Водороден генератор (HHO generator) подходящ за автомобили .Информация и мнения.
Започната от Рошен, 17 окт 2011 - 16:50:52
36 мнения по тази тема
#1
Публикувано 17 октомври 2011 - 16:50
Попаднах на тази фирма която предлага водородни генератори за автомобили.
Нека споделим мнения по тази интересна тема.
Малко информация по въпроса:
http://www.youtube.com/watch?v=xTcuzWFSF50&feature=player_embedded
Цени на HHO генератори
Тип HHO генератор
Приложение
Цена с включен ДДC
EHO-450 За автомобили с двигатели до 2000 куб. см
Виж още … 500 лева
EHO-750 За автомобили с двигатели от 2000 до 3000 куб. см
Виж още … 550 лева
EHO-1000 За автомобили с двигатели над 3000 куб. см
Виж още … 600 лева
Q:
1. Какво е HHO газ?
A:
HHO газ или „Газ на Браун”, както е патентован се получава при електролиза на вода. Водната молекула се разгражда на две молекули водород и една кислород. Получава се „Газ на Браун”. Нарича се още оксиводород.
Q:
2. Каква икономия на гориво ще получим при ползването на HHO генератор ?
A:
Може да увеличите пробега на автомобила си до 50%. Ако сте изминавали с един резервоар гориво 500 километра, сега ще изминете 750.
Q:
3. Може ли да се монтира HHO генератор на HDI (комън рейл) двигател?
A:
Да, може да се монтира генератор на HDI двг – поставя се чип, който струва 250 лева – трябва до проверим дали имаме софтуер за вашия автомобил. По принцип имаме софтуер за около 4000 модела. Поставяли сме Водородни генератори и без да поставяме чип, но тогава икономията не е много голяма.
Q:
4. С колко ампера ток се захранва Водородния генератор?
A:
Производството на газ започва още при захранване с около 5-6 ампера ток. Нашите генератори са разработени да работят с ток от 23 до 28 ампера. При този ток се постига максимална ефективност. Посочихме ви диапазон от около 5-6 ампера разлика защото големината на тока води до различно количество произведен газ, а нашите системи са разработени като универсални устройства, работещи в широк диапазон кубатури.
Q:
5. При шофиране в градски условия двигателите работят много на празен ход и на ниски обороти. В такива условия алтернатора на автомобила произвежда малко ток – натоварването му с Водороден генератор няма ли да доведе до повреди?
A:
Не, алтернатора не може да се повреди, ако ще да захранваме генератора си и с 35 ампера. Когато автомобилът работи на ниски обороти и алтернаторът не произвежда необходимия ни ток, той се черпи от акумулатора.
Q:
6. По принцип не е добре за акумулатора от него да се черпят големи количества ток, а при ниски обороти на работа на двигателя това е неизбежно – как може да се реши този проблем?
A:
Ние единствени в България можем да ви предложим висококачествен контролер разработен от нас, който управлява работата на Водородния генератор. Този контролер регулира ампеража, с който се захранва Генератора на газ на Браун в зависимост от оборотите и по този начин щади алтернатора и акумулатора. Друга функция на този контролер е да включва генератора след като сме запалили двигателя – по този начин не натоварваме стартера и акумулатора на автомобила. Друга много интересна функция на контролера е, че той следи кога сме подали рязко газ и желаем да потеглим или да изпреварим друг автомобил и „разбирайки за желанието ни” кара HHO генератора да произведе по-голямо количество газ, което да ни помогне да ускорим двигателя с Водород и да спестим от основното гориво, чиито разход е най-голям именно в такива моменти.
Q:
7. Какво се случва с произведения газ на Браун след изгасването на двигателя?
A:
Газът, който остава е около литър. HHO газът е летлив и това, което е останало просто се “изпарява”.
Q:
8. През зимата не замръзва ли водата в HHO генератора?
A:
За зимата ние ползваме по концентриран електролит така че до -15 градуса а и повече, няма проблем.
Q:
9. Не загрява ли двигателя ако работи с Браунов газ?
A:
Работната температура на двигателя не се повишава, а напротив – пада. HHO газът изгаря много бързо и със своето горене служи като катализатор на основното гориво. Получаваме по-добро изгаряне вътре в цилиндъра. Горивната камера е така проектирана, че издържа на високи температури и се охлажда добре. Греенето се получава от не добро изгаряне- при отваряне на изпускателния клапан излизат не добре изгорели газове (реално огън) – това е нещото което вдига температурата на двигателя.
Q:
10. Може ли да върнем генератора?
A:
По ЗЗП имате право в 7 дневен срок да върнете закупения продукт, с ненарушена търговска опаковка, неизползван, в добър търговски вид и с документа, с който сте го закупили.
Q:
11.Каква гаранция давате за Водородните генератори?
A:
Гаранционния срок е две години.
Q:
12.Няма ли опасност от експлозия?
A:
Няма опасност от експлозия защото HHO газът гърми с имплозия. Освен това при авария имате около литър газ в системата и освен да пръсне разширителния съд и да се пръснат около 200 – 300 милилитра вода с натриева основа – от която при контакт с мазнини се получава сапун – няма какво друго да се случи. Имаме разбира се възвратен клапан и при монтажа ел. захранване трябва да се вземе от след ключ маса и да се захрани генератора след предпазител до 50 ампера.
Q:
13.Необходимо ли е да се правят регистрации в КАТ или да се минава технотест, ако на автомобила се монтира Водороден генератор?
A:
Не е необходимо да се прави нищо в КАТ защото вие нищо не променяте на автомобила.
Q:
14. Може ли тази система за подобри ефективността на работата на двигателя на автомобила ми?
A:
Да, добавянето на HHO газ в двигател с вътрешно горене ще почисти нагарите и отлаганията в двигателя. Тъй като брауновия газ изгаря много бързо и с много висока температура, той ще се яви като катализатор и ще подобри изгарянето на основното гориво. При по-добро и пълно изгаряне на гориво-въздушната смес имаме по-висок коефициент на полезно действие на ДВГ.
Q:
15. С двигатели на какво гориво работи Водородния генератор?
A:
Той ще работи с всички с всички горива, с които работят двигателите с вътрешно горене, използвани в момента – бензин, дизел, пропанбутан, метан.
Q:
16. Дали оксиводородния генератор предизвиква в краткосрочен или дългосрочен план вреда на моя двигател?
A:
Не, Генераторът за газ на Браун, не създава никакви проблеми в двигателите. На практика водата няма достъп до двигателя. Тя се намира в генератора, който чрез електролиза я преобразува в газ на Браун, който влиза в двигателя през въздухосмукателната система. На маркуча, който подава HHO газта има и възвратен клапан, така че проникването на вода в двигателя е абсолютно невъзможно.
Q:
17. Защо производителите на автомобили не са въвели тази технология в производството?
A:
Производителите на автомобили нямат интерес да внедрят водордни генератори в автомобилите си, защото това ще ги поевтини много и ще направи безсмислени инжекционните системи, HDI и други нововъведения. Новите разработки в автомобилостроенето правят автомобилите по-скъпи и от там печалбите на производителите им са по-големи. Невъзможно е една такава голяма индустрия да захвърли с лека ръка всичките си разработки, от които печели много и да се върне на обикновени карбуратори двигатели и да внедри Водородни генератори. Генератора на газ на Браун обезсмисля всички нововъведения в горивната система на автомобила, създавани през годините, за да реализират икономия на гориво.
Втори фактор е цената на горивата – докато цените на горивата са все още ниски ще има малко финансови стимули за тази система. Патентите на Стенли Майер не допринасят за обществен контрол върху тази енергия. Проектирани от самото начало да работят само с тази технология, превозните средства ще могат да се движат на 100% с вода. Нито производителите на петрол, нито правителствата искат да видят една индустрия за милиарди долара унищожена. Петролните компании отчитат най-големите печалби от която и да е друга промишленост на земята. Държавите събират огромни суми от акцизи и данъци.
Q:
18. Каква поддръжка е необходима за Генератора на газ на Браун?
A:
На всеки 800-1000 км. или 30-40 часа работа на двигателя ще трябва доливане в резервоара с дестилирана вода на 1 литър вода. На всеки 20 000 – 30 000 километра или в зависимост от размера на употреба, се препоръчва да се промие системата и да се зареди с прясна дестилирана вода и електролитен катализатор.
Q:
19. Какъв е използваният електролит?
A:
Натриева основа или калиева основа.
Q:
20. Ами ако не използвам дестилирана вода в моя генератор какво ще се случи ?
A:
Дестилирана вода е чиста вода. С другите видове вода като чешмяна вода, минерална вода, езерна вода, морска вода и т.н., генераторът ще работи, но това ще доведе също така до лесно отлагане на минерали и примеси, които има във водата и електролитът ще се превърне във вряща “кал”. Тази кал ще се налепи по плочите на генератора и ще действа, като изолатор причиняващ по-ниско производство на HHO газ.
Q:
21. В случай на катастрофа ще се взриви ли Водородния генератор?
A:
Абсолютно не, всичко, което може да се случи, е че ще има вода и електролит на земята, а маслото по двигателя ще се превърне в сапун.
Q:
22. Може ли да се използва този генератор за агрегат за ток ?
A:
ННО генераторът може да се използва при всички ДВГ и устройства работещи с фосилни горива.
Q:
23. Каква е продължителността на живот на Водородната клетка?
A:
Реално генераторите са вечни. Пластмасата от която са изработени не корозира, а електродите могат да се подменят след износване но това ще е най-рано след 4-5 години работа.
Въпроси за проверка работата на Водородния генератор при пускане в експлоатация
Q:
1. Генерира ли Вашето устройство HHO газ?
A:
Най-честия проблем, на който се натъкваме в опитите си за коригиране на грешките в системите е, че няма генерация на HHO или оксиводорода не влиза в двигателя по някаква причина. Проверете Вашата система. Измерете производителността на Вашата HHO клетка като направите тест за водоизместимост. Запомнете, че системата трябва да осигурява около 0,35 – 0,5 литра/мин. HHO на всеки 1000 cm3 от работния обем на двигателя. Проверете дали покривате това стандартно изискване.
Q:
2. Проверете дали HHO газа влиза в двигателя?
A:
Виждали сме случаи, при които има теч в системата, което пък възпрепятства навлизането на водорода в двигателя. Това може да се дължи на напукан маркуч или на лошо присъединен маркуч. Възвратния вентил може да е ориентиран в грешната посока, което може да блокира достъпа на HHO в двигателя. Веднъж открихме, че капачката на резервоара на сухата клетка има теч и когато отстранихме този проблем ситуация се разреши напълно. Напръскайте маркучите и съединенията със сапунена вода, за да откриете всички течове във Вашата система. Спрете всички открити течове.
Q:
3. Проверете дали ампеража на Вашия генератор не е твърде висок.
A:
Друго нещо, което трябва да се провери тук е дали Вашето устройство генерира HHO или пара. Някои от ранните разработчици на клетката използваха техните устройства с толкова много ампераж, че устройството генерираше повече пара отколкото каквото и да е друго. Ако Вашето устройство е горещо на пипане при работа, трябва да сте наясно, че поне част от генерираното е водна пара (нормалната температура е около 50 градуса). Един от начините да се проведе тест за образуване на пара е да отведете изходящия газ така, че да обдухва парче лед. Ако се получат значителни количества мъгла (водни капки), трябва да сте наясно, че поне част от генерираното е пара.
Q:
4. Внесохте ли промяна в електронното впръскване на гориво в колата?
A:
Автомобилите с карбуратори и някои дизелови двигатели (Евро модули I, II и III) не изискват никакви промени. Но всички други двигатели с инжекционни горивни системи ще трябва да преминат коригиране на параметрите на управляващата горивния процес електроника, за да постигнете намаляване на разхода на гориво след инсталиране на HHO системата. Обикновено единствените сензори, които изискват преработка са кислородните сензори (ламбда сонда), които се намират преди каталитичния конвертор (катализатора). Повечето двигатели от типа V-6 и V-8 имат по два такива сензора, а повечето 4 цилиндрови двигатели имат по един.
Q:
5. Настроихте ли дебита на гориво-нагнетателната помпа?
A:
Превозните средства с карбуратори и някои дизелови двигатели (Евро модули I, II и III) не изискват никакви промени, освен настройка на скоростта на впръскване на горивото съобразно новата смес въздух/гориво.
Q:
6. Рестартирахте ли компютъра на колата?
A:
Някои компютри са в състояние да се “научат” и да се адаптират към условията, които съпътстват работата на Вашия двигател. Тъй като сте направили основна промяна чрез добавяне на EFIEs и HHO системата, може да се наложи да рестартирате (нулирате) компютъра на автомобила, за да изтриете това, което системата “помни” от времето когато тя е била неефективна, за да започнете наново с новите подобрения, които сте инсталирали. Можете да рестартирате Вашия компютър, като изключите клемата на кабела за масата на акумулатора от електрическата система на колата оставяйки го в това положение за една нощ като след това отново може да го свържете към акумулатора.
Q:
7. Има ли нужда от подмяна на Вашите ламбда сензори?
A:
Ламбда сензорите се износват. Виждал съм оценки, които казват, че трябва да ги смените след всеки 50 000 км. Моят опит показва, че те могат да се използват много повече мили от това, но ако сте изминали 100 000 км или повече използвайки Вашите ламбда сензори, трябва да ги смените. Има вероятност при смяната да постигнете по-голяма икономия на гориво от само себе си. Бяхме свидетели на разрешаването на проблемите с много проекти само след осъществяването на тази стъпка. В случай че ползвате ламбда сензор симулатор, подмяната на сензора не е необходима.
Q:
8. Има ли друга механична повреда в двигателя Ви?
A:
Ако Вашия двигател работи нормално, добавянето на HHO системата няма да промени това. Сами може да откриете, че ако Вашия двигател не работи нормално, самото ремонтиране може да доведе до драстично увеличаване на икономия на гориво от себе си. Ако лампичката за неизправна работа на двигателя е светила преди стартиране на проекта, трябва да проучите тази грешка и да я отстраните. Ако не сте сигурни, рестартирайте компютъра си, изключете изцяло системата за HHO, махнете удължителя на ламбда сензора и всички други допълнително направени модификации и проверете дали все още получавате код за грешка. Ако е така, първо оправете проблема, преди да добавите направените от Вас модификации.
Q:
9. Трябва ли да се преработват (манипулират) сензорите след катализатора?
A:
В миналото и в повечето случаи сензорите, поставени след катализатора не се използват в изчисленията за съотношението въздух/гориво. Следователно те не е необходимо да се манипулират. Все пак открихме само няколко случая, когато това не вярно. Dodge/Chrysler и Honda от около 2002 нататък са отразили в документацията, че те използват сензорите, разположени зад катализатора като част от тяхното изчисление на съотношението въздух/гориво. Jeep също правят така. Преработихме няколко проекта чрез обработката на сензорите след катализатора Ford F-150s и Mercedes, въпреки, че в документацията не беше записано, че сензорите след катализатора се използват в изчисленията на съотношението въздух/гориво. Сега това е първото съмнение, което се поражда когато не e постигнат желания разход на гориво, когато горните стъпки са извършени правилно.
Q:
10. Има ли нужда от настройка на други сензори?
A:
След коригирането на кислородните сензори, сензора, който най-вероятно ще има нужда от преработка е MAF или MAP сензора (масовия дебитомер). При повечето автомобили, имате единия или другия тип, но не и двата. При някои превозни средства имате и двата и когато това е така, трябва да се преработи MAF сензора. Има верига, която обслужва манипулирането на този датчик, като информацията може да откриете в публикацията “A Simple MAF/MAP Enhancer”. Имайте предвид, че MAP сензорите на Ford обикновено имат честотна характеристика на подавания към ECU сигнал. Въпреки това, в тези случаи обикновено може да попаднете на MAF сензори работещи само с промяна на напрежението, като тях може да манипулирате.
Нека споделим мнения по тази интересна тема.
Малко информация по въпроса:
http://www.youtube.com/watch?v=xTcuzWFSF50&feature=player_embedded
Цени на HHO генератори
Тип HHO генератор
Приложение
Цена с включен ДДC
EHO-450 За автомобили с двигатели до 2000 куб. см
Виж още … 500 лева
EHO-750 За автомобили с двигатели от 2000 до 3000 куб. см
Виж още … 550 лева
EHO-1000 За автомобили с двигатели над 3000 куб. см
Виж още … 600 лева
Q:
1. Какво е HHO газ?
A:
HHO газ или „Газ на Браун”, както е патентован се получава при електролиза на вода. Водната молекула се разгражда на две молекули водород и една кислород. Получава се „Газ на Браун”. Нарича се още оксиводород.
Q:
2. Каква икономия на гориво ще получим при ползването на HHO генератор ?
A:
Може да увеличите пробега на автомобила си до 50%. Ако сте изминавали с един резервоар гориво 500 километра, сега ще изминете 750.
Q:
3. Може ли да се монтира HHO генератор на HDI (комън рейл) двигател?
A:
Да, може да се монтира генератор на HDI двг – поставя се чип, който струва 250 лева – трябва до проверим дали имаме софтуер за вашия автомобил. По принцип имаме софтуер за около 4000 модела. Поставяли сме Водородни генератори и без да поставяме чип, но тогава икономията не е много голяма.
Q:
4. С колко ампера ток се захранва Водородния генератор?
A:
Производството на газ започва още при захранване с около 5-6 ампера ток. Нашите генератори са разработени да работят с ток от 23 до 28 ампера. При този ток се постига максимална ефективност. Посочихме ви диапазон от около 5-6 ампера разлика защото големината на тока води до различно количество произведен газ, а нашите системи са разработени като универсални устройства, работещи в широк диапазон кубатури.
Q:
5. При шофиране в градски условия двигателите работят много на празен ход и на ниски обороти. В такива условия алтернатора на автомобила произвежда малко ток – натоварването му с Водороден генератор няма ли да доведе до повреди?
A:
Не, алтернатора не може да се повреди, ако ще да захранваме генератора си и с 35 ампера. Когато автомобилът работи на ниски обороти и алтернаторът не произвежда необходимия ни ток, той се черпи от акумулатора.
Q:
6. По принцип не е добре за акумулатора от него да се черпят големи количества ток, а при ниски обороти на работа на двигателя това е неизбежно – как може да се реши този проблем?
A:
Ние единствени в България можем да ви предложим висококачествен контролер разработен от нас, който управлява работата на Водородния генератор. Този контролер регулира ампеража, с който се захранва Генератора на газ на Браун в зависимост от оборотите и по този начин щади алтернатора и акумулатора. Друга функция на този контролер е да включва генератора след като сме запалили двигателя – по този начин не натоварваме стартера и акумулатора на автомобила. Друга много интересна функция на контролера е, че той следи кога сме подали рязко газ и желаем да потеглим или да изпреварим друг автомобил и „разбирайки за желанието ни” кара HHO генератора да произведе по-голямо количество газ, което да ни помогне да ускорим двигателя с Водород и да спестим от основното гориво, чиито разход е най-голям именно в такива моменти.
Q:
7. Какво се случва с произведения газ на Браун след изгасването на двигателя?
A:
Газът, който остава е около литър. HHO газът е летлив и това, което е останало просто се “изпарява”.
Q:
8. През зимата не замръзва ли водата в HHO генератора?
A:
За зимата ние ползваме по концентриран електролит така че до -15 градуса а и повече, няма проблем.
Q:
9. Не загрява ли двигателя ако работи с Браунов газ?
A:
Работната температура на двигателя не се повишава, а напротив – пада. HHO газът изгаря много бързо и със своето горене служи като катализатор на основното гориво. Получаваме по-добро изгаряне вътре в цилиндъра. Горивната камера е така проектирана, че издържа на високи температури и се охлажда добре. Греенето се получава от не добро изгаряне- при отваряне на изпускателния клапан излизат не добре изгорели газове (реално огън) – това е нещото което вдига температурата на двигателя.
Q:
10. Може ли да върнем генератора?
A:
По ЗЗП имате право в 7 дневен срок да върнете закупения продукт, с ненарушена търговска опаковка, неизползван, в добър търговски вид и с документа, с който сте го закупили.
Q:
11.Каква гаранция давате за Водородните генератори?
A:
Гаранционния срок е две години.
Q:
12.Няма ли опасност от експлозия?
A:
Няма опасност от експлозия защото HHO газът гърми с имплозия. Освен това при авария имате около литър газ в системата и освен да пръсне разширителния съд и да се пръснат около 200 – 300 милилитра вода с натриева основа – от която при контакт с мазнини се получава сапун – няма какво друго да се случи. Имаме разбира се възвратен клапан и при монтажа ел. захранване трябва да се вземе от след ключ маса и да се захрани генератора след предпазител до 50 ампера.
Q:
13.Необходимо ли е да се правят регистрации в КАТ или да се минава технотест, ако на автомобила се монтира Водороден генератор?
A:
Не е необходимо да се прави нищо в КАТ защото вие нищо не променяте на автомобила.
Q:
14. Може ли тази система за подобри ефективността на работата на двигателя на автомобила ми?
A:
Да, добавянето на HHO газ в двигател с вътрешно горене ще почисти нагарите и отлаганията в двигателя. Тъй като брауновия газ изгаря много бързо и с много висока температура, той ще се яви като катализатор и ще подобри изгарянето на основното гориво. При по-добро и пълно изгаряне на гориво-въздушната смес имаме по-висок коефициент на полезно действие на ДВГ.
Q:
15. С двигатели на какво гориво работи Водородния генератор?
A:
Той ще работи с всички с всички горива, с които работят двигателите с вътрешно горене, използвани в момента – бензин, дизел, пропанбутан, метан.
Q:
16. Дали оксиводородния генератор предизвиква в краткосрочен или дългосрочен план вреда на моя двигател?
A:
Не, Генераторът за газ на Браун, не създава никакви проблеми в двигателите. На практика водата няма достъп до двигателя. Тя се намира в генератора, който чрез електролиза я преобразува в газ на Браун, който влиза в двигателя през въздухосмукателната система. На маркуча, който подава HHO газта има и възвратен клапан, така че проникването на вода в двигателя е абсолютно невъзможно.
Q:
17. Защо производителите на автомобили не са въвели тази технология в производството?
A:
Производителите на автомобили нямат интерес да внедрят водордни генератори в автомобилите си, защото това ще ги поевтини много и ще направи безсмислени инжекционните системи, HDI и други нововъведения. Новите разработки в автомобилостроенето правят автомобилите по-скъпи и от там печалбите на производителите им са по-големи. Невъзможно е една такава голяма индустрия да захвърли с лека ръка всичките си разработки, от които печели много и да се върне на обикновени карбуратори двигатели и да внедри Водородни генератори. Генератора на газ на Браун обезсмисля всички нововъведения в горивната система на автомобила, създавани през годините, за да реализират икономия на гориво.
Втори фактор е цената на горивата – докато цените на горивата са все още ниски ще има малко финансови стимули за тази система. Патентите на Стенли Майер не допринасят за обществен контрол върху тази енергия. Проектирани от самото начало да работят само с тази технология, превозните средства ще могат да се движат на 100% с вода. Нито производителите на петрол, нито правителствата искат да видят една индустрия за милиарди долара унищожена. Петролните компании отчитат най-големите печалби от която и да е друга промишленост на земята. Държавите събират огромни суми от акцизи и данъци.
Q:
18. Каква поддръжка е необходима за Генератора на газ на Браун?
A:
На всеки 800-1000 км. или 30-40 часа работа на двигателя ще трябва доливане в резервоара с дестилирана вода на 1 литър вода. На всеки 20 000 – 30 000 километра или в зависимост от размера на употреба, се препоръчва да се промие системата и да се зареди с прясна дестилирана вода и електролитен катализатор.
Q:
19. Какъв е използваният електролит?
A:
Натриева основа или калиева основа.
Q:
20. Ами ако не използвам дестилирана вода в моя генератор какво ще се случи ?
A:
Дестилирана вода е чиста вода. С другите видове вода като чешмяна вода, минерална вода, езерна вода, морска вода и т.н., генераторът ще работи, но това ще доведе също така до лесно отлагане на минерали и примеси, които има във водата и електролитът ще се превърне във вряща “кал”. Тази кал ще се налепи по плочите на генератора и ще действа, като изолатор причиняващ по-ниско производство на HHO газ.
Q:
21. В случай на катастрофа ще се взриви ли Водородния генератор?
A:
Абсолютно не, всичко, което може да се случи, е че ще има вода и електролит на земята, а маслото по двигателя ще се превърне в сапун.
Q:
22. Може ли да се използва този генератор за агрегат за ток ?
A:
ННО генераторът може да се използва при всички ДВГ и устройства работещи с фосилни горива.
Q:
23. Каква е продължителността на живот на Водородната клетка?
A:
Реално генераторите са вечни. Пластмасата от която са изработени не корозира, а електродите могат да се подменят след износване но това ще е най-рано след 4-5 години работа.
Въпроси за проверка работата на Водородния генератор при пускане в експлоатация
Q:
1. Генерира ли Вашето устройство HHO газ?
A:
Най-честия проблем, на който се натъкваме в опитите си за коригиране на грешките в системите е, че няма генерация на HHO или оксиводорода не влиза в двигателя по някаква причина. Проверете Вашата система. Измерете производителността на Вашата HHO клетка като направите тест за водоизместимост. Запомнете, че системата трябва да осигурява около 0,35 – 0,5 литра/мин. HHO на всеки 1000 cm3 от работния обем на двигателя. Проверете дали покривате това стандартно изискване.
Q:
2. Проверете дали HHO газа влиза в двигателя?
A:
Виждали сме случаи, при които има теч в системата, което пък възпрепятства навлизането на водорода в двигателя. Това може да се дължи на напукан маркуч или на лошо присъединен маркуч. Възвратния вентил може да е ориентиран в грешната посока, което може да блокира достъпа на HHO в двигателя. Веднъж открихме, че капачката на резервоара на сухата клетка има теч и когато отстранихме този проблем ситуация се разреши напълно. Напръскайте маркучите и съединенията със сапунена вода, за да откриете всички течове във Вашата система. Спрете всички открити течове.
Q:
3. Проверете дали ампеража на Вашия генератор не е твърде висок.
A:
Друго нещо, което трябва да се провери тук е дали Вашето устройство генерира HHO или пара. Някои от ранните разработчици на клетката използваха техните устройства с толкова много ампераж, че устройството генерираше повече пара отколкото каквото и да е друго. Ако Вашето устройство е горещо на пипане при работа, трябва да сте наясно, че поне част от генерираното е водна пара (нормалната температура е около 50 градуса). Един от начините да се проведе тест за образуване на пара е да отведете изходящия газ така, че да обдухва парче лед. Ако се получат значителни количества мъгла (водни капки), трябва да сте наясно, че поне част от генерираното е пара.
Q:
4. Внесохте ли промяна в електронното впръскване на гориво в колата?
A:
Автомобилите с карбуратори и някои дизелови двигатели (Евро модули I, II и III) не изискват никакви промени. Но всички други двигатели с инжекционни горивни системи ще трябва да преминат коригиране на параметрите на управляващата горивния процес електроника, за да постигнете намаляване на разхода на гориво след инсталиране на HHO системата. Обикновено единствените сензори, които изискват преработка са кислородните сензори (ламбда сонда), които се намират преди каталитичния конвертор (катализатора). Повечето двигатели от типа V-6 и V-8 имат по два такива сензора, а повечето 4 цилиндрови двигатели имат по един.
Q:
5. Настроихте ли дебита на гориво-нагнетателната помпа?
A:
Превозните средства с карбуратори и някои дизелови двигатели (Евро модули I, II и III) не изискват никакви промени, освен настройка на скоростта на впръскване на горивото съобразно новата смес въздух/гориво.
Q:
6. Рестартирахте ли компютъра на колата?
A:
Някои компютри са в състояние да се “научат” и да се адаптират към условията, които съпътстват работата на Вашия двигател. Тъй като сте направили основна промяна чрез добавяне на EFIEs и HHO системата, може да се наложи да рестартирате (нулирате) компютъра на автомобила, за да изтриете това, което системата “помни” от времето когато тя е била неефективна, за да започнете наново с новите подобрения, които сте инсталирали. Можете да рестартирате Вашия компютър, като изключите клемата на кабела за масата на акумулатора от електрическата система на колата оставяйки го в това положение за една нощ като след това отново може да го свържете към акумулатора.
Q:
7. Има ли нужда от подмяна на Вашите ламбда сензори?
A:
Ламбда сензорите се износват. Виждал съм оценки, които казват, че трябва да ги смените след всеки 50 000 км. Моят опит показва, че те могат да се използват много повече мили от това, но ако сте изминали 100 000 км или повече използвайки Вашите ламбда сензори, трябва да ги смените. Има вероятност при смяната да постигнете по-голяма икономия на гориво от само себе си. Бяхме свидетели на разрешаването на проблемите с много проекти само след осъществяването на тази стъпка. В случай че ползвате ламбда сензор симулатор, подмяната на сензора не е необходима.
Q:
8. Има ли друга механична повреда в двигателя Ви?
A:
Ако Вашия двигател работи нормално, добавянето на HHO системата няма да промени това. Сами може да откриете, че ако Вашия двигател не работи нормално, самото ремонтиране може да доведе до драстично увеличаване на икономия на гориво от себе си. Ако лампичката за неизправна работа на двигателя е светила преди стартиране на проекта, трябва да проучите тази грешка и да я отстраните. Ако не сте сигурни, рестартирайте компютъра си, изключете изцяло системата за HHO, махнете удължителя на ламбда сензора и всички други допълнително направени модификации и проверете дали все още получавате код за грешка. Ако е така, първо оправете проблема, преди да добавите направените от Вас модификации.
Q:
9. Трябва ли да се преработват (манипулират) сензорите след катализатора?
A:
В миналото и в повечето случаи сензорите, поставени след катализатора не се използват в изчисленията за съотношението въздух/гориво. Следователно те не е необходимо да се манипулират. Все пак открихме само няколко случая, когато това не вярно. Dodge/Chrysler и Honda от около 2002 нататък са отразили в документацията, че те използват сензорите, разположени зад катализатора като част от тяхното изчисление на съотношението въздух/гориво. Jeep също правят така. Преработихме няколко проекта чрез обработката на сензорите след катализатора Ford F-150s и Mercedes, въпреки, че в документацията не беше записано, че сензорите след катализатора се използват в изчисленията на съотношението въздух/гориво. Сега това е първото съмнение, което се поражда когато не e постигнат желания разход на гориво, когато горните стъпки са извършени правилно.
Q:
10. Има ли нужда от настройка на други сензори?
A:
След коригирането на кислородните сензори, сензора, който най-вероятно ще има нужда от преработка е MAF или MAP сензора (масовия дебитомер). При повечето автомобили, имате единия или другия тип, но не и двата. При някои превозни средства имате и двата и когато това е така, трябва да се преработи MAF сензора. Има верига, която обслужва манипулирането на този датчик, като информацията може да откриете в публикацията “A Simple MAF/MAP Enhancer”. Имайте предвид, че MAP сензорите на Ford обикновено имат честотна характеристика на подавания към ECU сигнал. Въпреки това, в тези случаи обикновено може да попаднете на MAF сензори работещи само с промяна на напрежението, като тях може да манипулирате.
„Човек вижда толкова, колкото знае.“
#3
Публикувано 17 октомври 2011 - 18:19
Това с водородния генератор ми се върти повече от две години и бая съм чел по различни форуми като мненията бяха разнополюсни, но така и не видях човек, който да ми сподели от собствен опит. Ще следя с интерес!
Проконтролирай деструктивността на стремежите си..да помислим заедно над крайността....и да отворим по бира....живеем заедно, умираме сами, нали?
#4
Публикувано 17 октомври 2011 - 18:42
Тотална глупост според мен, достигнах до това решение след като прочетох последните редове, а именно че трябва да бърникат по електрониката командваща подаването на гориво- компютър, дебитомер, ламбда сонда и т.н.
Е надали са по-добри инженери от работещите в МБ, които са произвели конкретния двигател и са му настроили горивната система.
Как човек да е сигурен, че като бърникат по електрониката всичко после ще е наред...
Абе това май е за бакшиши, които дори и карането на метан им идва скъпо, та търсят още евтинийка.
Е надали са по-добри инженери от работещите в МБ, които са произвели конкретния двигател и са му настроили горивната система.
Как човек да е сигурен, че като бърникат по електрониката всичко после ще е наред...
Абе това май е за бакшиши, които дори и карането на метан им идва скъпо, та търсят още евтинийка.
#5
Публикувано 17 октомври 2011 - 21:19
Продава се в мобиле бг една 124-ка 300Д(113к.с.)с монтиран такъв генератор.Интересно е какво би казал собственика...пише че има икономия на гориво,ама каква е истината?
#6
Публикувано 17 октомври 2011 - 21:29
Истината:
Ако има ефект тая дивотия, щеше да се продава под името HYDROTRONIC и да струва една торба пари.
Темата е дъвкана вече, разрови из старите теми.
Аз лично не бих се ръснал 1000 кинта за съмнителна машинария, още повече пък ще дам на някой тиквеник да ми барника по компютрите на колата.
Пинизи с плацебо ефект под път и над път, може и гривна с холограма за баланс да се дава, като безплатен подарък с хидрогенератора.
Ако има ефект тая дивотия, щеше да се продава под името HYDROTRONIC и да струва една торба пари.
Темата е дъвкана вече, разрови из старите теми.
Аз лично не бих се ръснал 1000 кинта за съмнителна машинария, още повече пък ще дам на някой тиквеник да ми барника по компютрите на колата.
Пинизи с плацебо ефект под път и над път, може и гривна с холограма за баланс да се дава, като безплатен подарък с хидрогенератора.
Mercedes-Benz - Unlike any other!
#7
Публикувано 17 октомври 2011 - 21:44
Познавам човек, който успя да конфигурира такава система при това домашно направена.
Последно като говорихме, каза че има осезаем ефект за разхода, но в началото е било плашещо да се настрои!
Ако ви интересува кой е, това е V-Max, официалния представител на Powerflex за България. Магазинчето им се намира в Младост, близо до Флоримонт, там където Слави даваше някакви апартаменти.
Аз на това момче му имам вяра, винаги е бил напълно коректен, а е доста начетен тип и мераклия.
Не мисля, че бих се доверил сляпо на писания във форумите, особено на толкова оптимистични такива.
Последно като говорихме, каза че има осезаем ефект за разхода, но в началото е било плашещо да се настрои!
Ако ви интересува кой е, това е V-Max, официалния представител на Powerflex за България. Магазинчето им се намира в Младост, близо до Флоримонт, там където Слави даваше някакви апартаменти.
Аз на това момче му имам вяра, винаги е бил напълно коректен, а е доста начетен тип и мераклия.
Не мисля, че бих се доверил сляпо на писания във форумите, особено на толкова оптимистични такива.
#8
Публикувано 17 октомври 2011 - 21:46
И аз попрочетох доста по 1 време и дори бях попаднал на 1 тема из бмв форума (май беше тази), където ги бяха заклеймили като шарлатани. Бяха изтъкнали, че щом се бъзикат с инжекторите е нормално да докарат икономия, но все пак не съм сигурен, че става въпрос за същата разработка. Даже намерих 1 интересно клипче показващо както може да причини това нещо ако не е направено като хората - цък.
ПС - Коце, ако вярваш толкова на твоя човек, защо не си сложил водород вече? Казват, че е полезно за двигателя дори...
ПС - Коце, ако вярваш толкова на твоя човек, защо не си сложил водород вече? Казват, че е полезно за двигателя дори...
The best or nothing.
#9
Публикувано 17 октомври 2011 - 22:49
Аз карам на LPG, а и не съм чак толкова привърженик на алтернативните методи
Ограничавам се до газчицата, ни метан искам да чувам, ни водород...
Ограничавам се до газчицата, ни метан искам да чувам, ни водород...
#10
Публикувано 17 октомври 2011 - 22:55
Че то и LPG-то си е алтернативен вариант, но с тези цени на бензина днес си е грехота да не си на алтернативно гориво
The best or nothing.
#11
Публикувано 17 октомври 2011 - 23:00
Още в началото на Q&A секцията е пълно с грешки, надолу не съм чел. Не е 2 молекули водород и една кислород, а една хидроксилна група ОН и една молекула водород.
1. Съединието е нестабилно. Н и ОН групата вероятно се свързват почти моментално. Тъй като процесът на разпад поема енергия, е много вероятно обратния процес да отделя енергия. Това значи че маркучите за подаване на сместа трябва да са максимално къси и устройството да е максимално близо до цилиндрите. Освен това, малко ме съмнява енергийния баланс на електролизата - енергията, която трябва да се вложи, към енергията, която може да се получи.
2. Дори да има останал несвързан водород, той гори в разнообразие от смеси с въздух. (голям риск от пожар при изтичане)
3. Освен това, водородът има много ниско моторно октаново число. (самовъзпламенява се лесно и ще предизвика детонация).
4. Скоростта на горене е 10 пъти по-висока от тази на бензина. (налага корекция на аванса и безупречна система за газоразпределение).
5. Късмет на печелившите. За сведение, скоростта на горене на LPG е доста близка до тази на бензина, както и стехиометричното съотношение на горене. Да карате на газ ще ви се стори като детска игра пред това да карате на "Браунов газ" с бензинов мотор. В тоя ред на мисли ми се струва, че е по-добре тази система да се ползва на дизелови двигатели.
От друга страна, водата, впръскана в колектора заедно с въздуха, намалява Т на сместа, увеличава устойчивостта на детонация, и позволява използването на по-голямо предварение на запалването и съответно обедняване на гориво-въздушната смес без увеличаване риска от детонация.
Не знам тия пичове дали просто не всмукват водата и това да е нещото което работи при тях. Ако е това, то water injection-a го има от поне 50 години и не е нищо ново.
1. Съединието е нестабилно. Н и ОН групата вероятно се свързват почти моментално. Тъй като процесът на разпад поема енергия, е много вероятно обратния процес да отделя енергия. Това значи че маркучите за подаване на сместа трябва да са максимално къси и устройството да е максимално близо до цилиндрите. Освен това, малко ме съмнява енергийния баланс на електролизата - енергията, която трябва да се вложи, към енергията, която може да се получи.
2. Дори да има останал несвързан водород, той гори в разнообразие от смеси с въздух. (голям риск от пожар при изтичане)
3. Освен това, водородът има много ниско моторно октаново число. (самовъзпламенява се лесно и ще предизвика детонация).
4. Скоростта на горене е 10 пъти по-висока от тази на бензина. (налага корекция на аванса и безупречна система за газоразпределение).
5. Късмет на печелившите. За сведение, скоростта на горене на LPG е доста близка до тази на бензина, както и стехиометричното съотношение на горене. Да карате на газ ще ви се стори като детска игра пред това да карате на "Браунов газ" с бензинов мотор. В тоя ред на мисли ми се струва, че е по-добре тази система да се ползва на дизелови двигатели.
От друга страна, водата, впръскана в колектора заедно с въздуха, намалява Т на сместа, увеличава устойчивостта на детонация, и позволява използването на по-голямо предварение на запалването и съответно обедняване на гориво-въздушната смес без увеличаване риска от детонация.
Не знам тия пичове дали просто не всмукват водата и това да е нещото което работи при тях. Ако е това, то water injection-a го има от поне 50 години и не е нищо ново.
#12
Публикувано 18 октомври 2011 - 02:13
http://www.beinsa.in...id=15&Itemid=13 - история на откритието
- а тук е вторият българин който е допринесъл за развитието на този генератор - а той самия живее в Долни или Горни Богров, но помня точно... преди няколко месеца прочетох за него в списание 8 ! Мисля, че той е описал сравнително доста разумно и разбираемо как действа цялата тази система. Засичам информация от няколко места... Дори приятел на приятел има някакво убито рено, което върви без ник'ви проблеми с този газ! А най-хубавото е че този човек коментира дори брауновия газ като ефективен без никаква намеса по компютри на колите и т.н.
Та... решил съм да разуча въпроса... един приятел също е решил да пробва да си сложи и като видя за какво става въпрос и разуча достатъчно може да си инсталирам и на моята кола ... До тогава мисля, че ще си чета всякаква информация... така че който знае нещо по въпроса нека да пише да видим наистина струва ли си цялата тази история с горивото на бъдещето!!!
- а тук е вторият българин който е допринесъл за развитието на този генератор - а той самия живее в Долни или Горни Богров, но помня точно... преди няколко месеца прочетох за него в списание 8 ! Мисля, че той е описал сравнително доста разумно и разбираемо как действа цялата тази система. Засичам информация от няколко места... Дори приятел на приятел има някакво убито рено, което върви без ник'ви проблеми с този газ! А най-хубавото е че този човек коментира дори брауновия газ като ефективен без никаква намеса по компютри на колите и т.н.
Та... решил съм да разуча въпроса... един приятел също е решил да пробва да си сложи и като видя за какво става въпрос и разуча достатъчно може да си инсталирам и на моята кола ... До тогава мисля, че ще си чета всякаква информация... така че който знае нещо по въпроса нека да пише да видим наистина струва ли си цялата тази история с горивото на бъдещето!!!
#13
Публикувано 18 октомври 2011 - 08:22
Аз не искам да убеждавам никой в нищо, само ще кажа че имам монтирана такава клетка на една от колите си и на газ ми дава икономия около 20 % без да съм пипал нищо друго.Клетката си я правих сам от обикновена неръждаема стомана марка 304 и след 11 месеца работа просто изгни. Следващата ще е от неръждаема стомана марка 316 и може би ще изкара както пишат 3-4 години но категорично не струва 600 лева ! И понеже се убедих лично че това нещо работи - купих и полското фиатче с единствената цел да опитам да го направя да работи изцяло на този газ.В момента подготвям материалите за нова клетка и като е готова ще напиша като пари какво ще е ако ви интересува.
България е една от малкото страни в света ,в която докато караш в насрещното движение може някой да те шибне отзад !!!
#14
Публикувано 18 октомври 2011 - 08:36
Като откриеш студения ядрен синтез, да имаш достатъчно ток за електролиза, сметам изобщо нема да се занимаваш с водород.Аз не искам да убеждавам никой в нищо, само ще кажа че имам монтирана такава клетка на една от колите си и на газ ми дава икономия около 20 % без да съм пипал нищо друго.Клетката си я правих сам от обикновена неръждаема стомана марка 304 и след 11 месеца работа просто изгни. Следващата ще е от неръждаема стомана марка 316 и може би ще изкара както пишат 3-4 години но категорично не струва 600 лева ! И понеже се убедих лично че това нещо работи - купих и полското фиатче с единствената цел да опитам да го направя да работи изцяло на този газ.В момента подготвям материалите за нова клетка и като е готова ще напиша като пари какво ще е ако ви интересува.
За да подкараш кола на водород от електролиза, ще ти трябва солидно количество водород, който едва ли ще можеш да добиеш в реално време с електролиза, без студения ядрен синтез.
Все пак успех с проекта и ни дръж в течение.
Mercedes-Benz - Unlike any other!
#15
Публикувано 18 октомври 2011 - 10:02
Пак ще пусна нещо, което вече съм пускал.
DIY Guide за HHO генератор, който имам от около 2008 година - зa същото революционно и невиждано изобретение на Табаков.
DIY Guide за HHO генератор, който имам от около 2008 година - зa същото революционно и невиждано изобретение на Табаков.
Прикачени файлове
1 потребител(и) четат тази тема
0 потребители, 1 гости, 0 анонимни