Здравейте колеги, нужна ми е малка помощ. Преди няколко дни закупих въпросният автомобил от провинцията. Докарвайки го към София се появи странен проблем: като позагря - над 85 градуса изгуби мощност. Така се прибрах. Забелязах, че на място се форсира само до 3000 оборота и глъхне и седи там. Реших, че нещо някаква грешка дава (на таблото никаква лампа не светеше) и си викам - ще изключа акумулатора (1та клема) за 10 минути и ще видя как е... Като я включих въобще не пожела да запали. Притесних се. Един познат ми каза може да е помпата за високото налягане и предложи да я поливам с вода (помпата) докато поизстине и после да пробвам пак да запаля. Междувременно сипах още 10ина литра нафта, че реших да не е малко. След като изстудих помпата (и мотора поизстина) завъртях - запали. Форсираше се и всичко ОК. От горе описаното стигнах до извода, че варианта с проблема в помпата е вероятен. Записах номерата на помпата, за да проуча какви пари ще струва ремонт или нова. На другия ден реших да проверя да не би по таблото някоя лампичка да не е изгоряла и затова да не ми сигнализира за проблема... Свалих таблото и какво да вида: лампата за Подгр. свещи и лампата за SRS липсват (заедно с фасонките) - викам мам...... им.... Сложих крушки на липсващите места и монтирах. Давам контакт - светват вече и свещите - викам нормално. След като запалих обаче, SRS и подгр. свещи остават да светят. Изчаках 10 минути - не гаснат

. SRS-а не ме притесни. Захванах се с подгряващите свещи. Махнах буксата от релето и с мултицета започнах да замервам една по една свещите. Нямаше изгоряла. Почетох по форумите и разбрах, че трябва да "разглобя" релето за да видя проблема. Отворих го и какво да видя - "мостчето" на 1-ва и 4-та(мисля) прекъснало(прегоряло). Викам еее намерих защо свети лампата. Взех поялника и направих нови мостчета. Монтирах релето без да го сглобявам за да виждам дали ще издържат спойките. Давам контакт и мостчето на 1-ва свещ изгаря. Хм.... реших че не се е запоило добре и го запоих пак. При следващата проба - същото. Ок ясно - свещта е дала на късо. Напръсках с ВД40 свещта (чел съм че се случвало да се скъсат при отвиване), след което внимателно я отвих и извадих. Купих нова поставих я и отново тест. Релето вече не "изгаря" обаче лампата пак свети след като колата вече е запалила. Загледах релето и видях, че бобината е в затворено положение - все едно още подгрява изчаках малко - никаква промяна. Викам си то това не е нормално. Така постоянно ще подгряват тези свещи и ще изгорят много бързо. С пръст напънах пластинката и релето "отключи" - лампата не свети. При повторно палене - същото пак "залепва". Отново го бутнах с пръст и реших да изчакам да загрее колата и да видя дали пак ще влиза в авариен режим (ако е такова). Форсираше се нормално. Загря и пак започна до 3000 оборота само. Отчаях се. Реших да загася и да видя дали пак няма да пали. Загасих, завъртях - запали. Форсира се, всичко ОК. След 1 мин пак само до 3000. Загасям, паля, пали - форсира се и след малко пак 3000...
Разбрах, че релето се командва от компютъра, който пък взимал инф. от някакъв температурен датчик и решава колко да подгрява. Да не би за това да го вкарва в авариен режим - заради въпросният датчик (който дори не знам къде се намира и как изглежда).
Извинявам се за дългият си пост, но реших, че е добре да се опишат всички обстоятелства и симптоми.
Ще съм много благодарен ако някой има идея от какво идва проблема(те).
На диагностика още не съм ходил - ще ходя след като регистрирам колата, че още е с транзитни.
Благодаря!