Духат ми различно духалките на парното
Започната от lizinga, 17 окт 2011 - 18:56:00
20 мнения по тази тема
#1
Публикувано 17 октомври 2011 - 18:56
Колеги,захладня и вече имам проблем.Четох доста теми,но не намирам подобрен на моя проблем.От шофьорската страна ми духат студено духалките,а от пасажерската горещо.Когато съм с включен климатик е обратното,от моята страна духа топло,а от пасажерската студено.Общо взето прави всичко на обратно само от моята страна и не се влияе от положението на температурата.Моля за помощ,благодаря Ви
#2
Публикувано 17 октомври 2011 - 20:10
Колега проблема ти е в клапите.Отляво не ти отваря.При МБ всичко се командва от вакуми.Ако не се лъжа имаше и командно реле...някъде там ти е проблема според мен!
#3
Публикувано 17 октомври 2011 - 21:21
Имаш клапа за смяна.Клапите са зад таблото и доста се разглобява,за да стигнеш до там.Като видиш на място клапите и механизма им сам ще разбереш коя е за смяна или я изолирай ако е спукана.Така с писане трудно ще ти обясня устройството им,просто се зареди с търпение и свободен ден и не е сложно да смениш сам клапата,стига да си технически грамотен.
#4
Публикувано 17 октомври 2011 - 21:26
Колега, проблема ти идва от един дуовентил, който пуска определено количество загрят антифриз за левия и десния кръг. Аз имах същия проблем, във вентила има по една клапичка която се управлява с електромагнит, при мен бобината на ел. магнита беше дала на късо и се наложи да я пренавия. Този дуовентил се намира в двигателния отсег, до компютъра (от ляво като си с лице към предницата) в него влиза един дебел маркуч и излизат два по-тънки, изглежда като две контейнерчета едно до друго. Във форума имаше няколко теми относно тези вентили, търси с ключова дума "дуовентил".
ако имаш нужда от по-задълбочена помощ, питай вече съм минал по този път
Колегите са ме изпреварили. Колегата над мен ти е дал снимка и темите за тия клапи.
най-лесната работа е да се смени клапата, но ако си ентусиаст може и сам да си я ремонтираш (ако няма течове де)
ако имаш нужда от по-задълбочена помощ, питай вече съм минал по този път
Колегите са ме изпреварили. Колегата над мен ти е дал снимка и темите за тия клапи.
най-лесната работа е да се смени клапата, но ако си ентусиаст може и сам да си я ремонтираш (ако няма течове де)
Този пост е редактиран от alex_bs: 17 октомври 2011 - 21:29
Mercedes-Benz “The Best or Nothing”
#5
Публикувано 17 октомври 2011 - 22:42
Мисля,че проблема не е в дуовентилите.Ако не бяха наред вентилите,щеше да духа един и същ въздух от духалките-топъл или студен в зависимост кой и как е останал вентила/отворен или затворен/.Т.е топъл от ляво и студен от дясно или обратно.Но колегата по-горе е описал,че въздуха се променя от това дали е включен или не климатика.Когато се включи климатика настройката на клапите се променя с включването и мисля,че точно там е проблема.Подобен е и проблема,при който от средните духалки винаги трябва да духа хладен/не студен/ въздух,независимо,че е настроена температурата от врътките на топло.Като се прецакат въпросните вакуумни клапи от средните духалки не духа хладен въздух, духа такъв какъвто е настроен от врътките.Примерно ако врътките са настроени да духа топъл въздух и са в червената зона,то и от средните духалки ще духа много топло,а не трябва да е така и това НЕ е нормалното им положение.Дуовентилите определят какъв въздух да духа от дюзите в зависимост от това как са настроени врътките, вентилите се отварят или затварят и пропускат различно количество топло или студено.Вентилите са два тъй като и зоните на климатика са две-респ.лява и дясна.Командваща или доминираща обаче е лявата/шофьорската/ зона/врътка/.Тя определя главно температурата в купето,защото амплитудата между двете зони технологично не може да бъде голяма.Ако вентилите не са наред,то или ще духа топло или само студено от едната или другата зона в зависимост кой от вентилите е заял,изгорял или просто не отваря.Има вариант и двата вентила да не работят и тогава пак ще духа топло или студено,но и от двете страни,независимо от положението на врътките и желанието на водача.Нормалното положение на дуовентилите,когато няма напрежение в тях е да са отворени-т.е. да духа вътре топло тъй като като няма напрежение в бубините им,то вентилите са нормално отворени и топлия антифриз от вътршния кръг циркулира в малкото радиарорче на парното намиращо се непосредствено зад средните духалки и виждащо се през тях.Когато обаче в бобините на вентилите протече ток,вследствие на регулиране на врътките на студено /в синия сектор/,то вентилите се затварят и притока на топъл антифриз от мотора намаля в следствие на което вътрешното радиаторче изстива и така се отварят с вакуумите клапите за приток на въздух от вън и купето изстива.Именно в тези вакуумни клапи е проблема според мен.Вентилите си работят,но клапите-не.Положението на клапите зависи от това дали е пуснат климатика или не и така се регулира притока на външен въздух,който заедно с топлия антифриз и положението на вентилите определя температурата в купето.
#6
Публикувано 18 октомври 2011 - 09:05
Колега и моята кола имаше аналогичен проблем- от шофьорската страна духаше топло, а от пасажерската студено. Изчетох доста по форума и на повечето места казваха клапи за смяна, но също така прочетох и за тия дуовентили и рещих да пробвам преди да изсипя пари за нещо за което не съм сигурен.
Някой колега беше написал да зема един гаечен ключ и малко да ги понабия с него. Една сутрин като позаграя колата го пробвах начина и учудващо за мен започна да духа от двете страни еднакво топло. Аз мисля да го прабваш, пак ако не стане виж и клапите.
Някой колега беше написал да зема един гаечен ключ и малко да ги понабия с него. Една сутрин като позаграя колата го пробвах начина и учудващо за мен започна да духа от двете страни еднакво топло. Аз мисля да го прабваш, пак ако не стане виж и клапите.
#7
Публикувано 18 октомври 2011 - 18:57
Почукването е временна работа - след време пак ще заседнат......трябва да се отворят дуовентилите и да се почистят от натрупалите се мръсотии.Колега и моята кола имаше аналогичен проблем- от шофьорската страна духаше топло, а от пасажерската студено. Изчетох доста по форума и на повечето места казваха клапи за смяна, но също така прочетох и за тия дуовентили и рещих да пробвам преди да изсипя пари за нещо за което не съм сигурен.
Някой колега беше написал да зема един гаечен ключ и малко да ги понабия с него. Една сутрин като позаграя колата го пробвах начина и учудващо за мен започна да духа от двете страни еднакво топло. Аз мисля да го прабваш, пак ако не стане виж и клапите.
#8
Публикувано 18 октомври 2011 - 19:41
ЗначиМисля,че проблема не е в дуовентилите.Ако не бяха наред вентилите,щеше да духа един и същ въздух от духалките-топъл или студен в зависимост кой и как е останал вентила/отворен или затворен/.Т.е топъл от ляво и студен от дясно или обратно.Но колегата по-горе е описал,че въздуха се променя от това дали е включен или не климатика.Когато се включи климатика настройката на клапите се променя с включването и мисля,че точно там е проблема.Подобен е и проблема,при който от средните духалки винаги трябва да духа хладен/не студен/ въздух,независимо,че е настроена температурата от врътките на топло.Като се прецакат въпросните вакуумни клапи от средните духалки не духа хладен въздух, духа такъв какъвто е настроен от врътките.Примерно ако врътките са настроени да духа топъл въздух и са в червената зона,то и от средните духалки ще духа много топло,а не трябва да е така и това НЕ е нормалното им положение.Дуовентилите определят какъв въздух да духа от дюзите в зависимост от това как са настроени врътките, вентилите се отварят или затварят и пропускат различно количество топло или студено.Вентилите са два тъй като и зоните на климатика са две-респ.лява и дясна.Командваща или доминираща обаче е лявата/шофьорската/ зона/врътка/.Тя определя главно температурата в купето,защото амплитудата между двете зони технологично не може да бъде голяма.Ако вентилите не са наред,то или ще духа топло или само студено от едната или другата зона в зависимост кой от вентилите е заял,изгорял или просто не отваря.Има вариант и двата вентила да не работят и тогава пак ще духа топло или студено,но и от двете страни,независимо от положението на врътките и желанието на водача.Нормалното положение на дуовентилите,когато няма напрежение в тях е да са отворени-т.е. да духа вътре топло тъй като като няма напрежение в бубините им,то вентилите са нормално отворени и топлия антифриз от вътршния кръг циркулира в малкото радиарорче на парното намиращо се непосредствено зад средните духалки и виждащо се през тях.Когато обаче в бобините на вентилите протече ток,вследствие на регулиране на врътките на студено /в синия сектор/,то вентилите се затварят и притока на топъл антифриз от мотора намаля в следствие на което вътрешното радиаторче изстива и така се отварят с вакуумите клапите за приток на въздух от вън и купето изстива.Именно в тези вакуумни клапи е проблема според мен.Вентилите си работят,но клапите-не.Положението на клапите зависи от това дали е пуснат климатика или не и така се регулира притока на външен въздух,който заедно с топлия антифриз и положението на вентилите определя температурата в купето.
И аз мисля така само, че преди да блъскаш с кирката по дуовентила, го разглоби внимателно и почисти железните стерженчета с конусчетата
Няма да повярваш как ще ти олекне след това
Внимавай с жичките на ...макарите - тънички са и можеш лесно да ги скъсаш
Разглабяй, почиствай и стягай
Остава само да се похвалиш след това
Давай!
Поздрави
Шофьорски стаж ... 28-29г.
За повече контакти - купете си разклонител
#9
Публикувано 18 октомври 2011 - 20:13
В момента никъде, защото съм с изчекнато десто копитоКъде ходиш бате Владек.
Много боли и е адски гадно
Шофьорски стаж ... 28-29г.
За повече контакти - купете си разклонител
#10
Публикувано 18 октомври 2011 - 22:09
Колеги благодаря много за отговорите.След като пуснах темата четох още из форума и пишеше да пипна дуовентилите дали са еднакво топли,но като ги пипнах,шофьорския е студен,а пасажерския топъл,съответно на мен ми замръзват краката,а до мен се вмирисват от жега.След установяването на това,какво ще ме посъветвате да направя,благодаря Ви много предварително!
#11
Публикувано 18 октомври 2011 - 22:19
Добре дошъл отново при нас Vladek,къде се изгуби отдавна не си писал?
Бих те посъветвал на първо време да откачиш буксата на дуовентилите и да покараш така известно време и после да я сложиш пак и да видиш как е.Ако и тогава не се оправи отваряш вентилите и ги почистваш ако няма пркъснат кабел на бубинките на електромагнитите вътре.Ако и почистването /продухването/ не свърши работа,то купи си втора употреба-смяната им с други е елементарна предвид лесното място и достъпа до тях.
Бих те посъветвал на първо време да откачиш буксата на дуовентилите и да покараш така известно време и после да я сложиш пак и да видиш как е.Ако и тогава не се оправи отваряш вентилите и ги почистваш ако няма пркъснат кабел на бубинките на електромагнитите вътре.Ако и почистването /продухването/ не свърши работа,то купи си втора употреба-смяната им с други е елементарна предвид лесното място и достъпа до тях.
#12
Публикувано 18 октомври 2011 - 22:33
Колега,като откача буксата ще имам ли парно и какво би трябвало да стане след я откача?Добре дошъл отново при нас Vladek,къде се изгуби отдавна не си писал?
Бих те посъветвал на първо време да откачиш буксата на дуовентилите и да покараш така известно време и после да я сложиш пак и да видиш как е.Ако и тогава не се оправи отваряш вентилите и ги почистваш ако няма пркъснат кабел на бубинките на електромагнитите вътре.Ако и почистването /продухването/ не свърши работа,то купи си втора употреба-смяната им с други е елементарна предвид лесното място и достъпа до тях.
#13
Публикувано 18 октомври 2011 - 22:41
По-горе бях писал,че нормалното положение на вентилите е ОТВОРЕН.Това ще рече,че без напрежение в тях вентилите са отворени,сиреч ще пропускат топъл антифриз и с откачени букси ще имаш парно,което ще духа само топло.Лошото е,че се стопля времето и има опасност в жегата да се свариш от жега,но не пускай вентилатора и отваряй прозорците.С откачането на буксата се цели самопочистване на вентилите в случай,че има заседнал боклук се надявам струята и силния приток на горещ антифриз да продуха боклуците и да изчисти вентилите.Дано помогне,понякога помага приу блокирал винтил-нещо като рестарт.Покарай така ден два пък дано се оправят,това е най безобидния начин,после следват разглобяване и ремонти...
Успех!
Успех!
#15
Публикувано 19 октомври 2011 - 09:07
имах абсолютно същият проблем- от шофьорската страна духа горещо, а от пасажерската- студено. След мноооого четене из форумите, разглобих въпросните дуовентили и ги почистих. На самите буталца, които се движат и контролират антифриза, се бяха появили язвички. На този, който контролира пасажерската страна беше по- зле и явно е бил блокирал. След хубаво почистване вече нямам проблеми.
Един колега беше писал, че се оправят с почукване- възможно е да ги раздвижиш за известно време, но това не е постоянно решение. Вентилите се разглобяват ИЗКЛЮЧИТЕЛНО лесно, трябва само малко внимание със жичките, но пък и те не са като косъм, така че смело разглобявайте и почиствайте! След половин час ще имате перфектно парно!
Един колега беше писал, че се оправят с почукване- възможно е да ги раздвижиш за известно време, но това не е постоянно решение. Вентилите се разглобяват ИЗКЛЮЧИТЕЛНО лесно, трябва само малко внимание със жичките, но пък и те не са като косъм, така че смело разглобявайте и почиствайте! След половин час ще имате перфектно парно!
1 потребител(и) четат тази тема
0 потребители, 1 гости, 0 анонимни