Как да демонтираме, почистим и претапицираме тавана на W202Пълен Туториал + снимки
Започната от crush, 01 ное 2011 - 22:34:52
43 мнения по тази тема
#1
Публикувано 01 ноември 2011 - 22:34
Това е упътване със снимки как точно да демонтираме, почистим и претапицираме тавана на нашата ц-класа. За улесние колонките при вратите ще бъдат наричани по-долу А, Б и В, считано отпред назад.
1. Първо трябва да демонтираме сенниците. Те се държат на общо 3 винтчета - 2 от външната страна на автомобила, и 1 от вътрешната.
Photo-0066.jpg 73,94K 447 Брой сваляния Photo-0067.jpg 65,33K 445 Брой сваляния Photo-0073.jpg 89,25K 407 Брой сваляния Photo-0074.jpg 90,81K 437 Брой сваляния
2. Следващата стъпка е да демонтираме плафона. Подпъхнете от вътрешната страна здрав и тънък предмет ( шпатула, права отвертка, т.н. ) и дръпнете леко надолу, за да откачите от щипките стъклата на плафона. След това използвайте права, тънка отвертка, за да побутнете щипките на самия плафон, които се намират в страната откъм вас. Така го откачате леко и разкачате буксите от него. Някои плафони се държат и на винтчета, затова се огледайте хубаво преди да напъвате. Моят намаше.
Photo-0068.jpg 83,89K 467 Брой сваляния Photo-0069.jpg 86,75K 345 Брой сваляния Photo-0070.jpg 84,71K 349 Брой сваляния Photo-0071.jpg 79,6K 344 Брой сваляния Photo-0072.jpg 116,84K 342 Брой сваляния
3. Демонтажът на огледалото се извършва като го прихването хубаво с двете ръце в основата, натиснете посоко предното стъкло и едновременно издърпате надолу. Държи се на два щифта, които се избутват от много силна пружина и ще се наложи да приложите голямо усилие. Направете го постепенно и внимателно. Аз трябваше да се увисна целия, че да стане работата. Пазете предното стъкло. Разкачете буксите.
Photo-0079.jpg 108,26K 360 Брой сваляния
4. Следва свалянето на дръжките над вратите. Махнете гумените тапички и отвийте с кръстата отвертка.
Photo-0075.jpg 64,84K 310 Брой сваляния Photo-0076.jpg 58,94K 286 Брой сваляния
5. Задното плафонче се демонтира като седнете на задната седалка и подпъхнете с права тънка отвертка от ДЯСНАТА му страна. Натиснете внимателно щипката и издърпайте надолу. Разкачете буксите. Като погледнете през дупката ще видите то задната страна метална скоба - остранете я, тя държи тавана в задната му част.
Photo-0077.jpg 63,11K 285 Брой сваляния Photo-0103.jpg 62,38K 291 Брой сваляния
6. Следва демонтирането на пластмасите около колонките. Ще започнем с колонка А, от шофьорското място. Подхването от горната страна и дърпайте леко посока към вас и надясно. Прилайгайте усилие постепенно и внимателно. Държи се само на щипки. Повтерете същото и за дясната.
Photo-0078.jpg 112,46K 328 Брой сваляния
7. За да свалим пластамасите на колонки Б трябва да махнем уплътненията на вратите. Подхванете ги откъде ви е удобно и издърпайте. Пред вас ще се открият 4 метални щипки. Избутайте ги внимателно като използвате тънка отвертка и парцалче за подложка, за да не надерете боята. След отстраняването им пластмасите падат сами.
Photo-0080.jpg 117K 320 Брой сваляния Photo-0081.jpg 119,12K 305 Брой сваляния Photo-0082.jpg 134,77K 289 Брой сваляния Photo-0083.jpg 117,16K 284 Брой сваляния Photo-0084.jpg 134,94K 226 Брой сваляния
Следва продължение...
1. Първо трябва да демонтираме сенниците. Те се държат на общо 3 винтчета - 2 от външната страна на автомобила, и 1 от вътрешната.
Photo-0066.jpg 73,94K 447 Брой сваляния Photo-0067.jpg 65,33K 445 Брой сваляния Photo-0073.jpg 89,25K 407 Брой сваляния Photo-0074.jpg 90,81K 437 Брой сваляния
2. Следващата стъпка е да демонтираме плафона. Подпъхнете от вътрешната страна здрав и тънък предмет ( шпатула, права отвертка, т.н. ) и дръпнете леко надолу, за да откачите от щипките стъклата на плафона. След това използвайте права, тънка отвертка, за да побутнете щипките на самия плафон, които се намират в страната откъм вас. Така го откачате леко и разкачате буксите от него. Някои плафони се държат и на винтчета, затова се огледайте хубаво преди да напъвате. Моят намаше.
Photo-0068.jpg 83,89K 467 Брой сваляния Photo-0069.jpg 86,75K 345 Брой сваляния Photo-0070.jpg 84,71K 349 Брой сваляния Photo-0071.jpg 79,6K 344 Брой сваляния Photo-0072.jpg 116,84K 342 Брой сваляния
3. Демонтажът на огледалото се извършва като го прихването хубаво с двете ръце в основата, натиснете посоко предното стъкло и едновременно издърпате надолу. Държи се на два щифта, които се избутват от много силна пружина и ще се наложи да приложите голямо усилие. Направете го постепенно и внимателно. Аз трябваше да се увисна целия, че да стане работата. Пазете предното стъкло. Разкачете буксите.
Photo-0079.jpg 108,26K 360 Брой сваляния
4. Следва свалянето на дръжките над вратите. Махнете гумените тапички и отвийте с кръстата отвертка.
Photo-0075.jpg 64,84K 310 Брой сваляния Photo-0076.jpg 58,94K 286 Брой сваляния
5. Задното плафонче се демонтира като седнете на задната седалка и подпъхнете с права тънка отвертка от ДЯСНАТА му страна. Натиснете внимателно щипката и издърпайте надолу. Разкачете буксите. Като погледнете през дупката ще видите то задната страна метална скоба - остранете я, тя държи тавана в задната му част.
Photo-0077.jpg 63,11K 285 Брой сваляния Photo-0103.jpg 62,38K 291 Брой сваляния
6. Следва демонтирането на пластмасите около колонките. Ще започнем с колонка А, от шофьорското място. Подхването от горната страна и дърпайте леко посока към вас и надясно. Прилайгайте усилие постепенно и внимателно. Държи се само на щипки. Повтерете същото и за дясната.
Photo-0078.jpg 112,46K 328 Брой сваляния
7. За да свалим пластамасите на колонки Б трябва да махнем уплътненията на вратите. Подхванете ги откъде ви е удобно и издърпайте. Пред вас ще се открият 4 метални щипки. Избутайте ги внимателно като използвате тънка отвертка и парцалче за подложка, за да не надерете боята. След отстраняването им пластмасите падат сами.
Photo-0080.jpg 117K 320 Брой сваляния Photo-0081.jpg 119,12K 305 Брой сваляния Photo-0082.jpg 134,77K 289 Брой сваляния Photo-0083.jpg 117,16K 284 Брой сваляния Photo-0084.jpg 134,94K 226 Брой сваляния
Следва продължение...
http://www.CarProfi-BG.com/
Монтаж и поддръжка на газови инжекциони; зареждане и ремонт на автоклиматици!
Най-атрактивните цени в София!
Монтаж и поддръжка на газови инжекциони; зареждане и ремонт на автоклиматици!
Най-атрактивните цени в София!
#2
Публикувано 01 ноември 2011 - 22:51
8. За да махнем пластмасите на колнки В ще се наложи преди това да свалим задната седалка и облегалката. Седалката се сваля като натиснете металните ( 2 на брой ) палеца в основата й. За целта прокарайте пръст по долния ръб и ще ги напипате.
Photo-0085.jpg 81,97K 180 Брой сваляния Photo-0086.jpg 69,39K 212 Брой сваляния
9. Облегалката се демонтира като се отвият 4те болта в долната и част. Виждат се лесно, размерът им е 10. След това подхванете от долната част, издърпайте напред и вдигнете нагоре. В горната си част се държи на уши като на закачалка.
Photo-0087.jpg 148,78K 219 Брой сваляния Photo-0088.jpg 106,3K 222 Брой сваляния Photo-0089.jpg 147,09K 203 Брой сваляния Photo-0090.jpg 124,14K 197 Брой сваляния Photo-0091.jpg 101,91K 205 Брой сваляния Photo-0092.jpg 137,43K 235 Брой сваляния
10. Махнете уплътненията на задните врати. Ще видите по една метална щипка на страна, като тези при колонка Б. Остранете я. Влезте в колата и прихванете пластмасата на колонка В от към задното стъкло. Издърпайте много внимателно. След като се откачи вкарайте пръсти отгоре и плъзнете надясно докато не усетите първата щипка. Натиснете силно и с леко разклащане нагоре-надолу издърпайте към вас. След като откачите ТОЧНО ТАЗИ щипка ще имате възможност да прокарате пръсти и към останалите назад. Повторете същото и за другата колонка. След като откопчаете всички щипки издърпайте пластмасата напред, в долната си част е на релсички.
Photo-0093.jpg 124,88K 248 Брой сваляния Photo-0094.jpg 98K 234 Брой сваляния Photo-0095.jpg 108,06K 222 Брой сваляния Photo-0096.jpg 79,08K 223 Брой сваляния Photo-0097.jpg 78,96K 217 Брой сваляния Photo-0098.jpg 87,93K 217 Брой сваляния Photo-0099.jpg 104,18K 205 Брой сваляния Photo-0100.jpg 136,81K 222 Брой сваляния
11. Сега нищо повече не задържа тавана ви. От задната му страна го избутайте леко напред и ще падне сам. Ваденето е откъдето ви е по-лесно. Аз лично го издърпах през задна дясна врата.
Сега остава да отлепите стария плат, да изчегъртате остатъците с голям и здрав нощ и да почистите с твърда четка за килими. След което новия плат може да закупите от фирма Ауто Текстил и лепило от там - СМ54. Не правете грешката като мен да лепите на пуснат климатик на яко жега, защото лепилото почва да съхне много бързо. Спазвайте предписанията на производителя на лепилото и за притискане на плата използвайте дунапренено валяче. Там където са сгъвките прокарайте пръсти, но без да натискате много и СИ ИЗМИЙТЕ РЪЦЕТЕ преди това Това е всичко от мен, ако имате въпроси - задавайте ги В ТЕМАТА. Благодаря на всички за дадения акъл, без който щях да се припотя поне двойно. Щях да забравя - металните рингове около плафоните задължително се свалят преди да отлепите стария плат. За най-лесно използвайте клещи - пинцети.
Photo-0101.jpg 66,47K 286 Брой сваляния Photo-0102.jpg 71,46K 297 Брой сваляния Photo-0103.jpg 62,38K 278 Брой сваляния Photo-0104.jpg 97,01K 267 Брой сваляния Photo-0105.jpg 100,1K 254 Брой сваляния Photo-0106.jpg 105,46K 264 Брой сваляния Photo-0107.jpg 92,71K 261 Брой сваляния Photo-0108.jpg 95,78K 295 Брой сваляния Photo-0109.jpg 85,63K 322 Брой сваляния Photo-0110.jpg 101,22K 336 Брой сваляния Photo-0111.jpg 80,23K 331 Брой сваляния Photo-0112.jpg 99,52K 323 Брой сваляния Photo-0113.jpg 90,97K 316 Брой сваляния Photo-0114.jpg 84,93K 306 Брой сваляния Photo-0115.jpg 82,16K 292 Брой сваляния Photo-0117.jpg 99,7K 287 Брой сваляния Photo-0118.jpg 81,32K 311 Брой сваляния Photo-0119.jpg 95,63K 318 Брой сваляния Photo-0120.jpg 73,22K 285 Брой сваляния
П.П. След като свалих моя таван и изпадна няква фактура на немски, ако някой ми преведа ще съм му благодарен.
Photo-0085.jpg 81,97K 180 Брой сваляния Photo-0086.jpg 69,39K 212 Брой сваляния
9. Облегалката се демонтира като се отвият 4те болта в долната и част. Виждат се лесно, размерът им е 10. След това подхванете от долната част, издърпайте напред и вдигнете нагоре. В горната си част се държи на уши като на закачалка.
Photo-0087.jpg 148,78K 219 Брой сваляния Photo-0088.jpg 106,3K 222 Брой сваляния Photo-0089.jpg 147,09K 203 Брой сваляния Photo-0090.jpg 124,14K 197 Брой сваляния Photo-0091.jpg 101,91K 205 Брой сваляния Photo-0092.jpg 137,43K 235 Брой сваляния
10. Махнете уплътненията на задните врати. Ще видите по една метална щипка на страна, като тези при колонка Б. Остранете я. Влезте в колата и прихванете пластмасата на колонка В от към задното стъкло. Издърпайте много внимателно. След като се откачи вкарайте пръсти отгоре и плъзнете надясно докато не усетите първата щипка. Натиснете силно и с леко разклащане нагоре-надолу издърпайте към вас. След като откачите ТОЧНО ТАЗИ щипка ще имате възможност да прокарате пръсти и към останалите назад. Повторете същото и за другата колонка. След като откопчаете всички щипки издърпайте пластмасата напред, в долната си част е на релсички.
Photo-0093.jpg 124,88K 248 Брой сваляния Photo-0094.jpg 98K 234 Брой сваляния Photo-0095.jpg 108,06K 222 Брой сваляния Photo-0096.jpg 79,08K 223 Брой сваляния Photo-0097.jpg 78,96K 217 Брой сваляния Photo-0098.jpg 87,93K 217 Брой сваляния Photo-0099.jpg 104,18K 205 Брой сваляния Photo-0100.jpg 136,81K 222 Брой сваляния
11. Сега нищо повече не задържа тавана ви. От задната му страна го избутайте леко напред и ще падне сам. Ваденето е откъдето ви е по-лесно. Аз лично го издърпах през задна дясна врата.
Сега остава да отлепите стария плат, да изчегъртате остатъците с голям и здрав нощ и да почистите с твърда четка за килими. След което новия плат може да закупите от фирма Ауто Текстил и лепило от там - СМ54. Не правете грешката като мен да лепите на пуснат климатик на яко жега, защото лепилото почва да съхне много бързо. Спазвайте предписанията на производителя на лепилото и за притискане на плата използвайте дунапренено валяче. Там където са сгъвките прокарайте пръсти, но без да натискате много и СИ ИЗМИЙТЕ РЪЦЕТЕ преди това Това е всичко от мен, ако имате въпроси - задавайте ги В ТЕМАТА. Благодаря на всички за дадения акъл, без който щях да се припотя поне двойно. Щях да забравя - металните рингове около плафоните задължително се свалят преди да отлепите стария плат. За най-лесно използвайте клещи - пинцети.
Photo-0101.jpg 66,47K 286 Брой сваляния Photo-0102.jpg 71,46K 297 Брой сваляния Photo-0103.jpg 62,38K 278 Брой сваляния Photo-0104.jpg 97,01K 267 Брой сваляния Photo-0105.jpg 100,1K 254 Брой сваляния Photo-0106.jpg 105,46K 264 Брой сваляния Photo-0107.jpg 92,71K 261 Брой сваляния Photo-0108.jpg 95,78K 295 Брой сваляния Photo-0109.jpg 85,63K 322 Брой сваляния Photo-0110.jpg 101,22K 336 Брой сваляния Photo-0111.jpg 80,23K 331 Брой сваляния Photo-0112.jpg 99,52K 323 Брой сваляния Photo-0113.jpg 90,97K 316 Брой сваляния Photo-0114.jpg 84,93K 306 Брой сваляния Photo-0115.jpg 82,16K 292 Брой сваляния Photo-0117.jpg 99,7K 287 Брой сваляния Photo-0118.jpg 81,32K 311 Брой сваляния Photo-0119.jpg 95,63K 318 Брой сваляния Photo-0120.jpg 73,22K 285 Брой сваляния
П.П. След като свалих моя таван и изпадна няква фактура на немски, ако някой ми преведа ще съм му благодарен.
http://www.CarProfi-BG.com/
Монтаж и поддръжка на газови инжекциони; зареждане и ремонт на автоклиматици!
Най-атрактивните цени в София!
Монтаж и поддръжка на газови инжекциони; зареждане и ремонт на автоклиматици!
Най-атрактивните цени в София!
#3
Публикувано 02 ноември 2011 - 10:16
Добър си!
И знам как се чувстваш след като си ползвал това лепило на закрито. Удри няколко прясни/кисели млека, ще се оправиш по-бързо.
Бележката мисля, че е за монтажа на тавана, и моята имаше нещо такова, но не беше на надупчена хартия, а просто стикер.
И знам как се чувстваш след като си ползвал това лепило на закрито. Удри няколко прясни/кисели млека, ще се оправиш по-бързо.
Бележката мисля, че е за монтажа на тавана, и моята имаше нещо такова, но не беше на надупчена хартия, а просто стикер.
#4
Публикувано 02 ноември 2011 - 12:06
Такива бележки има на няколко места по колата.На тази бележка е цялата информация за дадения автомобил,с кодовете.Имаш и такава бележка зад таблото и в багажника,може и някъде зад корите,под седалките.Не са сложени напразно.По тези бележки може да се разбере и смяната работници които са сглобявали автомобила.
Пази я и не я хвъляй.Сложи си я обратно там където е била,защото те са на определени места.
Евалата за работата,страхотно се е получило.Де да имах твоите нерви да се занимавам.
Пази я и не я хвъляй.Сложи си я обратно там където е била,защото те са на определени места.
Евалата за работата,страхотно се е получило.Де да имах твоите нерви да се занимавам.
Не хапи този,който може да те изяде.
#5
Публикувано 02 ноември 2011 - 20:45
Има едно нещо, което ме мъчи и то е, че на старата тапицерия има черни линии по продължение на тавана залепени, а при мен не знам как да си ги направя. Дайте идея как да го направя, че да спазя дъгата, без да криввам и да изглежда цигански.
http://www.CarProfi-BG.com/
Монтаж и поддръжка на газови инжекциони; зареждане и ремонт на автоклиматици!
Най-атрактивните цени в София!
Монтаж и поддръжка на газови инжекциони; зареждане и ремонт на автоклиматици!
Най-атрактивните цени в София!
#6
Публикувано 19 март 2013 - 13:36
Най-лесния начин - 90 лева на тапицер, Варна, кв. Аспарухово за ден работа, много качествено. Не се чудиш как да се мъчиш с ленти и т.н. и става по-добре от оригиналното.
...1996 Мерцедес C180...
...1985 Мерцедес 230Е...
#7
Публикувано 19 март 2013 - 14:55
crush e в София, темата е от преди 2 години, и... така и така им правиш реклама, дай да видим един пример за "по-добре от оригиналното", че на много малко места съм виждал да го правят така.
А тапицерски недоразумения под път и над път и всеки ги хвали, че сърцето му се къса като знае, че е дал пари... а как да си признае, че се е прецакал.
#8
Публикувано 21 март 2013 - 09:42
crush e в София, темата е от преди 2 години, и... така и така им правиш реклама, дай да видим един пример за "по-добре от оригиналното", че на много малко места съм виждал да го правят така.
А тапицерски недоразумения под път и над път и всеки ги хвали, че сърцето му се къса като знае, че е дал пари... а как да си признае, че се е прецакал.
Утре качвам снимка. Ми на мен ми харесва повече от преди, дава ми година гаранция, ако падне отива и ми слага пак нов плат, всичко ново. Възобновяваме темата нищо, че е от две години.
П.С. ще снимам довечера
...1996 Мерцедес C180...
...1985 Мерцедес 230Е...
#9
Публикувано 21 март 2013 - 10:45
Айде порадвайте се за моя сметка.
П.С. в събота отивам да ми претапицира и задните колонки и кората за подглавниците.
...1996 Мерцедес C180...
...1985 Мерцедес 230Е...
#10
Публикувано 21 март 2013 - 22:15
Най-лесния начин - 90 лева на тапицер, Варна, кв. Аспарухово за ден работа, много качествено. Не се чудиш как да се мъчиш с ленти и т.н. и става по-добре от оригиналното.
Това цена с демонтажа и монтажа, плата, лепилото и работата ли е?
#11
Публикувано 22 март 2013 - 08:08
Крайна цена, монтаж,демонтаж,всичко,негови материали.Това цена с демонтажа и монтажа, плата, лепилото и работата ли е?
...1996 Мерцедес C180...
...1985 Мерцедес 230Е...
#12
Публикувано 22 март 2013 - 19:18
Много евтино, аз лятото правих на пунтото, където тавана е на половината на този и ми легнаха материалите само 50лв.
Дано това лепило държи, защото мой познати, където ходеха при такива тапицери тук в района, на всички им провисна още на 3-4м и вече по 2-3пъти им са правени.
Та когато си вземах плата, ми предложиха и на мен такова "специално лепило" което аз отказах и ме гледаха тъпо, като им казах с какво ще го лепя
Ама стана и държи.
#13
Публикувано 22 март 2013 - 20:54
Aз лепя с CM-54 м/у другото.
Сега ще видим какво ще намеря за Баварчето като таван, че в автокъщата са пипнали само тавана, но са ми създрали толкова много драма... И това само с опита им да претапицират тавана и колонките, за да е по-лесно продаваема. Вкараха ме в ебати филма...
И мисля да правя колонките алкантарени, а тавана пак черен.
Правил съм го 3 пъти досега. CM54ката не мърда....
Ти с какво го лепи?
#14
Публикувано 22 март 2013 - 20:57
Аз лепя с Прома
Отделно, корите ги правих с алкантарено фолио, скъпо е но става уникално.
#15
Публикувано 23 март 2013 - 18:57
Много евтино, аз лятото правих на пунтото, където тавана е на половината на този и ми легнаха материалите само 50лв.
Дано това лепило държи, защото мой познати, където ходеха при такива тапицери тук в района, на всички им провисна още на 3-4м и вече по 2-3пъти им са правени.
Та когато си вземах плата, ми предложиха и на мен такова "специално лепило" което аз отказах и ме гледаха тъпо, като им казах с какво ще го лепя
Ама стана и държи.
Пича ми написа гаранционна карта, до една година ако се разлепи каза, че го сменя на ново цялата процедура безплатно! Ето сайт на тапицера.
http://www.avtotapicer-varna.com/
...1996 Мерцедес C180...
...1985 Мерцедес 230Е...
2 потребител(и) четат тази тема
0 потребители, 2 гости, 0 анонимни