Jump to content

  •  

Photo
- - - - -

Изгоряла подгревателна свещ2.5 ТД


  • Please log in to reply
8 replies to this topic

#1 damian-E250

damian-E250

    Майстор

  • Потребители на форума
  • 923 Posts:
  • Пол:Мъж
  • Град:Троян
  • Автомобил:
    W124 E-250TD/94'
    W123 200D/79'
    Sprinter 308D Maxi/98'
    Lada Niva 1.6/94'
    kawasaki klx 250/
Garage View Garage

Posted 08 November 2011 - 14:11

Колеги вчера като запалих ми светна лампата за подгряване.
Та въпроса ми е как се проверяваше на кой цилиндър е дала фира. ?
и каква марка да си купя.До сега карам само със Бош и съм доволен последно преди 1 година и Половина ги сменях.
  • 0
Публикувано изображение

#2 BBBoy

BBBoy

    Прохождащ

  • Потребители на форума
  • 30 Posts:
  • Пол:Мъж
  • Град:СОФИЯ
  • Автомобил:
    MB W124 - 2,5TD 89г. 90PS

Posted 08 November 2011 - 15:56

Колега, проверката става най-лесно с уред /мултицет/. Релето за подгревните свещи се намира зад ABS. Откачаш капачката на релето, има две букси. Едната е по-малка по размер, а другата е по-голяма. Малката е за сигналната лампа и управление на релето, а голямата е изхода от релето към всяка свещ. Премери с мултицета какво е съпротивлението на всяка свещ. Ако е изгоряла свещта на първи цилиндър имай предвид, че релето не подава изход към всички цилиндри. Причината е, че има една биметална пластина участваща последователно във веригата на първи цилиндър, а от нея се взвма ниво за котвата на намотката на релето. Можеш да излъжеш временно положението като отвориш с часовникарска отверка конектора към свещите и смениш местата на кабелите на изгорялата свещ с работеща. Става лесно и бързо.
Това, което ти предстои е смяна на свещите, препоръчвам БЕРУ. Добре е да се направи профилактика на релето. Най-често има и нагорял контакт вътре в релето и се скапват електролитните кондензатори. Средствата за профилактика на релето са минимални. Свещите ще ти излязат около 100-130лв. и си купи и смазка. Добре е да ги смениш всичките, но каза, че си ги сменял скоро... Защо пак горят? Има причина. Провери си релето. Ако има нещо просто пиши. Тази тема е дъвкана много пъти, но тук има доста хора, които ще ти помогнат. :cool
P.S. Имам описание, как се свалят свещи на очиларките, с каква сила се развиват и навиват новите свещи.
  • 0

#3 mbthepower

mbthepower

    Майстор

  • Потребители на форума
  • 2,833 Posts:
  • Пол:Мъж
  • Град:Pleven D'ge
  • Автомобил:
    w140 s300 дизелак

Posted 08 November 2011 - 16:19

Дамяне виж други теми в е-класа , там сме описали как се сваля и как се проверява и как протича всичко , само трябва да имаш необходимите инструменти и леко отвивай :) Пиши ако искаш в фацеебока ти обясня.
  • 0
Публикувано изображение Публикувано изображение

W140 The best or nothing !
Тръгвай и карай така все едно шофираш Мерцедес и то S-Klasse . Тежко , бавно , полека и с финес , хората като видят муцуната и сами се сещат че трябва да ти дадът път и предимство.

#4 damian-E250

damian-E250

    Майстор

  • Потребители на форума
  • 923 Posts:
  • Пол:Мъж
  • Град:Троян
  • Автомобил:
    W124 E-250TD/94'
    W123 200D/79'
    Sprinter 308D Maxi/98'
    Lada Niva 1.6/94'
    kawasaki klx 250/
Garage View Garage

Posted 08 November 2011 - 16:38

Аз се справих за 20 мин. :) отидох купих си пак Бош и добре че беше на 4-ти цилиндър че по има място за пипане. и всичко е 6+ вече :)

Може да се трие темата.
:hooray
  • 0
Публикувано изображение

#5 Васил Колев

Васил Колев

    Чирак

  • Потребители на форума
  • 124 Posts:
  • Пол:Мъж
  • Град:Пловдив
  • Автомобил:
    Мерцедес

Posted 08 November 2011 - 16:43

Ако си сменил само изгорялата-очаквай да почнат да ти горят старите :burn
  • 0

#6 mbthepower

mbthepower

    Майстор

  • Потребители на форума
  • 2,833 Posts:
  • Пол:Мъж
  • Град:Pleven D'ge
  • Автомобил:
    w140 s300 дизелак

Posted 08 November 2011 - 17:15

Няма такава вероятност :)
  • 0
Публикувано изображение Публикувано изображение

W140 The best or nothing !
Тръгвай и карай така все едно шофираш Мерцедес и то S-Klasse . Тежко , бавно , полека и с финес , хората като видят муцуната и сами се сещат че трябва да ти дадът път и предимство.

#7 damian-E250

damian-E250

    Майстор

  • Потребители на форума
  • 923 Posts:
  • Пол:Мъж
  • Град:Троян
  • Автомобил:
    W124 E-250TD/94'
    W123 200D/79'
    Sprinter 308D Maxi/98'
    Lada Niva 1.6/94'
    kawasaki klx 250/
Garage View Garage

Posted 10 November 2011 - 22:23

Аз на всичките ми коли никога не съм сменял комплект.. и до сега несъм имал проблем... Но то ще си покаже сега зимата.
  • 0
Публикувано изображение

#8 harkata

harkata

    Чирак

  • Потребители на форума
  • 138 Posts:
  • Пол:Мъж
  • Град:София
  • Интереси:Ремонт на автомобили!
  • Автомобил:
    MB W211 E320 CDI 2004г. 204PS
    VW Golf IV 1.9 TDI 2002г. 131PS

Posted 10 November 2011 - 22:28

Съвета ми е,ако имаш една изгоряла смени всичките свещи. Също така няма да сбъркаш,ако купиш NGK или BERU !
  • 0

#9 Kunev

Kunev

    Напреднал

  • Потребители на форума
  • 428 Posts:
  • Пол:Мъж
  • Град:Стара Загора
  • Интереси:Автомобили, High-End Audio, Компютри
  • Автомобил:
    W124 250d 93`
    OM602.912

Posted 11 November 2011 - 18:20

Аз пък сложих преди 3 години "Искра" и нямам проблеми. Сега обаче се "обади" едно Беру на 5-ти цилиндър и направо не ми се мисли като се сетя колко е "завряно" Ама ще трябва да се сменя че застудява. И пак Искра ще сложа - хубави са. Преди няколко дни започна да ми святка лампата на подгрева в движение, и свети точно по една минута. Или като подам "на контакт" не ми свети лампата за подгрева, а като запаля - светва :kill_myself Днес премерих през буксата и се оказа че на 5-ти се е прекъснала. Ще взема обаче да сваля релето да му хвърля един поглед, и да сменя електролитите, че сигурно са дали фира.


П.С.
Електролитите са само два 470/40/105 и 220/10/105 на обща стойност 68 стотинки /понеже са хубави, иначе може да се мине и с 24 ст./

Edited by Kunev, 12 November 2011 - 09:57 .

  • 0
Само вселената и човешката глупост могат да бъдат безкрайни.  




1 user(s) are reading this topic

0 members, 1 guests, 0 anonymous users