Към съдържанието

  •  

Снимка
- - - - -

Инверторен климатиквъпросче


  • Please log in to reply
32 мнения по тази тема

#1 SAMURAIJACK

SAMURAIJACK

    Член на МБКБ

  • Замразено членство
  • 3037 Мнения:
  • Пол:Мъж
  • Град:Стара Загора
  • Интереси:Живота, Вселената и Всичко останало
  • Автомобил:
    C 140 CL 500 (weekend car)
    В историята:
    W124 260 E
    W124 E 300
    W126 S 500
    C140 CL500(US)

Публикувано 14 ноември 2011 - 19:24

Здравейте пак,
сега имам друго питане-относно инверторен климатик с които ще се отоплявам през зимата.
Понеже досега никога не съм използва такъв тип климатик,не съм много сигурен кои е най оптималния му вариант за работа.
Навсякъде четох ,че най добре е да се оставя през студения зимен период постоянно включен,като когато се излиза през деня само да му се намаляват градусите на 19 -18 примерно,,,,-иначе ако се спира-по трудно тръгва,товарел се компресора и се хабяла много енергия докато се стопли пак стаята,,

Аз съм в маоломерно ново жилище със добра изолация-отоплявате се около 35 квадрата ,като климатика е 18ка Даикин-уж добър...
Вашите съвети какви са?
Днес го оставих на 19 градуса през деня докато съм на бач-прибрах се-духаше-а термометъра в стаята показваше 21 градуса.. :dontknow
Дали не трябва вентилатора да го държа на ауто?-аз го държа на най ниската степен на духане..

Помагайте със съвети
Благодаря предварително
  • 0
MERCEDESBENZCLCoupe C140  1902 4 (1)

#2 Васил Колев

Васил Колев

    Чирак

  • Потребители на форума
  • 124 Мнения:
  • Пол:Мъж
  • Град:Пловдив
  • Автомобил:
    Мерцедес

Публикувано 14 ноември 2011 - 19:31

Задаваш му градуси,даваш духането на макс и не го изключвай през деня.Той сам си спира като направи градусите.Моя даже почва да подухва и хладничко-явно освежава въздуха нещо. :dontknow
  • 0

#3 hammer^BaTe

hammer^BaTe

    Член на УС на МБКБ

  • Управителен съвет
  • 5570 Мнения:
  • Пол:Мъж
  • Град:Дружба Сити :D
  • Автомобил:
    2004 W211 E55
    1995 W140 S500L - ex
    2014 W124 E500 - ex
    1996 W140 S350TD - ex
    1994 W124 E250D - ex
    1982 W201 190D - ex
ГАРАЖ Виж ГАРАЖА

Публикувано 14 ноември 2011 - 19:45

Филко, така както са ти казали , това е най-верния начин.
Зимата се оставя включен постоянно , като по този начин гори по-малко ток и не се налага да се натоварва компресора при включване всеки път. Сега е добре , защото температурата е сравнително висока, но представи си какво му е на компресора при -15 ? И да го караш да духа на максимална скорост топло , щото на теб ти е студено ? Необходими са поне 10-15 мин , за да влезе в ритъм.
Другото което е - Даикин са сред най-добрите марки климатици. Вкъщи сме с 2 такива и вече за около 5 години не сме имали никакви проблеми с тях. Дори още и батериите на дистанционните не са сменяни :D
Това , че е инверторен е голям бонус. По-бързо затопля , по-ниска консумация на ток и тн..
И независимо на коя степен го оставаш , когато направи градусите които си му задал , започва да духа по-хладен въздух.
  • 0
Scientists have finally discovered what's wrong with the female brain : On the left side, there is nothing right, and on the right side, there is nothing left... :)

#4 SAMURAIJACK

SAMURAIJACK

    Член на МБКБ

  • Замразено членство
  • 3037 Мнения:
  • Пол:Мъж
  • Град:Стара Загора
  • Интереси:Живота, Вселената и Всичко останало
  • Автомобил:
    C 140 CL 500 (weekend car)
    В историята:
    W124 260 E
    W124 E 300
    W126 S 500
    C140 CL500(US)

Публикувано 14 ноември 2011 - 19:54

аха...значи си духа независмо какво..и само спира като размразява ...ок

А сега тия дни да го държа ли постоянно включен или да изчакам студовете?
Защото преди няколко дена когато не го държах постоянно включен-тои и на изключен като се приберях във стаята беше 19-20 градуса-явно наистина е добре изолирана...

Мене най голямото чудене ми беше не спира ли автоматично като достигне градусите-ама явно трябва да си духа няква струя...

Мерси и на двама Ви...ще позачкам още някое мнение,но по принцип мисля ,че сте го описали както си трябва :) :buddies

п.п.-а защо да го слагам на макс вентилатора-че тои ще ме издуха :)
Апартамента е боксониера-което ще рече една голяма стая да го ева...ако духа на макс ще си гоня дрехите из стаята :)..по скоро се чудя дали има значение ,че е на ауто или на най ниската степен си е ок...освен това има една функция за нощно време-която значително намалява шума на вътрешното тяло(тя е правена за външното ,ама него и б ез това не го чувам)-на нея не мога ли да го държа постоянно.?
  • 0
MERCEDESBENZCLCoupe C140  1902 4 (1)

#5 Наско

Наско

    Джантата

  • Потребители на форума
  • 4931 Мнения:
  • Пол:Мъж
  • Град:София
  • Автомобил:
    Mercedes Benz w202 C180
    Mercedes Benz w245 B150
    Mercedes Benz w164 AMG
    All Sold
    Now W163 M113

Публикувано 14 ноември 2011 - 20:08

бат Филипе аз съм така в офиса :)
Верно е много малко ама е инверторен .. просто е красота през зимата ..
пускам си го на "Ауто" на 20 градуса като застудее е тука след 1 - 2 седмици макс ще го пусна и го гаса чак Януари края :)
Съседите не се оплакват от шума / нямам нощен режим / .. то въобще го няма след като си навърти компресора и аз доволен и те доволни :)

Едит : а това което са ти казали смятам , че е правилно поради простата причина , че така ми казаха и на мен като ми монтираха климатик и второ , че го прилагам и нямам никакви ама никакви проблеми :)

Този пост е редактиран от Наско: 14 ноември 2011 - 20:11

  • 1
Градушка бие - слънце пече , аз съм си братче курназ момче

#6 Вай Басо

Вай Басо

    Бамбашка!

  • Потребители на форума
  • 5604 Мнения:
  • Пол:Мъж
  • Град:София
  • Автомобил:
    W124 220E/E220 тотално рециклиран 2011г

    http://forums.mbclub.bg/topic/31677-/
ГАРАЖ Виж ГАРАЖА

Публикувано 14 ноември 2011 - 20:09

Пусни го сега и го спри чак напролет.....35 квадрата без изолация за 18ка са нищо, камо ли с изолация ....ще му е много лесно да държи температура.




А дайкин си е почти Бенц !


  • 1


Вари го,печи го,бенца си е Бенц!

 

Мръсните усти на завистниците са като кофи за боклук - вонящи и винаги отворени!
 


#7 Васил Колев

Васил Колев

    Чирак

  • Потребители на форума
  • 124 Мнения:
  • Пол:Мъж
  • Град:Пловдив
  • Автомобил:
    Мерцедес

Публикувано 14 ноември 2011 - 20:11

п.п.-а защо да го слагам на макс вентилатора-че тои ще ме издуха :)

Ами да стопли по-бързичко. :secret Това ми е моята логика.А иначе това че те издухва може само да те радва.И не забравяй ча си чистиш филтрите че ...кви "барабиняци" живеят там :soldier :soldier :soldier
  • 0

#8 Pe6o666

Pe6o666

    極真会館

  • Потребители на форума
  • 2222 Мнения:
  • Пол:Мъж
  • Град:Варна
  • Интереси:Apple & Mercedes
  • Автомобил:
    ML 270 CDI '02
    ML 320 CDI 4matic '05
    S 500L 4matic '06
ГАРАЖ Виж ГАРАЖА

Публикувано 14 ноември 2011 - 20:28

Аз в къщи зимно време климатик не спирам.
Бичи си на 25 града и си ходя по тениска.

Пп. Самурай, честит ти имен ден братле Публикувано изображениеПубликувано изображение
  • 0

#9 hammer^BaTe

hammer^BaTe

    Член на УС на МБКБ

  • Управителен съвет
  • 5570 Мнения:
  • Пол:Мъж
  • Град:Дружба Сити :D
  • Автомобил:
    2004 W211 E55
    1995 W140 S500L - ex
    2014 W124 E500 - ex
    1996 W140 S350TD - ex
    1994 W124 E250D - ex
    1982 W201 190D - ex
ГАРАЖ Виж ГАРАЖА

Публикувано 14 ноември 2011 - 20:49

Филко.. честит имен ден...
Жив , здрав и щастлив най-вече.

Въй въй.. как сме изпуснали ?
Евала Пешка.. почерпката от мен за подсещането :tongue
  • 1
Scientists have finally discovered what's wrong with the female brain : On the left side, there is nothing right, and on the right side, there is nothing left... :)

#10 SAMURAIJACK

SAMURAIJACK

    Член на МБКБ

  • Замразено членство
  • 3037 Мнения:
  • Пол:Мъж
  • Град:Стара Загора
  • Интереси:Живота, Вселената и Всичко останало
  • Автомобил:
    C 140 CL 500 (weekend car)
    В историята:
    W124 260 E
    W124 E 300
    W126 S 500
    C140 CL500(US)

Публикувано 14 ноември 2011 - 21:00

Мерси мерси :) :coolgrin
Ей ся ми се обадиха да ми честитят...пък аз хич и не знаех :)

Да сте живи и здрави и Вие и ще почепря когато мога :) :beer :buddies

п.п.-Разбрах значи какво да правя-Благодаря на всички :)
А иначе бай Васил е прав-тая 18ка е голяма и мощна за това помещение ама хазяйна искаше да се презапаси със мощност защото по малките -12ки които гледахме-щяха да работят на ръба на мошноста си-те са до 35 квадрата,а тая 18ка е от 30 до 40 квадрата..та така :)
Иначе и аз чух ,че Даикин били Мерцедес в климатизацията ,само дето тоя Мерцедес е Китайски :)Един от първите модели правени там-има и в Чехия завод...но това не значи,че не е качествен..ще видиим :)

Благодарско момци и за помоща и за пожеланията :) :goodjob :beer
  • 0
MERCEDESBENZCLCoupe C140  1902 4 (1)

#11 shotgun600

shotgun600

    Майстор

  • Потребители на форума
  • 3761 Мнения:
  • Пол:Мъж
  • Град:София
  • Автомобил:
    W140 600SEL

Публикувано 14 ноември 2011 - 21:28

Митсубиши и Дайкин са най-добрите климатици на пазара. Естествено става дума за модели,които струват минимум 1000лв.
Сега като е 5-10 градуса може и да си го спираш,но като стане -10 го пускай да си работи постоянно на около 23градуса на
максимална степен на вентилатора и да духа право надолу.
Така е най-ефективен.
  • 0

#12 mradulov

mradulov

    Член на МБКБ

  • Замразено членство
  • 3721 Мнения:
  • Пол:Мъж
  • Град:София
  • Интереси:Автомобили
  • Автомобил:
    S203 220CDI Автоматик 2005г.

Публикувано 14 ноември 2011 - 21:33

бат Филипе аз съм така в офиса :)
Верно е много малко ама е инверторен .. просто е красота през зимата ..
пускам си го на "Ауто" на 20 градуса като застудее е тука след 1 - 2 седмици макс ще го пусна и го гаса чак Януари края :)
Съседите не се оплакват от шума / нямам нощен режим / .. то въобще го няма след като си навърти компресора и аз доволен и те доволни :)

Едит : а това което са ти казали смятам , че е правилно поради простата причина , че така ми казаха и на мен като ми монтираха климатик и второ , че го прилагам и нямам никакви ама никакви проблеми :)

Ако може да обясниш какво е предимството на инверторния климатик през зимата?
Не искам да прозвучи като зяждане, ама много хора живеят с грешното разбиране, че през зимата е по-добре да си с инженторен климатик, което е такава голяма дивотия, че просто нямам думи.
Инвенторен климатик е този, който има инвенторно управление на компресора.
Инвенторните климатици нямат никакво предимство през зимата, освен теоритичния по-ниската консумация на ел.енергия.
При първоначална инвестиция е доста солено, а се очаква да има 5-10% пестене от ток. Всеки да си прави сметката.
Надявам се, линка ще внесе разбиране и ще помогне при избора на най-подходящия климатик.
  • 0
Mercedes-Benz - Unlike any other!

#13 SAMURAIJACK

SAMURAIJACK

    Член на МБКБ

  • Замразено членство
  • 3037 Мнения:
  • Пол:Мъж
  • Град:Стара Загора
  • Интереси:Живота, Вселената и Всичко останало
  • Автомобил:
    C 140 CL 500 (weekend car)
    В историята:
    W124 260 E
    W124 E 300
    W126 S 500
    C140 CL500(US)

Публикувано 14 ноември 2011 - 21:54

Ако може да обясниш какво е предимството на инверторния климатик през зимата?
Не искам да прозвучи като зяждане, ама много хора живеят с грешното разбиране, че през зимата е по-добре да си с инженторен климатик, което е такава голяма дивотия, че просто нямам думи.
Инвенторен климатик е този, който има инвенторно управление на компресора.
Инвенторните климатици нямат никакво предимство през зимата, освен теоритичния по-ниската консумация на ел.енергия.
При първоначална инвестиция е доста солено, а се очаква да има 5-10% пестене от ток. Всеки да си прави сметката.
Надявам се, линка ще внесе разбиране и ще помогне при избора на най-подходящия климатик.

Мишо,абе аз бая попрочетох тия дни за инверторите-има си полза и то не никак малка
ако става въпрос за четене-ето прочети
това
информацията е същата ама поднесена по друг начин,по които обаче излиза ,че е много по добре да си с инверторен климатик..
по съм склонен да се съглася ,че компресора живее мноого по дълго със инверторния режим на работа,ерго и носи по голями натоварвания безпроблемно.
Тия дни четох наред и във специализирани форуми за климатаизация-нямаше НИТО едно мнение ,че инверторния климатик е безмислен...та така :)
Освен компресора-във инверторните климатици се вгражда и някакъв качествен модул за размразяване и т.н.
При конвенциналните климатици при температури по ниски от -5 градуса климатика работи ,но реално мощноста му стига да охлади само себе ,а не и помещението за което е сложен...затова и замръзват масово и после при стартиране-изгаря компресора-при инверторните не е така-мощноста им е по голяма поради което софтуера им позволява различен режим на работа и си стартират нормално
Принципно се казва да не се спират зимата защото няма да са енергийно ефектививни..иначе ще си запалят и работят-докато със обикновена клима-пожелавам успех(и кофи топла вода)
Аз с инверторен климатик не съм бил през зимата ,но с обикновен съм бил и знам разликите :)
Просто си има причини да са по скъпи и да се купуват от хората с възможности...
  • 0
MERCEDESBENZCLCoupe C140  1902 4 (1)

#14 mradulov

mradulov

    Член на МБКБ

  • Замразено членство
  • 3721 Мнения:
  • Пол:Мъж
  • Град:София
  • Интереси:Автомобили
  • Автомобил:
    S203 220CDI Автоматик 2005г.

Публикувано 14 ноември 2011 - 22:03

Абе аз бая попрочетох тия дни-има си полза и то не никак малка
ако става въпрос за четене-ето прочети
това
информацията е същата ама поднесена по друг начин,по които обаче излиза ,че е много по добре да си с инверотерн климатик..по съм склонен да се съглася ,че компресора живее мноого по дълго със инверторния режим на работа,ерго и носи по голями натоварвания безпроблемно.
Тия дни четох наред и във специализирани форуми за климатаизация-нямаше НИТО едно мнение ,че инверторния климатик е безмислен...та така :)

Не твърдя, че е безсмислен, обаче няма никакво предимство при работа в режим отопление при ниски температури. Иначе си прав, би трябвало да живее по-дълго компресора, ама пак само в сферата на теоритичното, щото на хладилника ти няма инвертор, ама и не сменяш компресор през 2 години, нали?
Според мен по магазините спекулират с инвертора и вземат пари колкото за резервен компресор.
Модула за размразяване във всички климатици е еднакъв: обръща цикъла. Климатиците не са ми сила, ама имам идея как случват некои работи, особенно по отоплението, все пак имам 6 години стаж в централното софийско отопление, вярно като програмист, ама все пак трябва да знаеш от къде иде хляба.

Този пост е редактиран от mradulov: 14 ноември 2011 - 22:10

  • 0
Mercedes-Benz - Unlike any other!

#15 SAMURAIJACK

SAMURAIJACK

    Член на МБКБ

  • Замразено членство
  • 3037 Мнения:
  • Пол:Мъж
  • Град:Стара Загора
  • Интереси:Живота, Вселената и Всичко останало
  • Автомобил:
    C 140 CL 500 (weekend car)
    В историята:
    W124 260 E
    W124 E 300
    W126 S 500
    C140 CL500(US)

Публикувано 14 ноември 2011 - 22:16

Не твърдя, че е безсмислен, обаче няма никакво предимство при работа в режим отопление при ниски температури. Иначе си прав, би трябвало да живее по-дълго компресора, ама пак само в сферата на теоритичното, щото на хладилника ти няма инвертор, ама и не сменяш компресор през 2 години, нали?
Според мен по магазините спекулират с инвертора и вземат пари колкото за резервен компресор.
Модула за размразяване във всички климатици е еднакъв: обръща цикъла. Климатиците не са ми сила, ама имам идея как случват некои работи, особенно по отоплението, все пак имам 6 години стаж в централното софийско отопление, вярно като програмист, ама все пак трябва да знаеш от къде иде хляба.

Брат-че отбираш се вижда :)
аз говоря само по четено,но все пак и в моята глава тече логическа мисъл
След като казват ,че инвертора променя постоянно цикъла на въртене на компресора ,ерго и енергията която пренася -като я напасва много по добре от конвенционалния, съм склонен да се съглася ,че е много по ефективен-не само във енергиен аспект,но и във сила на качеството,та именно и заради качеството казвам ,че тия модули и изобщо софтуера и хардуера ,които се слагат във инверторите ,са доста по качествени от тези във обикновенната клима.
Иначе ако спора е за това ,че са много надути цените-съм абсолютно съгласен-няма спор!
Но аз мислех ,че спориш ,че няма смисъл от инверторните като по добро качество-а тука вече не съм съгласен :)
Поздрави
п.п.-тоя климатик дето го ползвам не е мои-говоря само в името на някаква обща теза...ако трябва да съм честен-най добре се отоплява на ТЕЦ...но това не значи ,че на Топлофикация изобщо НЯКОГА ще им простя ,че са толкова безочливи ....и ще се топля с техен продукт :)
  • 0
MERCEDESBENZCLCoupe C140  1902 4 (1)




1 потребител(и) четат тази тема

0 потребители, 1 гости, 0 анонимни