауспуха.

Както при всеки филтър (чантата в прахосмукачката) те трябва да бъдат изпразнени редовно, за да поддържат действието си. За DPF този процес се нарича "regeneration" ("възстановяване") - натрупаните сажди се изгарят при висока температура, за да остане само малък остатък пепел. Регенерацията може да бъде пасивна или активна.

Пасивно регенериране:
Пасивна регенерацията се извършва автоматично по магистралата когато температурата на изпускателната система е висока. Много коли немогат да достигнат подходяща температура и обороти, така че производителите са измислили активна регенерация, това е когато компютъра за управление на двигателя (ECU) поема контрола над процеса.

Активно регенериране:
Когато саждите във филтъра достигнат определени граници (около 45%) в еку-то настъпват малки корекции в графиката на впръскване на горивото, аванса и надува на турбината, за да се увеличи температурата в изпускателна система и регенерацията да започне. Ако пътуването е кратко със чести спирания то процеса за регенериране не може да завърши и светлината за предупреждение ще светне за да покаже, че DPF-а е частично блокиран.

По принцип трябва да бъде възможно да се започне пълно възстановяване на DPF-a и изчистване на лампата за предупреждение - за целта се шофира в продължение на 10 минути със скорост по-голяма от 70 км/ч със обороти над 3000.

Ако игнорирате предупредителната светлина и управляват автомобилите си сравнително бавно, ще започне натрупването на сажди до около 75% и можете да очаквате да видите предупредителната светлина за проблем в двигателя да осветява таблото виПубликувано изображение. В този момент шофиране с висока скорост няма да е достатъчно и колата ще трябва да влезе в сервиз за принудителна регенерация.

Скъпи ремонти:
Ако предупредителните сигнали са игнорирани и натрупванетона сажди продължава да нараства, тогава най-вероятният резултат ще бъде нов DPF, който струва около 2500лв.

Главно градско шофиране:
Ако вашата кола се използва главно за градско каране, би било разумно да изберете бензинов автомобил, отколкото да поемате риск за непълно възстановяване на DPF-а.

DPF-и с добавки:
Най-често срещаният тип на DPF се отличава с интегриран оксидиращ каталитичен конвертор и се намира много близо до двигателя, където изгорелите газове все още са сравнително горещи, така че пасивната регенерация е възможна.

Не винаги обаче е възможно DPF-a дa e в близост до двигателя, така че някои производители използват различен тип DPF, които разчитат на горивна добавка за повишаване на температурата и запалване на частиците на саждите в DPF-а. Добавката се съхранява в отделен резервоар и автоматично се смесва с горивото. Малки количества са необходими, така че един литър добавка трябва да "лекува" около 2800 литра гориво, достатъчно за покриване на 40 000км.

При този тип на регенерация процедурата ще бъде инициирана от ECU на всеки 500км, или в зависимост от използването на превозното средство и ще отнеме от 5 до 10 минути. Вие няма да забележите нищо друго освен може би едно изпускане на бял дим от изпускателнатасистема, когато е завършен процеса.

Има доказателства че тези системи не регенерират, дори и на автомобили, използвани главно по магистралите. Изглежда, че на колите с много високи предавателни числа на шеста скорост, оборотите на двигателя са твърде ниски, за да генерира достатъчно температура на отработените газове. Управление на по-ниски предавки следва да бъде достатъчно, за да изгори саждите в такива случаи.

Проверете си наръчника за употреба (менюала):
Ако си купите кола с монтиран DPF - важно е да прочетете съответния раздел от наръчника на превозното средство, така че да разберат точно какви действия да предприемете, ако предупредителна светлина свети и как, ако изобщо е възможно със стил на шофиране да бъдат коригирани, за да може на DPF-а да се осигури максимална ефективност и живот.



Източник:http://clubalfaromeo...ead.php?t=45320__________________
  • 0
Публикувано изображение

By Batev

#5 Gangsta Man

Gangsta Man

    Рапeр

  • Членове на клуба
  • 3671 Мнения:
  • Пол:Мъж
  • Град:5Rich-California
  • Автомобил:
    Mercedes-Benz W 140 S500 L
ГАРАЖ Виж ГАРАЖА

Публикувано 03 декември 2011 - 10:20

Колега премахването на DPF филтъра става софтуерно.Малко хора умеят да го направят на Мерцедес, но ето ти един сайт където пише, че могат и на Мерцедес.

Просто ти го давам като инфо.....не познавам нито сервиза, нито човека......ако имаш интерес просто можеш да попиташ :)

http://www.fapremove...anoviavtomobili
  • 0
Публикувано изображение

By Batev

#6 dimitardonev

dimitardonev

    Прохождащ

  • Потребители на форума
  • 33 Мнения:
  • Пол:Мъж
  • Град:Пловдив
  • Автомобил:
    w211 2005g.

Публикувано 03 декември 2011 - 15:27

Колега, благодаря за инфото, но както казах според мен има проблем. Не може след регенериран филтър да изгори 1 резервоар гориво и пак full и само след изтриване на грешката да показва че филтъра е празен нали така?
Иначе звънях на тази фирма, но от Mercedes са правили само Sprinter и не дават гаранция. Лично на мен премхването ми звучи като доста крайна мярка.
Няма ли колеги които да са имали такъв проблем или пък пишете на колко км. се запушват вашите DPF-и?
Благодаря!
  • 0

#7 niknd

niknd

    Майстор

  • Потребители на форума
  • 1699 Мнения:
  • Пол:Мъж
  • Град:Стара Загора
  • Интереси:Интернет Мерцедес и всичко останало
  • Автомобил:
    S400 CDI / 2001г.

Публикувано 03 декември 2011 - 18:49

това с регенеразията не става вечно
идва един момент в който трябва да се сменя
и в старите коли които караме този момент
все по често и на помече коли ще се случва
  • 2

#8 bracheda

bracheda

    Прохождащ

  • Потребители на форума
  • 34 Мнения:
  • Град:Благоевград
  • Автомобил:
    W211 320CDI 2004

Публикувано 02 септември 2013 - 11:00

Здравейте. Дали е възможно по ВИН да се провери дали моята кола има филтър за твърди частици или катализатор?

  VIN WDB2110261A604344 
  • 0

#9 niknd

niknd

    Майстор

  • Потребители на форума
  • 1699 Мнения:
  • Пол:Мъж
  • Град:Стара Загора
  • Интереси:Интернет Мерцедес и всичко останало
  • Автомобил:
    S400 CDI / 2001г.

Публикувано 02 септември 2013 - 18:07

не ти трябва проверка имаш и двете

но са в едно тяло


  • 1

#10 bracheda

bracheda

    Прохождащ

  • Потребители на форума
  • 34 Мнения:
  • Град:Благоевград
  • Автомобил:
    W211 320CDI 2004

Публикувано 02 септември 2013 - 22:11

не ти трябва проверка имаш и двете
но са в едно тяло


Благодаря. Попитах защото някъде прочетох, че Евро3 са били без катализатор. Но липсата на пушек от аспуха явно и показател за наличието на такъв.
  • 0

#11 bracheda

bracheda

    Прохождащ

  • Потребители на форума
  • 34 Мнения:
  • Град:Благоевград
  • Автомобил:
    W211 320CDI 2004

Публикувано 02 септември 2013 - 22:11

не ти трябва проверка имаш и двете
но са в едно тяло


Благодаря. Попитах защото някъде прочетох, че Евро3 са били без катализатор. Но липсата на пушек от аспуха явно и показател за наличието на такъв.
  • 0

#12 bracheda

bracheda

    Прохождащ

  • Потребители на форума
  • 34 Мнения:
  • Град:Благоевград
  • Автомобил:
    W211 320CDI 2004

Публикувано 02 септември 2013 - 22:35

Паралелно питах и в Руския форум. Там пък ми отговориха, че нямам ...
  • 0

#13 SLav_

SLav_

    Чирак

  • Потребители на форума
  • 155 Мнения:
  • Пол:Мъж
  • Град:Бургас
  • Интереси:коли,моторни спортове,хората и приятелите...
  • Автомобил:
    190е 2.0i 1991г. & W211 Avantgarde E320CDI V6 2007г.
ГАРАЖ Виж ГАРАЖА

Публикувано 04 септември 2013 - 07:28

Имаш лично съобщение за вин-а ти колега bracheda и мога да ти кажа,че имаш катализатор,но DPF нямаш :)


  • 0
Публикувано изображение <=-Температура/час в Бургас

Публикувано изображение

#14 bracheda

bracheda

    Прохождащ

  • Потребители на форума
  • 34 Мнения:
  • Град:Благоевград
  • Автомобил:
    W211 320CDI 2004

Публикувано 04 септември 2013 - 09:30

Имаш лично съобщение за вин-а ти колега bracheda и мога да ти кажа,че имаш катализатор,но DPF нямаш :)

 

Благодаря колега. А катализатора може ли да се запуши като ДПФ филтъра или не ?


  • 0

#15 SLav_

SLav_

    Чирак

  • Потребители на форума
  • 155 Мнения:
  • Пол:Мъж
  • Град:Бургас
  • Интереси:коли,моторни спортове,хората и приятелите...
  • Автомобил:
    190е 2.0i 1991г. & W211 Avantgarde E320CDI V6 2007г.
ГАРАЖ Виж ГАРАЖА

Публикувано 05 септември 2013 - 23:33

Да може да се запуши но няма как да се регенерира (самопочисти) като DPF-a.


  • 0
Публикувано изображение <=-Температура/час в Бургас

Публикувано изображение




1 потребител(и) четат тази тема

0 потребители, 1 гости, 0 анонимни