Нормално ли е да пушиЕ270 ЦДИ 2000г.
Започната от wenss, 23 окт 2011 - 19:05:25
13 мнения по тази тема
#1
Публикувано 23 октомври 2011 - 19:05
Здравейте колеги.
Наскоро смених стария си мерцедес Е200 компресор,автомат 98г(с който 6 месеца нямах никакви проблеми,само сипвах много бензин и карах)с Е270,ръчка,2000г.Понеже ми предстои смяна на консумативи исках да попитам какво точно масло трябва да си купя-марка,вискозитет.Прави ми впечатление,че когато дам рязко газ припушва сериозно и изчиства като дима е черен-това при спрян автомобил.Когато тръгна да изпреварвам и натисна доста педала или пък като се изкачвам по стръмен път доста си попушва отзад-пак черен дим.Исках да попитам това нормално ли е и ако не е моля за съвет какво да правя и къде да погледна евентуално.
Благодаря
Наскоро смених стария си мерцедес Е200 компресор,автомат 98г(с който 6 месеца нямах никакви проблеми,само сипвах много бензин и карах)с Е270,ръчка,2000г.Понеже ми предстои смяна на консумативи исках да попитам какво точно масло трябва да си купя-марка,вискозитет.Прави ми впечатление,че когато дам рязко газ припушва сериозно и изчиства като дима е черен-това при спрян автомобил.Когато тръгна да изпреварвам и натисна доста педала или пък като се изкачвам по стръмен път доста си попушва отзад-пак черен дим.Исках да попитам това нормално ли е и ако не е моля за съвет какво да правя и къде да погледна евентуално.
Благодаря
#2
Публикувано 24 октомври 2011 - 01:11
Здравей колега. Честито за новата машина. Това чудо си дърпа сериозно с неговите 370 Нютона. Надявам се да си попаднал на добре поддържан двигател, защото съм слушал много спорни мнения точно за този модел двигател на Мерцедес. Сега на въпросите:
1. Аз си сипвам 10W40 полусинтетика, та да съм спокоен зимата. А като марка използвам MOTOREX TOPAZ, защото са швейцарски, правят се в един единствен завод само там и се използват обикновено в моторните спортове. Освен това са одобрени от Мерцедес ( MB Approval 229.1 )
2. По повод припушването - задължително трябва да отидеш на читава STAR диагностика за двигател. Може да е дюза, която подава повече нафта или не може да компенсира остатъчната такава. Може да е някоя глупава дифтунга на дюза за 2-3 лева, но това обикновено се отразява и на мощността, а освен това на празен ход се чува отчетливото съскане, когато дюзата губи компресия. Познава се моментално и коя е, защото като отвориш декоративния капак на двигателя, веднага се вижда натрупания нагар около нея. Проблема е, че като са нагорели, понякога се вадят трудно, мамка им. Особено ако нямаш подходящия инструмент (обикновено е "обратен чук" със специален захват).
А по принцип CDI-тата си попушват, но не чак толкова дразнещо ако дюзите са им наред. Освен това и загряват по-бавно, защото имат по-ниска работна температура (72оC), та особено при минусови температури, не се шашкай. Ако имаш подгряваща печка (а тези модели обикновено имат), я дръж включена при ниски температури, и двигателя ще достига работната температура по-нормално и бързо.
Не трябва да се забравя също, че тези двигатели имат и два катализатора - единия е в двигателния отсек, при турбото, а другия си е отдолу. За съжаление и по правило, първия винаги го има, но обикновено е изтърбушен, а втория направо си го свалят. Откъдето също си попушва повечко. Повръща ми се направо от автоджамбазите, да ти кажа, с техните цигански номера да свалят всичко, от което ще изкарат още 50 кирливи лева, ама нейсе.
1. Аз си сипвам 10W40 полусинтетика, та да съм спокоен зимата. А като марка използвам MOTOREX TOPAZ, защото са швейцарски, правят се в един единствен завод само там и се използват обикновено в моторните спортове. Освен това са одобрени от Мерцедес ( MB Approval 229.1 )
2. По повод припушването - задължително трябва да отидеш на читава STAR диагностика за двигател. Може да е дюза, която подава повече нафта или не може да компенсира остатъчната такава. Може да е някоя глупава дифтунга на дюза за 2-3 лева, но това обикновено се отразява и на мощността, а освен това на празен ход се чува отчетливото съскане, когато дюзата губи компресия. Познава се моментално и коя е, защото като отвориш декоративния капак на двигателя, веднага се вижда натрупания нагар около нея. Проблема е, че като са нагорели, понякога се вадят трудно, мамка им. Особено ако нямаш подходящия инструмент (обикновено е "обратен чук" със специален захват).
А по принцип CDI-тата си попушват, но не чак толкова дразнещо ако дюзите са им наред. Освен това и загряват по-бавно, защото имат по-ниска работна температура (72оC), та особено при минусови температури, не се шашкай. Ако имаш подгряваща печка (а тези модели обикновено имат), я дръж включена при ниски температури, и двигателя ще достига работната температура по-нормално и бързо.
Не трябва да се забравя също, че тези двигатели имат и два катализатора - единия е в двигателния отсек, при турбото, а другия си е отдолу. За съжаление и по правило, първия винаги го има, но обикновено е изтърбушен, а втория направо си го свалят. Откъдето също си попушва повечко. Повръща ми се направо от автоджамбазите, да ти кажа, с техните цигански номера да свалят всичко, от което ще изкарат още 50 кирливи лева, ама нейсе.
#3
Публикувано 24 октомври 2011 - 09:29
Благодаря много за изчерпателния отговор.
Може ли някой колега от Пловдив да ми каже къде бих могъл да отида на start диагностика на двигател-някое свястно место.
Може ли някой колега от Пловдив да ми каже къде бих могъл да отида на start диагностика на двигател-някое свястно место.
#4
Публикувано 24 октомври 2011 - 10:19
здравей колега, поздрави за придобивката дълги и безаварийни километри ти желая за смяна на масло и читава стардиагноза в момента има промоция в балкан стар на много добра цена според мен ,аз също мисля да се възползувам от нея.
#5
Публикувано 24 октомври 2011 - 12:22
Мерси.
Това за балканстар и аз го видях,но мисля,че е за W211 а не за мойта,като цената е 319лв.
Ако може някой нека да ми препоръча нещо друго.
Това за балканстар и аз го видях,но мисля,че е за W211 а не за мойта,като цената е 319лв.
Ако може някой нека да ми препоръча нещо друго.
#6
Публикувано 24 октомври 2011 - 12:59
Oтиди и питай конкретно за твоя модел, мисля че ще измислят нещо, защото мотора е на 99% същия. Поне на мен ми казаха, че ако съм решил могат да ми калкулират и цената ще е сходна. Освен, че сменят консумативите правят и преглед на колата.Мерси.
Това за балканстар и аз го видях,но мисля,че е за W211 а не за мойта,като цената е 319лв.
Ако може някой нека да ми препоръча нещо друго.
Успех, колата е добра, не й се плаши. И при мен пуши като е студена или като я настъпиш рязко.
I expect nothing. I fear no one. I am free.
#7
Публикувано 24 октомври 2011 - 16:27
Незнам,нещо съм резервиран да ходя в балканстар-не става на въпрос за това,че е скъпо или не.Шефовете ми имат GL-и купани от там и щом те ги плюят...
Предложете ми масло и читав сервиз в Пловдив.
А иначе колата ако си я карам без много настъпване припушва само когато потегля.Дебитомер може ли да е или пък горивен филтър-така ми каза един псевдо майстор.
Относно това дали да не би някоя дефтунка на дюзите да е изтървала-проверих,не издиша от никаде и няма нагар.
Миналата седмица си смених терностата понеже повече от 60° не вдигаше.Взех един на 92°,сега задържа на 80-85° и до там.
Имам и копче в пепелника.Знам,че е за печка по принцип,но как точно действа и кога?
Предложете ми масло и читав сервиз в Пловдив.
А иначе колата ако си я карам без много настъпване припушва само когато потегля.Дебитомер може ли да е или пък горивен филтър-така ми каза един псевдо майстор.
Относно това дали да не би някоя дефтунка на дюзите да е изтървала-проверих,не издиша от никаде и няма нагар.
Миналата седмица си смених терностата понеже повече от 60° не вдигаше.Взех един на 92°,сега задържа на 80-85° и до там.
Имам и копче в пепелника.Знам,че е за печка по принцип,но как точно действа и кога?
#8
Публикувано 24 октомври 2011 - 16:37
естественно ,че не е нормално да пуши
обаче повечето пушат щото им има нещо
може да е от дебитомер може и от друго
от горивен филтър не е
копчето само изключва печката
а се включва сама в зависимост от
насройката ама при по ниско от 7 градуса
обаче повечето пушат щото им има нещо
може да е от дебитомер може и от друго
от горивен филтър не е
копчето само изключва печката
а се включва сама в зависимост от
насройката ама при по ниско от 7 градуса
#9
Публикувано 24 октомври 2011 - 18:41
Тия мотори често пушат от заседнали клапи на всмукателните тръби.Провере те ги дали се движат.
Никога не оставям магарето си в калта.
#10
Публикувано 24 октомври 2011 - 19:04
Колега,в кичука до механото, сервиза на кастрол правят добра диагностика.Има един Митко бил най-добрия в Пловдив,но знай че е голяма селска надувка и като нищо щи скъса нервите тоя боклук,(аз щях да го бия веднъж).Но иначе разбира и то точно за този модел.Ако ти се дърви нещо му кажи да се държи мъжки и омеква като сурова наденица,скапаняка.
Успех,дано нее нещо сериозно. Имат и много добри масла на Кастрол,питай.
Успех,дано нее нещо сериозно. Имат и много добри масла на Кастрол,питай.
#11
Публикувано 24 октомври 2011 - 20:03
Колега на този двигател е препоръчително да сипеш масло 5 W 30 !
#12
Публикувано 25 октомври 2011 - 09:39
Благодаря много за изчерпателния отговор.
Може ли някой колега от Пловдив да ми каже къде бих могъл да отида на start диагностика на двигател-някое свястно место.
За Пловдив ти препоръчвам колега от този форум . Той ми реши проблемите с автомобилоподобното на жена ми (Ц-класа).
ELTONY
#13
Публикувано 26 октомври 2011 - 06:25
Реших да отида до Митко в Кастрола,та да видим.Тези клапи на всукателните тръби ме притесняват по принцип,но дано не се окаже от тях.Офф незнам вече.Чудя се защо не си сложих газова уредба на компресора и не си я карах ами се нахвърлих на сди-то.
Ще пиша като или ако разбера какъв е бил проблема.
А към пловдивчани-приемате ли ме утре в тракия на сбирката?
Ще пиша като или ако разбера какъв е бил проблема.
А към пловдивчани-приемате ли ме утре в тракия на сбирката?
#14
Публикувано 26 октомври 2011 - 07:15
Здрасти колека и честита придобивка. Карай си колата и не се притеснявай че пуши. Моята е 220ЦДИ и също като я смачкам припушва. Аз не съм видял нова дизелова кола с турбо която като я смачкаш и да не припушва. Ако не ти пипа маслото си я карай с 5W30 или 5W40 и не се плаши. Успех.
0 потребител(и) четат тази тема
0 потребители, 0 гости, 0 анонимни