слабо парно
Започната от dan4060 6ipa, 10 ное 2011 - 18:24:29
11 мнения по тази тема
#1
Публикувано 10 ноември 2011 - 18:24
Колеги, здравейте!
Колата е 200Е 124 купе 93 г. Всичко започна така -дойде студеният месец и разбрах, че парното ми духа слабо топло. Смених термостат, сложих в с-мата препарат за изчистване охладителна с-ма. Пишеше да се покара и източи след 20 мин. Аз, я карах 2 дена. Източих течноста -излязоха мътилки, котлен камък и малки частици. Промих системата с вода под налягане - излезе доста мръсотия. Разкачих входовете и изходите на парното и му пуснах силна струя вода. Също излезе мътилка. Отидох за антифриз и по тяхните сметки кол.е 8.5-9 литра когата е с газова у-ба. Но установих, че ми събра едва 7 л. Отвори термостата, но не искаше доливане. На място парното се чувстваше топлина, но не достатъчна. При изфорсиране маркучите за парното, вход, изход не се пипат, но ако не се изфорсира топлината става не приемлива. Стойност на манометъра еднаква, както преди. Загрява си и перката се включва малко преди 90 градуса.
Дайте съвет това нормално ли е и защо нямам добро парно.
П.П.Сега сложих един картон отпред на радиатора за проба.
Поздрави!
Колата е 200Е 124 купе 93 г. Всичко започна така -дойде студеният месец и разбрах, че парното ми духа слабо топло. Смених термостат, сложих в с-мата препарат за изчистване охладителна с-ма. Пишеше да се покара и източи след 20 мин. Аз, я карах 2 дена. Източих течноста -излязоха мътилки, котлен камък и малки частици. Промих системата с вода под налягане - излезе доста мръсотия. Разкачих входовете и изходите на парното и му пуснах силна струя вода. Също излезе мътилка. Отидох за антифриз и по тяхните сметки кол.е 8.5-9 литра когата е с газова у-ба. Но установих, че ми събра едва 7 л. Отвори термостата, но не искаше доливане. На място парното се чувстваше топлина, но не достатъчна. При изфорсиране маркучите за парното, вход, изход не се пипат, но ако не се изфорсира топлината става не приемлива. Стойност на манометъра еднаква, както преди. Загрява си и перката се включва малко преди 90 градуса.
Дайте съвет това нормално ли е и защо нямам добро парно.
П.П.Сега сложих един картон отпред на радиатора за проба.
Поздрави!
#2
Публикувано 10 ноември 2011 - 18:36
Абе има една помпичка за водата, намира се до разширителното казанче. Провери я дали работи.
Всъщност колата ти ако е 93г, трябва да е Е200, ане 200Е. Тогава помпичката е на самите електрокранчета.
Всъщност колата ти ако е 93г, трябва да е Е200, ане 200Е. Тогава помпичката е на самите електрокранчета.
Никога не оставям магарето си в калта.
#3
Публикувано 10 ноември 2011 - 20:22
След като провериш помпичката и работи? Според мен имаш запушено радиаторче на парното, което се сменява много трудно, но нищо не пречи да опиташ да го прочистиш : откачаш маркучите на парното откъм радиаторчето и го пълниш с оцет да преседи 24 часа, след което го промиваш с вода и възстановяваш системата! Понякога става! Успех колега!!!
#4
Публикувано 11 ноември 2011 - 07:19
И това правих с оцета .5 л оцет сложих - излезе доста мръсно. После с този препарат и пак е същото. Тази помпа я видях -работи. Като дам контакт тя се чува. Помислих си да не върти на обратно и проверих кабелите. На нея пише плюс и минус. Измерих кабела кой е плюс и сложих него на плюс а другият минус. Все е така.
#5
Публикувано 11 ноември 2011 - 08:32
Както ти е казал колегата dilqnski, провери пак електрическата помпа, но освен това-точно пред акумулатора имаш един ел.клапан, който като пуснеш топлото отваря и тогава топлия антифриз започва да циркулира през радиаторчето на парното. Когато ти е запушен този клапан, ти като изфорсираш той едва чак тогава пропуска по малко топло,защото по този начин ти увеличаваш оборотите на водната помпа. Свали ги и го почиси, вътре има една метална котва, която се движи нагоре и надолу, в твоя случай-на никаде не се движи, затова само на над 3000 оборота преминава топлия антифриз към купето. Дори съм почти сигурен, че сега не ти духа и равномерно топло от всичките духалки (без централната естествено), или от ляво ти е по-хладен въздуха, или от дясно.
Та те т'ва е колега, айде дано го оправиш,че зимата си дойде вече.
Та те т'ва е колега, айде дано го оправиш,че зимата си дойде вече.
#6
Публикувано 11 ноември 2011 - 10:32
Най-добре е да свали вентилите, да свърже водата директно и да пробва. Ако и тогава не дойде топлото.......задръстен вътрешен радиатор.
Вари го,печи го,бенца си е Бенц!
Мръсните усти на завистниците са като кофи за боклук - вонящи и винаги отворени!
#7
Публикувано 11 ноември 2011 - 10:39
За кои вентили иде реч? Като промих парното, излезе батака и силната струя, както при входа така и от изхода бе еднаква. Ако е запушен радиатор не би ли следвало при навлизане на силна струя при изхода, да не е същата като при входа. Възможно ли е турбинката на помпата да не създава нужният дебит след като би могло да има счупени ребра? Разбрах, че турбинката е пласмасова. И колко литра събира системата с антифриз?
#8
Публикувано 11 ноември 2011 - 12:28
Колеги, как изглежда този ел. клапан до акумулатора
#9
Публикувано 11 ноември 2011 - 17:24
Маркуча от ел.помпата води точно в този ел.клапан пред акумулатора.Би трябвало в клапана да влиза един маркуч,а на изхода на клапана излизат два маркуча,които покрай дясната долна страна на акумулатора влизат към купето вече.
Ето тук може да видиш какво представлява този клапан,този е с две бубини отгоре,има и с една,но принципа е един и при двата вида.
Колкото до перката(турбинката) на тази ел.помпа,почти е невъзможно да се счупи,нищо,че е от пластмаса,доста дебела и плътна е направена,това не пречи да я отвориш и провериш,най-малкото поне ще я почистиш от батаците вътре.Относно колко антифриз събира системата,зависи и от това дали си с малкия или големия радиатор.Аз съм с големия 56см мисля,че беше дължината му,и ми събира криво ляво към 6 и кусур литра,все пак неможеш да го източиш и от блока(освен ако не си отварял тапите отсртани)
Ето тук може да видиш какво представлява този клапан,този е с две бубини отгоре,има и с една,но принципа е един и при двата вида.
Колкото до перката(турбинката) на тази ел.помпа,почти е невъзможно да се счупи,нищо,че е от пластмаса,доста дебела и плътна е направена,това не пречи да я отвориш и провериш,най-малкото поне ще я почистиш от батаците вътре.Относно колко антифриз събира системата,зависи и от това дали си с малкия или големия радиатор.Аз съм с големия 56см мисля,че беше дължината му,и ми събира криво ляво към 6 и кусур литра,все пак неможеш да го източиш и от блока(освен ако не си отварял тапите отсртани)
Прикачени файлове
#10
Публикувано 12 ноември 2011 - 10:13
Колеги, всичко се оправи.Аз, съм с климатроник.Проблема бе от незатворена въздушна клапа-тази ,която смуче студен въздух.След като зададох по висока температура и размърдах дифузьорите се чу едно, клик и клапата се затвори.Парното стана перфектно.Сега стоя по къс ръкав.Благодаря ви за мненията.
#11
Публикувано 12 ноември 2011 - 11:22
Би трябвало в клапана да влиза един маркуч,а на изхода на клапана излизат два маркуча,които покрай дясната долна страна на акумулатора влизат към купето
Малко уточнение за следващите които ще четат темата:
На изхода на клапана /вентилите с помпата/ е единият маркуч а на входа му са двата маркуча. Водата върви в обратна посока -от купето към вентилите...т.е. входящата вода към радиатора на купето идва директно от мотора,по най-краткият път,минава покрай сервото и влиза вътре..........
Помпата и вентилите се поставят на това място за да се спестят няколкото ценни градуса в полза на работната им температура. Някой модели са без помпа и пак има парно. Помпата е просто 'комфорт'....работеща или не, парно трябва да има.....тя помага за по бързото загряване на радиатора в купето.
Вари го,печи го,бенца си е Бенц!
Мръсните усти на завистниците са като кофи за боклук - вонящи и винаги отворени!
#12
Публикувано 12 ноември 2011 - 12:46
Бай Васил,благодаря за уточнението Предполагах,че посоката е обратна,ама не бях съвсем сигурен.
0 потребител(и) четат тази тема
0 потребители, 0 гости, 0 анонимни